![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg kom je al te vaak af met uitspraken die niet te checken zijn (de prijs van je huis, rondrijden met kartonnen nummerplaten). En op andere momenten kom je af met pietluttelige 'voordelen'. De prijs van spaghetti bv. Of het feit dat je in tijden waarin werkelijk iedereen toegang tot het internet heeft (en dus via apps tientallen zenders gratis kan bekijken) afkomt met het voordeel dat je in Frankrijk met een antenne (ja, een antenne, ik heb mijn dochter moeten uitleggen wat een antenne is) op je dak gratis tv kan kijken. Ik geef eerlijk toe: ik ben zot van Frankrijk. Nee, ik heb er nooit gewoond maar ik vind het een fantastisch land. Maar ik heb nooit de aandrang gevoeld om er naartoe te verhuizen. Niet enkel omdat ik hier vrienden en familie heb maar ook omdat ik mensen ken die na enkele jaren met hangende pootjes terug gekomen zijn (en nee, dat zijn niet zo van die idioten die de droom van een Franse B&B nastreefden). En nu ik uw uitleg over dingen allerlei in Frankrijk lees denk ik eerder: "Is dat alles wat iemand die in Frankrijk woont kan aanduiden als voordeel? De goedkopere spaghetti? 32 zenders via antenne? De mogelijkheid om een vliegtuig te mogen bouwen?" Nee, Johan, zo bijzonder vind ik uw uitleg niet. Frankrijk heeft vast vele voordelen, zoals ook België die heeft maar u slaat er niet in om die op een duidelijke manier aan te tonen.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hup, volgende meanwhile maar weer.
Deze heeft zijn punt op overtuigende wijze (met links en al, stel je voor!!!) gehaald. We noteren: in Frankrijk kan je, mits een antenne op je dak, gratis digitale tv kijken. In België kan dat niet. Driewerf hoera voor Frankrijk dus.
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Ben ik de enige die zich geen hol aantrekt wat er ondertussen in Frankrijk gebeurt?
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neen, digitaal 32 kanalen vie een antenne naast of achter je TV. Dit alles gratis met de mogelijkheid om originele versies te bekijken met ondertiteling naar keuze.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet de enige, ik treed u bij.
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Tittel gaat zijn .... from scratch ... En dat in de brede vorm van wat we de laatste 15 jaar hebben moeten ondernemen om niet te sterven. Geef toe, je komt niet alle dagen iemand tegen die door de overheid zonder centen op straat wordt gezet. Wel, wat we hebben mogen aanschouwen is een echte openbaring geworden. Hoe de laatsten in het peloton worden geviseerd via wetten waar men vraagtekens bij moet plaatsen. We zijn daar , op die plaatsen waar armoede heerst, geweest. België doet er alles aan om die groep het leven onmogelijk te maken. Op papier klopt hun zever .. in de praktijk een dikke nul. In Frankrijk leven was al vanaf onze jeugd een doel op zich. Wisten wij veel dat het uiteindelijk de oplossing zou bieden voor een situatie die door onze fiscus is gecreëerd. Voor wie het wil weten moet er een kanaal zijn waar je voor verdere informatie terecht kan. Ik ga daar voor zorgen.
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En weer maar eens ga je de mist in door een flink stukje te overdrijven...
Waarom toch altijd maar weer? Waarom zeg je niet gewoon wat internet in België kost? Dan maak je je punt ook al hoor. Maar nee, Johan moet altijd weer eens overdrijven. Internet-toegang kost helemaal geen €100 per maand. Voor een goeie €50 heb je internet en een mobiel abonnement. En dan nog niet eens bij de goedkoopste (Telenet). Een onbeperkt internet abo (zonder mobiel) heb je al voor €34 bij Scarlet. Honderd euro... ![]() Altijd maar weer de tak waar je zelf opzit doorzagen eh?
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Wil je de mensen eens doen nadenken dan mag je al eens overdrijven. Kijk naar de uitleg die men bij VIAS steeds klaar heeft om wat dan ook door de bevolking 'aanvaard' te krijgen. Goed, 50€ per maand dus ... 600€ op jaarbasis. Daar heb ik hier twee verzekeringen voor beide kleine omnium. (Renault 5 + Audi TT Quatro) Maar zonder mobiel kan je in Vlaanderen dan weer geen bus meer gebruiken.
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie wil er nu een bus gebruiken in Vlaanderen?
![]() |
#30 |
|
![]() Wacht efkes ... ik volg niet goed.
Is er dan op zeker ogenblik zo'n moment dat je denkt ... ik ga eens wat kijken naar zaken die me geen hol interesseren. Vervolgens ga ik aan de slag met mijn toetsenbord en ik schrijf … :”dit interesseert me geen hol…” Nu, dat doet me denken aan een sketch met Gaston Bergmans. Hij stapt een winkel binnen en gaat achteraan in een lange rij staan. Nu een poos is het zijn beurt en hij draait zich lachend om met de woorden… “Nu heb ik jullie goed liggen hé, ik moest hier helemaal niet zijn!”
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 17 december 2024 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ik moet zeggen, we hebben het geprobeerd.
Het is wel al zo’n 13 jaar geleden maar ik twijfel of er iets verbeterde is .. Zoon ingeschreven op de campus Diepenbeek. We hadden geen rotte duit dus rijbewijs voor hem en klein wagentje waren onbereikbaar. Nu moet je eens proberen om via het openbaar vervoer vanuit Riemst naar Diepenbeek te pendelen. Elke dag 4 uur kwijt. De oplossing was een 25km/uur snelle snorfiets (geen rijbewijs nodig) en dagelijks binnendoor naar Diepenbeek. Onze kerel, toen al 21, heeft nooit één woord geklaagd.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 17 december 2024 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien: overdrijven is per definitie de waarheid geweld aandoen. En dat lijkt mij niet gepast voor iemand die beweert dat hij hier correcte informatie wil geven. [/quote]Maar zonder mobiel kan je in Vlaanderen dan weer geen bus meer gebruiken.[/quote] Ook dat is wederom zever. In nagenoeg elke supermarkt of krantenwinkel kan je bustickets kopen. En ook op het vervoermiddel zelf kan je gewoon met je bankkaart een ticket aanschaffen. Maar dan ga je weer mekkeren over mensen die geen bankkaart hebben zeker?
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Moest ik nog in België wonen, ik haalde er bij weigering van cash een deurwaarder bij. Het is gewoon onwettig om cash te weigeren.
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Wat een mentaliteit...
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan vervoersbewijzen voor De Lijn kopen in krantenwinkels, supermarkt, lijnwinkels, stations, op de website, via een sms, via de app, met bankkaart op de bus, bij een ticketautomaat,... Als je dan nog gaat beweren dat je zonder smartphone geen bus kan pakken ben je gewoon van kwade wil.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou trouwens bot vangen hoor. Handelaars zijn verplicht cash te aanvaarden maar bij mijn weten is een buschauffeur geen handelaar. Daarnaast kan je in alle fysieke verkooppunten gewoon betalen mat cash. Maar nee, Johan heeft nagenoeg alle mogelijkheden om een busticket te kopen maar over welgeteld 1 ontbrekende mogelijkheid (cash op de bus) gaan we eens lekker mekkeren. Waarom niet bij de Lijn gaan zagen omdat je je busritten niet met Artis Historia punten of Fort-zegels kan betalen?
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen "rotte duit" hebben maar zoonlief wel aan de unief in kunnen schrijven... En maar zagen en klagen...
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens: nu we het toch over OV hebben, nog over dat geweldige Frankrijk.
Ik was er dit jaar op vakantie. In een redelijk druk, toeristisch dorpje (Vallon Pont d'Arc). We keken ter plekke waar we zoal met de bus naartoe konden. Naar het buurdorp, Ruoms bv. Ja, dat is mogelijk. Met welgeteld 1 (één) verbinding per dag. Ook terug; 1 (één) verbinding per dag. Je bent dan om 11u in Ruoms en om 16u moet je de bus alweer terug pakken. En je betaalt er ook nog eens €5,4 voor (h/t). Daguitstap met OV werd dan maar geschrapt. In mijn woonplaats, een onbeduidend boerengat in de Kempen, pak ik elk half uur een bus naar de buurgemeente. Voor €3,4 (h/t). Oke, Ruoms geschrapt. Naar een wat grotere stad dan maar. Aubenas, leek ons leuk. 30km met de auto. Maar met het OV gaat ook! Ook hier weer: één verbinding per dag. Vertrekken om half elf. Aankomen, twee uur later, om half één. En terug? Ook welgeteld één verbinding per dag. Vertekken om kwart voor drie. Dus Aubenas: aankomen om half één en noodgedwongen weer vertrekken om kwart voor drie... Dat wordt een blitzbezoek van twee uur en een kwartier waar we ... juist ja... 4 (VIER!!) uur voor op de bus zouden moeten zitten. Daguitstap Aubenas met OV dus ook maar geschrapt. Naar de toeristische trekpleisters in de buurt dan maar? Grotte Chauvet 2. Wreed bekende replica-grot. Niet bereikbaar met de bus. Oke, waarschijnlijk niet bekend genoeg. Laten we kiezen voor een echte trekpleister: De grotten van Aven d'Orgnac. Eén van de Grand Sites de France!! Nope, niet te bereiken met de bus. Met de trein kan je tot in Bollène-la-Croisière geraken. Dertig km verderop. Over met de bus komen wordt zelfs op de website niet gerept. Maar hey!! Je geraakt nagenoeg nergens met de bus maar je kan er toch maar mooi met cash betalen eh!
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat is er mis met een 'kerel' van 21 die eerst effe met de fiets naar Tongeren (11km ocharme) fietst om van daar uit meermaals per uur in ongeveer een kwartier naar Diepenbeek gebracht te worden? Wanneer zou je tevreden zijn Johan? Als ze je kindje voor de deur kwamen oppikken en met een persoonlijke TGV naar Diepenbeek zouden voeren? Maar dan wel eindigen dat die "kerel van 21" nooit één woord geklaagd heeft... Papa daarentegen...
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Bij ons was dat de verderzetting van zijn studies. Waarom zou je het boek eens niet lezen? Of staat daar teveel in dat je zeker niet wil weten? https://www.erikraeven.be/de-belastingaanslag/
![]() |