Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2024, 12:56   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Let maar op dat de Belgische afdeling van de Talibannies u binnenkort geen bezoekje brengen en uw stock op de straatstenen gieten terwijl ze u, aan uw voeten gebonden achter een pick-up, door de wodka en whisky sleuren.
Als dat al zou gebeuren, dan gaan ze toch eerst veel werk hebben om al dat bloed van hun broeders van mijn kasseien te schrapen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 13:01   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zitten we dan weer niet met het cliché dat niet heel de maatschappij op hoeft te draaien voor een paar enkelingen die hun leven niet op orde hebben?

Maar het gaat mij in deze draad vooral over de omgang tussen mensen onderling.
Als ex-roker weet ik dat mensen vaak geen schroom hebben om anderen te wijzen op hun doen en laten. Ook al hebben ze er nagenoeg (meters afstand, buitenlucht) geen last van.
Het veroorzaakte een verzuurde situatie en dat is nog steeds zo.

Gaan we zoiets met drinken ook krijgen?
Café- of terrasbezoeken die opgedeeld worden in zij die alcohol drinken en zij die daar tegen zijn?
Een gezellig terrasbezoek laten verneuken omdat er zuurpruimen zitten die je aankijken alsof je net in hun Matcha-thee hebt gescheten?

Is dat waar we als maatschappij naar op weg zijn?
Polarisatie op de meest absurde vlakken?
Een "jij vs ik-maatschappij" ipv een "wij-maatschappij"?

Nu, persoonlijk denk ik niet dat het zover gaat komen maar ik heb natuurlijk geen glazen bol.
Vandaar mijn vraag.
Wat jullie?
Persoonlijk heb ik daar nooit een roker op aangesproken. Het enige wat ik behoorlijk verfoeilijk van hen vond dat was het opsteken van smoorgerief in een restaurant. Na hun maaltijd uiteraard, terwijl er nog anderen zaten te eten. Dat vond ik persoonlijk nogal egoistisch maar kom dat behoort tot het verleden. Dat ge u in het rookkot of terras nen dikke Cohiba gaat opsteken, geen probleem.

Maar als ik in een cafe een koppel thai. latte veganisten het op hun heupen zou doen werken door nen Orval te bestellen, dan zal ik er niet zoals gebruikelijk 1 drinken , maar 2, alleen al om die trutten den duvel aan te doen. (ja ik heb een slecht karakter, en heb daar geen last van. ). Ah en de diksten entrecote die er op de kaart stond was ook de mijne uiteraard.
Oud 9 december 2024, 13:04   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar verder pleit je wel om drugs (cannabis) te legaliseren?
Drugs, buiten alcohol, worden meer en meer problematisch in het verkeer.
en de slaappillen en kalmeerpillen die van allerhande madammekes en mijnheerkes pakken om te kunnen functioneren...

ik ben er vrij zeker van dat met mijn gestel ik minder last heb van 1 pint bier, dan veel mensen met zo een pil in hun systeem.
Oud 9 december 2024, 13:15   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Dat je er enkel nog tuinterrassen over gaan blijven omdat alcohol in het openbaar gebruiken not done of verboden is?
Fles drank uit de supermarkt in een papieren zak?

Gaat het allemaal zo ver komen of waait ook deze alcohol storm wel weer zachtjes over?

Wat gaat het worden?

Wat jullie?
Zoals hier beschreven is het al heel lang zo in de VS. Mensen die halfdronken op terassen heb ik daar nog niet gezien. En als ik s'avonds ergens in een night shop vroeg om een Budweiser viel die uitbater bijna van zijn stoel

Je mag er niet zichtbaar met Alcohol over straat lopen en in uw auto moet het ook in een papieren zak.

Zoals de jeugd hier op een fuif met ganse bakken bier naar binnen sleuren denk ik niet je daar vlug zal tegenkomen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 december 2024 om 13:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 13:24   #25
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Persoonlijk heb ik daar nooit een roker op aangesproken. Het enige wat ik behoorlijk verfoeilijk van hen vond dat was het opsteken van smoorgerief in een restaurant. Na hun maaltijd uiteraard, terwijl er nog anderen zaten te eten. Dat vond ik persoonlijk nogal egoistisch maar kom dat behoort tot het verleden. Dat ge u in het rookkot of terras nen dikke Cohiba gaat opsteken, geen probleem.

Maar als ik in een cafe een koppel thai. latte veganisten het op hun heupen zou doen werken door nen Orval te bestellen, dan zal ik er niet zoals gebruikelijk 1 drinken , maar 2, alleen al om die trutten den duvel aan te doen. (ja ik heb een slecht karakter, en heb daar geen last van. ). Ah en de diksten entrecote die er op de kaart stond was ook de mijne uiteraard.
Ik was altijd een beleefde roker. Ik zei dat het me niet stoorde dat ze aten terwijl ik rookte
Oud 9 december 2024, 13:25   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en de slaappillen en kalmeerpillen die van allerhande madammekes en mijnheerkes pakken om te kunnen functioneren...

ik ben er vrij zeker van dat met mijn gestel ik minder last heb van 1 pint bier, dan veel mensen met zo een pil in hun systeem.
Meer dan de helft van de gepensioneerden zit onder invloed van hun Xanax achter het stuur.

En dan vergeten we nog de Tramadol en Codeine slikkers zijnde al diegenen met chronische rug en andere kwalen alsook artrose en reuma. Die mensen laten daar ook hun auto niet voor staan.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 december 2024 om 13:29.
Oud 9 december 2024, 13:38   #27
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar het draait niet langer rond mensen hun gebruik, maar de doden door andermans gebruik.
Oud 9 december 2024, 13:47   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar het draait niet langer rond mensen hun gebruik, maar de doden door andermans gebruik.
Alcohol doden in't algemeen, of alcohol doden in verkeer?
Oud 9 december 2024, 13:58   #29
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alcohol doden in't algemeen, of alcohol doden in verkeer?
Niet alleen in het verkeer neen...
Hoe verantwoord een ander ook met alcohol kan omgaan, er zijn dagelijks alcoholgebruikers die een ander (die meestal nuchter is) doden.

Wees daar nu toch eens eerlijk in mensen. Alcohol is de ergste drugs ter aarde. Bij heroïne sterven de gebruikers, maar door alcohol anderen die losstaan van de gebruiker.

Laatst gewijzigd door CUFI : 9 december 2024 om 13:58.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2024, 14:09   #30
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe verantwoord een ander ook met alcohol kan omgaan, er zijn dagelijks alcoholgebruikers die een ander (die meestal nuchter is) doden.

Wees daar nu toch eens eerlijk in mensen. Alcohol is de ergste drugs ter aarde. Bij heroïne sterven de gebruikers, maar door alcohol anderen die losstaan van de gebruiker.
De bijhorende criminaliteit om hun heroïne, cocaïne of ander spul te financieren vergeten we even voor het gemak?
Oud 9 december 2024, 14:13   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Amai, dan gaan we zuurstof ook moeten verbieden, de meeste mensen zijn daar zwaar verslaafd aan. En als oxidant vernielt het continue cellen, en verouderen mensen erdoor.
Citaat:
Daar heeft die alcohol eigenlijk dan weer weinig mee te zien. Het is de inborst van de zattekloot die naar waarheid naar voor komt. Nuchter kan de alcoholgebruiker beter toneelspelen.
Het punt van alcohol in't verkeer is dat het perceptie, inschattings- en reactievermogen verminderd. En dat is gewoon gevaarlijk voor elke weggebruiker.
Citaat:
Wees daar nu toch eens eerlijk in mensen. Alcohol is de ergste drugs ter aarde.
Alle drugs zijn erg. En dan?
Citaat:
Bij heroïne sterven de gebruikers, maar door alcohol anderen die losstaan van de gebruiker.
Nochtans simpel op te lossen, geweldmisdaden, met of zonder drugs, blijven in mijn opinie ergere misdaden. En ergere misdaden, 3 strikes en ge moogt het uitleggen aan mijn garnalen.
Oud 9 december 2024, 14:13   #32
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bijhorende criminaliteit om hun heroïne, cocaïne of ander spul te financieren vergeten we even voor het gemak?
Ik vergeet dat niet, minimaliseer dat niet en pleit niet voor een legalisatie.
Ik pleit alcohol als hetzelfde te categoriseren.

Er is niets sociaal aan. Het is vaak voor mensen die daarna als ongeleide projectielen en marginale zatlappen te keer gaan.
ik was het zelf en zie het dagelijks in anderen.
en ze rijden mensen dood.

Het zou maar consequent zijn de beschikbaarheid significant in te perken. Ooit pleitte ik de minimumleeftijd naar 21 op te drijven, nu een complete stop. En dat er dan gebruikers sterven door slecht gestookte alcohol, maar daarbij minder onschuldige doden vallen is dat voordeliger.
Oud 9 december 2024, 14:15   #33
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amai, dan gaan we zuurstof ook moeten verbieden, de meeste mensen zijn daar zwaar verslaafd aan. En als oxidant vernielt het continue cellen, en verouderen mensen erdoor.

Daar heeft die alcohol eigenlijk dan weer weinig mee te zien. Het is de inborst van de zattekloot die naar waarheid naar voor komt. Nuchter kan de alcoholgebruiker beter toneelspelen.
Het punt van alcohol in't verkeer is dat het perceptie, inschattings- en reactievermogen verminderd. En dat is gewoon gevaarlijk voor elke weggebruiker.

Alle drugs zijn erg. En dan?

Nochtans simpel op te lossen, geweldmisdaden, met of zonder drugs, blijven in mijn opinie ergere misdaden. En ergere misdaden, 3 strikes en ge moogt het uitleggen aan mijn garnalen.
Als het dodentol daardoor even hoog is, dienen ze dat zeker ook te bekijken. Maar alcohol doodt teveel mensen om het nog zo beschikbaar te houden.
Oud 9 december 2024, 14:17   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het dodentol daardoor even hoog is, dienen ze dat zeker ook te bekijken. Maar alcohol doodt teveel mensen om het nog zo beschikbaar te houden.
Alcohol is zo beschikbaar, suiker en gist. En wat geduld. Meer is niet nodig.
Oud 9 december 2024, 14:19   #35
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alcohol is zo beschikbaar, suiker en gist. En wat geduld. Meer is niet nodig.
Voila dus mag het uit de rekken en mogen ze dat openbaar even hard stigmatiseren en sanctioneren als de andere illegale drugs.
Oud 9 december 2024, 14:29   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila dus mag het uit de rekken en mogen ze dat openbaar even hard stigmatiseren en sanctioneren als de andere illegale drugs.
U wil gist en suiker ook verbieden?
Oud 9 december 2024, 14:29   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het dodentol daardoor even hoog is, dienen ze dat zeker ook te bekijken.
U stelt voor te bekijken hoe zuurstof te verbieden?
Citaat:
Maar alcohol doodt teveel mensen om het nog zo beschikbaar te houden.
Niet genoeg naar mijn goesting.
Oud 9 december 2024, 14:32   #38
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Zouden we niet beter “bedden” verbieden?
De meeste doden vallen in bed.
Oud 9 december 2024, 14:34   #39
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U wil gist en suiker ook verbieden?
Gebruik je zelf die geestvernauwende drugs alcohol misschien?
Neen ik pleit daarbij eerder alcohol achter gesloten deuren te houden zonder het openbaar aan te bieden.

Zoals ik vroeger mijn wiet zelf moest kweken omdat er geen aanbod was.
Oud 9 december 2024, 14:45   #40
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen consequent beleid.
van passief roken kan je weglopen, van doodgereden worden niet.
en dan heb je nog al die mensen die psychotisch van alcohol worden, veel maal meer dan mensen dat van cannabis worden.

Als je repressie en pestbeleid wilt toepassen, wees dan consequent. Laat 2024 het laatste jaar zijn waar we al die verkeersdoden sociaal aanvaarden zodat anderen zich legaal kunnen intoxiceren.

Dagelijks doden door de gebruiker zou het moeten zeggen he.
Dronken rijden is al verboden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be