![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik laad mijn accu of op met de lader die ik in mijn trike heb, da's 5Ah. (mag ook wel op een 1200 Wh blok). Of thuis, met de grote jongen van 10Ah. Maar da's allemaal XT60 connectoren.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 12 december 2024 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ketting smeren. Okay. De versnellingsbak, dan wordt het toch al een uit de hand gelopen hobby. ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat de aandrijflijn (ketting, cassette, voortandwiel) door slijtage moet vervangen worden elke 5000 a 7000 km heb je evenzeer met een gewone fiets of bij één met achterwielaandrijving. Aandrijving met riem heb je evenzeer ook bij middenmotoren, maar geen idee hoe lang de levensduur van de aandrijfriem daar is. Eerlijk, ketting met middenmotor geeft ook weinig gedoe als je een lekke band onderweg moet vervangen, en dat gebeurt nog al eens vaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is electronica met wat chips. Ge zult toch een stevige koeling moeten hebben. Een Megahertz processor met een nvidea schijf. Aah ja, ik ben helemaal mee....
![]() ![]() ![]()
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 12 december 2024 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() ..
Laatst gewijzigd door Bach : 12 december 2024 om 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het op techniek aankomt, weet ik er wel iets van. En als het op fietstechniek aankomt, een tikje meer. Maar dat moet u niet geloven. Maar ja, midmotor heeft als nadeel dat de hele aandrijflijn het op zijn donder krijgt. Dan is het nakijken wel belangrijk, en is de kettingslijtage meting wel iets frequenter nodig. Niks wat een Rolhoff en riem niet oplost. Wielmotoren hebben dat probleem niet, maar wie wil nog met een voorwielmotor rijden? Achterwielmotor beperkt de mogelijkheden in versnellingen.
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Domoren dus.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat geeft trouwens ook een sterker wiel, ge moet dan niet meer met deraileurs liggen kloten he, dat is goed voor op ne koersvelo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "nadelen" bij het rijden in de bochten kennen we. Ik heb nog een zeer oude normale fiets.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 december 2024 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nieuwere Nexus 5E ken ik nog niet, en de Sturmey Archers zijn voor de liefhebbers
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is Engels zeker he Sturmey Archer ? Bij mij zit er ne Nexus in, al hetzelfde materiaal voor een 45 per uur, maar op 25 gezet. Als ge dus gaat klooien met de chip ga je er dus wat meer uit kunnen pietsen, maar ik begin daar niet aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Al eens de prijs van een Rolhoff bekeken trouwens? Maar ook de bekende Rohloff 14 speed is ook niet gemaakt voor electrisch. Shimano heeft nu wel een 5-speed naafversnelling geschikt voor electrische fietsen. Persoonlijk rijdt ik met alfine 8 en ketting maar dan niet met een hoge Newton-meter middenmotor Laatst gewijzigd door Bach : 13 december 2024 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 13 december 2024 om 14:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hangt trouwens ook af van je gewicht...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn fietsenmaker is daar veel beter in, maar als ik dan een factuur vraag moet hij het aan zijne werknemer vragen omdat hij amper weet wat een toetsenbord is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Sindsdien geen enkel probleem met de versnellingen meer. Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 december 2024 om 21:36. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dan moet de fietsenmaker wel de moeite willen doen. Ikzelf heb er geen probleem mee. Maar ik moei me niet met gewone fietsenmakers hun broodwinning, 'k doe de speciallekes voor het plezier.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kan veel meer geld verdienen op de tijd die u zou spenderen aan de moeilijke dingen van uw fiets om de kosten van de fietsenmaker uit te sparen.
![]() |