![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovendien heeft elke voetganger de vrije keuze om een hesje te dragen.
De vraag tot verplichting komt dan ook meestal van automobilisten. Zij willen de kans de kans op ongevallen verkleinen door ANDEREN dingen op te leggen. Als een automobilist de kans op een ongeval wil verkleinen kan-ie ook gewoon trager rijden, maar nee, dat kan natuurlijk niet. Er moet gevlamd kunnen worden. De rest moet zich maar aanpassen.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Shit seg... ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je overal de weg moogt oversteken, tenzij het verboden is. In Maasmechelen hebben ze zelfs fysieke afsluitingen op de middenberm geplaatst om het oversteken tegen te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier heeft de lagere school een fluovestjestje verplicht gemaakt.
Ouders kunnen zelfs geen opmerking maken van: "Daar heb ik geen geld voor". De school geeft in het begin van het schooljaar aan ieder kind zo'n vestje. Het vestje wordt gesponsord zonder reclame van de sponsor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Remafstand is bij 50 km / u (is volgens mij niet vlammen) is 27,5 meter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag er dan inderdaad oversteken maar voorrang, zoals op een zebrapad, heb je er niet.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als die idioot, die vlak voor je auto plots beslist om over te steken, een fluo hesje aan zou hebben, zou je remafstand dan korter geworden zijn misschien?
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij mogen idioten in't zwart gekleed in't midden van een maanloze nacht op een onverlicht stuk straat zich voor auto's werpen. Zelfs al geven alle Belgische rechters de oetlul gelijk, de natuurwetten zullen een meer relevante uitspraak doen. Het spijtige is dat in 95% van de gevallen de bestuurder/ster/iets van die wagen getraumatiseerd zijn, en daarbovenop nog eens gestraft ook.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, tuurlijk niet maar dat betekent ook dat je in de dorpskom enkel voor overstekende voetgangers op het zebrapad moet uitkijken.
Gebruiken ze niet het zebrapad moeten ze zelf uitkijken en zie ik ook niet in waarom ze fluo zouden moeten dragen. Gaan we mensen dingen opleggen omdat ze ooit wel eens iets doen wat niet mag? (naast het zebrapad oversteken zonder uitkijken bv)
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik voor een verplichting ben.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw: "Ik wil mijn gedrag veranderen en anderen moeten daar aanpassingen voor doen."
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt een voetganger overhoop gereden maar ocharme... de autobestuurder is getraumatiseerd!!! Zit er een deuk in de bumper van zijn BMW misschien?
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dit gelukkig genoeg nog niet meegemaakt. Iemand die heel kort bij mij staat heeft dit wel voor gehad. Zij werd over de hele lijn vrijgesproken, toch zit ze er, na drie jaar, nog steeds onderdoor. Ze droomt er van (nachtmerries) en ze durft niet meer autorijden in het donker. Ze durft haast niet meer mee te gaan met iemand als het donker en regenachtig is. Ik denk dat je zoiets je hele leven meedraagt. Dus niet onnozel doen over materiele schade, daar trekt niemand zich iets van aan, zeker zij niet. Laatst gewijzigd door reservespeler : 25 december 2024 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan ben ik de empathieloze hufter hier.
Citaat:
Ik weet dat ik het wel zou zijn, indien ik iemand aanrijd, zelfs al komt die als gecamoufleerde uit een rioolputteke gesprongen, ga ik mezelf niet lekker voelen. Citaat:
Maar, geen idee, edoch mijn eerste bezorgdheid bij de 2 ongevalletjes die ik gehad heb in een grijs verleden, waren de inzittenden van de andere wagen.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij zou het zelfs niets kunnen schelen als mijn wagen totaal los zou zijn, als de anderen maar niets hebben. |
|
![]() |
![]() |