![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Wetenschap & Technologie Van grondstoffen tot afgewerkt product, oude en nieuwe ontdekkingen, ... + de relatie tot de mens, macht, ... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet wel, dat als ik een team van contractors begeleid, het meestal een "ouwe Belg" als voorman is, met een paar oostblokkers die een paar woorden Frans en/of Engels kunnen. Noord Afrikanen, of zelfs duidelijke haatbaarden, zie ik heel zelden in technologisch uitdagende jobs. Bandwerkers, waar ze op gaan in de grote hoop, ja. Middenkader figuren die duidelijk het Peter Principe verkrachten, die zien we ook. Maar uitvoerend, met duidelijk aantoonbare resultaten, daar zie je die bijna nooit. Ook, en da's mijn deel van de taak, mensen toegang geven of ontzeggen tot gevoelige locaties. Het is zeldzaam, maar ik heb al mensen verzocht de lokatie te verlaten, in veel gevallen omdat ze na meerdere opmerkingen gewoon hun eigen ding bleven doen, onveilig of zelfs compleet verkeerd en ten nadele van de installatie. Maar, om terug naar de basis te gaan, de stikstof verbindingen die "gevaarlijk" zijn, zijn geen N2, wat ik zo "misleidend" opmerkte, 79% van de ademlucht is stikstof. Ammoniak is ook een stikstof verbinding, en eentje waar je geen ruzie mee wil. Maar het is een geniaal koelmiddel (we hebben zo'n 3 ton in gebruik voor de koelinstallaties).
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 29 december 2024 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oké, top, fijn voor jou. Zullen we dan met zijn tweeën afspreken het topic verder open te laten voor serieuze stikstof posts, geen "misleiding" of andere onderwerpen? Het is al redelijk aan het ontsporen.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"niet gezegd dat iedereen dat nodig heeft"De ministers die er uitspraken over doen hebben in de meeste gevallen zelfs dat stukje elementaire uitleg niet begrepen. En dat is ook normaal, maar dan moeten ze wel bescheiden blijven en zeggen dat ze het niet weten als het onderwerp ter sprake komt. De figuur met de pijltjes is zeer interessant. Dat zou je nog moeten kunnen kwantificeren. De minister heeft het over een bad dat vol is, het stikstofbad is vol. Dat zou dan voor een goed begrip moeten kunnen vertaald worden in cijfers. Wanneer is het bad vol? Wie heeft het bad volgemaakt?
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 januari 2025 om 04:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stikstof in Vlaanderen
Ook de manier om stikstof 'terug te dringen' valt te lezen. Of dat allemaal mogelijk is daar heb ik de kennis niet voor. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland is er vandaag een uitspraak dat de maatregelen die onder de vorige regering genomen werden - ruim onvoldoende - zijn om de wettelijke doelen te halen. Het vonnis moet onmiddellijk uitgevoerd worden.
De uitspraak: LINK