Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 5 januari 2005, 20:37   #21
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Mijn conclusie is dat u de media en bepaalde politici blindelings gelooft. Nochtans zijn het de meest onbetrouwbare bronnen die er bestaan.
De media en bepaalde politici, met uitzondering van het ZB-magazine en de ZB politici uiteraard...

De meeste onbetrouwbare bronnen.... gelezen in het ZB-magazine?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 5 januari 2005 om 20:51.
Esperanza is offline  
Oud 5 januari 2005, 20:49   #22
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En dacht u nu echt dat wij uw onzin niet al vele malen hebben gehoord, zelfs zodanig dat er eigenlijk niemand meer naar luistert?!
Tja, je kunt moeilijk anders dan mijn "onzin" als "onzin" af te doen, teneinde te blijven laten uitschijnen dat het ZB een respectabele en fatsoenlijke rechtse partij is, een partij die zich het lot aantrekt van het volk. Je hebt voorlopig geen andere keuze.
Oud 6 januari 2005, 01:01   #23
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Zou het VB ook veroordeeld zijn moesten ze maar 6% van de stemmen hebben? Ik denk het niet.
Zou het VB veroordeeld zijn als ze niet de vlaamse onafhankelijkheid wenste? Ik ben vrij zeker van niet.

Zowat alle uitspraken waarvoor het VB veroordeeld is werden in soortgelijke vorm ook gedaan door de meeste andere vlaamse partijen uitgezonderd groen!.

Lees misschien de burgermanifesten van Verhofstadt eens en wat zijn visie op vreemdelingen en de Islam in die dagen was. Zoek misschien eens wat uitspraken van Louis Tobback op. Of als je op zoek bent naar écht grof materiaal zoek dan eens op wat verscheidene MR en FDF politici zoal hebben gezegd.

En dan hebben we het nog niet eens over de AEL gehad.... Bij die mannen blijft het nochthans niet bij uitspraken...
Rr00ttt is offline  
Oud 6 januari 2005, 01:41   #24
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe maar zo verder. Volgende verkiezing heeft het Vlaams Belang/Blok alweer met meer stemmen in vergelijking met de vorige resultaten. Zolang mensen immers weten dat er niet naar hen geluisterd wordt, zal het aantal kiezers voor het VB immers nog groeien. Doe dus maar verder op de manier waarop u bezig is. Vooral niet naar de mensen luisteren! Vooral niet!
Zoals eerder gezegd, luister naar de mensen doe ik, maar ik ga mijn redenering er niet op baseren. Als iemand zijn ervaringen met mij deelt zal ik daar naar luisteren. Maar die ervaringen zal ik op mijn manier interpreteren en daaruit mijn mening vormen.
Towelie030981 is offline  
Oud 6 januari 2005, 01:54   #25
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chinees
Zoals het splitsen van B.H.V.,de soc.zekerheid en het stoppen van de miljardentransfers naar de waalse leeglopers ?
Dan zijn det problemen met die bruin smoelen ind. een marginaal iets.
Het Vlaams Belang is niet tegen de vreemdelingen maar voor het eigen volk eerst ,wat men in elke verschillende culturen terug kan vinden.
Dat marginale zou zijn wanneer het Vlaams Belang 6% zou halen. B.H.V. is inderdaad een probleem dat dient opgelost te worden. Voor de rest weinig problemen met de sociale zekerheid, over de transfers spreek ik mij niet uit. Wat de sociale zekerheid betreft, volgens mij is het splitsen van de social zekerheid geen oplossing voor de problemen. Het splitsen van de sociale zekerheid is een schijnoplossing. Men lost het probleem niet op, maar men neemt het wel uit onze GESLOTEN ogen.Als we iedere maal gaan redeneren van "die laag van de bevolking kost ons teveel dus splitsen" dan gaat men de verkeerde weg op. Wat als de Limburgers ons teveel beginnen te kosten?

Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 6 januari 2005 om 01:56.
Towelie030981 is offline  
Oud 6 januari 2005, 01:57   #26
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En dacht u nu echt dat wij uw onzin niet al vele malen hebben gehoord, zelfs zodanig dat er eigenlijk niemand meer naar luistert?!
Sorry, maar ik dacht dat u naar de mensen luisterde. Luisteren betekent niet enkel wat u wil horen.
Towelie030981 is offline  
Oud 6 januari 2005, 01:59   #27
ilfalco
Minister-President

Standaard

het is simpel , mocht het vb racistsich geweest zijn dan had m'n het vannaf 1983 kunnen veroordleen met de racismewet van 1982 ...; maar het is echter pas sinds de grote doorbraak dat de pc partijen nieuwe wetten zijn beginnen te stemmen en dat m'n de wapens is beginnen te slijpen om de indringer in het pc wereldje en de bedreiger van de transfers te doden ... dat het zollang geduurt heeft komt dan ook door het feit dat er niet overal links-liberale en fransdolle rechters zitten.

voor wie graag een stukje over de rol van de pc partijen leest ...http://www.secessie.nu/pdf/15-2.pdf
ilfalco is offline  
Oud 6 januari 2005, 02:01   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Waarschijnlijk niet, maar dan zou het ook geen maatschappelijk probleem zijn geweest. Waarom optreden tegen een marginaal iets terwijl er dan meer prangende problemen zouden zijn.
Is het niet juist omdat er een maatschappelijk probleem was dat het VB zo groot geworden is ?
Voorkomen is beter dan genezen.
Vanaf het ogenblik dat de vreemdelingen hier aankwamen was er een probleem maar men dacht het met wetjes te kunnen oplossen.
Nu oogst men wat men toen gezaaid heeft.
Bobke is offline  
Oud 6 januari 2005, 02:03   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Als "deze" de wet overtreden, JA !!
Doe zo voort
Bobke is offline  
Oud 6 januari 2005, 02:04   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luisteren naar de mensen? Ga het toch maar houden op het uit mijzelf redeneren. Luisteren naar de mensen doet ik zeker, maar mijn zelfredenering ga ik behouden. Er zijn al genoeg mensen die hun redeneren overlaten aan anderen. Het probleem wat ik hier nu net aanklaag.
Wij weten tenminste wat goed is voor de mensen.
Bobke is offline  
Oud 6 januari 2005, 02:07   #31
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Het programma van het Vlaams Blok/Belang hebben ze nooit als rasistisch kunnen berechten omdat het simpelweg niet rasistisch is. Het VB is nooit zelf berecht geweest voor rasisme.
Het woord rasisme wordt tegenwoordig uit zijn verband gerukt. In het woordenboek staat de juiste betekenis. Zoalng dat je mensen niet persoonlijk aanvalt betsaat er vrije meningsuiting. Maar dat bestaat niet meer in België. Dat ze de slechts werkende partijen zijn is nooit kunnen bewezen worden omdat het nu zo eenmaal is. Vroeger wel bv in het EP maar daar is nu geen sprake van. Mijn conclusie is dat u de media en bepaalde politici blindelings gelooft. Nochtans zijn het de meest onbetrouwbare bronnen die er bestaan.

Wat de mensen aantrekt is dat het VB bepaalde problemen wil aanpakken die andere partijen omzeilen. Huidige partijen zijn met pietluttige dingen bezig en laten de grote problemen links liggen omdat het hun zeteltje kan kosten. de huidige politici is er niet voor de mensen maar voor hun eigen machtspositie. Waarschijnlijk is het VB van hetzelfde kaliber maar die hebben als enige de kans niet gehad om synchronisch te falen. Dus er is een waterkansje dat ze wel hun werk zouden doen.

Zolang de "correcte" partijen falen stem ik VB, omwille vanhun programma. En hoemeer de "correcte" mensen (VB-uitschijters dus) op het VB kakken, hoe meer plezier heb ik in hun opeenvolgende overwinningen.
U manier van denken kan ik volgen, u heeft hoop dat het Vlaams Belang datgene kan doen wat andere partijen niet kunnen of hebben nagelaten te doen. Maar ik vind het Belang zo onbetrouwbaar dat men ze geen kans mag geven. U heeft gelijk dat de partij opzich niet is veroordeeld, maar wel zijn financierende vzw's. Als u als partij problemen hebt met rascime, discriminatie, ... , dan gaat u zich toch niet laten financieren door diegene die dat dragen.Als u dit wel doet dan heeft ofwel geen problemen hier mee ofwel ben u niet echt moralistisch ingesteld en van politici verwacht ik toch enige moraal.
Towelie030981 is offline  
Oud 6 januari 2005, 02:11   #32
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
het is simpel , mocht het vb racistsich geweest zijn dan had m'n het vannaf 1983 kunnen veroordleen met de racismewet van 1982 ...; maar het is echter pas sinds de grote doorbraak dat de pc partijen nieuwe wetten zijn beginnen te stemmen en dat m'n de wapens is beginnen te slijpen om de indringer in het pc wereldje en de bedreiger van de transfers te doden ... dat het zollang geduurt heeft komt dan ook door het feit dat er niet overal links-liberale en fransdolle rechters zitten.

voor wie graag een stukje over de rol van de pc partijen leest ...http://www.secessie.nu/pdf/15-2.pdf
In 1982, 1983 was het Vlaams Belang geen probleem. Toen was het, als ik het mag zeggen, niet oppertuun om het Vlaams Blok te veroordelen.
Towelie030981 is offline  
Oud 6 januari 2005, 02:14   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men is niet voor de rechtbank gebracht voor het verwoorden van problemen tenzij o.a."Eigen volk eerst" een probleem is.
Al eens naar het nieuws over de tsunamis gekeken ?
Dat is eigen volk eerst in de praktijk, miljoenen pompen in het identificeren van westerlingen in plaats van de noodlijdende bevolking te helpen.
Bobke is offline  
Oud 6 januari 2005, 02:15   #34
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Is het niet juist omdat er een maatschappelijk probleem was dat het VB zo groot geworden is ?
Voorkomen is beter dan genezen.
Vanaf het ogenblik dat de vreemdelingen hier aankwamen was er een probleem maar men dacht het met wetjes te kunnen oplossen.
Nu oogst men wat men toen gezaaid heeft.
Als het probleem niet met wetten kan opgelost worden hoe gaat u het dan oplossen?
Towelie030981 is offline  
Oud 6 januari 2005, 02:23   #35
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Al eens naar het nieuws over de tsunamis gekeken ?
Dat is eigen volk eerst in de praktijk, miljoenen pompen in het identificeren van westerlingen in plaats van de noodlijdende bevolking te helpen.
Uit u onderschrift kan ik afleiden dat u niet op latere leeftijd bent, maar u bent ook niet links . U heeft gelijk laat die Westerse lijken maar liggen en laten we massaal de bevolking. Is het ook niet mogelijk dat men twee zaken tegelijk regelt, een de Westerlingen identificeren, twee de bevolking helpen . Wat zou u gezegd hebben als er geen aandacht werd besteed aan de Westerse, ook Vlaamse toeristen?
Towelie030981 is offline  
Oud 6 januari 2005, 02:23   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 1982, 1983 was het Vlaams Belang geen probleem. Toen was het, als ik het mag zeggen, niet oppertuun om het Vlaams Blok te veroordelen.
Als iemand de wetten overtreedt moet hij veroordeelt worden, ongeacht of het opportuun is.
Bobke is offline  
Oud 6 januari 2005, 02:24   #37
ilfalco
Minister-President

Standaard

Wat is dat nu voor onzin als het vb in 1983 racistsich was dan had m'n ze toen moeten veroordelen ...neen het is hoe gematigder en hoe populairder het vb werd , hoe meer ze vervolgd werd/wordt.
ilfalco is offline  
Oud 6 januari 2005, 02:24   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het probleem niet met wetten kan opgelost worden hoe gaat u het dan oplossen?
Door het probleem aan te pakken ?
Bobke is offline  
Oud 6 januari 2005, 02:24   #39
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als iemand de wetten overtreedt moet hij veroordeelt worden, ongeacht of het opportuun is.
Volkomen mee akkoord!
Towelie030981 is offline  
Oud 6 januari 2005, 02:26   #40
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
De media en bepaalde politici, met uitzondering van het ZB-magazine en de ZB politici uiteraard...

De meeste onbetrouwbare bronnen.... gelezen in het ZB-magazine?
ZB? Ik veronderstel dat het VB moet zijn? Als het interessant mocht zijn, er zijn voldoende VB-exemplaren die ik niet vertrouw en buiten hun programma lees ik bijna nooit lektuur van het VB omdat dat me geen bal intereseert. Als u me houd voor een VB fanaat, vergeet het dan maar.
De meeste onbetrouwbare bronnen heb ik zelf kunnen onderscheiden na herhaaldelijke leugens, onwaarheden, discriminatie, ...
lustige lezer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be