![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Zel de regering De Wever de volledige legislatuur overleven? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 52,94% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 47,06% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() N-VA is onbetrouwbaar. En al helemaal in een federale context. Ik zie ze weer gaan lopen nog voor het einde van de legislatuur. Ze verzinnen wel iets.
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel grappig dat onze zelfverklaarde verdraagzame solidaire Belgen hopen dat deze regering er een even grote puinhoop van maakt als Vivaldi. Veelzeggend
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien omdat ze/we de wever een onwaarschijnlijke etterbak vinden?
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus het falen van een etterbak vinden ze belangrijker dan de toekomst van het land waar ze zoveel van houden. Ik vind dat vreemd
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"ET TU, BRUTU"
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke Belgische politieke partij is dat niet?
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Marakkesh was strijdig met het regeerakkoord Michel 1 Peters van CDNV was gefrustreerd door de verkiezingen in Antwerpen en probeerde weerwraak te nemen Terechte beslissing van N-VA als een regering moedwillig afwijkt van een akkoord om de regering te verlaten en plaats te maken voor anderen
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het vreemd om voor een partij te kiezen die alle principes overboord gooit eens de verkiezingen voorbij zijn en met daarbovenop een etterbak aan de absolute macht.
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meerwaardebelasting,
die vooral de hardwerkende Vlaming zal treffen, hangt als een molensteen rond de nek van Bart. Jean Marie De Decker gaf al een schot voor de boeg. "“Ik vind de meerwaardebelasting immoreel en onethisch”: Jean-Marie Dedecker" https://www.hln.be/binnenland/ik-vin...amer~a3ea2254/ Hopelijk kan Bart de scherpe kantjes er af nog af vijlen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, dat was niet de insteek van de topicstarter. De topicstarter hoopt op chaos. Dat is vreemd voor een solidaire, verdraagzame Belg.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 4 februari 2025 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ikzelf heb gekozen voor N-VA omwille van confederalisme De reden daarvoor is mijn eigen mening dat er federaal te weinig mogelijk is door de blokkering van de PS Maar wat blijkt nu Met MR en LE zijn er wel grote noodzakelijke hervormingen mogelijk Stel u voor. EINDELIJK de werkloosheidsuitkeringen in de tijd beperken N-VA en Vlaanderen heeft tot aan de volgende verkiezingen meer voordeel met Arizona dan met confederalisme Dus kort termijn visie volg ik N-VA die afwijkt van het principe confederalisme Lang termijn, de kans bestaat dat de PS de volgende verkiezingen weer kan blokkeren En dan ben ik opnieuw gewonnen voor confederalisme Confederalisme is geen doel maar een middel om een doel te bereiken En met Arizona bereiken we bepaalde doelen vlugger voor Vlaanderen Ik begrijp de N-VA leden die met 99 procent het licht op groen zetten
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er werd trouwens twee jaar lang over het migratiepact onderhandeld en er kwam geen piep van de N-VA. De redenen voor het laten vallen van de regering hadden geen fluit te maken met het regeerakkoord. Daarvoor zou ik eerder zoeken bij het corruptieschandaal van Theo Francken en de hete adem van het VB in hun tere nekje.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de reden dat de regering viel had inderdaad weinig met het regeerakkoord te maken. De reden van de val was de persoonlijke carriereambitie van onze vriend Charles Michel. Die liet de regering vallen om naar Europa te kunnen trekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En soms kan politiek inderdaad simpel zijn. Michel mocht Europees president worden als hij zijn regering in de vernieling reed. En dat deed hij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan daar maar 1 woord voor vinden : KIEZERSBEDROG
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men al zou afgeweken hebben van het regeerakkoord, dan wel met goedkeuring van vice-premier Jan Jambon zonder wiens akkoord dat zelfs niet mogelijk zijn geweest. Dat Francken zijn dossier niet opvolgde en de besluitvorming niet begreep komt daar nog bij. In elk geval : N-VA trok haar kak terug in door te willen terugkomen op beslissingen die zij mee genomen hadden. De rest is geschiedenis, ==> ze zijn gaan lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was gewoon vaandelvlucht, waar ze daarna een verhaaltje rond probeerden te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Uw visie
Vlaanderen heeft misschien niet confederalisme gekregen Het krijgt veel meer de komende 4 jaar Wallonië zal nu in Wallonië het model volgen van de Vlaamse regeringen van de voorbije decennia. Exit PS voor 4 jaar Federaal helpt Walloniê om de Vlaamse visie om te zetten over geheel België. Waarom zou je zo een buitenkans laten liggen als N-VA en op zoek gaan naar een 2/3 meerderheid ? 99 procent van de leden zagen ook deze buitenkans . Bien joué Dewever is dit kiezersbedrog ? ja, nee volgende opiniepeiling zal het antwoord geven kijk er al naar uit eigenlijk ben ik blij dat Dewever mijn stem daarvoor gebruikte doet me denken aan autoconstructeur Henry Ford ooit zie "Ze vroegen mij om sterkere paarden en ik bezorgde ze de auto"
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 4 februari 2025 om 11:30. |
![]() |
![]() |