Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Zel de regering De Wever de volledige legislatuur overleven?
Ja 9 52,94%
Neen 8 47,06%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2025, 21:26   #21
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

N-VA is onbetrouwbaar. En al helemaal in een federale context. Ik zie ze weer gaan lopen nog voor het einde van de legislatuur. Ze verzinnen wel iets.
Oud 3 februari 2025, 21:29   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Wel grappig dat onze zelfverklaarde verdraagzame solidaire Belgen hopen dat deze regering er een even grote puinhoop van maakt als Vivaldi. Veelzeggend
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2025, 21:58   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wel grappig dat onze zelfverklaarde verdraagzame solidaire Belgen hopen dat deze regering er een even grote puinhoop van maakt als Vivaldi. Veelzeggend
Misschien omdat ze/we de wever een onwaarschijnlijke etterbak vinden?
Oud 4 februari 2025, 02:09   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Misschien omdat ze/we de wever een onwaarschijnlijke etterbak vinden?
Dus het falen van een etterbak vinden ze belangrijker dan de toekomst van het land waar ze zoveel van houden. Ik vind dat vreemd
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 4 februari 2025, 03:47   #25
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik vraag me af hoe lang het gaat duren voor De Wever , Mr Frank gaat moeten bezoeken in den bak. Want door opnieuw in zijn zetel te mogen gaan zitten is de vorige ligislatuur niet weggeveegd.
Dan kan dewever zeggen

"ET TU, BRUTU"
Oud 4 februari 2025, 04:36   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
N-VA is onbetrouwbaar.
Welke Belgische politieke partij is dat niet?
Oud 4 februari 2025, 08:33   #27
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
N-VA is onbetrouwbaar. En al helemaal in een federale context. Ik zie ze weer gaan lopen nog voor het einde van de legislatuur.
N-VA is trouw aan een regeerakkoord en afspraken

Marakkesh was strijdig met het regeerakkoord Michel 1
Peters van CDNV was gefrustreerd door de verkiezingen in Antwerpen en probeerde weerwraak te nemen

Terechte beslissing van N-VA als een regering moedwillig afwijkt van een akkoord om de regering te verlaten en plaats te maken voor anderen
Oud 4 februari 2025, 08:57   #28
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus het falen van een etterbak vinden ze belangrijker dan de toekomst van het land waar ze zoveel van houden. Ik vind dat vreemd
Ik vind het vreemd om voor een partij te kiezen die alle principes overboord gooit eens de verkiezingen voorbij zijn en met daarbovenop een etterbak aan de absolute macht.
Oud 4 februari 2025, 09:14   #29
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

De meerwaardebelasting,

die vooral de hardwerkende Vlaming zal treffen,

hangt als een molensteen rond de nek van Bart.

Jean Marie De Decker gaf al een schot voor de boeg.

"“Ik vind de meerwaardebelasting immoreel en onethisch”: Jean-Marie Dedecker"

https://www.hln.be/binnenland/ik-vin...amer~a3ea2254/

Hopelijk kan Bart de scherpe kantjes er af nog af vijlen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2025, 09:23   #30
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het vreemd om voor een partij te kiezen die alle principes overboord gooit eens de verkiezingen voorbij zijn en met daarbovenop een etterbak aan de absolute macht.
Ik weet niet of alle principes overboord gegooid werden. Eentje wel, dat is vrij duidelijk. Maar wat mij betreft zijn er nog geen indicaties dat de schuldgraad zal stijgen, dat het begrotingstekort gaat stijgen en dat het overheidsbeslag gaat stijgen. U kan me altijd uw projecties op dat vlak bezorgen als u die heeft.

Maar goed, dat was niet de insteek van de topicstarter. De topicstarter hoopt op chaos. Dat is vreemd voor een solidaire, verdraagzame Belg.

Laatst gewijzigd door fox : 4 februari 2025 om 09:25.
Oud 4 februari 2025, 09:25   #31
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vanuit uw standpunt begrijp ik uw opmerking

Ikzelf heb gekozen voor N-VA omwille van confederalisme

De reden daarvoor is mijn eigen mening dat er federaal te weinig mogelijk is door de blokkering van de PS

Maar wat blijkt nu

Met MR en LE zijn er wel grote noodzakelijke hervormingen mogelijk
Stel u voor. EINDELIJK de werkloosheidsuitkeringen in de tijd beperken

N-VA en Vlaanderen heeft tot aan de volgende verkiezingen meer voordeel met Arizona dan met confederalisme
Dus kort termijn visie volg ik N-VA die afwijkt van het principe confederalisme

Lang termijn, de kans bestaat dat de PS de volgende verkiezingen weer kan blokkeren
En dan ben ik opnieuw gewonnen voor confederalisme

Confederalisme is geen doel maar een middel om een doel te bereiken
En met Arizona bereiken we bepaalde doelen vlugger voor Vlaanderen

Ik begrijp de N-VA leden die met 99 procent het licht op groen zetten
Oud 4 februari 2025, 09:34   #32
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht

Peters van CDNV was gefrustreerd door de verkiezingen in Antwerpen en probeerde weerwraak te nemen

Terechte beslissing van N-VA als een regering moedwillig afwijkt van een akkoord om de regering te verlaten en plaats te maken voor anderen
Er was wel meer strijdig met het regeerakkoord tijdens Michel I zoals bijv. de verhoging van de pensioenleeftijd. Toen heeft niemand vaandelvlucht gepleegd.

Er werd trouwens twee jaar lang over het migratiepact onderhandeld en er kwam geen piep van de N-VA. De redenen voor het laten vallen van de regering hadden geen fluit te maken met het regeerakkoord. Daarvoor zou ik eerder zoeken bij het corruptieschandaal van Theo Francken en de hete adem van het VB in hun tere nekje.
Oud 4 februari 2025, 09:54   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er was wel meer strijdig met het regeerakkoord tijdens Michel I zoals bijv. de verhoging van de pensioenleeftijd. Toen heeft niemand vaandelvlucht gepleegd.

Er werd trouwens twee jaar lang over het migratiepact onderhandeld en er kwam geen piep van de N-VA. De redenen voor het laten vallen van de regering hadden geen fluit te maken met het regeerakkoord. Daarvoor zou ik eerder zoeken bij het corruptieschandaal van Theo Francken en de hete adem van het VB in hun tere nekje.
Theo Francken was helemaal niet betrokken in een corruptieschandaal. Het zal u misschien verbazen maar Melicam Kucam en Theo Francken zijn niet 1 en dezelfde persoon.

En de reden dat de regering viel had inderdaad weinig met het regeerakkoord te maken. De reden van de val was de persoonlijke carriereambitie van onze vriend Charles Michel. Die liet de regering vallen om naar Europa te kunnen trekken.
Oud 4 februari 2025, 10:09   #34
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Theo Francken was helemaal niet betrokken in een corruptieschandaal. Het zal u misschien verbazen maar Melicam Kucam en Theo Francken zijn niet 1 en dezelfde persoon.

En de reden dat de regering viel had inderdaad weinig met het regeerakkoord te maken. De reden van de val was de persoonlijke carriereambitie van onze vriend Charles Michel. Die liet de regering vallen om naar Europa te kunnen trekken.
Onfrisse N-VA'er Kucem deed zijn ding in het departement van Theo, Asiel en Migratie. Francken was dus eindverantwoordelijke. Vluchten uit de regering voor een uiteindelijk krachteloos akkoord was niets meer dan een bliksemafleider. N-VA deed hier aan damage control. Soms kan politiek heel simpel zijn.

Oud 4 februari 2025, 10:51   #35
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onfrisse N-VA'er Kucem deed zijn ding in het departement van Theo, Asiel en Migratie. Francken was dus eindverantwoordelijke. Vluchten uit de regering voor een uiteindelijk krachteloos akkoord was niets meer dan een bliksemafleider. N-VA deed hier aan damage control. Soms kan politiek heel simpel zijn.
Neenee jongen, u was daarnet Francken nog aan het betichten van betrokken te zijn bij corruptie. Dat is iets anders dan politieke verantwoordelijkheid.

En soms kan politiek inderdaad simpel zijn. Michel mocht Europees president worden als hij zijn regering in de vernieling reed. En dat deed hij.
Oud 4 februari 2025, 10:52   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanuit uw standpunt begrijp ik uw opmerking

Ikzelf heb gekozen voor N-VA omwille van confederalisme

De reden daarvoor is mijn eigen mening dat er federaal te weinig mogelijk is door de blokkering van de PS

Maar wat blijkt nu

Met MR en LE zijn er wel grote noodzakelijke hervormingen mogelijk
Stel u voor. EINDELIJK de werkloosheidsuitkeringen in de tijd beperken

N-VA en Vlaanderen heeft tot aan de volgende verkiezingen meer voordeel met Arizona dan met confederalisme
Dus kort termijn visie volg ik N-VA die afwijkt van het principe confederalisme

Lang termijn, de kans bestaat dat de PS de volgende verkiezingen weer kan blokkeren
En dan ben ik opnieuw gewonnen voor confederalisme

Confederalisme is geen doel maar een middel om een doel te bereiken
En met Arizona bereiken we bepaalde doelen vlugger voor Vlaanderen

Ik begrijp de N-VA leden die met 99 procent het licht op groen zetten

Ik kan daar maar 1 woord voor vinden : KIEZERSBEDROG
Oud 4 februari 2025, 11:11   #37
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De betekenis van 'historisch revisionisme' is het onderzoek naar de verhalen die men als zijnde geschiedenis verteld.

Als men al zou afgeweken hebben van het regeerakkoord, dan wel met goedkeuring van vice-premier Jan Jambon zonder wiens akkoord dat zelfs niet mogelijk zijn geweest. Dat Francken zijn dossier niet opvolgde en de besluitvorming niet begreep komt daar nog bij.

In elk geval : N-VA trok haar kak terug in door te willen terugkomen op beslissingen die zij mee genomen hadden.

De rest is geschiedenis, ==> ze zijn gaan lopen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2025, 11:16   #38
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Klopt. Ze beschikten over een interne peiling die hen op verlies zette, en winst voor het Blok. Op dat moment is de paniek toegeslagen en wilden ze 'plots' niet meer weten van het migratiepact dat vice-premier Jambon nochtans eerder politiek mee had beslist.

Het was gewoon vaandelvlucht, waar ze daarna een verhaaltje rond probeerden te maken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2025, 11:20   #39
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De betekenis van 'historisch revisionisme' is het onderzoek naar de verhalen die men als zijnde geschiedenis verteld.

Als men al zou afgeweken hebben van het regeerakkoord, dan wel met goedkeuring van vice-premier Jan Jambon zonder wiens akkoord dat zelfs niet mogelijk zijn geweest. Dat Francken zijn dossier niet opvolgde en de besluitvorming niet begreep komt daar nog bij.

In elk geval : N-VA trok haar kak terug in door te willen terugkomen op beslissingen die zij mee genomen hadden.

De rest is geschiedenis, ==> ze zijn gaan lopen.
Maar nee en u weet dat goed genoeg. Michel is immers van dezelfde soort als De Croo. Alles voor het eigenbelang. Michel liet zijn regering vallen om naar Europa te kunnen verkassen. De enige die graag aan historisch revisionisme doet, ben jij.
Oud 4 februari 2025, 11:21   #40
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik kan daar maar 1 woord voor vinden : KIEZERSBEDROG
Uw visie

Vlaanderen heeft misschien niet confederalisme gekregen

Het krijgt veel meer de komende 4 jaar

Wallonië zal nu in Wallonië het model volgen van de Vlaamse regeringen van de voorbije decennia. Exit PS voor 4 jaar

Federaal helpt Walloniê om de Vlaamse visie om te zetten over geheel België.

Waarom zou je zo een buitenkans laten liggen als N-VA en op zoek gaan naar een 2/3 meerderheid ?
99 procent van de leden zagen ook deze buitenkans .

Bien joué Dewever

is dit kiezersbedrog ? ja, nee
volgende opiniepeiling zal het antwoord geven
kijk er al naar uit

eigenlijk ben ik blij dat Dewever mijn stem daarvoor gebruikte

doet me denken aan autoconstructeur Henry Ford ooit zie
"Ze vroegen mij om sterkere paarden en ik bezorgde ze de auto"

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 4 februari 2025 om 11:30.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be