![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook zero tolerantie voor smartphone-gebruik achter het stuur.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belangrijk is nu dat we alcohol uit het verkeer halen en zodanig zwaar bestraffen dat men de slachtoffers daaruit beperkt.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door de minimumleeftijd op te drijven naar 21 jaar en gebruik zwaar te bestraffen, kunnen we in de toekomst wellicht een complete alcoholstop bereiken.
Samen voor een drugsvrije samenleving. De vorige generatie mocht dat dan wel normaal vinden, maar de volgende verdient beter.
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit stuk vuiligheid kan best nooit meer vrij komen:
Man die 2 wielertoeristen doodreed in Gent krijgt zwaardere straf in beroep: 6 jaar effectief Zes jaar voor deze dubbele moord is een absolute schande voor ons corrupte, decadente gerecht.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dus zullen we (gewone *) moord maar best "beperken met zerotolerantie" ? ![]() (*) Gewone moord = moord met een ander wapen dan het auto-wapen.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet het proberen voorkomen in dit geval, en als er draconische straffen zijn en superveel controles, dan stappen er minder zat in hun auto en dan vallen er minder doden. Ge moet moord, zoals abortus en ene bewust doodschieten niet verwarren met doodslag. ![]() Eigenlijk is het beter alcohol als een hard drugs te klasseren en volledig te verbieden.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 12 februari 2025 om 03:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eneuh, verbied gistcellen maar eens te leven.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Compleet nuchter nu, en ik heb in het diepste dal nog niet eens gebruik overwogen. Ik ben nu een healthjunk die alleen creatine en whey proteïne met BCAA gebruikt Ik drink alleen koffie, water met elektrolyten, amandelmelk en af en toe volle melk met cacao. En vorig jaar zat ik nog in den amigo voor een zatte uitbarsting ![]() It ends with me.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 12 februari 2025 om 05:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eneuh, als voormalig caffeïneverslaafde kan ik u zeggen, die week zware migraine-achtige hoofdpijn kan ik wel missen als een echte migraine aanval.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat er 1 op 1000 psychotisch van weed wordt, heb ik nooit medicinaal kunnen gebruiken. Ik werd toen naar de zwarte markt gedwongen. Maar ik ben nu dankbaar omdat ik dat overwonnen heb. Ik veroorzaakte echter 0,0 overlast en deed geen vlieg kwaad. Bij alcohol worden dagelijks mensen dood gereden en ervaren duizenden er dagelijks overlast van. Dus ook al zou ik een maat kunnen houden, voldoende kunnen dat niet en daarom is een zero tolerantie aangewezen in het verkeer. Plus de minimumleeftijd opdrijven naar 21 jaar. Dus ja, iedereen moet zwaar gesanctioneerd worden in het verkeer bij gebruik, plaats alcohol bij hard drugs. Stop dat 6h rijverbod en trek het rijbewijs volledig in waarna herstelexamens moeten plaatsnemen.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 12 februari 2025 om 07:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ben echt blij die te hebben mogen meemaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het einddoel.
Eerst de minimumleeftijd opdrijven zodat ze het als tieners niet leren gebruiken. Voldoende verslaafden en die op hun 16 jaar toegang tot alcohol geven is pertinent onverantwoord. En als die dan pas kunnen drinken op hun 21 jaar, is de schade toch jaren daarvoor beperkt gebleven.
![]() |
#36 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga je dan gist ook verbieden?
Citaat:
Citaat:
Er zijn mensen die op 8ste hun eerste pint hebben gedronken, en nooit verslaafd zijn geweest. Er zijn er die pas op hun 18de hun eerste pint dronken, en wel verslaafd geraakten. Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal alcohol nooit compleet kunnen bannen, maar wel de verkoop verbieden en het behandelen als alle andere illegale drugs. Het is absurd trouwens dat iemand maximaal 6h rijverbod krijgt na een controle. Rijbewijs afpakken en herstelexaam is beter.
![]() |
![]() |
#38 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een stukje uit de wegverkeerswet via: Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 februari 2025 om 12:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dit zijn de echte 'onder invloed in het verkeer' problemen
Bestuurder rijdt week na dagvaarding voor sturen onder invloed voetganger dood drugs meer en meer en natuurlijk ook overmatige (=regelmatige) drinkers. Nultolerantie is om de mensen te kloten die wél hun grenzen kennen en zich kunnen beheersen |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doodrijders levenslang rijverbod en iedereen die positief test rijbewijs afpakken en herstelexaam laten doen.
![]() |