Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2025, 19:45   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Hebt ge nu draadspijt ?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 08:08   #22
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt ge nu draadspijt ?
Beetje wel ja, eigenlijk gaat het over bijwerkingen van het vaccin maar daar gaan ze niet verder op in, daar kennen we geen percentages van. Goed, later meer.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 08:31   #23
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt ge nu draadspijt ?
goeike ! Beetje humor past wel in het Wappie-forum, dan krijgt het tenminste zin.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 13:23   #24
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er komen er dus veel meer niet in de pers. Ook die niet sterven.

Zwaar ziek? Nee, dat cherry-linkje was van prominente "antivaxers" die stierven. Er zijn nog van die cherry-linkjes, vooral uit USA.
Er is zelfs een wiki-site van:

Zeker van zwaar zieken die het overleefden en spijt hadden.

Hopelijk denkt "het plebs" nu niet dat er veel mensen zwaar ziek geworden zijn van Covid en spijt hebben dat ze zich niet vaccineerden alhoewel dat toen geen probleem was (de oudere mensen kwamen wel eerst aan de beurt).

Alweer cherry picking.
Nee, dat noem ik niet consequent vergelijken.

Voor gevaccineerden gaan we een survey doen waar gepeild wordt naar hun standpunt wat betreft hun keuze om hun destijds te laten vaccineren. Daaruit blijkt dat een heel kleine minderheid spijt heeft van zijn keuze. Oké, goed dan.

Wat niet-gevaccineerden betreft gaan we anders te werk: we zoeken er niet-gevaccineerden uit die zwaar ziek worden en achteraf al jankend stellen dat ze de verkeerde keuze hebben gemaakt en vervolgens de 'moedige' oproep doen aan niet-gevaccineerden om dat alsnog te doen.

Ik zal het eens omdraaien:
Voor niet-gevaccineerden maken we een survey waarin we aan niet-gevaccineerden (dus niet enkel diegenen die zwaar ziek zijn geworden aan covid) vragen of ze nog achter hun keuze staan om hun niet te vaccineren. Ik verwacht dat het aantal mensen dat spijt heeft vergelijkbaar zal zijn met het aantal mensen die spijt hebben van hun vaccinatie.

Wat betreft gevaccineerden gaan we ons uitsluitend focussen op diegenen die zware bijwerkingen hadden van het vaccin, desnoods met een kleurrijke klaagzang hoeveel last dat ze wel niet ondervonden en desnoods nog hun conclusie "had ik mij maar niet laten vaccineren".

Het is frappant hoe de methodiek altijd aangepast werd ten voordele van hun narratief.

Laatst gewijzigd door Rapture : 13 maart 2025 om 13:25.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 17:01   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Nee, dat noem ik niet consequent vergelijken.

Voor gevaccineerden gaan we een survey doen waar gepeild wordt naar hun standpunt wat betreft hun keuze om hun destijds te laten vaccineren. Daaruit blijkt dat een heel kleine minderheid spijt heeft van zijn keuze. Oké, goed dan.

Wat niet-gevaccineerden betreft gaan we anders te werk: we zoeken er niet-gevaccineerden uit die zwaar ziek worden en achteraf al jankend stellen dat ze de verkeerde keuze hebben gemaakt en vervolgens de 'moedige' oproep doen aan niet-gevaccineerden om dat alsnog te doen.

Ik zal het eens omdraaien:
Voor niet-gevaccineerden maken we een survey waarin we aan niet-gevaccineerden (dus niet enkel diegenen die zwaar ziek zijn geworden aan covid) vragen of ze nog achter hun keuze staan om hun niet te vaccineren. Ik verwacht dat het aantal mensen dat spijt heeft vergelijkbaar zal zijn met het aantal mensen die spijt hebben van hun vaccinatie.

Wat betreft gevaccineerden gaan we ons uitsluitend focussen op diegenen die zware bijwerkingen hadden van het vaccin, desnoods met een kleurrijke klaagzang hoeveel last dat ze wel niet ondervonden en desnoods nog hun conclusie "had ik mij maar niet laten vaccineren".

Het is frappant hoe de methodiek altijd aangepast werd ten voordele van hun narratief.
OK.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2025, 08:48   #26
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Mooi voorbeeldje van cherry picking.

Als er 10.000 vaccinweigeraars zijn waarvan er 5 nadien zwaar ziek worden door corona en alle vijf nadien uitgebreid in de media worden opgevoerd dan ontstaat bij het plebs inderdaad de perceptie dat de vaccinweigeraars massaal spijt hebben.

Trouwens PatrickVE, voor wiens wijsheden ik toen enorm dankbaar was, had toen nog een mooie uiteenzetting gedaan hoe een onwaarschijnlijk toeval het wel niet was dat die publiekelijke vaccinweigeraars, gelet op hun leeftijd, aan corona zijn overleden. Het kwam erop neer dat het virus rekening zou houden met je overtuiging en publieke afkeur tav vaccinaties. Equivalent van dat tegenstanders van Poetin meer kans hebben om per ongeluk uit een raam te vallen.
Vanaf dat je openlijk anti vax was had je 10 keer meer kans om te sterven aan COVID, en dan nog enkel in het vaccin jaar 2021, nadien stopte dat en in 2020 gingen ze er nog niet aan dood. Dat virus was erg selectief bezig.

Ik zeg niet dat er een complot is maar als het personeel in een ziekenhuis wat duwt in de goeie richting heb je een goeie kans om dood te gaan aan corona, je langdurig aansluiten op geforceerde beademing is bv al voor 50% dodelijk als je gezond bent. Als je naar een ziekenhuis moet dan ben je het best niet openlijk anti-vax als je wil overleven.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Deat..._from_COVID-19
Many news reports in 2021 noted instances in which persons described as anti-vaccination activists—those who advocated against use of the COVID-19 vaccine—themselves died from COVID-19
Oud 15 maart 2025, 06:54   #27
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het vooral raar dat zo'n groter deel Vlamingen dan Nederlanders prikspijt zou hebben, resp. 15% tegen 2 a 3%. Doet me denken aan verkiezingsenquêtes en sterkt me in mijn vooroordeel dat de wetenschap statistiek niet echt betrouwbaar is.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 maart 2025 om 06:54.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2025, 11:12   #28
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik vind het vooral raar dat zo'n groter deel Vlamingen dan Nederlanders prikspijt zou hebben, resp. 15% tegen 2 a 3%. Doet me denken aan verkiezingsenquêtes en sterkt me in mijn vooroordeel dat de wetenschap statistiek niet echt betrouwbaar is.
Welja, die onderzoeken van AD zijn niet openbaar, we kennen de vraagstelling niet eens. Als de vraag was "heb je een nadeel ondervonden aan je corona spuit" dan zou 2-3% gigantisch hoog zijn, maar dat weten we dus niet.

Het verschil is inderdaad te groot, bij de VRT weten we ten minste de complete vraagstelling, zoals het hoort.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be