![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles blenderen, en ze had soep. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor in uiterste nood heb ik 2 potjes aiki noedels met curry staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoewel ik wel eens een bouillonblokje en gewoon wat groenten samen smijt in 1 pot. Kervelsoep is gewoon diepvries. Lekker makkelijk. Maar 9 van de 10 doe ik dat zoals sterrenchefs het zouden doen. Ik ben ne feeder he NieuwNoors. Als mijn vissensoep afkoelt, is dat vaak gelijk gelatine omdat ik fameus overdrijf met vissengraten en vissenkoppen.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ons zeewater niet zo vervuild was, zou je dat perfect voor veel gerechten kunnen gebruiken. Gene swans.
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eet je dat echt thuis?
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk vind iedereen het nu vanzelfsprekend om te komen verkondigen dat zo'n rommel niet gegeten wordt.
Dat zelf gemaakte soep zoveel beter is. Dat ze er nog niet aan denken om zoiets te eten... Heel mooi allemaal. Maar weinig geloofwaardig. Wat doe jij dan als je 's middags bij je boterham wel eens iets anders wil dan je kop koffie? Naar de winkel rijden voor verse groenten? Thuis een pot groenten en kip op't vuur zetten om bouillon te trekken? Groenten kuisen en die garen in uw pas vers gemaakte bouiillon? Om dan om 16u eindelijk uw kopje soep te kunnen nuttigen? Laten we gewoon eerlijk blijven. Dat doet geen kat. Al wil natuurlijk iedereen laten uitschijnen dat 'dergelijke rommel' er bij hen niet in komt. Dat ze nog nooit van zijn leven zoiets gegeten hebben. Dat ze enkel verse dingen eten en een afkeer hebben van alles wat vooraf klaargemaakt is... Doet het vast heel goed op sociale media. Kijk eens wat een gezonde levenhouding!! Wat ga ik die mens volgen seg!! Likes!! Kudos!! Bewondering!! In het echte leven weten we wel beter. Iedereen eet zo'n dingen wel eens. En als je dat nog nooit gedaan hebt kan je er ook niets nuttig over zeggen. Dit is net hetzelfde als een draad over McDonalds. Natuurlijk eet niemand dat ooit!! Da's rommel. Vuiligheid. Ongezond. De echte hipster slacht zelf zijn eigen koe om er hamburgers van te maken. Dus nee; deze draad was niet voor de would-be gezondheidsadepten die beweren enkel maar gezonde dingen te eten bedoeld. Deze draad was voor echte mensen, die op bepaalde momenten hun toevlucht zoeken in een poeder-soepje. En of dat dat dan even lekker en/of gezond is dan versgemaakte soep kan zo'n mensen aan hun reet roesten. Voor versgemaakte soep hebben gewone, werkende mensen niet altijd tijd. Hipsters die beweren enkel vers gemaakte soep (zonder bouillonblokje natuurijk!) eten mogen voor mijn part opkrassen. We hebben het hier over het echte leven. Niet over de honing en rozenblaadjes bullshit van de sociale media. Kom dus aub niet af met bullshit als "ik eet zoiets niet" want als je 'zoiets niet wil eten' heb je geen andere keuze dan werkelijk al je voedsel uit je eigen tuin te halen. En dan nog; niet wakker te liggen van alomtegenwoordige rommel als PFAS bv. Dus doe maar gewoon normaal; eet je geen poedersoep; ga dan in een andere draad verkondigen wat je wel eet. Maar kom hier aub niet de politiek correcte gezondheidsgoeroe uithangen want dat is niemand in een land als België. En degenen die wel geloven dat ze dat zijn, zijn zo naief als de pest.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg, wij Belgen zijn bourgondiërs he.
Mijn bonebroth trekt soms 24h! En als ge vis met prei maakt, dan neemt ge da groen toch ook voor bouillon? Of als ge selder maakt, houdt ge die bladeren toch ook aan de kant voor bouillon? Nix verloren laten gaan nondejol! Sapperdepitjes toch BigF !!!
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Hier staat zoals altijd verse soep op tafel. Zeg me hoeveel tassen ik er naast moet zetten en ik zal dan een foto trekken. Ik kan je al meegeven dat het pompoensoep is.. Weet je nu nog niet dat ik nooit lieg?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 16 maart 2025 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Wat er wel wordt bijgevoegd is : 4 stengels preiwit, 1 ui, 2 teentjes look, 1 rode paprika, 1 middelgrote aardappel, 2 liter kippenbouillon, 2 laurierbladen, peper en zout.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En groentebouillon nemen en vergeet uw chilipeper niet.
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ik geef het door aan moeder de vrouw.
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk vind ik dat kippenbouillon de smaak van pompoensoep wat afleidt.
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgende: Koolsoep.
Bak spek. (blokjes of reepjes). Gebruik deze pan met smout(vervangbaar door echte boter) om een ferme ui te fruiten(of 2 kleintjes), de koolreepjes -de hoofdmoot van de soep- in dit geval moet maar even meefruiten. Fruit gele en rode paprika's samen knoflook (iedereen heeft eigen voorkeur kwa hoeveelheid) Mag allemaal samen in een pot. Overgiet met een voorkeursbouillon. Kook tot alles zacht is. Kruiden zijn persoonlijke smaak, maar zout, peper en paprikapoeder zijn een basis. Het eerst gebakken spek kan gebruikt worden als garnering voor de soep, of als basis voor een kool-spek stamppot. * Vele recepten voor koolsoep gebruiken ook tomaat in verse of blikvorm als extra smaakmaker. Ik zou zongedroogde tomaatreepjes bijvoegen als garnering.
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe krijgen die DAT in zo een zakske? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vriesdrogen en malen. Hoe denkt ge dat ze het nu doen?
![]() |
#37 | |
|
![]() Als ze nu verse maagden tot poeder zouden kunnen verwerken, zou dat een interessant soepje opleveren bij de volgende volle maan.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Gazpacho is ook soep. En die maak ik inderdaad in een blender.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 17 maart 2025 om 01:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het crematorium kan u daar bij helpen.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet aanstoven. Met schil in de oven roosteren is wat je moet doen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |