Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2005, 15:06   #21
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superbelg
Licht een tip van de sluier op, o groot Vlaemsch Licht, in plaats van te zeveren
Zeveren? Dat zou jij niet weten wat dat is, zeker?

Citaat:
Slovakije werd in 1939 onafhankelijk, een Duits vazalstaatje met een autoritaire geestelijke aan het hoofd, Tiso. Hierna slokte Hitler Tjechië op. 1945. Tjechoslovakije werd herenigd, omdat de Slovaakse staat te besmet was door de banden met de nazi's en na de val van Hitler in een moeilijke positie zat.

Het is duidelijk. Als een staat haar onafhankelijkheid te veel verbonden is met extreem-rechts, komt haar voortbestaan in gevaar. Zo was dat ook met Slovakije. Zo gaat dat zijn met Vlaanderen.
Uw eerste twee zinnen zijn correct. Na de deling van Tsjecho-Slowakije en de annexatie van Sudetenland, was het resterende Tsjechië omsingeld door Duits gebied (op een klein stukje ad poolse grens na) en werd het opgeslokt in het Reich. Vanaf dan loopt het fout. U maakt geen notie van de periode 40-45 en stelt dan Tsjechoslowakije herenigd werd "omdat de Slowaakse staat te besmet....". Waar haalt u dat? Dan verbind u deze stelling met een algemene 'wet' :Als een staat haar onafhankelijkheid te veel verbonden is met extreem-rechts, komt haar voortbestaan in gevaar. Newsflash, de tijd dat men dacht dat men algemene wetten in de geschiedenis kon ontdekken (Positivisme), is al zo'n 120 geleden. Dan maakt u, op basis van
1) een historische onwaarheid
2) een zelfverzonnen wet
3) een anachronistische analogie (je gaat de werkelijkheid van de jaren '40 toch niet gemeend naast die van vandaag leggen, of wel?)
je conclusie, die te zot is voor woorden. Op bovenstaande manier kan men alles bewijzen.
Daarom is je stelling nog minder dan niks waard, en belachelijk te noemen.

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 15:17   #22
Superbelg
Partijlid

Superbelg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
Zeveren? Dat zou jij niet weten wat dat is, zeker?

Uw eerste twee zinnen zijn correct. Na de deling van Tsjecho-Slowakije en de annexatie van Sudetenland, was het resterende Tsjechië omsingeld door Duits gebied (op een klein stukje ad poolse grens na) en werd het opgeslokt in het Reich. Vanaf dan loopt het fout. U maakt geen notie van de periode 40-45 en stelt dan Tsjechoslowakije herenigd werd "omdat de Slowaakse staat te besmet....". Waar haalt u dat?
Een geschiedenisboek: de opkomst van het derde rijk.

En nu gij terug!
Oud 6 januari 2005, 15:24   #23
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Een geschiedenisboek: de opkomst van het derde rijk.

En nu gij terug!
Bibliografische verwijzing graag (doel je op W.L. SHIRER "opkomst en ondergang van het derde rijk", of iets anders, en graag met blz.).
EEN geschiedenisboek. Amai, je gaat er nogal prat op. Weet dat ieder boek een auteur heeft, en bijgevolg subjectief is en binnen een bepaalde historische traditie past.
Overigens, waarom reageer je enkel op dat deel van mijn post, en niet op het stuk waarin ik je argumentatie aanval?

Oud 6 januari 2005, 16:22   #24
Superbelg
Partijlid

Standaard

Ik zal de auteur eens opzoeken, en dan citeren. Benieuwd of u dan nog zoveel praats hebt, flamingantje van mijn voeten.
Oud 6 januari 2005, 16:52   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Het hele koningshuis uit vlaanderen bannen. Ze mogen ook van heel hun leven geen voet meer zetten op vlaamse bodem. En vooral organisatie's en partijen die België eenwillen malen onder zware toezicht zetten van de staatsveiligheid. Kortom hetzelfde doen wat ze destijds tegen de flaminganten deden.
U bent niet alleen een landverrader, u bent ook een anti-democraat. Past goed in de lijn van uw partij.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 17:11   #26
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
U bent niet alleen een landverrader, u bent ook een anti-democraat. Past goed in de lijn van uw partij.
Het enigste wat er ondemocratisch is die zielge marginale koningsfamilie in laken die den hele dag niet dan onzin uitkramen hun wijven bedriegen. En van ons belastinggeld schaamteloos profiteren.
Oud 6 januari 2005, 19:26   #27
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik zal de auteur eens opzoeken, en dan citeren. Benieuwd of u dan nog zoveel praats hebt, flamingantje van mijn voeten.
Jij bent echt niet slim he baas. Het gaat hier niet zozeer om de auteur (hoewel ik daar ook benieuwd achter ben daar ik vermoed dat het William Shirer is), maar om jouw kromme, a-historische redeneringswijze. Uit je bovenstaande post én je overige antwoorden op deze thread die je zelf begonnen bent, klinkt volgens mij dat je met de rug tegen de muur staat.

Oud 8 januari 2005, 12:29   #28
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Koning Pinteman
Ha Superbelg,

Heb je nog gekeken achter de bibliografische verwijzing van uw stelling ivm de gevolgen van separatisme?

Groetjes,

Koning Pinteman
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Superbelg
Citaat:

Als ik tijd heb, OK?
Citaat:

Oorspronkelijk bericht door Koning Pinteman

Je mag natuurlijk ook altijd middels een privé-bericht je ongelijk toegeven. Dan zal ik je topic niet meer naar boven halen. Overigens, een boek vastnemen en de auteur en de titel noteren, hoeveel tijd neemt dat nu in beslag?

Vlaamse groeten,

Koning Pinteman

waarop superbelg antwoorde:
Citaat:

Dat boek ligt in Brussel

Superbelg zijn superstelling kwam uit een boek waar er blijkbaar maar 1 exemplaar van is, dat (gezien zijn inhoud waarschijnlijk) angstvallig in Brussel bewaard wordt. Vrije vertaling : Superbelg zuigt graag dingen uit zijn duim (of uit anonieme 'geschiedenisboeken').

Laatst gewijzigd door Koning Pinteman : 8 januari 2005 om 12:31.
Oud 8 januari 2005, 13:04   #29
Superbelg
Partijlid

Standaard

Is het de gewoonte dat Vlamingen het briefgeheim schenden en PB openbaar maken? Dat boek ligt op mijn kot.
Oud 8 januari 2005, 13:08   #30
Superbelg
Partijlid

Standaard

Kan koning zuipemans ook een verklaren waarom Slovakije in 1945 dan opgedoekt werd?
Oud 8 januari 2005, 13:27   #31
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Is het de gewoonte dat Vlamingen het briefgeheim schenden en PB openbaar maken? Dat boek ligt op mijn kot.
ocharme. Indien ik dat niet had gedaan, had u nooit meer gereageerd op deze (door uzelf opgestarte) thread, omdat u zich in een hoekje aan het kletsen was met uw superrrrranalyse, beste superrrrbelg.

Oud 8 januari 2005, 13:28   #32
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
U bent niet alleen een volkverrader, u bent een anti-democraat in de ware zin van het woord : u gaat op uw knietjes voor de meest ondemocratische instelling die er is : het koningshuis. Past goed in de lijn van uw ondemocratische, racistische en vlaminghatende partij.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 13:33   #33
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Kan koning zuipemans ook een verklaren waarom Slovakije in 1945 dan opgedoekt werd?
Ja dat kan ik. In '43, toen duidelijk werd dat er geen Duitse overwinning meer inzat, wilde Slowakije (op wiens katholiek-solidaristische regering olv Tiso de Duitsers overigens weinig vat hadden) zijn banden met Duitsland verbreken. In datzelfde jaar werd er door tegenstanders van Tiso een Nationale raad gevormd (van liberalen, sociaal-democraten en communisten, die overeen kwamen dat er na de oorlog een wederoprichting van een confederaal Tsjecho-Slowakije zou plaatsvinden. Eind maart '45 werd, toen Slowakije door het Rode leger bevrijd was, werd er een Nationaal front opgericht, olv van Fierlinger, dat ondermeer de vorming van de statenbond tussen Tsjechië en Slowakije diende te bewerkstelligen.

VAN DEN BERGHE, Y., De koude oorlog 1917-1989, Acco, Leuven, 2002, blz. 103-104.

Kijk superbelg, ik heb dat uit "een geschiedenisboek".

Oud 8 januari 2005, 16:52   #34
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Een stukje geschiedenis over separatisme.

Slovakije werd in 1939 onafhankelijk, een Duits vazalstaatje met een autoritaire geestelijke aan het hoofd, Tiso. Hierna slokte Hitler Tjechië op. 1945. Tjechoslovakije werd herenigd, omdat de Slovaakse staat te besmet was door de banden met de nazi's en na de val van Hitler in een moeilijke positie zat.

Het is duidelijk. Als een staat haar onafhankelijkheid te veel verbonden is met extreem-rechts, komt haar voortbestaan in gevaar. Zo was dat ook met Slovakije. Zo gaat dat zijn met Vlaanderen.

Eenmaal België kapot is gemaakt, roep ik dus iedereen op om te stemmen op het Vlaams Belang. Vlaanderen wordt zo een fascistenstaatje, en de rekening zal hen wel gepresenteerd worden door de Verenigde Naties. Want dan zal de Vlaamse onafhankelijkheid te veel verbonden zijn met fascisme, net zoals Slovakije in 1939. België zal dan heel snel herenigd worden!!!
Voor de zoveeeeeelste keer: de nazis waren staatsnationalisten, net zoals jij en het bubbelclubje.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 16:59   #35
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Voor de zoveeeeeelste keer: de nazis waren staatsnationalisten, net zoals jij en het bubbelclubje.
Blij dat iemand dat woord nu ook eens gebruikt. Zou U eens waldo (cd&v) kunnen inlichten wat juist het verschil is tussen volks- en staatsnationalisten. Van mij gelooft hij het niet, misschien bent U meer van het manipulatorstype. Dank bij voorbaat.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 17:25   #36
Bartt
Vreemdeling

Bartt's schermafbeelding

Standaard

@patriot: De banner onder je post is nogal vreemd. Ik dacht dat FN voor een unitair België is. Waarom wil je je mede-belgicisten wegvegen? Ze zijn al met zo weinig.

Als FN daar staat omdat het een dubieuze partij is heb je natuurlijk wel gelijk.
Bartt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be