![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik wil van dit onderwerp zeker geen discussie maken tussen jou en mij. Laat staan elkaar verwijten naar het hoofd werpen. Maar jouw antwoord was een antwoord op een antwoord op een antwoord ... wat uiteindelijk terug naar de essentie van het onderwerp gaat. Graag bij die essentie blijven aub. Jörgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het berichtje waar ik op antwoordde, was sowieso al compleet naast de kwestie, want het was niets anders dan een (zoveelste) flauwe toespeling op mijn seksuele geaardheid. Het was op die flauwe toespeling dat mijn berichtje een reactie was. Je gaat me toch niet vertellen dat een intelligente kerel zoals jij d�*t niet begrepen had? Het "kort en bondig lachen" sloeg dus niet op de essentie van dit onderwerp. Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zoals in vele discussies op dit forum - geen verwijt, want het fenomeen doet zich op bijna elk forum voor - was dat inderdaad naast de kwestie. Mag ik dan noteren dat je de essentie van dit onderwerp dus niet "kort en bondig lachen" vind? Jörgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat mag je aldus noteren. Ik vind het zelfs ronduit triest dat politici zich met dergelijke pesterijen van anderstaligen wensen bezig te houden op kosten van de belastingbetaler. Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Goed zo, we zijn terug bij de essentie! De gemeente Meise is een Vlaamse gemeente zonder taalfaciliteiten gelegen in het Nederlandse taalgebied. [font=Futura Bk BT][font=Verdana][size=2]Artikel 12 van de taalwetgeving in bestuurszaken stelt dat: “iedere plaatselijke dienst in het Nederlandstalig taalgebied uitsluitend de taal van zijn gebied gebruikt voor zijn betrekkingen met de particulieren.”[/size][/font][/font] Als men zich aan deze wetgeving - vaak bewust - niet wil houden, wie is er dan wie aan het treiteren? Ooit al eens in Meise geweest? Groeten, Jörgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dank u om aldus aan te tonen dat faciliteiten en tweetaligheid veel meer kosten aan de belastingsbetaler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of kunt u misschien één land geven waar er niet van die "dwaze wetten" bestaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Proficiat u heeft zonet toegegeven de wetten niet te respecteren. Langs de andere kant moet ik mijn schoonbroer - dewelke in de plantentuin werkt - hierover eens aanspreken! Toon mij eens een park in Wallonië waar ik in het Nederlands zal beholpen worden! Jörgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Frankrijk gelden volgens u dus dwaze wetten: over heel haar grondgebied hanteert de Franse overheid immers slechts EEN ambtelijke taal, ongeacht of de burgers er van oudsher een andere taal spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ken uw grondwet, zou ik zo zeggen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarmee u dus meteen de stelling van Jörgen Noens bijtreedt' ![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kent men in België 3 officiële talen? Ja! Ergo: België is een drietalig land. Dat jij die talen par force binnen strikte grenzen wil houden, interesseert me geen reet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar kent u dus de Grondwet niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Juist, Raf ... Frankrijk is 1 taalgebied ... dus 1 taal! En wat zegt de wet in België? Vlaanderen is 1 taalgebied ... dus 1 taal! Of niet, Raf? Jörgen |
|
![]() |
![]() |