Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2025, 08:13   #21
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Je hoort natuurlijk alleen maar de klok van de dader, niet van het slachtoffer , dat totaal KO was en zich niets herinnerde van de nacht zelf. Dus, de student was niet strontzat want hij herinnert zich nog wel wat er gebeurd is. Of hij was strontzat en fantaseert maar wat om deels de schuld aan de studente te geven.

En dus ook nog eens "zonder bescherming". Jaja, en de rechter : "Professioneel, getalenteerd en geëngageerd".
?

Heb jij al in een jury gezeten?

Zo'n ophefmakende casus was dat nu ook weer niet. Zatte studenten, de rechter wou het misschien wat vooruit laten gaan?

"En nu naar meer ernstige dossiers..."

^^
Oud 3 april 2025, 08:15   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
het waren eerder verstijvende omstandigheden, maar ja kom we weten wat je wil zeggen.

zatte vrouwen, ... ja er heeft zich ooit ook wel eens een zo goed als spontaan aangeboden, ... maar ja die was zat, en dan blijft ge daaraf he, om miserie te voorkomen.

natuurlijk als ge zelf zat zijt en dat madammeke is niet onwillig. Hij heeft haar uiteindelijk niet in de boskes getrokken om haar daar met grof geweld te nemen. Moeilijke zaak, al denk ik dat ons Aciedje achtereen terug op de rechtbank verwacht gaat worden.
In mijn studententijd ben ik toch ook wel eens met mijn zatte botten in de koffer gedoken met een vrouw die ook zat was. Er gebeurt wel eens wat na een cantus, fuif of boemelavondje op café. Als je het relaas hoort van die avond dan kan je toch niet spreken van verkrachting zeker. Kerel stond eerst zelfs aan haar kot om haar daar te droppen. Het lukte niet, ze zijn beginnen muilen en van het 1 kwam het ander. Dit soort zaken gebeurt dagelijks en het verkrachting noemen legt alle verantwoordelijkheid bij de man en nul verantwoordelijkheid bij de vrouw. Dat is verdomme alle venten vogelvrij verklaren. Het excuus van "ik weet niet meer wat ik allemaal heb uitgestoken gisterenavond" is geen vrijgeleide om anderen te gaan beschuldigen van verkrachting.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2025, 08:16   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
?

Heb jij al in een jury gezeten?

Zo'n ophefmakende casus was dat nu ook weer niet. Zatte studenten, de rechter wou het misschien wat vooruit laten gaan?

"En nu naar meer ernstige dossiers..."

^^
Gaan we verkrachting wat minimaliseren? Had er iemand 2km/h te snel gereden die het gerecht wou lynchen?
Oud 3 april 2025, 08:17   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Je hoort natuurlijk alleen maar de klok van de dader, niet van het slachtoffer , dat totaal KO was en zich niets herinnerde van de nacht zelf. Dus, de student was niet strontzat want hij herinnert zich nog wel wat er gebeurd is. Of hij was strontzat en fantaseert maar wat om deels de schuld aan de studente te geven.

En dus ook nog eens "zonder bescherming". Jaja, en de rechter : "Professioneel, getalenteerd en geëngageerd".
Dagelijks zijn er vrouwen die spijt hebben van hun one night stand en dan maar zeggen dat ze er zich niets van herinneren. Dat maakt het nog geen verkrachting.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 3 april 2025, 08:18   #25
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In mijn studententijd ben ik toch ook wel eens met mijn zatte botten in de koffer gedoken met een vrouw die ook zat was. Er gebeurt wel eens wat na een cantus, fuif of boemelavondje op café. Als je het relaas hoort van die avond dan kan je toch niet spreken van verkrachting zeker. Kerel stond eerst zelfs aan haar kot om haar daar te droppen. Het lukte niet, ze zijn beginnen muilen en van het 1 kwam het ander. Dit soort zaken gebeurt dagelijks en het verkrachting noemen legt alle verantwoordelijkheid bij de man en nul verantwoordelijkheid bij de vrouw. Dat is verdomme alle venten vogelvrij verklaren. Het excuus van "ik weet niet meer wat ik allemaal heb uitgestoken gisterenavond" is geen vrijgeleide om anderen te gaan beschuldigen van verkrachting.
Vogelvrij….
Oud 3 april 2025, 08:20   #26
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Gaan we verkrachting wat minimaliseren? Had er iemand 2km/h te snel gereden die het gerecht wou lynchen?
Verkrachting gaan we niet minimaliseren. 2 zatte studenten die met elkaar in de koffer duiken gebeurt echter wel vaker hoor. Dat daarna 1 van de 2 beweert dat ze van niets meer weten, durft ook wel eens voor te vallen en dat de vrouw in kwestie dan best eens een bezoekje aan de lokale apotheek brengt voor een pilletje ook. Maar het maakt er nog geen verkrachting van. Eigenlijk was onze gynecoloog in spé te eerlijk. Hij moest gewoon ook gezegd hebben dat hij zich niets meer van die avond herinnerde wegens te zat. Want blijkbaar is dat het criterium waarbij de ene partij de andere kan beschuldigen van verkrachting.
Oud 3 april 2025, 08:22   #27
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vogelvrij….
Ja, vogelvrij. Denkt u dat er nooit eens een vent wakker wordt naast een vrouw nadat hij teveel gezopen heeft en er dik spijt van heeft? Ik denk dat er eens goed gelachen zou worden moest die beginnen zeveren over verkrachting.
Oud 3 april 2025, 08:25   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dagelijks zijn er vrouwen die spijt hebben van hun one night stand en dan maar zeggen dat ze er zich niets van herinneren. Dat maakt het nog geen verkrachting.
Hoeveel keer ik in mijn geile disco jaren zatte wijven heb gevogeld kan ik niet tellen ....meestal was ik dan ook zat.....In die jaren was dat normaal en werd daar zo geen historie rond gemaakt. Ik heb als man ook wel eens tegen mijn goesting gevogeld met madammen die me niet echt lagen.

Toen maakte dat gewoon allemaal deel uit van het leven.

Nu blijf ik liefst ver weg van de meeste madammen alhier. Dat ze het maar onder elkaar doen....ik vind wel mijn weg.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 april 2025 om 08:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2025, 08:26   #29
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, vogelvrij. Denkt u dat er nooit eens een vent wakker wordt naast een vrouw nadat hij teveel gezopen heeft en er dik spijt van heeft? Ik denk dat er eens goed gelachen zou worden moest die beginnen zeveren over verkrachting.
Je miste de woordspeling, niet erg.

Misschien was vogel vrij net wat dat meiske wou maar is ze toch tegen haar wil gevogeld.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 april 2025 om 08:26.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2025, 08:27   #30
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg alleen dat dat ook maar mensen zijn die afgaan op eerste indrukken. "Het groen zit nog achter hun oren. Als je wat volwassener bent neem ik je ernstiger. Alsof dat nooit gebeurd. Die zijn wat aan het experimenteren."

Stiekem vond ze het wel kinky. Weet ik veel...

Misschien later in je leven snap je het allemaal wel een beetje.

Weet niet; er zijn genoeg Dinosaurus rechters.
Oud 3 april 2025, 08:28   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Misschien was vogel vrij net wat dat meiske wou maar is ze toch tegen haar wil gevogeld.
Dat zal dan de eerste of de laatste niet zijn die tegen haar wil vogelt. Ik heb als man ook niet altijd uit volle goesting sommige madammen gevogeld . Soms zo tegen mijn goesting dat mijn flurk dienst weigerde

En die miljoenen madammen die vogelen in ruil voor geld vogelen die dan allemaal met goesting ?? En dan spreek ik niet alleen over sekswerksters maar ook madammen die met pees gaan uit financiele overweging.....maar dan gaat dat precies wat vlotter zo tegen de goesting

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 april 2025 om 08:31.
Oud 3 april 2025, 08:29   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik snap de woordspeling wel, ik vond ze gewoon niet grappig. Die kerel wordt aan de publieke schandpaal genageld, kan dankzij dat kalf van een Acid een carriere vergeten. Bestempeld worden als verkrachter omwille van een zatte avond. Dat vind ik er los over.
Oud 3 april 2025, 08:37   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap de woordspeling wel, ik vond ze gewoon niet grappig. Die kerel wordt aan de publieke schandpaal genageld, kan dankzij dat kalf van een Acid een carriere vergeten. Bestempeld worden als verkrachter omwille van een zatte avond. Dat vind ik er los over.
Correct. Er neuken alle dagen miljoenen mensen tegen hun goesting. Maar tegen uw goesting neuken en verkracht worden lijkt me niet helemaal hetzelfde.

Als we allemaal gaan klacht indienen opdat het niet met ons volle goesting was gaan we veel rechtbanken tekort hebben.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 april 2025 om 08:38.
Oud 3 april 2025, 08:40   #34
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op zijn leeftijd en met zijn (blijkbaar) intelligentie had hij beter moeten weten dan een zat meisje binnen te draaien. Misbruik van de situatie op zijn minst.
Oud 3 april 2025, 08:43   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
technisch volgens de wet is het verkrachting, moreel gezien zou ik het niet zo willen difinieeren. 'Mijnheer had moeten weten dat ze zat was en dat het niet fatsoenlijk was. Madamme had moeten weten dat ze zat was en dus een zeker risico neemt. Daarbij komt nog, dat ze op de moment zelf beiden van de situatie leken te profiteren en eigenlijk nooit nee hebben gezegd.

Me dunkt dat de wet hier een beetje moet bijgeschaafd worden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2025, 08:46   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat zal dan de eerste of de laatste niet zijn die tegen haar wil vogelt. Ik heb als man ook niet altijd uit volle goesting sommige madammen gevogeld . Soms zo tegen mijn goesting dat mijn flurk dienst weigerde

En die miljoenen madammen die vogelen in ruil voor geld vogelen die dan allemaal met goesting ?? En dan spreek ik niet alleen over sekswerksters maar ook madammen die met pees gaan uit financiele overweging.....maar dan gaat dat precies wat vlotter zo tegen de goesting
wat een schoon nieuw sjakosj al niet doet he.
Oud 3 april 2025, 09:27   #37
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gynaecoloog in spé.

Moet de vraag niet gesteld worden waarom juist hij deze richting gekozen heeft?
Een pervert met voorbedachte rade?

Misschien moet men hem maar verplichten een andere richting te volgen. Podoloog bijvoorbeeld.
Oud 3 april 2025, 09:39   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gynaecoloog in spé.

Moet de vraag niet gesteld worden waarom juist hij deze richting gekozen heeft?
Een pervert met voorbedachte rade?

Misschien moet men hem maar verplichten een andere richting te volgen. Podoloog bijvoorbeeld.
dan kan hij met iedereen zijn voeten spelen.
Oud 3 april 2025, 09:48   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ingekaderd aan de muur te hangen in zijn toekomstig kabinet:
"A Rape a Day keeps the Doctor Away"
??... alhoewel, keeping the doctor away is ook niet ideaal voor zijn consultatie business.
Da's erg leuk...!
Alhoewel ik op de oorspronkelijke versie (an apple a day keeps the doctor away ) iemand volgend commentaar hoorde geven:

"Jaaa, maar je moet wel goed kunnen mikken."
Oud 3 april 2025, 10:13   #40
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
technisch volgens de wet is het verkrachting, moreel gezien zou ik het niet zo willen difinieeren. 'Mijnheer had moeten weten dat ze zat was en dat het niet fatsoenlijk was. Madamme had moeten weten dat ze zat was en dus een zeker risico neemt. Daarbij komt nog, dat ze op de moment zelf beiden van de situatie leken te profiteren en eigenlijk nooit nee hebben gezegd.

Me dunkt dat de wet hier een beetje moet bijgeschaafd worden.
Komt nog bij dat in zo'n rechtszaal er 20 dossiers op een dag zijn; haar zaak is niet specialer dan al die anderen. Men kan niet uw rechtszaak zo hard laten doorwegen dat er een hele dag aan wordt versleten. Tenzij je de Koning of president bent.

Het "oordeel" moet kordaat en belastend zijn.

^^

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be