![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mijn rijbewijs 36j geleden behaald en heb nog nooit een boete gekregen. Nooit!
Moeilijk hoor, u aan de verkeersregels houden ![]() Ik begrijp niet dat je wetens en willens te rap gaat rijden en achteraf komt bleiten als je een verkeersboete krijgt. Zone 50: dan rijd je niet sneller dan 50 km/u. Zone 30: dan rijd je niet sneller dan 30 km/u. Hoe moeilijk is het? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zone 50 rijd je 50 en niet 40 Zone 30 rijd je 30 en niet 25 Zo simpel kan het zijn. Voor sommige bestuurders is het te moeilijk. Zelf zet ik steeds mijn cruise controle op, zo probeer ik boetes te vermijden. Maar .... het moet duidelijk zijn hoe snel je ergens moogt rijden. Laat het daar nu net aan ontbreken, even niet opletten en je hebt het vlaggen. Duidelijk aangegeven snelheden kunnen veel boetes voorkomen. Neem een voorbeeld aan Nederland waar ze op regelmatige basis de snelheid extra aangeven op heel kleine plaatjes. Soms op amsterdammertjes, soms op KM palen en soms op de vangrail. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals ik schreef in de vorige post, zijn deze boetes steeds te wijten aan onduidelijke beperkingen van de snelheid. Ik kreeg onlangs een boete in een buurgemeente. Ik rijd een zone 50 binnen. Iets verder staat een bord zone 30 na 200 meter staat er een bord einde zone 30. Ik ging er van uit dat het dan terug 70 km/u is. Mis poes, het is dan terug zone 50. Ik ben benieuwd wat de uitspraak van de rechter zal zijn. Ik neem dit namelijk niet. Het argument dat mijn advocaat gaat aanwenden is dat ze net zo gemakkelijk een bord zone 50 i.p.v. een bord einde zone 30 hadden kunnen plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen de snelheidszone mag men blijkbaar wel een herinnerings of herkenningsbord aanbrengen. Het staat zelfs twee keer in de wegcode: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 april 2025 om 19:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij gaat bekijken waar snelheidscontroles een verdienmodel geworden zijn i.p.v. het verhogen van de verkeersveiligheid. Ze vindt het vooral niet kunnen dat snelheid remmende constructies moesten wijken om zoveel mogelijk automobilisten te kunnen beboeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoeveel kilometers rijdt U zoal per jaar ? Er is een hemelsbreed verschil tussen mensen die ganser dagen op de (onbekende) baan zijn en vrouwtjes die 1 keer per week naar de Colruyt rijden en of 1 keer per week naar de coiffeuse drie straten verder. U rijdt niet met de auto U verplaatst zich af en toe . Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 april 2025 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier is een weg die vroeger zone 50 was en vol stond met straatmeubilair. Je kon daar zelfs geen 50 rijden. Onlangs hebben ze het straatmeubilair weggehaald, er een zone 30 van gemaakt en er een trajectcontrole geinstalleerd waarvan de opbrengst voor een groot stuk naar de private sector gaat. Als je dan stelt dat ze niks inzitten met verkeersveiligheid maar enkel de zak van een lokale ondernemer willen spijzen, dan heeft dat niets te maken met bleiten, maar alles met het aanklagen van krapuleus beleid. Dus om te antwoorden op uw vraag. Het is helemaal niet moeilijk om u te houden aan de maximumsnelheid, maar het wordt enkel gedragen door een bevolking als het de verkeersveiligheid ten goede komt en dat is lang niet overal het geval.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 14 april 2025 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het gaat om de verkeersveiligheid, moet het heel duidelijk zijn voor iedere chauffeur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, op de autostrade is de snelheidslimiet 120. Als je de ring rond Brussel oprijdt wordt het 100. Zijn er daar werken, waar je 90/70/50 moet rijden en daarna het bord, einde van beperking, dan wordt het terug de 100 van de ring, en niet de 120 van de snelweg. Je moet dus weten waar je bent. Ik denk niet dat ze verplicht zijn om na het "einde" bord opnieuw een 100 max bord te plaatsen.
![]() |
#31 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat er geen 100 kmu bord is het algemene 120 kmu. Want de "Brusselse Ring" R0 doorkruist 3 Gewesten. Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 april 2025 om 18:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan die debiele snelheidsbeperkingen ....als ik hier 7 kilometer verder boodschappen ga doen heb ik 5 x een andere snelheid te respecteren. Ik zit meer naar mijn meter te kijken dan naar de weg. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 april 2025 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb het gemeld, direct brief terug dat ik een bordje heb op het ingangspunt, teruggeschreven dat ik het betaald heb maar dat de snelheidsbord herkenning foutief werktm hebben ze ongeloofelijk een bordje bijgezet aan het rond punt |
|
![]() |
![]() |