Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2025, 09:30   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Tegen een extreem-rechts autoritair en neo fascistisch regime. Dat de grondwet misbruikt om de rechten van zijn burgers te beknotten, en zelfs actief op jacht gaat naar homo's via inzet van technologie.

Hongarije is de aars van europa.
Spreekt dat laatste zinnetje uw eerste betoog niet tegen ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2025, 09:38   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
En voor zo een zever krijgen onze Vlaamse volksvertegenwoordigers 6000 euro netto per maand?
3
Oud 24 april 2025, 09:46   #23
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Nee, zeker niet verbieden, maar ook zeker niet promoten. Ik begrijp echt niet wat de holebi-gemeenschap tracht te bereiken met dat soort "Cage aux folles"-toestanden. Het is en blijft een aanslag op de goede smaak.
Noem jij het Vlaams parlement een Holebi-gemeenschap ? Wat met de rest van de lettersoep ? Voelen die zich geïdentificeerd met de Vlaams parlement Holebi-gemeenschap ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2025, 12:29   #24
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Tegen een extreem-rechts autoritair en neo fascistisch regime. Dat de grondwet misbruikt om de rechten van zijn burgers te beknotten, en zelfs actief op jacht gaat naar homo's via inzet van technologie.

Hongarije is de aars van europa.
Tja, ge zijt blijkbaar meer bezorgd om de Hongaren dan de Hongaren zelf, want die burgers hebben hem bij de drie vorige opeenvolgende verkiezingen (2014, 2018, 2022) wel telkens met een absolute meerderheid verkozen en herkozen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 24 april 2025 om 12:41.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2025, 14:40   #25
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Ik neem akte van deze belissing.

Is het Vlaams parlement ook van plan om landen als Marokko en Saoedi Arabië te veroordelen waar homoseksualiteit STRAFBAAR is?

Of blijft het bij wat deugpuntjes scoren tegen rechtse patriotten?
Trans bestaat niet.
Homofilie uiteraard wel.

Welke rechten hebben homo's en lesbiennes niet, die hetero's wél hebben? Moeten die achteraan in de bus plaatsnemen of zo?
Oud 24 april 2025, 14:43   #26
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
2
Het is nochthans de algemeen aangenomen main-stream mening, ad nauseam vertegenwoordigd in ALLE main-stream instituten, dat homo's en lesbiennes minder rechten hebben dan hetero's en dat ge door uwe piemel af te snijden een vrouw wordt.

Hoe kunt ge nu voor het ene onderwerp de "main-stream" als de gekende algemene consensus beschouwen, en voor het andere onderwerp geconfronteerd worden met uw eigen complete cognitieve dissonantie aangaande kritisch zijn?

Daarom, in bepaalde draden ben jij kritisch, en in andere niet. Dat klopt niet.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 april 2025 om 14:44.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2025, 13:26   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het is nochthans de algemeen aangenomen main-stream mening, ad nauseam vertegenwoordigd in ALLE main-stream instituten, dat homo's en lesbiennes minder rechten hebben dan hetero's en dat ge door uwe piemel af te snijden een vrouw wordt.
Het is een historisch FEIT dat homo's vervolgd werden (en in sommige landen nog worden). Het is een historisch feit dat homo's gediscrimineerd werden, bespot werden, en als er makakken in de buurt zijn, een pak rammel kregen/krijgen.

Hetzelfde was zo met negertjes, vooral in de USA, waar zij ooit WETTELIJK een lager statuut hadden.

Dat is ondertussen natuurlijk ten eerste wettelijk en ten tweede maatschappelijk veranderd, maar er is een historische grond van. In welke mate die historische grond nog nazindert vandaag, en in welke mate dat allemaal verleden tijd is, staat open voor discussie. Kortom het kan zijn dat de "consensus" wat achter loopt. Het kan zijn dat het nu het geval niet meer is. Maar er was grond voor.

En nee, het is helemaal geen consensus dat als ge uw piet eraf kapt, ge een vrouw zijt. Er is een heel sterk activisme geweest door een kleine minderheid om piet-afkappers op gelijke voet te stellen met homo's die ook een historische evolutie gekend hebben van "verboden", dan "niet verboden maar bespot en gediscrimineerd" naar "maatschappelijk aanvaard, al dan niet met nog een klein negatief onderkantje". Er zijn POGINGEN om dat "concensus" te maken, en het is eigenaardig dat ge daar niet voor stond te springen toen dat nog "avant garde" was he

Maar eerlijk gezegd, het is gene consensus, en na de gekte komt de redelijkheid terug. Dat er trouwens rare kwasten rondlopen die denken dat ze napoleon, een konijn, of een vrouw zijn, is van alle tijden. Hoe we met die mensen omgaan is gewoon de vraag.

Zoals ik zegde, de consensus kan soms inderdaad ontsporen in groep think. Met covid was dat ook zo. En het GROTE GEVAAR is dat die ontsporing van de consensus nadien een soort van blanco cheque wordt voor gelijk welke kwakzalver.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2025, 14:53   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik,burger Kelt,KIEZER Kelt,heb nog nooit iemand in het Vlaams Parlement gestemd om zich bezig te houden met enigerlei zaken die NIET tot de Vlaamse bevoegdheden behoren....
Zaken die de MEERDERHEID van de te bepolitieken zaken behelzen ondertussen en waarvoor ik best wel een beetje aandacht ,eigenlijk HONDERD PROCENT aandacht, zou willen hebben....

Zaken in Hongarije zijn ten hoogste te bespreken zaak van het BELGISCHE parlement gezien Buitenlandse Zaken een bevoegdheid DAAR zijn.....

En zelfs daar lijken mij Homo-Parades in Hongarije niet echt een aandachtspuntje waard....Me dunkt dat er ook op DAT niveau belangwekkender zaken te bepolitieken zijn dan wat er in Victorkes Baronie gebeurt....

Laatst gewijzigd door kelt : 25 april 2025 om 14:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be