![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de Zetel tot de Vijver: "from the Couch to the Pond". Da's ne keer iets anders dan "from the River to the Sea".
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vissen en bootje varen is dus prima te combineren. En als je niks vangt kan je in het weiland achter u fazanten gaan schieten. Die zitten hier in overvloed. Vorig jaar zijn er nog jagers gepakt die fazanten uitzetten voor de jacht. Op bepaalde momenten liepen die beesten hier zelfs door den hof en moest je al bijna een trap verkopen om ze te doen opvliegen. Zo gewend aan mensen zijn die beesten. 't Zit er hier vol mee.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier krijg je dat aan de straatstenen niet verkocht wegens de niet te vreten moddersmaak. Die mannen vinden dat blijkbaar lekker...
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste vis op zoet water wordt teruggezet.
Paling en snoekbaars gaan over het algemeen wel mee richting pan. Maar ik ken weinig mensen die brasem of voorn ofzo opeten...
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://rcwarshipcombat.com/media/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Torpedo's worden gesimuleerd met de 6.35mm kogels, maar in een vaste opstelling. Ik wou ermee beginnen, maar de "kanonnen" zijn volautomatisch, en worden geklasseerd als oorlogswapen.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hier in den belziek mag niks he, nochtans zijn dat geen vuurwapens, maar het volautomatisch aspect van de zaak maakt het wel oorlogswapens. langs een andere kant automatische pcp's mogen wel verkocht worden, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat je moet spreken van een .... leegloop ...
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Hobbymatig ... België vergelijken met Frankrijk? Beetje serieus blijven hé. Ik neem er even 'mijn' rivier de Yonne bij. Welke vissen vallen er zoal te vangen? Wel niet meer dan 6 per dag .. Vrije vertaling 'Voor forel, regenboogforel, beekforel en vlagzalm geldt in het departement Yonne een vangstquotum. Elke visser mag maximaal 6 zalmachtigen per dag vangen.'
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 28 mei 2025 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Snoekbaars is wel een stevig beestje. Ooit meegekregen van een visser op het Alberkanaal. Vrouwlief heeft een recept opgevist ... en de pan in.
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ken ook vissoorten waarvoor hier op het kanaal een beperking geldt maar waarvan ik weet dat ze er werkelijk nooit gevangen worden. Als er een beperking opgelegd wordt is dat een teken dat die soort zelden of nooit gevangen wordt. Maar moet de prijs van een visvergunning afhangen van het aantal soort vissen dat er gevangen kan worden? En waarom antwoord u niet op de vraag uit de OP? Waarom is het in Frankrijk zo duur? Toch zeker voor de jeugd, waarom kan dat niet gratis zoals in Vlaanderen?
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens: waar loopt dat water naartoe? In de riool? Moet daar dan in Frankrijk voor betaald worden? Of staat dat allemaal samen op 1 factuur? Onlangs beloofde iemand op zoek te gaan naar zo'n factuur maar ik hoor er niet veel meer over... Jij woont in Frankrijk. Weet jij niet hoe dat zit?
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, als we zo denken. U vergeet te vermelden dat er een bepaalde willekeur is.
Stel u voor, zo'n rustig frans riviertje, een rij vissers. 2 Agenten rijden in hun combi voorbij.... "Hey daar, den Ached, we gaan die met rust laten, anders begint ie weer racist te brullen. Maar 50m verder, zie je die wagen met kartonnen nummerplaat, daar zit een nieuwe import ouwe belg, die de regels niet begrepen heeft, gegarandeert heeft die geen vergunning, laat ons die pesten".
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Hier mag je 6 zalmachtigen vangen per dag per lijn heb ik begrepen. "Voor forel, regenboogforel, beekforel en vlagzalm geldt in het departement Yonne een vangstquotum. Elke visser mag maximaal 6 zalmachtigen per dag vangen.' Die zitten ook op de L'Ouanne, het riviertje dat door Toucy vloeit. https://fr.wikipedia.org/wiki/Ouanne_(rivi%C3%A8re) Als ik de omgeving van de rivier er even bijhaal ... 99% weide en bos onttrokken aan het zicht vanaf wegen en paden. Ik ben geen visser ... en ken dus ook de goede plaatsen niet. Wordt er al dan niet gevist met al dan niet een geldige vergunning? Geen flauw idee.
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Toch alvast in Fantaines en Chevannes.
Zie draad die daarover handeld.
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
te vissen zonder een andere visser in zicht te hebben.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 29 mei 2025 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met al dat zwerfvuil ben je beter af met een gekweekte antibioticavis dan met een zelfgevangen wilde pfasmicroplasticrestolievis.
Maximum 2 eitjes per week van eigen kweek he mensjes ... ftw
![]() |
#39 |
|
![]() Voila. Wat moet je als Belgische overheid rekenen voor een visvergunning voor ... zwerfvuil? Is elke euro er niet één te veel?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 29 mei 2025 om 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |