Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2005, 22:10   #21
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Wij zullen rijker worden, de armen zullen armer worden. Dat is wat wij met ons 11.3 miljard euro zouden doen.
Tsjien,wat doen ze er nu dan mee?
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 22:31   #22
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Het zou al een hele stap vooruit zijn als de franstaligen eindelijk eens de taalwetten zouden respecteren. Heel wat ongenoegen zou dan direct verdwijnen. Ik zou best tot op zekere hoogte solidair willen zijn met Wallonië, maar dan moet daar toch een minimum van respect tegenover staan hé. Als ik nu hoor hoe fel de franstaligen tekeer gaan, gewoon omdat de Vlamingen vragen de kieskring van Brussel-Halle-Vilvoorde te splitsen, een maatregel die eigenlijk alleen maar voordelen zou hebben, dan vind ik het ineens al een pak minder evident dat er zoveel geld naar ginder vloeit. In een staat moet er wederzijds respect zijn. Als dat er niet is, dan werkt het niet.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 23:02   #23
jehann
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het doel zou moeten zijn: mistoestanden uit de weg ruimen inplaats van ze te relativeren.
de relativering van een probleem, de proportie van een probleem inschatten, is al even belangrijk als de oplossing.

heel de heisa van DHL bevoorbeeld. Hoeveel tijd hebben ze daar niet aan verloren om die enkele jobs te redden. In dezelde tijd hadden ze elders veel meer jobs kunnen creeren, of andere mistoestanden kunnen oplossen.
Oud 9 januari 2005, 22:25   #24
Wannes
Vreemdeling

Standaard Communautaire discuties

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Weet ge wat ik onrechtvaardig vindt? En waar er bijna nooit iets over verteld wordt?
Het feit dat wij, de rijke westerse boys ,een paar afrikaanse en aziatische en zuid-amerikaanse landen hebben beroofd door al hun grondstoffen te plunderen, die mensen uit te buiten en dat we nu beginnen te reclameren en te zagen over het feit dat we iet wat meer centjes willen hebben. Gewoon om nog een betere pc te kopen, om een dag langer te kunnen genieten van een zonovergoten vakantie op een tropisch eiland. Zolang wij maar hun grondstoffen hebben.
Hoort men iemand praten over die onrechtvaardigheid? Ja dat men geen enkele afrikaan in dit land wil zien. Verder dan dat gaat men niet.
Afrika ligt toch ver van ons, ver van ons bed-show.

Maar wat een onrechtvaardigheid dat we het al zo goed hebben, terwijl we gewoon meer en meer willen hebben.
Wie is er dan de vuile parasiet?
Wannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 22:50   #25
Wannes
Vreemdeling

Standaard Communautaire discusies.

bakkebaard heeft gelijk.
De "Societe General" heeft veel geld uit bv. Congo gehaald. Achteraf hebben we met het geld van de Belgische belastingsbetalers van Mobutu de zevende rijkste man van de wereld gemaakt. Laat ons Kabila nu op zijn beurt het plezier gunnen van ons belastingsgeld steenrijk te worden; Congo is geen arm land. Zijn bodem zit vol rijkdom. In Oost-Congo moordt men mekaar uit om die bodemrijkdom te beheren.
Een gewezen Belgisch diplomaat vertelde me dat hij geen enkele, maar dan ook geen enkele Congolese gezagsdrager, op geen enkel niveau, gekend heeft die zich ook maar een zier van het lot van de mensen waar hij verantwoordelijkheid voor droeg, aantrok. Ze hadden allemaal één doel : zo veel mogelijk de zakken vullen. Hoe kun je zo een land gaan helpen , De Gucht heeft het bij het rechte eind als minister van Buitenlandse zaken wanneer hij beweert dat hij in Congo veel gezagsdragers ontmoette zonder verantwoordelijkheidsgevoel., en met al de informatiebronnen waarover zijn ministerie beschikt kan hij het weten.
Bakkebaard citeert maar uit het idiologisch boekje. Hij weet blijkbaar niet dat het hoofdkenmerk van een ideologie is dat ze altijd heel ver van de werkelijkheid staat.
Van ver-van- mijn- bed mentaliteit gesproken. Die is bij heel veel Vlamingen aanwezig. Opgegroeid in Brussel en er verbleven hebbende tot mijn veertigste kan ik meepraten over het taalracisme dat door een meerderheid van de Franstalig beleefd wordt. Kan er een boek over schrijven. Wij werden van kleinsaf aan beledigd en vernederd. Men heeft nu de mond vol van racisme tegenover vreemdelingen. Wat wij ondergingen was wat anders. En er waren geen wetten om ons te beschermen.
Wannes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be