![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom is iemand die niet werkt per definitie een luierik?
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() indien die (hij of zij) niet chronisch ziek of gehandicapt is, toch minstens een profiteur van zij die wel werken.
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een dode is ook niet werkende, noch lui.
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Als je er nog een geordend land voor terugkreeg hé.
Alleen maar rommel! Krijg de kleren euh Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 28 juni 2025 om 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Trekt wat dop euh als ze hunne stront nog niet eens kunnen opkuisen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, er zijn maar weinig dingen die het leven leefbaar maken, waar geen inspanning voor geleverd moet worden. Die inspanning leveren noemen we "werken". Er moeten er dus zijn die werken, opdat mensen een leefbaar leven zouden hebben, en er is zo een idee dat het uw bijdrage is tot dat werken, dat U ook het recht geeft om ervan mogen te profiteren. Met het idee dat er een vorm van proportionaliteit is tussen het verbruik van productie, en de nodige inspanning. Dat er geen reden is waarom iemand die zorgt dat er inspanningen geleverd worden, de vruchten van die inspanning zou verspillen aan mensen die niet bijdragen, of tenminste, dat je zijn akkoord hiervoor moet hebben. Mensen die geen bijdrage leveren, en die niet zorgen dat anderen een bijdrage leveren (bijvoorbeeld door hen af te dreigen) waarom zouden die de soep dunner mogen maken voor zij die dat wel doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Dat komt allemaal maar binnen dat ziet naar niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Nog wat staken; Waal!
Dit onland; niets werkt |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joden mogen niet werken op Shabbat en op bepaalde Joodse feestdagen. Voor het overige is er weinig verschil.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, jij moet zwijgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degenen die niet willen werken hebben de vrije keuze om dat niet te doen of degenen die niet willen werken maken we het leven gewoon onmogelijk? Of zeg jij nu zoiets als "moorden mag maar je krijgt er wel levenslang voor" als je stelt dat mensen die niet werken geen gebruik mogen maken van de openbare infrastructuur (wat een normaal leven immers onmogelijk maakt)?
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je het verdomde van te werken, leefde je niet lang. Terug naar deze tijd. Iemand die het verdomd om te werken heeft een beter leven dan degenen die werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dat zou betekenen dat ik, wanneer ik in mijn groentetuin bezig ben of op zee een visje probeer te vangen, ook aan't werken ben en ik denk niet dat men dat in deze discussie als 'werken' beschouwd. Citaat:
Als ik de inspanning lever om mijn voortuin netjes in orde te maken en er een hooop mooie bloemen en planten in zet kan iedereen die hier voorbij komt daar ook van meegenieten. Ook al zou ik dat niet willen, ik kan er weinig aan veranderen. Als een dorp hier net over de grens een nieuwe weg aanlegt kan ik daar als buitenlander ook gebruik van maken, ook al heb ik niets bijgedragen aan de financiering of de bouw van die weg. Dus als men stelt dat enkel mensen die inspanningen leveren ook mogen genieten van die inspanningen heb ik nieuws voor u... Citaat:
Dat zeg ik toch nergens?
![]() |