Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2025, 17:20   #21
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
VB-logica.

Op maandag schande spreken dat zoveel kinderen slecht Nederlands spreken.

Op dinsdag schande spreken dat er wordt beslist extra in te zetten op kennis van het Nederlands.
Ik hoor al van in de jaren 80 dat we moeten meer doen om ze te laten integreren, sportzalen, boksclubs, ontmoetingsplaatsen, nu nog speciale lessen enz enz, hoe meer investeringen er gebeuren voor het zandbakvolk hoe minder ze zich integreren maar wel afkeren van onze levenswijze.
Weet ge wat, ik stel voor om zoals er soms voorstellen komen over de belastingsbrief over het storten van geld voor de kerk een apart vakje te maken er eentje te voorzien voor de import zandbakkers, veel zal het niet zijn dat jij tesamen met uw nieuwe vriendje zou bijdragen. Het zou heel zeker bitter weinig zijn.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2025, 18:42   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Ik hoor al van in de jaren 80 dat we moeten meer doen om ze te laten integreren, sportzalen, boksclubs, ontmoetingsplaatsen, nu nog speciale lessen enz enz, hoe meer investeringen er gebeuren voor het zandbakvolk hoe minder ze zich integreren maar wel afkeren van onze levenswijze.
Weet ge wat, ik stel voor om zoals er soms voorstellen komen over de belastingsbrief over het storten van geld voor de kerk een apart vakje te maken er eentje te voorzien voor de import zandbakkers, veel zal het niet zijn dat jij tesamen met uw nieuwe vriendje zou bijdragen. Het zou heel zeker bitter weinig zijn.
Dat u het een slecht idee van Demir en Vlaams Belang vindt is ondertussen duidelijk. Het blijft echter wachten op uw alternatief.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2025, 18:48   #23
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat u het een slecht idee van Demir en Vlaams Belang vindt is ondertussen duidelijk. Het blijft echter wachten op uw alternatief.
https://www.facebook.com/share/v/1EMGw8gu2c/
Oud 8 juli 2025, 19:07   #24
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
U als nvaer vind het blijkbaar een schitterend idee van zuhaleke, mijn gedacht erover voer alleen het volk in dat werkelijk iets bijdraagt aan de maatschappij, maar dat zal naar uw normen te moeilijk zijn om te begrijpen als economist die mist verkoopt.

Uw zuhaleke juist op het nieuws om haar schitterende idee te promoten, ze staat wel tussen allemaal witte (blanke) kindertjes.

ps, ze vinden nu al geen leerkrachten om gewoon les te geven, en blijkbaar kost da grapje 400 miljoen, ga maar uw kloten gaan afdraaien stomme Vlamingen.
Oud 8 juli 2025, 19:16   #25
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zet uw Tv-toestel af.
Ik kijk zo goed als nooit nog naar TV. Nieuws en sport zie ik via internet op mijn pc-scherm.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo, zijn er nog vragen?
Hebt ge ook een zinnig antwoord op hetgeen ik schreef? Het gaat hier vooral over de invloed van het taalgebruik op TV op anderstaligen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2025, 20:05   #26
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U als nvaer vind het blijkbaar een schitterend idee van zuhaleke, mijn gedacht erover voer alleen het volk in dat werkelijk iets bijdraagt aan de maatschappij, maar dat zal naar uw normen te moeilijk zijn om te begrijpen als economist die mist verkoopt.

Uw zuhaleke juist op het nieuws om haar schitterende idee te promoten, ze staat wel tussen allemaal witte (blanke) kindertjes.

ps, ze vinden nu al geen leerkrachten om gewoon les te geven, en blijkbaar kost da grapje 400 miljoen, ga maar uw kloten gaan afdraaien stomme Vlamingen.

Begrijpend lezen is niet voor iedereen even gemakkelijk, dus ik zal het nog eens herhalen. Nergens heb ik gezegd dat ik dit idee van Demir en het Vlaams Belang goed vind. Ik heb immers niet genoeg kennis van de onderwijssector om daar gefundeerde uitspraken over te doen. Dat kon je een paar berichten terug al lezen, maar bon.

Mijn vraag aan u is dan ook wat uw alternatief plan is, want jij bent overduidelijk van mening dat deze poging tot integratie onnodig en/of onwenselijk is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 8 juli 2025 om 20:06.
Oud 8 juli 2025, 20:08   #27
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik kijk zo goed als nooit nog naar TV. Nieuws en sport zie ik via internet op mijn pc-scherm.

Hebt ge ook een zinnig antwoord op hetgeen ik schreef? Het gaat hier vooral over de invloed van het taalgebruik op TV op anderstaligen.
Ik vind het niet zo een probleem dat een buitenlander tussentaal oppikt via de tv. Het is immers ook de taal die gebruikt worden door de meerderheid van de Vlaamse bevolking.

Dat soort tussentaal gebruik is trouwens niet alleen iets wat gedaan wordt op de Vlaamse TV hoor. Kijk maar eens naar een Engelse of Amerikaanse serie. Ook door maakt men niet uitsluitend gebruik van de standaardtaal. Ik zie dan ook niet waarom dat in Vlaanderen wel zou moeten. Dialect en tussentaal is.nu eenmaal deel van de locale cultuur. Programma's als.Nonkels en Eigen kweek mogen dus gerust bestaan

Laatst gewijzigd door fox : 8 juli 2025 om 20:11.
Oud 8 juli 2025, 20:14   #28
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al miljarden en miljarden zijn in integratie van dobbernegers, asielige zoekers en geluksparasieten gepompt.
Allemaal voor niets maar zeker niet gratis.
Ze spreken zelfs de taal van dit on-gewest nog niet….
Geef het op.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 8 juli 2025 om 20:15.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2025, 20:18   #29
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen is niet voor iedereen even gemakkelijk, dus ik zal het nog eens herhalen. Nergens heb ik gezegd dat ik dit idee van Demir en het Vlaams Belang goed vind. Ik heb immers niet genoeg kennis van de onderwijssector om daar gefundeerde uitspraken over te doen. Dat kon je een paar berichten terug al lezen, maar bon.

Mijn vraag aan u is dan ook wat uw alternatief plan is, want jij bent overduidelijk van mening dat deze poging tot integratie onnodig en/of onwenselijk is.
En weer dat denigrerend taaltje, blijkbaar mist ge levensjaren en zeer veel levenswijsheid. Of het ooit komt zal de toekomst uitwijzen, ge ziet, iemand pakken op zijn taal Is gemakkelijk alleen moet ge oppassen voor de weerbots.

Er liggen er hier nu slap van het lachen.....

Het leven is een toneelspel, maar dat wist ge blijkbaar ook niet....

https://youtu.be/xvQ6DZMXxiE?si=o7IGDvmQ37P46vUn
Oud 8 juli 2025, 20:25   #30
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ben je nu voor of tegen? In de frak van eeuwige anti is het makkelijk
Mijn belastinggeld (voor SZ/pensioenen..) dient niet om taalachterstand te voorkomen omdat anderstalige ouders weigeren te integreren, onze taal niet willen leren waardoor ook hun kinderen taalachterstand oplopen.

Het is de plicht en de verantwoordelijkheid van ouders om hun kinderen de beste kansen te geven om mee te kunnen op school en in de maatschappij door al zelf te zorgen dat ze de taal beheersen en ook aanleren aan hun kinderen.

Dat is niet de taak van de politiek en nog veel minder met belastinggeld van de belastingbetalende burgers als beloning om niet te (willen) integreren.
De taalachterstand van anderstaligen sleept al 20 jaar aan en zou opgelost worden door de inburgeringscursussen met taallessen.
En dat mislukt door onwillige, anderstalige ouders die hun verantwoordelijkheid niet willen nemen waardoor hun kinderen taalachterstand blijven oplopen waarvoor nva ons, belastingbetalers, nu wil doen opdraaien.

En, in tijden van besparingen, gebruikt de politiek daarvoor ons belastinggeld (voor onze pensioenen) door de taak van de ouders op zich te nemen en te betalen om hun kinderen de taal aan te leren zodat ze geen taalachterstand oplopen.
De Vlaamse regering trekt naar verluidt 300 miljoen euro uit voor de uitvoering. Maar de achilleshiel is duidelijk: uitvoering en personeelsbezetting.
Citaat:
Demir benadrukt dat de thuistaal een cruciale rol speelt in de taalontwikkeling van kinderen.
Volgens haar moet het Nederlands niet enkel op school, maar ook thuis actief gesproken worden.
Ouders die een andere moedertaal hebben, moeten daarom zelf de inspanning leveren om Nederlands te leren.
Wie die verantwoordelijkheid weigert op te nemen, riskeert volgens Demir een financiële sanctie: een deel van het kindergeld kan dan worden ingehouden.

Wie zal dit allemaal moeten realiseren in een sector die nu al kreunt onder het lerarentekort?
De minister wijst naar aanvullende profielen: gepensioneerde leerkrachten, logopedisten, zij-instromers en flexijobbers zouden via korte vorming klaargestoomd worden tot ‘taalexpert’.
De vlaamse regering/demir gaat nog wat leraren jobkes bijmaken om aparte taallessen te geven en maakt intussen het beroep van leraar moeilijker toegankelijk en vergroot het lerarentekort door extra examens te verplichten, waarvoor de kandidaten reeds een diploma hebben, voordat ze nog maar mogen starten aan de opleiding voor het knelpuntberoep van leerkracht???
De hoofddocent uantwerpen jordi casteleyn bakt het nog bruiner, die wil zelfs vrijwilligers zonder enig diploma inzetten.

Een pedagogische vorming/opleiding/diploma leerkracht is dus niet meer nodig, gepensioneerde leerkrachten moeten maar opnieuw aan de slag, germanisten, logopedisten, flexijobbers en vrijwilligers worden allemaal opeens taalexperten....
En in het middelbaar kan zelfs de KLASSERAAD een leerling met een taalachterstand 3 uur extra nederlands opleggen.

En een deel van het kindergeld inhouden?
Dat is weer bluf van de mier want ze is niet van plan om te sanctioneren, dat is maar een loze bedreiging.....dat ze eerst maar eens dat miljoenen LEK van dat kindergeld dicht door onkunde, inefficiëntie en/of luiheid van een falende ambtenarij.
Citaat:
Vlaanderen kampt met structureel lek in kindergeld: miljoenen verdwijnen, controle faalt

De uitbetaling van het Groeipakket — de Vlaamse opvolger van de kinderbijslag, zeg maar: kindergeld — loopt structureel mank.
Jaarlijks vloeit er ruim 40 miljoen euro aan kindergeld naar gezinnen die er geen recht op hebben.
In het beste geval wordt dat geld teruggevorderd, maar lang niet alles wordt gerecupereerd.
Alleen al in 2024 ging minstens 3 miljoen euro definitief verloren.
Over de afgelopen vijf jaar is dat verlies opgelopen tot meer dan 15 miljoen euro.
Het Groeipakket wordt sinds 2019 beheerd door het Vlaams Agentschap Uitbetaling Groeipakket.
Dat baseert zich op data uit meer dan 55 bronnen, waaronder het rijksregister. Maar die informatiestromen blijken vaak verouderd of onvolledig.
Een gezin dat intussen verhuisd is of waarvan het inkomen sterk veranderde, blijft toch nog maandenlang het oude bedrag ontvangen.
Een sprekend voorbeeld: één gezin kreeg jarenlang foutief uitbetaald en moest uiteindelijk bijna 100.000 euro terugbetalen — het hoogste bedrag op jaarbasis in Vlaanderen.
In het overgrote deel van de gevallen wordt het geld uiteindelijk gerecupereerd. Maar ook dat lukt niet altijd.

In 2023 werden in Vlaanderen 55.000 dossiers opgemerkt waarbij het Groeipakket ten onrechte werd uitbetaald.
Goed voor een totaalbedrag van 42,5 miljoen euro.

In de meeste gevallen gaat het niet om fraude, maar om administratieve nalatigheid.
Wie naar het buitenland verhuist en dat niet meldt, kan onterecht Belgisch kindergeld blijven ontvangen.
Dat geld moet achteraf worden teruggevorderd — wat vaak moeizaam verloopt. Toch komt fraude ook voor.
In die gevallen worden de uitbetalingen onmiddellijk stopgezet tot de volledige som is terugbetaald.
Wat ontbreekt, is gecoördineerde digitale communicatie tussen de Vlaamse administraties.
Dat er op Vlaams niveau nog steeds gegevens niet automatisch of correct worden uitgewisseld, is onbegrijpelijk.
Is het zo een beetje duidelijker?

Laatst gewijzigd door Oma : 8 juli 2025 om 20:29.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2025, 20:27   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VB-logica.

Op dinsdag schande spreken dat er wordt beslist extra in te zetten op kennis van het Nederlands.
Ja van consequent redeneren kan je ze niet beschuldigen.
Oud 8 juli 2025, 20:58   #32
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Nogal een betweterige aanname dat "allen" vlaams belangers zouden zijn door een mening te geven over het maatschappelijk integratie probleem van taal dat de politiek al 20 jaar laat verrotten ipv op te lossen.

Trouwens: weeral draaien tradio's en nva hunne kazak door een voorstel van hun tegenstanders vlaams belang, de "extreem rechtse racisten in het cordon", over te nemen en nu zelf in te voeren.

Bovendien heeft het al genoeg belastinggeld gekost om integratiecursussen te betalen voor de integratie die toch nog mislukte omdat anderstaligen blijven weigeren om te integreren en de taal niet willen leren....parels voor de zwijnen en wij betalen die parels en nu nog maar eens opnieuw.
Held.

Ik wacht nog altijd op een idee waar je wel voor te vinden bent. Ik lees enkel anti van uw kant. Dat is wel heel comfortabel: alles afkraken vanuit uw zetel.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2025, 21:22   #33
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VB-logica.

Inderdaad, sommigen oefenen hier in het spagaat, de grote spreidstand. Maar plots scheurt hun broek.
Uiteindelijk is het zeer eenvoudig, een degelijke kennis van het Nederlands is inzake onderwijs simpelweg de basis van alles, óók als het over abstracte materie gaat zoals wiskunde. Kennis van het Nederlands is zowel voor kinderen als voor ouders van allochtone herkomst determinerend voor hun maatschappelijke kansen in onze samenleving. Bijgevolg verdient het streven van minister Demir alle lof.
Wie daar schamper en meesmuilend over doet is gewoonweg bevooroordeeld.
Oud 8 juli 2025, 21:28   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En weer dat denigrerend taaltje, blijkbaar mist ge levensjaren en zeer veel levenswijsheid. Of het ooit komt zal de toekomst uitwijzen, ge ziet, iemand pakken op zijn taal Is gemakkelijk alleen moet ge oppassen voor de weerbots.

Er liggen er hier nu slap van het lachen.....

Het leven is een toneelspel, maar dat wist ge blijkbaar ook niet....

https://youtu.be/xvQ6DZMXxiE?si=o7IGDvmQ37P46vUn
Ja kijk, als ik u duidelijk maak dat ik nergens gesteld heb dat ik achter dit voorstel sta en je blijft dat herhalen kan ik alleen maar de conclusie trekken dat begrijpend lezen te moeilijk is. Het is dat of u kiest ervoor om het gewoon te negeren omdat u geen argumenten hebt om er tegen in te brengen.

En zoals ik ook reeds in een vorig topic hebt vermeld. U kent mij niet eens, dus wat weet u over mijn opgebouwde levenswijsheid? Of is ook dat gewoon een riedeltje dat u afsteekt als u nog maar eens met de broek tot op de enkels staat? Maar hey, het gaat hier niet over mij in dit topic. Het gaat hier over het idee van de taalklassen van Demir en het Vlaams Belang. Ik ken er te weinig van om een gefundeerde mening te vormen, maar jij hebt die mening wel. Dus begin nu eens met uw argumentatie in plaats van wat te zeveren over levenswijsheid en Turkse zotten. Ik leer altijd graag iets bij. Dus waarom is dit zo een slecht idee?

Laatst gewijzigd door fox : 8 juli 2025 om 21:36.
Oud 8 juli 2025, 21:39   #35
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Het is een valse voorstelling van zaken te zeggen dat het niet lukt met die taalverwerving. Iedereen die zijn oren openhoudt ziet tal van burgers met migratieachtergrond die uitstekend Nederlands spreken. Dat is de verdienste van ons onderwijs, en van andere integratie-initiatieven in cultuur, sport, buurtwerk. Je kunt daar sarcastisch en arrogant over doen, maar die initiatieven hebben resultaat opgebracht.

Een probleem zit in de nieuwe migratie en de huwelijksmigratie, die nieuwe anderstaligen in het onderwijs doet belanden. Bij die nieuwe migratie zitten de laatste jaren analfabeten, die ook in hun eigen taal niks kunnen lezen. Die groepen zijn erg moeilijk.

Maar dat neemt niet weg dat in Genk, Antwerpen, Gent, ... tienduizenden jongeren in de school zijn begonnen zonder Nederlands te kennen, en er zijn uitgekomen met een uitstekende kennis. Demir is daar zelf een sprekend voorbeeld van.

Ik ben niet tegen deze maatregel.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 8 juli 2025 om 21:44.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2025, 21:41   #36
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Mijn belastinggeld (voor SZ/pensioenen..) dient niet om taalachterstand te voorkomen omdat anderstalige ouders weigeren te integreren, onze taal niet willen leren waardoor ook hun kinderen taalachterstand oplopen.

Het is de plicht en de verantwoordelijkheid van ouders om hun kinderen de beste kansen te geven om mee te kunnen op school en in de maatschappij door al zelf te zorgen dat ze de taal beheersen en ook aanleren aan hun kinderen.

Dat is niet de taak van de politiek en nog veel minder met belastinggeld van de belastingbetalende burgers als beloning om niet te (willen) integreren.
De taalachterstand van anderstaligen sleept al 20 jaar aan en zou opgelost worden door de inburgeringscursussen met taallessen.
En dat mislukt door onwillige, anderstalige ouders die hun verantwoordelijkheid niet willen nemen waardoor hun kinderen taalachterstand blijven oplopen waarvoor nva ons, belastingbetalers, nu wil doen opdraaien.

En, in tijden van besparingen, gebruikt de politiek daarvoor ons belastinggeld (voor onze pensioenen) door de taak van de ouders op zich te nemen en te betalen om hun kinderen de taal aan te leren zodat ze geen taalachterstand oplopen.
De Vlaamse regering trekt naar verluidt 300 miljoen euro uit voor de uitvoering. Maar de achilleshiel is duidelijk: uitvoering en personeelsbezetting.

De vlaamse regering/demir gaat nog wat leraren jobkes bijmaken om aparte taallessen te geven en maakt intussen het beroep van leraar moeilijker toegankelijk en vergroot het lerarentekort door extra examens te verplichten, waarvoor de kandidaten reeds een diploma hebben, voordat ze nog maar mogen starten aan de opleiding voor het knelpuntberoep van leerkracht???
De hoofddocent uantwerpen jordi casteleyn bakt het nog bruiner, die wil zelfs vrijwilligers zonder enig diploma inzetten.

Een pedagogische vorming/opleiding/diploma leerkracht is dus niet meer nodig, gepensioneerde leerkrachten moeten maar opnieuw aan de slag, germanisten, logopedisten, flexijobbers en vrijwilligers worden allemaal opeens taalexperten....
En in het middelbaar kan zelfs de KLASSERAAD een leerling met een taalachterstand 3 uur extra nederlands opleggen.

En een deel van het kindergeld inhouden?
Dat is weer bluf van de mier want ze is niet van plan om te sanctioneren, dat is maar een loze bedreiging.....dat ze eerst maar eens dat miljoenen LEK van dat kindergeld dicht door onkunde, inefficiëntie en/of luiheid van een falende ambtenarij.

Is het zo een beetje duidelijker?

Ik vind het vreemd dat u onderwijs niet ziet als 1 van de kerntaken van de overheid. Wat mij betreft is het zowat de belangrijkste kerntaak die een overheid kan hebben. Maar je mag mij altijd proberen overtuigen waarom het de taak is van elke ouder afzonderlijk om in de opleiding van zijn kroost te voorzien.

Want als je zegt dat het niet de taak is van de overheid om in Nederlands taalonderwijs te voorzien, dan zie ik niet in waarom het wel de taak zou zijn van de overheid om Wiskunde en andere zaken te onderwijzen.
Oud 8 juli 2025, 22:37   #37
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja kijk, als ik u duidelijk maak dat ik nergens gesteld heb dat ik achter dit voorstel sta en je blijft dat herhalen kan ik alleen maar de conclusie trekken dat begrijpend lezen te moeilijk is. Het is dat of u kiest ervoor om het gewoon te negeren omdat u geen argumenten hebt om er tegen in te brengen.

En zoals ik ook reeds in een vorig topic hebt vermeld. U kent mij niet eens, dus wat weet u over mijn opgebouwde levenswijsheid? Of is ook dat gewoon een riedeltje dat u afsteekt als u nog maar eens met de broek tot op de enkels staat? Maar hey, het gaat hier niet over mij in dit topic. Het gaat hier over het idee van de taalklassen van Demir en het Vlaams Belang. Ik ken er te weinig van om een gefundeerde mening te vormen, maar jij hebt die mening wel. Dus begin nu eens met uw argumentatie in plaats van wat te zeveren over levenswijsheid en Turkse zotten. Ik leer altijd graag iets bij. Dus waarom is dit zo een slecht idee?

Blijkbaar zijt ge nog niet genoeg wakker om te zien dat er een bepaalde groep is die niet wil intrigeren , maar hey geen erg hoor blijf maar verder zagen aan die boom , of nog beter klim erin en zaag hem zelf om.
En jij staat zeker zonder broek met de kont bloot, er zijn dieren die slimmer zijn,
Ben zelfs niet zeker dat gij het nu snapt met een filmpje.
uw toekomst, leer Arabisch.
https://youtu.be/pAP0O7On2qQ?si=RUKEJ25Y2Fh5rCFv

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 8 juli 2025 om 22:43.
Oud 8 juli 2025, 22:40   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar zijt ge nog niet genoeg wakker om te zien dat er een bepaalde groep is die niet wil intrigeren , maar hey geen erg hoor blijf maar verder zagen aan die boom , of nog beter klim erin en zaag hem zelf om.
En jij staat zeker zonder broek met de kont bloot, er zijn dieren die slimmer zijn,

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 8 juli 2025 om 22:40.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2025, 22:49   #39
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Oh, dade heeft een foutje gevonden, stoere jongen........
Ik zou zeggen dat ik morgen u wat ga ambeteren maar da gaat niet lukken , ik ga naar de hoofdstad voor slimme en bekwame mensen te zien, of jij en de vos daar bij daar zijt.........
Oud 8 juli 2025, 22:56   #40
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

uw toekomst, leer Arabisch.
Mag ik hieruit concluderen dat uw voorstel eruit bestaat om lessen Arabisch te voorzien voor autochtonen in plaats van taalbaden Nederlands voor anderstaligen? Mag ik vragen waarom u dat een goed idee vindt? Ik ben dat niet meteen genegen. Ik hoor liever het Nederlands/Vlaams als dominante taal in Vlaanderen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be