Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2025, 05:47   #21
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Bronvermelding?
Je hebt gelijk !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2025, 05:51   #22
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Selectieve gedachtengang: Tu quoque!
Indien je denkwijze over 'waar het allemaal begonnen is' consequent gevolgd wordt dienen ze te verkassen naar de regio van Haran en Ur.
Blijkbaar komt dat ongelegen voor Israel- en Zionistenpampers?

Mijn verontschuildiging wanneer die tijdlijn voor ongemakkelijke feiten zorgt, maar geen nood: uiteindelijk zou/zal het de heibel ginder toch nooit stoppen. Genetisch enzo.
Dat kan enkel zo zijn voor diegenen die de bijbel als een historisch document lezen, in plaats van als een literair werk. Ik maak geen deel uit van die club.
Dat Abraham verhaal heeft niets met geschiedenis te maken.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 15 augustus 2025 om 05:51.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2025, 06:37   #23
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat kan enkel zo zijn voor diegenen die de bijbel als een historisch document lezen, in plaats van als een literair werk. Ik maak geen deel uit van die club.
Correct. Abraham is geen factuele geschiedenis.
Joodse originele roots ergens aan de Middellandse Zee kust ook niet.
Allez, volgens mij toch.

Allez, ik geef toe dat die informatie me niet door de bewoners van toen persoonlijk is bevestigd.
(Om Ronald Reagan te parafraseren in één van zijn tongue-in-cheek opmerkingen aan journalisten.)
Oud 15 augustus 2025, 06:44   #24
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
De Israëlische minister Bezalel Smotrich kondigt de bouw aan van 3.000 nieuwe huizen in Judea & Samaria.

"Na decennia van internationale druk en belemmeringen beginnen we ons te verzetten en zullen we Ma'ale Adoemim met Jeruzalem verbinden. Dit is de ideale vorm van het Zionisme: het bouwen, het vestigen en het versterken van onze soevereiniteit in het Land van Israël", aldus de minister.

Smotrich roept Netanyahu ook op om de volledige soevereiniteit uit te roepen over Judea & Samaria.

"Het is tijd om de Israëlische soevereiniteit over Judea en Samaria volledig toe te passen, om het idee van de verdeling van het land voorgoed van tafel te halen. En om ervoor te zorgen dat de hypocriete leiders van Europa in september simpelweg niets meer hebben om te erkennen."
Ik hoop dat het lukt, dan is dat gedoe over een Palestijnse staat ook eens gedaan, hetzelfde voor de opstanden in de West-Oever. Israël = Palestina, het zijn gewoon niet de machthebbers die moslims er graag zouden zien de plak zwaaien.

Wat gaat de EU trouwens doen bij de erkenning van Palestina, dat enkel moslims het land mogen beheersen?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2025, 07:27   #25
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zelfs dan was Ishmaël voor op Isaak.
Joden hebben NOOIT een land voor zich alleen gehad en toen ze terugkeerden van Egypte, beval hun god dat land door genocide in te pikken

Op dat recht beroepen ze zich vandaag. Wat zin heeft het dan hier tegen VB uit te pakken als ge elders nazi in leven roept omdat ze mogen van hun god?

De enige claim die ze nog hebben is een genocidale god want historisch (en zelfs religieus) is dat reeds debunked. Wees geen religioot of nazi-Israel propagandist en kijk eerlijk en consequent aub.

Het is trouwens asurd te stellen dat blanke Europeanen die een joodse achternaam nemen, meer connectie met dat land dan de autochtonen zouden hebben.

Laatst gewijzigd door CUFI : 15 augustus 2025 om 07:49.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2025, 07:38   #26
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bronvermelding?
Het is helaas waar en ik raad ook iedereen aan die docu te bekijken.
Zeker jij Pandareus, ze doen daar helemaal uit te doeken op welke claims ze die illegale nederzettingen bouwen. Pure religioterij en nationalisme dat hier in cordon zonder aarzelen zou vliegen.
Oud 15 augustus 2025, 07:47   #27
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Het dekolonisatieproces bereikt stilaan z'n finaliteit. De rijke Arabische olielanden moeten hun kolonisten nu nog terugnemen.

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2025, 08:19   #28
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer vragen Jodenhaters om een bronvermelding? Moeten wij dat jou ook gaan vragen? Mag je dan niet meer liegen en bedriegen? Maar goed, hier is er eentje: Israëlische minister kondigt 3.000 nieuwe huizen aan https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/08...-jeruzalem-e1/
Persoonlijke aanval.

Het zionisme is een racistische en koloniale ideologie die zich verschuilt zich achter Joden en daarmee die mensen geen dienst bewijst.

Daarbij meem ik dat de moderatie niet graag dit soort van openingsberichten ziet zonder bronvermelding. Vandaar de vraag naar een bron.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 augustus 2025 om 08:22.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2025, 08:20   #29
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Correct. Abraham is geen factuele geschiedenis.
Joodse originele roots ergens aan de Middellandse Zee kust ook niet.
Allez, volgens mij toch.

Allez, ik geef toe dat die informatie me niet door de bewoners van toen persoonlijk is bevestigd.
(Om Ronald Reagan te parafraseren in één van zijn tongue-in-cheek opmerkingen aan journalisten.)
klik voor Het fragment in kwestie
Oud 15 augustus 2025, 08:27   #30
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het dekolonisatieproces bereikt stilaan z'n finaliteit. De rijke Arabische olielanden moeten hun kolonisten nu nog terugnemen.
De 'Pool' Mileikovsky wijst de weg zeker.

Wat een bedog en zelfbedrog om kolonialisme een moreel kantje te pogen meegeven.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 augustus 2025 om 08:32.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2025, 08:30   #31
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zionisme is een racistische en koloniale ideologie die zich verschuilt zich achter Joden en daarmee die mensen geen dienst bewijst.
Misschien is het andersom en een eindeloze cyclus van over en weer migreren.
Oud 15 augustus 2025, 08:40   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Je klutst weer alles door elkaar.
Leer uw geschiedenis wat beter. Of probeer uw eigen waanbeelden niet op te dringen.
Het was door een oproep van Benjamin Disraëli en wat diplomatieke maneuvers (en het winnen van een Krim Oorlog) dat rijke Britse joden grond konden kopen van Ottomaanse grootgrondbezitters. En dat was mid 18de eeuw, toen het VK zowat op het toppunt van hun coloniale en technologische macht kwam.
Citaat:
De Britten doken pas in 1917 op in dit theater nadat ze de Ottomanen militair hadden overwonnen.
1917 was het jaar van de Balfour verklaring. De toewijzing van het Mandaatgebied aan de Britten door de Volkerenbond was pas na 1920 (Frankrijk kreeg zo Libanon in Beheer)
Citaat:
De Palestijnen zullen pas in 1993-1995 voor het eerst in hun geschiedenis beperkte autonomie krijgen in Judea & Samaria. Daarvoor is er nooit zoiets geweest als 'Palestina'. Dat is een hoax.
Dat is ook mijn hele argumentatie. Dat gebied, nu geclaimd door de "Palestijnen", heeft sinds het Romeinse rijk altijd in "beheer" geweest van de sterksten in die omgeving.
De paar hardnekkige joden, en een hoopje semi nomadische moslim geitenhoeders in die regio hebben nooit iets in de pap te brokken gehad.

En nu is het de jonge staat Israël die de plak zwaait. Maar dan politiek gecastreerd door "de internationale opinie".

Laatst gewijzigd door maddox : 15 augustus 2025 om 08:56.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2025, 08:42   #33
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens mij zijn we nu ook wel een kritiek punt voorbij en is het een alles of niets geworden.
Dat joden een land voor zich wilden is te begrijpen. Maar ik denk niet dat ge de expansie ervan nog uitgelegd krijgt aan de wereld.

En Iran uitdrogen nog minder.
Oud 15 augustus 2025, 08:55   #34
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En nu is het de jonge staat Israël die de plak zwaait. Maar dan politiek gecastreert door "de internationale opinie".
Goede alternatieve toepassing.
De de baksteenbakkers uit Boom zijn dankbaar.
Oud 15 augustus 2025, 09:46   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Allee ne nieuwe wijk in het oosten en het betegelen van een gigantische parking in het westen. Als bouwfirma, zou ik eens goed met die gasten gaan eten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2025, 09:55   #36
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Allee ne nieuwe wijk in het oosten en het betegelen van een gigantische parking in het westen. Als bouwfirma, zou ik eens goed met die gasten gaan eten.
Goeike.
Zeker nu 't bouwverlof inmiddels ook verleden tijd is voor 2025.
Oud 15 augustus 2025, 10:08   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goeike.
Zeker nu 't bouwverlof inmiddels ook verleden tijd is voor 2025.
Vele bouwfirma's in België hebben maar 1 maand werk meer. (maar ik krijg geen deftige firma te pakken om een schoorsteen af te breken.)
Oud 15 augustus 2025, 10:28   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik hoop dat het lukt, dan is dat gedoe over een Palestijnse staat ook eens gedaan, hetzelfde voor de opstanden in de West-Oever. Israël = Palestina, het zijn gewoon niet de machthebbers die moslims er graag zouden zien de plak zwaaien.

Wat gaat de EU trouwens doen bij de erkenning van Palestina, edat enkel moslims het land mogen beheersen?
In de geografisch nauwe strook tussen de zee en de Jordaan rivier kunnen geen twee staten naast elkaar geduwd worden. De Arabieren (en dat zijn de zogezegde “Palestijnen” toch?) zullen niet uitsterven als ze onder Israëlisch gezag komen te staan.
Ik ben reeds zéér lang ervan overtuigd dat gans de kwestie veel meer te maken heeft met de Islam-belijders die het maar niet kunnen slikken dat niet-Islamieten zich gevestigd hebben op wat zij als heilige Islamitische grond beschouwen.
Oud 15 augustus 2025, 10:32   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In de geografisch nauwe strook tussen de zee en de Jordaan rivier kunnen geen twee staten naast elkaar geduwd worden. De Arabieren (en dat zijn de zogezegde “Palestijnen” toch?) zullen niet uitsterven als ze onder Israëlisch gezag komen te staan.
Het kan, Tjechië en Slovakije bewijzen het.
Citaat:
Ik ben reeds zéér lang ervan overtuigd dat gans de kwestie veel meer te maken heeft met de Islam-belijders die het maar niet kunnen slikken dat niet-Islamieten zich gevestigd hebben op wat zij als heilige Islamitische grond beschouwen.
De kleine groep "echte muzels" zijn zodanig agressief dat de hoofdmoot niets anders durft dan ja knikken.
En aangezien de hele wereld Dar-El-Islam moet worden, en Joden toch maar apen en varkens zijn....
Oud 15 augustus 2025, 11:13   #40
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De 'Pool' Mileikovsky wijst de weg zeker.

Wat een bedog en zelfbedrog om kolonialisme een moreel kantje te pogen meegeven.
Nog nooit van die man gehoord. Ik beweer al veel langer dat Israël een dekolonisatieproject is. Als ik die idee ergens onrechtstreeks haalde dan is het bij Elie Kedourie. Maar elke zelfstandig denkend niet door ons islamogauchistisch establishment gebrainwashte mens kan niet anders dan tot die conclusie komen.

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be