Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2025, 21:20   #21
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ze hebben blijkbaar al een paar honderdduizend euro bijeen gescharreld.
Wat zouden ze daar mee doen?
En welk resultaat is gegarandeerd?
Ik kwam ondertussen bij Google al advertenties "wij eisen de nacht op" tegen.

Ik vraag mij af welke kierewiete verkrachter dat thuis ziet en denkt: "Das nog eens een idee, laat ik vandaag maar eens gewoon thuis blijven, een zak chips optrekken en een filmpje opzetten."
"verdorie ja, een vrouw verkrachten en vermoorden is fout, ik ga dat niet doen".

De naïviteit van sommige mensen is bedroevend.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2025, 21:25   #22
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

En voor mijn part mogen ze naief zijn, het probleem is dat ze bij sommige meisjes/vrouwen wel eens een fictief gevoel van veiligheid zouden kunnen opwekken.
Terwijl er qua veiligheid juist niets veranderd is en waakzaamheid nog steeds geboden is.
Oud 29 augustus 2025, 03:39   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
U had het voordien niet over de dronken student en de onbevredigde milf.
Nog ene die voorbeelden niet begrijpt.
Citaat:
Ik ga er van uit dat iemand die gestraft wordt voor verkrachting ook daadwerkelijk een verkrachter is.
Dat is een logische veronderstelling.
Citaat:
Iemand die aangeklaagd wordt nadat hij sex had met iemand die daar de toestemming voor gaf maar die niet tevreden was met het resultaat is geen verkrachter.
Ook niet indien veroordeeld?
Citaat:
Maar qua straffen... Ik weet het niet. Bij doodstraf maakt het niet veel uit.
Nadeel, wat als die onterecht is uitgesproken?
Citaat:
Maar bij andere straffen denk ik steeds: "Gaan we die misdadiger nu werkelijk zo pijnigen of vernederen met het risico dat hij een desdanig gruwelijke hekel aan de maatschappij krijgt en hij vanuit het standpunt "als jullie het kwaad willen kunnen jullie het kwaad krijgen" nog meer of ergere misdaden gaat plegen.
Een straf die bij de veroordeelde wraakgevoelens oproept is volgens mij geen goed plan.
En veel van die straffen in de middeleeuwen deden dat.
Hangt er van af nietwaar, bij sommigen gaat een deftige tuchtiging wel helpen, maar bij hardleerse figuren komen we bij uw scenario terecht.
"3 strikes and you're out" is hier wel een les die geleerd kan worden.

Citaat:
Je moet voor mij de misdadiger niet gaan pamperen maar ik zie niet in waarom er naast de vrijheidsberoving ook pijniging of vernedering aan te pas moet komen.
Legale vrijheidsberoving kost de samenleving in België ongeveer €180 per dag, per gedetineerde. De vernedering en pijn komen wel vanzelf, voor de minder weerbare figuren.

Citaat:
Die gast komt uiteindelijk ooit nog vrij eh?
En daar wringt een ferme schoen nietwaar.
Oud 29 augustus 2025, 05:34   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sterke onafhankelijke vrouwen hebben dat allemaal niet nodig.....

Die gebruiken hun BREIN.

Hell,zelfs mannen denken wel twee keer na alvorens ze op bepaalde uren in bepaalde buurten komen....
En ouders dienen zich bewust te zijn waar hun minderjarige meid uithangt...

neen "de staat " moet,kan en zal niet altijd overal ieders handje vasthouden...
Oud 29 augustus 2025, 06:45   #25
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nog ene die voorbeelden niet begrijpt.
Maak ze dan wat duidelijker.

Citaat:
Dat is een logische veronderstelling.
Logica is mijn ding.

Citaat:
Ook niet indien veroordeeld?

Nadeel, wat als die onterecht is uitgesproken?
Dat is een heel andere discussie. Want dat kan je ook van een dief ofzo zeggen.

Citaat:
Hangt er van af nietwaar, bij sommigen gaat een deftige tuchtiging wel helpen, maar bij hardleerse figuren komen we bij uw scenario terecht.
"3 strikes and you're out" is hier wel een les die geleerd kan worden.

Legale vrijheidsberoving kost de samenleving in België ongeveer €180 per dag, per gedetineerde. De vernedering en pijn komen wel vanzelf, voor de minder weerbare figuren.
Een samenleving zo veilig mogelijk houden kost geld ja.
Als jij denkt dat dat ook bijna gratis kan ben je volgens mij naief.

Citaat:
En daar wringt een ferme schoen nietwaar.
In uw plannen wel ja.
Of wat wil je doen; voor elk vergrijp levenslang?
Oud 29 augustus 2025, 07:10   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uiteindelijk zal gans die "steunbende" bij de eerstvolgende gelegenheid ALWEER stemmen op linkse partijen met een illusionair poco verhaaltje,de aanstaande herinvesteringen in de Nederlandse Strijdkrachten weer stoppen om "dat geld te gebruiken voor meer sociale dingen",politiewerk nog verder irrelevant maken door de wetten nog verder te verwateren in "procedurewerk"zodat politiewerk eigenlijk geen zin heeft.......en verder de grenzen open houden....

Tot er NIKS meer van de maatschappij overblijft.En dan nog zal het de schuld van "de mannen" en "de patriarchy" zijn.....

Eigenlijk is het een onmenselijke bende.....die madeliefjesplaneet-adepten,op kosten van Kees-modaal.

Hebben we hier ook in Vlaanderen....

Laatst gewijzigd door kelt : 29 augustus 2025 om 07:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2025, 08:30   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Maak ze dan wat duidelijker.
Ik zal een stripje laten maken. Of moeten we denken aan pictogrammen.
Citaat:
Logica is mijn ding.
Doorgedreven.

Citaat:
Dat is een heel andere discussie. Want dat kan je ook van een dief ofzo zeggen.

Citaat:
Een samenleving zo veilig mogelijk houden kost geld ja.
Citaat:
Als jij denkt dat dat ook bijna gratis kan ben je volgens mij naief.
Ik denk dat niet; Maar €180 per dag, per "vrijheidsberoofde" is wel een pak geld. Bedenk eens welk hotel je daarmee kan betalen.

Citaat:
In uw plannen wel ja.
Of wat wil je doen; voor elk vergrijp levenslang?
Wat is een vergrijp? Nogal een breed begrip nietwaar. Maar U met uw logica, zou toch een logische straf bij een misdaad kunnen bedenken.
Oud 29 augustus 2025, 10:16   #28
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Veilig gevoel voor vrouwen op straat...

Zolang de politiekers/roverheid, justitie en medeplichtige leugenpers import aanranders, verkrachters en moordenaars blijven vergoeilijken door hen als slachtoffers met psychische problemen af te schilderen, geven ze het verkeerde signaal af en de toestemming aan dat geïmporteerde asiel/migranten crapuul om misdrijven te blijven plegen zoals ze gewend zijn in hun vreemde culturen en moslim bijgeloof: om blanke mannen als ongelovige varkens te slachten en met vrouwen te doen waar ze zin in hebben.

De onveiligheid in onze westerse, europese maatschappijen is de schuld van de roverheden en politiekers die weigeren om het vreemde gespuis een sterk signaal te geven dat hun misdadig (cultureel/ religieus moslim) gedrag onaanvaardbaar is en niet getolereerd wordt in onze democratische maatschappijen waarin vrouwen gelijk zijn aan mannen.
Waarom doen ze dat?
Omdat de politiek garen spint voor meer staats- en machtscontrole over een angstige bevolking, daarom laten ze de bevolking intimideren en terroriseren door dat wangedrag en misdaden van respectloze cultuurbarbaren uit moslimlanden die vrouwen als prooi zien waar ze als man mee kunnen doen waar ze goesting in hebben.

Meer blauw op straat of camera's helpen geen zier: Lisa werd zelfs vermoord terwijl ze de politie aan de lijn had....dat is verbijsterend, schokkend en ronduit schandalig.

Als er bij de eerste aanranding/verkrachting de asiel klootzak met veel media aandacht zwaar gestraft en meteen eruit gesmeten zou zijn, dan was er nu geen onveiligheid, dan waren de asiel/migranten bang om gestraft te worden en dan zouden ze zich gedragen en met hun poten van vrouwen (en ongelovige mannen/autochtonen) afblijven===>dan was er geen toename van moorden en verkrachtingen.

Maar door de straffeloosheid van politiekers/justitie en de vergoelijkingen in de leugenmedia waant deze criminele import zich onaantastbaar en blijven ze hun criminele wangedrag uit hun (moslim/vreemde) culturen, waar ze zich mogen vergrijpen aan vrouwen en ongelovigen mogen slachten, verderzetten in onze maatschappij.
De onveiligheid in onze maatschappij - én de aanrandingen, verkrachtingen en moorden - is de schuld van de politiekers door pamperbeleid voor import/asiel criminelen.
Oud 29 augustus 2025, 14:58   #29
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Sterke onafhankelijke vrouwen hebben dat allemaal niet nodig.....

Die gebruiken hun BREIN.

Hell,zelfs mannen denken wel twee keer na alvorens ze op bepaalde uren in bepaalde buurten komen....
En ouders dienen zich bewust te zijn waar hun minderjarige meid uithangt...

neen "de staat " moet,kan en zal niet altijd overal ieders handje vasthouden...
Neen. Ouders dienen zich bewust te zijn waar hun zonen uithangen.
Ouders dienen zich bewust te zijn wat hun zonen uitspoken.
Ouders dienen hun zonen fatsoenlijk op te voeden!
Ouders dienen hun zonen respect voor vrouwen aan te leren!

Op dat gebied heb ik mijn best gedaan.
Ik heb mijnzoon vanaf heel jonge leeftijd respect aangeleerd voor iedereen. Ook veel gesprekken met hem gehad over respect voor meisjes toen hij als 12-13 jarig "menneke" zijn eerste vriendinneke had.

Wat volgens mij noodzakelijk is zodat meisjes/ vrouwen zich veiliger voelen op straat: Mannen, durf uw mannelijke vrienden/ collega's, familieleden, buren... aanspreken wanneer ze zich onfatsoenlijk gedragen!
Het is godgeklaagd en zelfs crapuleus hoe sommige (!) mannen zich gedragen!

Enkele dagen geleden was ik met mijn minderjarige kleindochter op de parking van het ziekenhuis.
Toen we naar de ingang stapten hoorde ik iemand fluiten. Ik draaide mij om en het was nen 55-60 jarige vuile, lelijke smerige dikzak die naar mijn kleinkind aan't fluiten was. Hij riep ook nog: " Da zie ik graag si, zo'n schoon jong 'dingske'". We zijn dan vlug naar binnen gelopen en toen zei mijn kleindochterke: Ach oma, ik ben dat al gewoon hoor dat mannen mij naroepen, ze doen dat al van toen ik 12j was.
ERG toch!?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2025, 15:50   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht

Enkele dagen geleden was ik met mijn minderjarige kleindochter op de parking van het ziekenhuis.
Toen we naar de ingang stapten hoorde ik iemand fluiten. Ik draaide mij om en het was nen 55-60 jarige vuile, lelijke smerige dikzak die naar mijn kleinkind aan't fluiten was. Hij riep ook nog: " Da zie ik graag si, zo'n schoon jong 'dingske'". We zijn dan vlug naar binnen gelopen en toen zei mijn kleindochterke: Ach oma, ik ben dat al gewoon hoor dat mannen mij naroepen, ze doen dat al van toen ik 12j was.
ERG toch!?
Ik ga niet tegenspreken zoiets al eens kan gebeuren maar als jij me wil doen geloven dat dit frequent gebeurt en omzeggens het de regel is dat 12 jarigen worden nageroepen dan ben je ferm aan het overdrijven en dat meen ik.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 augustus 2025 om 16:06.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2025, 16:04   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dit zou inderdaad al eens kunnen gebeurd zijn maar volgens mij ben je een beetje aan het overdrijven.

Ik heb genoeg vriendinnen met dochters en kleindochters en ik heb die nog nooit zulke verhalen weten vertellen. Ik heb zoiets nog nooit zelf gehoord en heb totaal geen enkele kennis die een meisje van 12 naroept

Maar ja er zijn blijbaar mensen die in tegenstelling tot ik veel straffe dingen meemaken. Nochtans kom ik veel beetje overal.
Dat komt omdat uw vriendinnen en hun dochters met een kopvod rondlopen.
Oud 29 augustus 2025, 16:06   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat komt omdat uw vriendinnen en hun dochters met een kopvod rondlopen.
Flauw...zeer flauw.

Maar ik ken nog een betere....dat komt opdat mijn vriendinnen allemaal gevaarlijke drugsdealers zijn en zij allemaal gewapend zijn

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 augustus 2025 om 16:15.
Oud 29 augustus 2025, 17:03   #33
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga niet tegenspreken zoiets al eens kan gebeuren maar als jij me wil doen geloven dat dit frequent gebeurt en omzeggens het de regel is dat 12 jarigen worden nageroepen dan ben je ferm aan het overdrijven en dat meen ik.
Zoiets zou nooit mogen gebeuren! NOOIT.
En ja, dat gebeurt zeker frequent, of gij dat wilt geloven of niet.
Ook mijn 11-jarige kleindochter werd enkele maanden geleden aangesproken door zo ne vettige vent toen ze met een vriendinnetje op een bankje zat.
Kleindochter was een banaan aan't eten.
Man (vuile degoutanterik ) die passeerde zei: " Ge moet die banaan wel dieper in uw keel steken he meiske".
BAH-BAH-BAH.
Het ontkennen helpt niet Fred.
Ik ben zelf ook 12-13-14j geweest en kreeg in die tijd ook van die smerige, degoutante opmerkingen van volwassen mannen.

Mijn jongste dochter werd onlangs ook lastiggevallen in Brussel.
Ik ken eigenlijk geen enkele vrouw die nog nooit lastiggevallen werd door mannen.
Geloof het of niet.
Oud 29 augustus 2025, 17:22   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoiets zou nooit mogen gebeuren! NOOIT.
En ja, dat gebeurt zeker frequent, of gij dat wilt geloven of niet.
Ook mijn 11-jarige kleindochter werd enkele maanden geleden aangesproken door zo ne vettige vent toen ze met een vriendinnetje op een bankje zat.
Kleindochter was een banaan aan't eten.
Man (vuile degoutanterik ) die passeerde zei: " Ge moet die banaan wel dieper in uw keel steken he meiske".
BAH-BAH-BAH.
Het ontkennen helpt niet Fred.
Ik ben zelf ook 12-13-14j geweest en kreeg in die tijd ook van die smerige, degoutante opmerkingen van volwassen mannen.

Mijn jongste dochter werd onlangs ook lastiggevallen in Brussel.
Ik ken eigenlijk geen enkele vrouw die nog nooit lastiggevallen werd door mannen.
Geloof het of niet.
Dat het al eens gebeurd heb ik ook niet ontkend maar ook dan heb je nog een groot verschil tussen vage vunzige opmerking en effectief lastigvallen zie handtastelijk worden

Trouwens ik vraag me af waar die 11 jarige kleindochter dan nog ergens zo helemaal alleen op een bank gaat zitten ??

Nochtans schreeft je zelf even geleden;
Ouders dienen zich bewust te zijn waar hun zonen uithangen. Blijkbaar is dat dan anders voor 11 jarige meisjes

Waar ben jij dan op die ogenblikken ? En net jij schrijft hier dan

Wat volgens mij noodzakelijk is zodat meisjes/ vrouwen zich veiliger voelen op straat: Mannen, durf uw mannelijke vrienden/ collega's, familieleden, buren... aanspreken wanneer ze zich onfatsoenlijk gedragen! Waarom heb jij die dikke vetzak niet aangesproken op die parking ?? Je was er nochtans bij en getuige.

PS; En hiermee beweer ik niet 11 jarige kinderen niet ten allen tijde overal en altijd veilig moeten kunnen spelen lopen of zitten.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 augustus 2025 om 17:42.
Oud 29 augustus 2025, 17:44   #35
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat het al eens gebeurd heb ik ook niet ontkend maar ook dan heb je nog een groot verschil tussen vage vunzige opmerking en effectief lastigvallen zie handtastelijk worden

Trouwens ik vraag me af waar die 11 jarige kleindochter dan nog ergens zo helemaal alleen op een bank gaat zitten ??

Ouders dienen zich bewust te zijn waar hun zonen uithangen. Blijkbaar is dat dan anders voor 11 jarige meisjes

Wat volgens mij noodzakelijk is zodat meisjes/ vrouwen zich veiliger voelen op straat: Mannen, durf uw mannelijke vrienden/ collega's, familieleden, buren... aanspreken wanneer ze zich onfatsoenlijk gedragen! Waarom heb jij die dikke vetzak niet aangesproken op die parking ?? Je was er nochtans bij en getuige.

PS; En hiermee beweer ik niet 11 jarige kinderen niet ten allen tijde overal en altijd veilig moeten kunnen spelen lopen of zitten.
Ze zat met een vriendinnetje op een bankje ongeveer 50m van haar huis. Of moet mijn kind kleindochter opsluiten??
Oud 29 augustus 2025, 17:47   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zat met een vriendinnetje op een bankje ongeveer 50m van haar huis. Of moet mijn kind kleindochter opsluiten??
Allee dan. En net daar passeert juist die pedofiel......Maar neemt niet weg waarom jij die dikke vetzak (pedofiel) niet hebt aangesproken op de parking van dat ziekenhuis. Dat is uw verantwoordelijkheid ontlopen.
Oud 29 augustus 2025, 17:51   #37
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allee dan. En net daar passeert juist die pedofiel......Maar neemt niet weg waarom jij die dikke vetzak (pedofiel) niet hebt aangesproken op de parking van dat ziekenhuis. Dat is uw verantwoordelijkheid ontlopen.
Bomma met tiener moeten confrontatie aangaan met mannelijke vetzak ?
Jij leeft echt wel in Lala-land hé.
Oud 29 augustus 2025, 17:56   #38
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mannen die vuile, vunzige opmerkingen maken tegen jonge meiskes noemt gij niet lastigvallen? Pardon?
Oud 29 augustus 2025, 17:59   #39
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zolang sommige mannen het blijven goedpraten dat vrouwen en meisjes lastiggevallen worden zal er niks veranderen.
Oud 29 augustus 2025, 18:08   #40
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie heeft het over een pedofiel? Ik heb dat woord niet gebruikt!
Ook nog dit: er is een groot, heel groot verschil tussen een pedofiel en een pedoseksueel!!!
Maar daarover gaat het hier niet.
Het gaat over volwassen mannen: 30 ers, 40ers, 50ers en ouder die tegen jonge tienermeisje seksueel getinte uitspraken doen. Het kwijl loopt nog net niet van hun smerig bakkes.
En zo zijn er echt heel veel! Zogezegd brave huisvaders en brave opa's....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be