Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 7 januari 2005, 16:49   #21
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Waldo
hebben waarschijnlijk nog nooit een hogeschool, laat staan unief vanbinnen gezien.

Ingenious: waarom zou unief en hogeschool op hetzelfde niveau moeten worden getrokken? Er is toch weldegelijk een niveauverschil (unief bedenkt abstracte kant met bv. onderzoek en hogeschool doet praktijk). Abstractie lijkt mij nog altijd wat moeiljker dan concrete dingen...
dat heeft gewoon met sociale voorzieningen te maken. ik zit op een hogeschool (nochthans ook een licentiaatsopleiding, die grens is soms al heel vaag) en qua sociale voorzieningen hebben wij veel mnder dan een universiteit. dat is discriminatie, en die moet weggewerkt worden. daar zijn vertegenwoordigers van hogeschool- en uniefstudenten het over eens hoor, en maar logisch ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 16:50   #22
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hebben waarschijnlijk nog nooit een hogeschool, laat staan unief vanbinnen gezien.
Overlaatst was iemand bezig over dat VB'ers andere mensen stimatiseren. De enige die dat lijken te doen bent u en andere "politiek correcten".

Citaat:
Ingenious: waarom zou unief en hogeschool op hetzelfde niveau moeten worden getrokken? Er is toch weldegelijk een niveauverschil (unief bedenkt abstracte kant met bv. onderzoek en hogeschool doet praktijk). Abstractie lijkt mij nog altijd wat moeiljker dan concrete dingen...
Abstractie moeilijker? Waarom zou dat? Ik geloof dat jij de 2 zijden niet gezien hebt. Trouwens uiteindelijk blijkt het praktijk belangrijker te zijn, als je de werkgevers moogt geloven.
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 16:52   #23
Waldo
Burger

Waldo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
dat heeft gewoon met sociale voorzieningen te maken. ik zit op een hogeschool (nochthans ook een licentiaatsopleiding, die grens is soms al heel vaag) en qua sociale voorzieningen hebben wij veel mnder dan een universiteit. dat is discriminatie, en die moet weggewerkt worden. daar zijn vertegenwoordigers van hogeschool- en uniefstudenten het over eens hoor, en maar logisch ook.
ok, blijkbaar heb ik daar een verkeer id over.
Maar wat is dan het grote verschil?

Vlamingen denken een volk te zijn, Belgen zijn het
Waldo is offline  
Oud 7 januari 2005, 16:53   #24
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Daar hoor ik ze inderdaad al wat meer over klagen Eigenlijk als je zo hoort is de financiering in het onderwijs een ramp. Secundair verkwist, hoger krijgt te weinig, unif voldoende, kleuterleidsters ook weer te weinig, enz.

Als je zo ziet wat een hoge school aan materieel nodig heeft, juist vanwege hun praktische kant ...

Al vind ik dat ze op onze hoge school best wat geld zouden kunnen uitsparen moesten ze thermostaat een 10tal graden lager instellen. Elke keer wordt een raam opengezet vanwege de hitte

Laatst gewijzigd door lustige lezer : 7 januari 2005 om 16:54.
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 16:54   #25
Waldo
Burger

Waldo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Overlaatst was iemand bezig over dat VB'ers andere mensen stimatiseren. De enige die dat lijken te doen bent u en andere "politiek correcten".
Ik kan er gewoon niet bij dat iemand voor VB stemt en vandaaruit snap ik dan ook niet hoe je vanuit een geïnformeerde visie kunt stemmen voor een racistische partij.
maargoed, dit is niet het onderwerp om daarover te spreken.

Laatst gewijzigd door Waldo : 7 januari 2005 om 16:54.
Waldo is offline  
Oud 7 januari 2005, 16:58   #26
Waldo
Burger

Waldo's schermafbeelding

Standaard

Ik vind trouwens dat ze die namen 'Master' en 'Bachelor' wel eens anders zouden mogen hebben formuleren. Alleen al om niet eeuwig als bachelor te worden gestigmatiseerd zou ik voor Master gaan. Een latijnse naam zou wel leuk geweest zijn.

Waldo is offline  
Oud 7 januari 2005, 16:59   #27
ingenious

Standaard

Citaat:
Maar wordt hier nu concreet uitgelegd hoe dta ze het gaan doen?? Neen, dat verwacht je toch niet van een programma. Pak nu bv. hoe dat ze het gaan financieren.
er staan toch heel wat concrete punten in me dunkt. het is ook duidelijk waar ze naar toe willen. hoe ze dat gaan betalen lijkt me een punt voor de begroting.
Citaat:
SP-A heeft een "uitgebreider" programma over onderwijs.
een understatement noemt men dit.
Citaat:
VB een "uitgebreider" programma over veiligheid, migratie endergelijke.
onderwijs lijkt me nochthans essentieel.
Citaat:
Van SP-A mag je ook meer verwachten omdat ze een partij zijn met ervaring.
dat is zever. het VB zit al lang genoeg in het parlement. ondertussen hebben ze al genoeg programma's, decreten, studies en beleidsnota's gezien. als ze nu nog geen duidelijke voorstellen kunnen formuleren, wanneer dan wel?
Citaat:
Ik wil hiermee zeggen, dat het niet juist dat je zegt dat het VB geen programma heeft over het onderwijs. Het heeft standpunten, het heeft een aantal doelen voor ogen. Minder dan bv. SP-A, OK. SP-A zal voor andere dingen weer moeten onderdoen.
het heeft een blabla-standpunt, waar je niks kan uit opmaken. onderwijs neemt een enorm deel van het vlaams budget in (jaren geleden was die zo'n 40%, recente cijfers weet ik niet, maar dat geeft toch een idee), en het lijkt me dan toch een punt waar je een serieus programma kunt over schrijven.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:02   #28
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Ik snap niet hoe u op partijen kunt stemmen die censuur en inkrimpen van vrije meningsuiting steunen. Het VB daarentegen is noiit voor hun programma berecht geweest omdat ze er niet voor kunne berecht worden. Er staat niets rasistisch in.

En dan zeggen dat ze een waardeloze programma hebben gewoon u niet akkoord bent met de partij getuigd ook al niet van volwassenheid.

Er werd eerder gezegd, dat het vlaamsblok geen maatregel voor ogen heeft en dat hun programma een ramp is voor Vlaanderen (wat al niet overeenstemd). Dan vraag ik waaruit ze dta kunne afleiden. dan komen ze met onderwerp onderwijs af. Nu blijkt het VB toch een programma te hebben, al dan niet beknopt, zodat ze dan maar op de man spelen.
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:04   #29
ingenious

Standaard

Citaat:
ok, blijkbaar heb ik daar een verkeer id over.
Maar wat is dan het grote verschil?
dat is een historische scheefgroeing: hogescholen krijgen minder per ingeschreven student dan universiteiten. het is al jaren zo. daarom dat dat ook niet zo snel recht te zetten is.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:08   #30
ingenious

Standaard

Citaat:
Daar hoor ik ze inderdaad al wat meer over klagen Eigenlijk als je zo hoort is de financiering in het onderwijs een ramp. Secundair verkwist, hoger krijgt te weinig, unif voldoende, kleuterleidsters ook weer te weinig, enz.

Als je zo ziet wat een hoge school aan materieel nodig heeft, juist vanwege hun praktische kant ...

Al vind ik dat ze op onze hoge school best wat geld zouden kunnen uitsparen moesten ze thermostaat een 10tal graden lager instellen. Elke keer wordt een raam opengezet vanwege de hitte
ik denk dat dat best meevalt. natuurlijk kan je altijd meer investeren in onderwijs, maar we hebben niet te klagen voorlopig. er moet natuurlijk wel gestreefd worden naar gelijkheid en een efficiëntere aanwending van middelen. daar is men aan bezig, maar dat gaat niet vanzelf.

en een thermostaat probleem is makkelijk op te lossen hoor, gewoon een verantwoordelijke aanspreken (klusjesman, directie, studentenraad).

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:09   #31
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik vind trouwens dat ze die namen 'Master' en 'Bachelor' wel eens anders zouden mogen hebben formuleren. Alleen al om niet eeuwig als bachelor te worden gestigmatiseerd zou ik voor Master gaan. Een latijnse naam zou wel leuk geweest zijn.
ik hou ook niet van die benamingen, maar die zijn nou eenmaal europees zo vastgelegd. en dat is zeker niet het belangrijkste van de hele bama-hervorming.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:11   #32
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
er staan toch heel wat concrete punten in me dunkt. het is ook duidelijk waar ze naar toe willen. hoe ze dat gaan betalen lijkt me een punt voor de begroting.
een understatement noemt men dit.
onderwijs lijkt me nochthans essentieel. dat is zever. het VB zit al lang genoeg in het parlement. ondertussen hebben ze al genoeg programma's, decreten, studies en beleidsnota's gezien. als ze nu nog geen duidelijke voorstellen kunnen formuleren, wanneer dan wel?
het heeft een blabla-standpunt, waar je niks kan uit opmaken. onderwijs neemt een enorm deel van het vlaams budget in (jaren geleden was die zo'n 40%, recente cijfers weet ik niet, maar dat geeft toch een idee), en het lijkt me dan toch een punt waar je een serieus programma kunt over schrijven.
In Vlaanderen was dat 60 % als ik me niet vergis. Ik denk dat ik mijn mening nu ondertussen wel gezegd heb. Eigenlijk zou hier iemand van VB zelf moeten zijn die zijn programma kent.

Wat u niet kunt is toegeven. Ik had nog maar puntje a gelezen van het blokprogramma over on derwijs, en heb daar een heel aantal concrete punten uit gehaald. Het is wel doorlopende tekst (SP-A heeftdat overzichterlijker gedaan), maar ze ziten erin. Het zijn concrete voorstellen. Precieze uitwerking, moeten gedaan worden in overleg.
Heeft het VB ooit een ministerpost gehad? Ze weten niet hoe het werkt. Ae zijn onervaren en weten niet wat besturen is (huidige regering ook niet blijkbaar maar dat terzijde ) Daarnaast doet het VB haalbare voorstellen en beperkt in getale zodat ze deze kunnen verwerkens eens ze de kans zouden hebben. SP-A krijgt in 1 leguistratuur nooit zijn gehele programma afgewerkt.
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:13   #33
Waldo
Burger

Waldo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap niet hoe u op partijen kunt stemmen die censuur en inkrimpen van vrije meningsuiting steunen. Het VB daarentegen is noiit voor hun programma berecht geweest omdat ze er niet voor kunne berecht worden. Er staat niets rasistisch in.

En dan zeggen dat ze een waardeloze programma hebben gewoon u niet akkoord bent met de partij getuigd ook al niet van volwassenheid.

Er werd eerder gezegd, dat het vlaamsblok geen maatregel voor ogen heeft en dat hun programma een ramp is voor Vlaanderen (wat al niet overeenstemd). Dan vraag ik waaruit ze dta kunne afleiden. dan komen ze met onderwerp onderwijs af. Nu blijkt het VB toch een programma te hebben, al dan niet beknopt, zodat ze dan maar op de man spelen.
U bent toch Vlaming hoop ik? Moest ik niet op de inhoud letten zou ik denken dat ik met een stereotype VB-Marokkaan te maken had.
Ingenious komt niet voortdurend met argumenten aan om VB onderuit te halen, hij is gewoon geïnteresseerd in onderwijs en vroeg zich af wat een zooo grote partij met 40% van het belastingsgeld van plan is...
Duidelijk?

Waldo is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:14   #34
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
ik denk dat dat best meevalt. natuurlijk kan je altijd meer investeren in onderwijs, maar we hebben niet te klagen voorlopig. er moet natuurlijk wel gestreefd worden naar gelijkheid en een efficiëntere aanwending van middelen. daar is men aan bezig, maar dat gaat niet vanzelf.

en een thermostaat probleem is makkelijk op te lossen hoor, gewoon een verantwoordelijke aanspreken (klusjesman, directie, studentenraad).
Di theromostaten hangen in elke klas naast ene raam die niet goed is afgedicht en dus waar het voortdurend tocht. En zijnnog niet eens instelbaar

Wat men ook zou moeten doen is hoe wat te besparen. Op beppalde vlakken moet besparen mogelijk zijn. Vantijd hebben van die projecten dat puur prestige is en niet bijdraagt aan het onderwijs zelf.
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:15   #35
Waldo
Burger

Waldo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is een historische scheefgroeing: hogescholen krijgen minder per ingeschreven student dan universiteiten. het is al jaren zo. daarom dat dat ook niet zo snel recht te zetten is.
ok... maar waarom dan in de eerste plaats het onderscheid?

Waldo is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:16   #36
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
www.vandale.nl
Citaat:
Niet akkoord gaan met een partij getuigd niet van volwassenheid? Leg me dat eens uit.
Citaat:
Bij mijn weten gaat dit enkel over een specifiek onderdeel van het programma van het VB. Als u concrete punten gelezen hebt, dan mag u ze altijd verduidelijken hier. Ik lees namelijk alleen wat algemene zever die voor 99.9% overeenkomt met hoe het nu al in elkaar zit, met hier en daar wat opmerkingen dat "het voor iedereen toegankelijk" moet blijven.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:16   #37
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U bent toch Vlaming hoop ik? Moest ik niet op de inhoud letten zou ik denken dat ik met een stereotype VB-Marokkaan te maken had.
Ingenious komt niet voortdurend met argumenten aan om VB onderuit te halen, hij is gewoon geïnteresseerd in onderwijs en vroeg zich af wat een zooo grote partij met 40% van het belastingsgeld van plan is...
Duidelijk?
Ik had het ook niet tegen ingenious. Maar tegen Diegene die met ondewijs is begonne in oorspronkelijke topic.
Wat ze ermee van plan zijn. Veel te laten zoals het is. Het onderwijs doet het niet slecht hee. En enkele veranderingen doorvoeren die ze in hun programma voorstellen. Er stata immers letterlijk in dat ze al die veranderingen beu zijn.
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:19   #38
ingenious

Standaard

Citaat:
In Vlaanderen was dat 60 % als ik me niet vergis. Ik denk dat ik mijn mening nu ondertussen wel gezegd heb. Eigenlijk zou hier iemand van VB zelf moeten zijn die zijn programma kent.

Wat u niet kunt is toegeven. Ik had nog maar puntje a gelezen van het blokprogramma over on derwijs, en heb daar een heel aantal concrete punten uit gehaald. Het is wel doorlopende tekst (SP-A heeftdat overzichterlijker gedaan), maar ze ziten erin. Het zijn concrete voorstellen. Precieze uitwerking, moeten gedaan worden in overleg.
Heeft het VB ooit een ministerpost gehad? Ze weten niet hoe het werkt. Ae zijn onervaren en weten niet wat besturen is (huidige regering ook niet blijkbaar maar dat terzijde ) Daarnaast doet het VB haalbare voorstellen en beperkt in getale zodat ze deze kunnen verwerkens eens ze de kans zouden hebben. SP-A krijgt in 1 leguistratuur nooit zijn gehele programma afgewerkt.
wat moet ik toegeven? ik ben naar de vb-site gegaan, heb op programma geklikt, en dan de passage over hoger onderwijs opgezocht. wat ik zeg is dat er niet veel instaat. wat algemene blablabla, een paar dingen worden samengetrokken die niets met elkaar te maken hebben, er is niks uitgewerkt, en andere punten zijn niet terug te vinden. dan ben ik nog eens in de dossiers gaan kijken en daar vond ik niks over onderwijs. moest er iemand wel zo'n dossier vinden mag die dat gerust posten.

wat u doet zijn excuses zoeken. om zo'n tekste te schrijven moet je geen bestuurservaring hebben. ze hebben al jaren kunnen kijken hoe de anderen het doen.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:19   #39
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Niet akkoord gaan met een partij getuigd niet van volwassenheid? Leg me dat eens uit.
Krijg nu wat, WAAR HEB IK ZOIETS GEZEGD !!!! Leert lezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Bij mijn weten gaat dit enkel over een specifiek onderdeel van het programma van het VB. Als u concrete punten gelezen hebt, dan mag u ze altijd verduidelijken hier. Ik lees namelijk alleen wat algemene zever die voor 99.9% overeenkomt met hoe het nu al in elkaar zit, met hier en daar wat opmerkingen dat "het voor iedereen toegankelijk" moet blijven.
Die concrete punten heb ik eerder al aangehaald. En ter informatie, ik heb toen alleen puntje a gelezen, er volgden nog puntjes.
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:20   #40
Waldo
Burger

Waldo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het ook niet tegen ingenious. Maar tegen Diegene die met ondewijs is begonne in oorspronkelijke topic.
Wat ze ermee van plan zijn. Veel te laten zoals het is. Het onderwijs doet het niet slecht hee. En enkele veranderingen doorvoeren die ze in hun programma voorstellen. Er stata immers letterlijk in dat ze al die veranderingen beu zijn.
Het onderwijs doet het niet slecht omdat het meeëvolueerd met de maatschappij zoals onderwijs altijd moet doen en globalisering is nu eenmaal een evolutie binnen de maatschappij.

Waldo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be