Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2025, 10:22   #21
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Neen, nog erger zijn degenen die "narcist" schreeuwen naar anderen om de aandacht af te leiden van hun eigen narcisme.
Dat is een aspect dat juist is, maar het biedt geen garantie. Het klopt wel in die zin dat mensen die het slachtoffer zijn van een narcist vaak stil zijn en gemanipuleerd worden en het dus niet snel zullen zeggen, laat staan schreeuwen. Het hangt er vanaf wie het zegt. Als je jezelf als slachtoffer van een narcist beschouwt en je schreeuwt het zo uit, dan denk ik dat het aandacht afleiden is naar eigen issues (niet per se narcisme, kan ook borderline of gewoon hele grote onzekerheid zijn).

Echter: Zeg je dit over een derde dan denk ik niet dat het een afleiding is van je eigen narcisme. Bijvoorbeeld: Je kent iemand die lijdt onder narcisme en je wil die persoon verdedigen en je noemt diens partner een narcist. Dan denk ik dat de kans klein is dat je dit zegt om je eigen narcisme te verstoppen hebt wanneer je dit uit pure empathie zegt, aangezien narcisten geen empathie hebben. Ze kunnen heel goed tonen dat ze empathie hebben en heel goed doen alsof ze empathie hebben, maar enkel als ze er zelf iets bij te winnen hebben. Ze "voelen" niks.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2025, 10:38   #22
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dat is een aspect dat juist is, maar het biedt geen garantie. Het klopt wel in die zin dat mensen die het slachtoffer zijn van een narcist vaak stil zijn en gemanipuleerd worden en het dus niet snel zullen zeggen, laat staan schreeuwen. Het hangt er vanaf wie het zegt. Als je jezelf als slachtoffer van een narcist beschouwt en je schreeuwt het zo uit, dan denk ik dat het aandacht afleiden is naar eigen issues (niet per se narcisme, kan ook borderline of gewoon hele grote onzekerheid zijn).

Echter: Zeg je dit over een derde dan denk ik niet dat het een afleiding is van je eigen narcisme. Bijvoorbeeld: Je kent iemand die lijdt onder narcisme en je wil die persoon verdedigen en je noemt diens partner een narcist. Dan denk ik dat de kans klein is dat je dit zegt om je eigen narcisme te verstoppen hebt wanneer je dit uit pure empathie zegt, aangezien narcisten geen empathie hebben. Ze kunnen heel goed tonen dat ze empathie hebben en heel goed doen alsof ze empathie hebben, maar enkel als ze er zelf iets bij te winnen hebben. Ze "voelen" niks.
Echt.
Er is een manier om alles te exposen en meteen zekerheid te verwerven.

1. Zeg neen op iets waarin je altijd gemanipuleerd wordt. Dit maakt een lang verhaal kort dus let ermee op. Gebruik het voorzichtig.

2. Doe eens iets buiten uw comfortzone en prijs uw geluk en dat van anderen. Dit kan/mag wat onzekerheid opwekken, jaloezie is echter een rode vlag.

3. Wees bloedeerlijk en let op ogen. Crazy eyes is een absolute rode vlag. Vooral als ze even moet nadenken om strategie uit te spuwen.

Vrouwen zijn manipulatief dat geen naam heeft.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be