Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2005, 18:24   #21
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
De NVA had dat geld, wat ze daar in hun stunt hebben gestoken met dat vals geld en die trucks, beter aan hulp voor Zuid-Oost Azië uitgegeven. En nu maar hopen ja !
't mag niet gezegd worden van die transfers hé? Stel u eens voor dat de mensen beginnen nadenken en zich vragen beginnen te stellen... En dat die club uit Laken zijn biezen mag pakken. Dan nemen ze uw hobby af en tevens die van de Bubbelclub. Ik zou in uw plaats ook alles proberen in de doofpot te stoppen. de BUB zou tevens het geld, wat ze nu in de klacht tegen N-VA en het "geprocedeer" uitgeven aan Zuid-Oost Azië schenken. D.i. dus eeen even idiote repliek...
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 18:26   #22
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Dat de Walen het niet genoeg vinden is nog een uitleg als een andere. Maar dat Michel (MR) in De Zevende Dag komt zeggen dat die transfers zo niet zijn is ronduit beledigend voor de Vlamingen die jaarlijks zoveel geld afgeven. Zoals B. De Wever zei: "Dit begint op negationisme te lijken." Krapuleus gewoon. Rotzakken !!!
Hoe denkt u dat de hardwerkende Waal ( want die bestaan ook ) zich moet voelen als hij dagdagelijks door bepaalde Vlamingen als profiteur wordt bestempeld......
Het ambt van schenker is gemakkelijker dan het ambt van ontvanger. Hopelijk hoeft u nooit geen hulp. En moest dit toch gebeuren dan hoop ik voor u dat ze het u niet dagdagelijks verwijten.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 18:31   #23
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
nogmaals: de solidariteit met het zuiden op zich wordt niet in vraag gesteld. Echter wel wat ermee gebeurt en vooral, wat er niet mee gedaan wordt.

Maar blijkbaar schijnen mensen als jij dat steeds te vergeten
Welke solidariteit ......deze van de Belgen, van de Vlamingen of deze van Europa ?

U ontkent België, is dat geen negationisme ?
Oud 9 januari 2005, 18:32   #24
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Hoe denkt u dat de hardwerkende Waal ( want die bestaan ook ) zich moet voelen als hij dagdagelijks door bepaalde Vlamingen als profiteur wordt bestempeld......
Het ambt van schenker is gemakkelijker dan het ambt van ontvanger. Hopelijk hoeft u nooit geen hulp. En moest dit toch gebeuren dan hoop ik voor u dat ze het u niet dagdagelijks verwijten.
Het is niet de bedoeling dat die mensen zich hierdoor slechter voelen maar door een debat over deze transfers inzien dat ze jarenlang door een bepaalde politieke elite zijn misbruikt. en dat een constructieve en transparante solidariteit er voor zorgt dat de Walen (alle Walen) terug op hun eigen benen kunnen staan en gelukkig kunnen worden zonder de baronieën en machtsbastions van de PS.
Oud 9 januari 2005, 18:33   #25
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo
't mag niet gezegd worden van die transfers hé? Stel u eens voor dat de mensen beginnen nadenken en zich vragen beginnen te stellen... En dat die club uit Laken zijn biezen mag pakken. Dan nemen ze uw hobby af en tevens die van de Bubbelclub. Ik zou in uw plaats ook alles proberen in de doofpot te stoppen. de BUB zou tevens het geld, wat ze nu in de klacht tegen N-VA en het "geprocedeer" uitgeven aan Zuid-Oost Azië schenken. D.i. dus eeen even idiote repliek...
Jij mag dat gerust zeggen, maar je moet ook in eigen boezem durven kijken.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 18:34   #26
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jafar
In ZO-Azië kiest de internationale gemeenschap ervoor de fondsen zelf of via erkende hulporganisaties uit te geven. Op die manier is er meer kans dat deze nuttig gebruikt zullen worden en structurele oplossingen bieden aan de bevolking zodat ze niet elk jaar die miljarden nodig hebben.

De vlamingen zijn verplicht solidair te zijn met Wallonië (waar ik zeker niet tegen ben). Ik vind dan wel dat we dan ook recht hebben om te weten hoe dit geld gebruikt wordt. Waanzinnig dure en economisch quasi zinloze projecten zoals oa station Luik, scheepsliften,... tonen aan dat de Waalse politici hun fondsen (vanwaar ze dan ook komen, zowel Europa, Vlaanderen, Brussel) niet op een verantwoorde manier kunnen besteden.
Misschien moeten we daarom dit model uit ZO-Azië ook in België toepassen. Indien nodig met ngo's .
Welja, alle steden die deficitair zijn in Vlaanderen zullen we doorschuiven naar de ngo's, erkende hulporganisaties.
Oud 9 januari 2005, 18:35   #27
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door korvo : 9 januari 2005 om 18:35.
Oud 9 januari 2005, 18:35   #28
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke solidariteit ......deze van de Belgen, van de Vlamingen of deze van Europa ?

U ontkent België, is dat geen negationisme ?
De solidariteit van de Vlamingen met andere Europese volkeren. U moet weten dat wij ervan uit gaan dat vlamingen en walen aparte entiteiten zijn. u waarschijnlijk niet, maar daar kunnen wij helaas ook niets aan doen... Afin, ik denk dat de meeste independisten wel degelijk België als een feit beschouwen (het zou trouwens onrealistisch zijn van dit niet te doen). dit houdt echter niet in dat wij met de huidige gang van zaken akkoord hoeven te gaan...
Oud 9 januari 2005, 18:36   #29
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij mag dat gerust zeggen, maar je moet ook in eigen boezem durven kijken.
hoe bedoelt u?
Oud 9 januari 2005, 18:38   #30
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
"Blijkbaar willen jullie alle steun stopzetten". dat is dus verkeerd. Zinvolle hulp willen we voor iedereen. Dus zoek geen ingebeelde verschillen tussen VB en NVA
Juist, want er zijn er bitter weinig....
Onafhankelijkheid en eigen portemonnee zijn alvast gemeenschappelijk.
Oud 9 januari 2005, 18:41   #31
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe bedoelt u?
Dat heb ik al duidelijk gemaakt in m'n reactie op jullie circus met die valse biljetten die naar Wallonië gebracht werden. Maar goed. Wat gaan jullie doen aan Limburg ? Naar het schijnt gaat het momenteel zéér slecht met de Limburgse werkgelegenheid, waardoor er in de toekomst nóg meer geldstromen naar Limburg zullen gaan.
Oud 9 januari 2005, 18:44   #32
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, want er zijn er bitter weinig....
Onafhankelijkheid en eigen portemonnee zijn alvast gemeenschappelijk.
Kruideniersmentaliteit? Is het dat wat u bedoelt? Luister eens hier; als u kruideniersmentaliteit bedoelt dan is het kruideniersmentaliteit... Ik let op mijn geld en laat me niet bestelen. Stel u voor dat uw broer bij u 50000 komt lenen omdat hij in de financiële problemen zit en zijn hypotheek niet kan afbetalen... U staat dat natuurlijk toe want u bent toch solidair met uw familie nee? Na een jaar komt u tot de vaststelling: hij is er financiëel terug bovenop, maar betaalt geen bal terug. bovendien waren de problemen niet zo erg en heeft hij een veranda gezet van uw geld... Gaat u dan nog zo onbaatzuchtig solidair zijn? Dat is nu net hetzelfde wat met Wallonië gebeurt... Ben ik dan een egoïst? U interpreteert het zoals u wilt...
Oud 9 januari 2005, 18:46   #33
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik al duidelijk gemaakt in m'n reactie op jullie circus met die valse biljetten die naar Wallonië gebracht werden. Maar goed. Wat gaan jullie doen aan Limburg ? Naar het schijnt gaat het momenteel zéér slecht met de Limburgse werkgelegenheid, waardoor er in de toekomst nóg meer geldstromen naar Limburg zullen gaan.
Dan moet er verdomme aan gewerkt worden dat alle regio's binnen Vlaanderen (nogmaals; wij beschouwen Vlaanderen dus als een even grote realiteit als België) de kansen krijgen die ze verdienen. Binnen de N-VA zijn er ook een aantal kopstukken uit het limburgse die hiervoor hun nek uitsteken en de problemen van de regio aankaarten.
Oud 9 januari 2005, 18:47   #34
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
labyrinth

BDW zei dat hij zeer ver wil gaan in solidariteit met Wallonië.

Maar N-VA vraagt dat :
1- deze solidariteit doorzichtig is.
2- De Waalse bevolking er beter van wordt.

Aan geen enkel van deze voorwaarden is thans voldaan.

Ook in een onafhankelijk Vlaanderen
is N-VA bereid via een Europese solidariteit,
Wallonië te blijven steunen.

De vraag is wanneer gaat Wallonië eens solidair zijn
met Vlaanderen ?

Bij de splitsing van de kieskring BHV kunnen de
Waalse politici bewijzen dat ze goede en redelijke
buren zijn van Vlaanderen, door eindelijk te stoppen
met hun imperialisme naar Vlaams grondgebied.
Ook aan u zeg ik ....
Het is gemakkelijker te geven dan te krijgen.
Als men geeft wil dat zeggen dat men in een positie verkeerd waarin men in staat is te geven.
En natuurlijk moet Wallonië deze transfers goed gebruiken, daar is iedereen mee akkoord, zelfs de Walen hebben dit begrepen denk ik.

Steun via Europa dus...... dit is zoveel of te zeggen we wensen niets meer met u te maken hebben, trekt uw plan. Ze zullen u dankbaar zijn. En samen met hen een niet te onderschatten aantal Vlamingen.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 januari 2005 om 18:48.
Oud 9 januari 2005, 18:52   #35
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is niet de bedoeling dat die mensen zich hierdoor slechter voelen maar door een debat over deze transfers inzien dat ze jarenlang door een bepaalde politieke elite zijn misbruikt. en dat een constructieve en transparante solidariteit er voor zorgt dat de Walen (alle Walen) terug op hun eigen benen kunnen staan en gelukkig kunnen worden zonder de baronieën en machtsbastions van de PS.
Zeg dat dan tegen de politieke machthebbers maar niet tegen de mensen die er geen enkele schuld aan hebben.
Pakt u dagelijks de Vlamingen aan die van uw goedheid profiteren ?
Oud 9 januari 2005, 18:53   #36
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet er verdomme aan gewerkt worden dat alle regio's binnen Vlaanderen (nogmaals; wij beschouwen Vlaanderen dus als een even grote realiteit als België) de kansen krijgen die ze verdienen. Binnen de N-VA zijn er ook een aantal kopstukken uit het limburgse die hiervoor hun nek uitsteken en de problemen van de regio aankaarten.
Ik wacht vol ongeduld op oplossingen, vóór Limburg en vóór Wallonië !

Laatst gewijzigd door Wanne : 9 januari 2005 om 18:54.
Oud 9 januari 2005, 18:59   #37
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kruideniersmentaliteit? Is het dat wat u bedoelt? Luister eens hier; als u kruideniersmentaliteit bedoelt dan is het kruideniersmentaliteit... Ik let op mijn geld en laat me niet bestelen. Stel u voor dat uw broer bij u 50000 komt lenen omdat hij in de financiële problemen zit en zijn hypotheek niet kan afbetalen... U staat dat natuurlijk toe want u bent toch solidair met uw familie nee? Na een jaar komt u tot de vaststelling: hij is er financiëel terug bovenop, maar betaalt geen bal terug. bovendien waren de problemen niet zo erg en heeft hij een veranda gezet van uw geld... Gaat u dan nog zo onbaatzuchtig solidair zijn? Dat is nu net hetzelfde wat met Wallonië gebeurt... Ben ik dan een egoïst? U interpreteert het zoals u wilt...
Er is een verschil. U eigent zich al het geld van uw ouders toe voor dat ze gestorven zijn.
België bestaat en dat geld is zowel van Wallonië als Vlaanderen.
Maar allez...... ik ben toch blij dat u Wallonië als een broer ervaart.
Oud 9 januari 2005, 19:45   #38
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Binnen België brengt men hoop en al 20 miljoen euro samen voor ZO-Azië (de burgers dan). De Vlaamse burgers staan elk jaar verplicht 11,3 miljard euro af aan Wallonië.
Dat is JAARLIJKS 565 keer meer dan héél België EENMALIG afstaat aan ZO-Azië. Omgekeerd staan de Belgen EENMALIG 0,18% af van wat Vlamingen JAARLIJKS afstaan aan Wallonië.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 19:56   #39
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Binnen België brengt men hoop en al 20 miljoen euro samen voor ZO-Azië (de burgers dan). De Vlaamse burgers staan elk jaar verplicht 11,3 miljard euro af aan Wallonië.
Dat is JAARLIJKS 565 keer meer dan héél België EENMALIG afstaat aan ZO-Azië. Omgekeerd staan de Belgen EENMALIG 0,18% af van wat Vlamingen JAARLIJKS afstaan aan Wallonië.
Halucinante cijfers die de Vlaamse werkmens zeer boos maken,allee bij mij op het werk toch.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 20:33   #40
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Geert Bourgeois uitte de hoop deze morgen dat de Vlaming na de tsunami's ook in de toekomst solidair zal blijven met het arme zuiden.
Wel de Walen hopen dat ook ( ze zijn arm en ten zuiden van ons land )
In Wallonië weten ze iedere cent meteen te ontwaarden. Voor een gewest dat jaarlijks 11,3 miljoen euro toegestopt krijgt en er nog niet in slaagt daarmee iets gedaan te krijgen, moeten ze geen grote bek opzetten. Willen ze van het gezaag en de vernederingen af ? Dat ze dan maar ras Vlaanderen autonomie geven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be