![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
een fotoke en de juiste snelheid weergegeven is steeds accuraat,en alle andere gevallen niet,zo ook met flitspalen die zich aan de lichten bevinden. Maar wat mij vooral opvalt is het feit dat er minder dodelijke ongevallen zijn in Wallonie dan in Vlaanderen,niettegenstaande de grotere controles en pakkansen. Men moet niet afstrijden dat het wel degelijk over opbrengsten gaat,hoe goed bedoeld het door sommigen ook is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik woon zélf in een zone 30 - ik schat dat amper 25% van de automobilsten zich daaraan houdt. Nochtans is er een school in mijn straat, veel fietsende studenten en bejaarden, winkel-wandelaars... En de snelheidsbeperking wordt meermaals herhaald én is op het wegdek geschilderd. Ik heb overigens nog NOOIT een snelheidscontrole geweten in mijn buurt - mag gerust eens! Ik vind m.a.w. dat u overdrijft. Overigens: ik vind dat 1 mensenleven gerust enkele eventuele 'onzinnige' zones 30 waard is. Maar ja, klagen ligt in de aard van den Vlaeminck zeker? Als niet over het weeris, is het over 'de staat die weer in mijn zakken zit'. Navelstaarderij en kortzichtigheid, noem ik dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij kijken ze op die manier of een flitspaal wel nodig is op die plaats. Is goed gezien, toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Normaal noemt de mensheid (zelfs de kleinburgelijke) deze morele verplichting rechtvaardigheid en solidariteit. Maar ik vrees dat het bij rechtse flaminganten niet in hun "Dietse" woordenboek staat!
![]() |
![]() |
#25 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Hoe dan ook heb ik al gemerkt dat een grote hoop geldt wordt gespendeerd aan verkeersinfrastructuur. Ronde punten en Verkeersdrempels maken het op veel plekken wel degelijk veiliger.
Betreft dat meten met twee draden. Dit is erg waarschijnlijk dat het ook zo gebeurt, als is het maar om geen foute metingen te hebben. Het moet al moeilijk genoeg zijn om het verschil tussen een vrachtwagen en auto te programmeren... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als sommige ploitieke partijen toch meer geld voor Vlaanderen willen hebben, laat ze dat de belastingen op de rijken fors verhogen, en de belastingsinspectie vertienvoudigen!
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 10 januari 2005 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Prognose voor 2004 is een verhoging van tien procent !!! Ik had me iets anders voorgesteld van superboetes. Ik heb mensen horen jammeren, janken en raaskallen: sociale drama's gingen er gebeuren ... En nu : tien procent verhoging. Wat is er nu feitelijk aan de hand? ps: Mij hebben ze op iets meer dan 30 jaar, aan ongeveer 25.000 km per jaar, nog nooit gepakt. Niet met een gewone boete, niet met een superboete, niet met een parkeerboete ... Niet met mijn auto, niet met mijn moto. Niet in Vlaanderen, niet in het buitenland. Als ik een dorpskern nader, dan voel ik aan mijn ellebogen dat er een bord gaat komen; als ik op een grotere baan rijd, dan heb ik meestal al wel door dat het vb. een verraderlijke baan is en ... inderdaad, dan moogt ge daar maar 70 per uur ... als ik naar de Ardennen of naar de zee rijd, dan kom ik wellicht tien minuutjes later aan dan een betaal-grage vriend die op de autostrade 140 moet rijden ... Is er iets aan de hand met mij?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Klein broertje moet niet altijd met zijn polekes openstaan,maar mag ook eens aan zijn Vlaamse medeburger denken,maar dan is de solidariteit blijkbaar ineens niet meer zo nodig. Trouwens de Waalse partijen zijn ook maar alleen solidair als het over hun achterban gaat,want zoveel stemmen kan men natuurlijk niet laten vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |