![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Scatologische idiosyncrasie met flatulentie -complicaties. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2005 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Burgemeester
|
![]() kzou het begot niet weten, vooral die grote woorden zijn echt niet voor me weggelegd, oh almachtige taalgoden.
de fart is er vanwege overduidelijke redenen trouwens. net zoals de perfecte positionering van een scheet tijdens een sollicitatiegesprek door vrouwe fortuna. Citaat:
en idd, het kán allemaal zo zijn, je schijnt er meer van te weten, maar complete onthechting is compleet, toch? er heel hard voor gaan is voor sommigen al extreem dus, wederom *fart*! Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() @ myrdjinn
Leerling: "Wat is de Boeddha?" Meester: "Een strontstok". In die tijd veegden de chinezen nog hun gat af met een strontstok... Laatst gewijzigd door eno2 : 14 januari 2005 om 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=myrdjinn]
Citaat:
En elders zegt hij dat empathie, je in de plaats stellen van een andere en zien door de ogen van een andere je helpen om de dingen te zien vanuit een ander standpunt dan de jouwe. Boeddha was niet vrij van tegenstellingen..... Dat maakt van hem juist een mens, die dualiteit. Citaat:
Negatief = Tears Het belangrijkste !
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Citaat:eno2
Wie kan je eigenlijk verplichten een leer tevolgen, tenzij je het zelf wilt? labyrinth: Een dictator kan dat maar die produceren veel negatieve energie..... Eno2: "There's a bully in the Pentagon, there's a bully in the church"... Paul Geremia -CD Love&murder - Red House Records 2004 Laatst gewijzigd door eno2 : 14 januari 2005 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=7]Maithuna[/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() alhoewel de tegenstander dat dan als negatieve energie wel zal ervaren... En zo houden ze elkaar in stand...... hand in hand.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat ken ik niet.
En begin niet te zeiken dak er niks van weet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't Is net wat je toont. Meditatieve seksbeleving (in het sanskriet, vermoed ik). Ook Zen-seks genoemd door de laatste golf Zen-beoefenaars en verheerlijkt in een aantal goed verkopende new-age publicaties. Ook goed voor mensen met hartritme-stoornissen. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 januari 2005 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Als Boeddha een extremist was, wat is Filip De Winter dan???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Burgemeester
|
![]() tantric sex kicks ass you guys
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem met al die teksten is, dat je onmogelijk kan achterhalen wat er van de Boeddha is en wat niet. Pas vele honderden jaren nadien is het eerste schriftelijk overgeleverd. Tot dan kenden een aantal monniken de gewijde teksten van buiten. En deden daar zéér ijdel over. Een tegenstrijdigheid is bv. het doelbewust uitstellen van de verlichting om 'anderen te helpen' door de Bodisattva - wat een latere bijstelling is (door het Mahayana) van het Arhat-schap (Hinayana) van Boeddha zelf. Het Arhat-schap was op de persoonlijke verlichting gericht. Aan de andere kant zien we dan dat Boeddha veertig jaar van zijn leven gebruikt heeft om het wiel in beweging te stellen van de dharma, dat hij zich geheel aan de anderen gewijd heeft - terwijl hij wel getuigt de verlichting bereikt te hebben ( in tegenstelling tot het 'uitstellen'). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik boeddshist van overtuiging (is geen religie trouwens) en eigenlijk scheelt deze in grond niet zozeer van de christelijke waar ik mee groot ben gebracht. Op enkele details na (wij aanbidden geen godheid en onze conceptie van een leven na de dood is toch wel wat anders), komen de waarden grotendeels overeen. Wat je eerst en vooral moet leren zijn de 4 grote waarheden. Maar ik nodig je uit om zelf op zoek te gaan naar hun betekenis .
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dilettant ben ik niet, wel al een vijftiental jaar bezig, vooral praktisch, hoofdzakelijk Zen-boeddhistisch - (achtig). Daardoor zat ik meer in de Chinese en Japanse hoek dan in de Tibetaanse (in mijn vormingsperiode). In feite heb ik zowat mijn eigen praxis ontwikkeld, maar ik zou er geen bezwaar tegen hebben reële contacten te leggen met mensen die ook niet helemaal meer aan het begin staan. Zoals je weet nemen Zen-boeddhisten geen al te orthodoxe stelling , of beter gezegd helemaal geen orthodoxe stelling in tegenover de klassieke Boeddhistische leer. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 januari 2005 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() Als je de boedha tegenkomt, steek hem dan dood.
|
![]() |
![]() |