![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het rolt hier al rustig over het scherm : President Bush thinks Syria has weapons of mass destruction.
Ik ben benieuwd wat de Rumsfeld kliek uit haar mouw gaat schudden, want Syrie is niet bepaald een land dat zijn onderdanen slecht behandelt. Het argument Hamas lijkt me zowat het enige dat er overblijft.
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Syrië is een bloedige dictatuur waar de mensen in angst leven. Toppunt van de repressie is de massamoord op burgers in de stad Hama, in 1982. Citaat:
Voor meer informatie over de algemene toestand van de mensenrechten in Syrië (en 't is niet mooi !!!) klik hier en hier Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/2947571.stm
Ik denk dat de VS nog meer internationale weerstand gaat ondervinden als ze hun spelletje RISK in het midden-oosten willen verderzetten. - Er is niet bepaald VN steun voor een actie tegen Syrië. - Het UK zal hen deze maal zeker niet steunen. Blair had al behoorlijk wat moeite om de invasie in Irak door zijn parlement te krijgen, en zal nog een oorlog onmogelijk kunnen verkopen aan zijn achterban. - De EU is niet aan te porren voor een oorlog - in Frankrijk en Duitsland leeft de herinnering nog steeds aan wat een oorlog kan aanrichten omdat WO II op hun grondgebied is uitgevochten. - Rusland en China beginnen zich al helemaal zenuwachtig te maken met die schietgrage Amerikanen in het midden oosten. Ik hoop dat ook in de VS de bevolking zal beginnen inzien dat Bush hen misleidt, dat hij oorlogje speelt met valse motieven, en dat hij het anti-amerikanisme alleen maar aanwakkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Chirac zou rekening houden met de herinnering aan WOII, dan zou hij ook geen troepen sturen naar Ivoorkust, waar ze dus wel oorlog voeren. Wat de motieven daar ook mogen zijn. En dan zou Frankrijk ook niet hebben meegevochten tegen Irak in 1991, wat ze dus wel heeft gedaan. Het zijn van Frankrijk en Duitsland gewoon economische en geo-strategische redenen ( dus eigen belang ) die verklaren waarom ze niet met de geallieerden zijn gaan vechten. En niets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb die Irakezen anders wel zien juichen, en de standbeelden van Saddam zien afbreken. Jij vindt dus nog steeds dat het beter was geweest voor de Irakese bevolking om nog eens 24 jaar Saddam te mogen ondergaan. Of wat? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste is de houding van Frankrijk en Duitsland niet pacifistisch. Het was gewoon kiezen voor de voortzetting van bloedige oorlogen van Saddam tegenover een militaire actie om die kanker daar te verwijderen. En dit is het ook geweest, een militaire actie. Agressie is wat anders. Ga bijvoorbeeld na wat Saddam de laatste 24 jaar in zijn eigen land en omringende landen heeft uitgevoerd. Da's pas agressie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat het beter was geweest om Saddam in het zadel te houden ik vraag mij alleen maar af of al deze miserie zal leiden tot een betere situatie voor de Irakese bevolking. Tot nog toe zie ik niet in welke groeperingen een democratische regering kunnen vormen in Irak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongens, jongens toch. ![]() Allé, we gaan het is eenvoudiger oplossen : Citaat:
Zo beter? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van een nieuw regime, al dan niet democratisch is er voorlopig geen sprake. Je kan je trouwens afvragen of een ander regime in Irak wel mogelijk is. In de plaats is er een toestand gekomen van totale wanorde waarbij musea en bibliotheken massaal geplunderd worden waarbij ziekenhuizen hun werk niet meer kunnen doen en waarbij de politie er maar bij loopt voor piet snot, totale anarchie dus. Ik wil je er enkel opwijzen dat enkel het wegruimen van een didactator niet voldoende is voor de Iraakse bevolking, ze hebben een nieuw democratisch regime nodig. En ik vrees dat het creeren van een nieuw regime niet zo vanzelfsprekend is als het wegruimen van Saddam en de aanwezigheid van de VS-troepen doet daar ook geen goed aan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() amerika is zich in een lastig parket aan het begeven, had zich ook nooit zo vroeg tegen Syrie mogen uithalen.
alleen al uit principe zal grotendeels de iraakse bevolking zich tegen amerika keren. Amerika wil gewoon Sadam weg, en ook als zij een iraakse regering hebben is er niemand die hem tegenhoud terug te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat iedereen Saddam daar weg wilt, behalve de saddamisten zelf dan. Maar dat is net het grote argument van Bush: if you're not with us, you're with saddam. De mogelijkheid 'noch bush noch saddam' bestaat niet volgens het witte huis.
![]() |
![]() |
#38 |
Vreemdeling
|
![]() Maar Antoon toch,zet die paardenbril eens af ! ! !je zou toch moeten weten dat Syrië en Iran een tandem vormen;dat Syrië nog altijd de Golan
hoogte terug eist;dat dit laatste een bron van leven is voor Israel,dat die show rond massavernietegingswapens en asiel verlenen aan de kopstukken van Irak maar een voorwenselzijn,om dit land aan te vallen. Het is trouwens een eis van Israel...want zij verwachten echt een wederdienst,je weet wel die twee karweien op 11 september 2001. Toen hebben toch een kleine gunst bekomen,namelijk zij mochten op die dag aan de 4400 israelische bedienden van de Twentowers een dagje vrijaf geven. Het wordt stilletjes aan tijd dat je eens de zaken onder ogen neemt,hé Groeten Rafan |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, juist ja. Ik was het bijna vergeten. 't Is allemaal de schuld van de Joden.
![]() Aan zo'n zinloze discussie doe ik niet mee. Ik blijf erbij : We zouden beter de Amerikanen dankbaar zijn, in plaats van onnozel te blijven doen, en ondertussen ons mooi en voorspoedig continent ten prooi laten aan al dat moslim gedoe. |
![]() |
![]() |