Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2005, 13:35   #21
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Een economisch voordeel is dat hierdoor Vlamingen meertalig zijn en zodus een voorsprong hebben ten opzichte van ééntaligen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 13:36   #22
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Inderdaad, een voordeel dat vaak onderschat wordt.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 13:37   #23
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
Bruno is licenciaat in de geschiedenis. Als Bruno historicus is, dan wil ik over 4 maanden ook met historicus aangesproken worden, en heeft ook zorroaster aanspraak op de titel 'historicus in wording'.
Indien u licenciaat geschiedenis bent, heeft u inderdaad recht op de titel historicus, ongeacht uw beroep. Mijnheer Yammine mag zich binnenkort wel Doctor in de Geschiedenis noemen.
Oud 19 januari 2005, 13:50   #24
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Alle redenen staan in het boek Argumenten Pro Belgica (Constant Heigenbelangh, prof.dr. em. A. Houttebeen, baron B.E.L.G. Sirene van de Panne �* Virton en mr. J.L. Tricolore) Studie i.o. VVB/TAK.

Zeker de moeite waard om het in huis te halen.
Ik heb horen zeggen dat boek een aanrader is.
Oud 19 januari 2005, 13:57   #25
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Ik heb horen zeggen dat boek een aanrader is.
Zeer zeker en het is nog goedkoop ook. Ik denk dat ik het voor minder dan €5 op 'De dag van het Europese boek' in Edegem gekocht heb. Echte aanrader. Vooral een boek dat op desalontafel moet liggen zodat eventuele gasten het kunnen inkijken en bijleren.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 15:22   #26
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Zeer zeker en het is nog goedkoop ook. Ik denk dat ik het voor minder dan €5 op 'De dag van het Europese boek' in Edegem gekocht heb. Echte aanrader. Vooral een boek dat op desalontafel moet liggen zodat eventuele gasten het kunnen inkijken en bijleren.
Ge hebt u in 't zak laten zetten! Ik kon dat boek destijds voor 2 euro kopen!

PS: Dierbare flaminganten, wil iemand mij zo eens een boek bezorgen aub? Dan kan ik het gebruiken als notitieboek voor argumenten pro-België.
Oud 19 januari 2005, 15:30   #27
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

PS: Dierbare flaminganten, wil iemand mij zo eens een boek bezorgen aub? Dan kan ik het gebruiken als notitieboek voor argumenten pro-België.
Tja, ik heb dan ook de derde herwerkte versie op de kop kunnen tikken.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 15:41   #28
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MagereHein
Ik zoek er al zolang naar op dit forum en ik heb er nog altijd geen gevonden.en ga nu niet afkomen met:we zijn al zo'n klein landje.Het is de kwaliteit niet de kwantiteit.Vlaanderen is nog altijd veel beter om in te leven dan Rusland,het grootste land ter wereld.
Waarom België behouden.....
Gewoon omdat je tussen twee ongemakken je de mindere moet kiezen.....
Scheiden zal nog meer doen lijden dan doorgaan en dan is zelfs de pret er vanaf...
Et puis, dans l'adversité nous grandissons !
Du choc des idées jaillit la lumière.....
Maw. vooruitgang is slechts mogelijk door verschillende opties te bespreken en dan hopelijk voor de beste te kiezen.

Nieuwe slogan voor België

Door te groeien worden we groot !
C'est en grandissant que nous devenons adultes !

Laatst gewijzigd door labyrinth : 19 januari 2005 om 15:52.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 16:04   #29
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien u licenciaat geschiedenis bent, heeft u inderdaad recht op de titel historicus, ongeacht uw beroep. Mijnheer Yammine mag zich binnenkort wel Doctor in de Geschiedenis noemen.
Bwa, ik vind de term historicus niet echt geschikt voor een licenciaat. 't Beestje moet een naam hebben, maar een historicus vind ik toch meer iemand van het kaliber van een Huizinga, een Bloch, of heden ten dage een Velaers, Verdoodt of Van Goethem. Indien men zich historicus noemt, impliceert dit ook een zekere mate van autoriteit t.a.v. niet-historici, wat toch erg pretentieus overkomt, temeer daar geschiedenis allesbehalve een exacte wetenschap is.

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 16:05   #30
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb er ooit een exemplaar van gekocht bij De Slegte in Antwerpen, en naar ik mij herinner waren er toen 2 of zelfs 3 exemplaren beschikbaar.

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 19:29   #31
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
Ik heb er ooit een exemplaar van gekocht bij De Slegte in Antwerpen, en naar ik mij herinner waren er toen 2 of zelfs 3 exemplaren beschikbaar.
Nu in ieder geval niet meer... of anders zoek ik niet goed
Oud 19 januari 2005, 19:38   #32
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit doet me eraan denken... enige tijd geleden vroeg ik je waar en waarover Yammine zijn proefschrift schrijft. Blijft hij in het onderwerp van zijn thesis ('Duitse anti-Sovjetpropaganda in de Belgische pers (1941-1944)' - Beeldvorming én Tweede Wereldoorlog zijn niet echt bijster origineel, even tussendoor) of zit er iets anders aan te komen? Verder, 'binnenkort', is dat niet erg optimistisch (afgestudeerd in 2003, blijkbaar met vertraging aan zijn leeftijd te oordelen, en anno 2005 al 'binnenkort' promoveren)? Een FWO-beurs duurt minstens een jaar om aan te vragen (en wil Yammine dat wel, geld bedelen bij een vermaledijde 'Vlaemsche' instelling?), maar, aan welke universiteit is hij dan verbonden? Noch als FWO'er, noch als assistent vind ik 'm ergens terug (ook niet aan Nederlandse universiteiten)... Werkt hij op eigen kracht? Maar, wie is dan zijn promotor? En, waar haalt hij dan de tijd vandaan om er tussendoor aan te werken? Of, is hij zo rijk dat hij zichzelf kan onderhouden? Maar, is 'binnenkort' dan niet opnieuw heel optimistisch? Je ziet, veel vragen... Nogmaals, zeg's B!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 19 januari 2005 om 19:40.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be