Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Want vind je van de Vlaamse Jongeren Westland ?
Een zeer goed rechtsnationaal initiatief ! 20 48,78%
Ik ben burgerlijk rechts en egoïstisch en wil niets met dit gewone Vlaamse gepeupel te maken hebben. 4 9,76%
Ik ben een linkiwinkie en corrupt en geef niets om de Vlaamse waarden van dit initiatief ! 17 41,46%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 20 januari 2005, 14:40   #21
Vlaamse Jongeren Westland
Vreemdeling

Standaard

Dank voor de lovende woorden van verschillende personen alhier. Wees allen welkom zaterdag in Brugge op onze startavond!
Vlaamse Jongeren Westland is offline  
Oud 20 januari 2005, 14:40   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
VJW is een tof initiatief voor rechts-radicale jongeren die geen plaats vinden binnen het VB. Oprichten die partij, en groeien, zou ik zeggen!

Jij wilt verdelen om te heersen, maar om met je clubje BUB en haar 13000 kiezers groter te worden dan welke Vlaamse separatistische partij ook moet je het Vlaams Belang met haar miljoen kiezers in minstens 77 stukken krijgen.
Oud 20 januari 2005, 14:43   #23
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
VJW is een tof initiatief voor rechts-radicale jongeren die geen plaats vinden binnen het VB. Oprichten die partij, en groeien, zou ik zeggen!

Het is zeker niet de bedoeling om een politieke partij te stichten. Het is een beweging door en voor jongeren die buiten de partijpolitiek staat.
Oud 20 januari 2005, 14:48   #24
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
En dat noemt zich volksnationalisten. Allemaal van die marginale groeperingen met heimwee naar het fascisme en nazisme. Je zou jezelf misschien beter staatsnationalist of rasnationalisten noemen, want dat is wat jullie zijn. Het gaat om de staat die macht uitoefent over het volk, en niet een staat in dienst van het volk. Twee heel verschillende dingen. Het is niet omdat je Vlaanderen onafhankelijk wil dat je daarom een volksnationalist bent hé, ik denk dat jullie dat Vlaanderen helemaal anders zien dan de doorsnee volksnationalist. Eerder misschien zoals onze Bubbelclub België willen, een staat waar er al dan niet geweldadige repressie moet zijn tegen diegene die tegen de staat zijn.
Wat een onzin kraamt u hier uit? Wij zijn geen staats- of "ras"nationalisten. De VJW verdedigt de identitaire strijd tegen egalitaristische en universalistische denkbeelden en beleidsmaatregelen. Voor ons staat een Staat wel degelijk ten dienste van het volk, en wordt het steatsconcept nationalistisch opgevat: als hulpmiddel ter bescherming van het volk, in de eerste plaats als solidariteitsmechanisme tussen sterkere en zwakkere leden van een volksgemeenschap. Voor ons is de Vlaamse onafhankelijkheid dan ook geen doel, maar een middel. Een middel om de identiteit van de Vlamingen te beschermen en uit te dragen.

Laatst gewijzigd door Vlaamse Jongeren Westland : 20 januari 2005 om 14:48.
Oud 20 januari 2005, 14:56   #25
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aereal
Initiatief is best ok, zolang het ondergeschikt blijft aan de partij. Ik steun VJW in haar doel zoveel mogelijk jongeren te mobiliseren voor de Vlaamse strijd maar die partij-politieke ideeën zou ik maar achterwege laten.
VJW heeft geen banden met een politieke partij. De politieke strijdpunten van VJW werden opgemaakt vanuit nationalistisch perspectief en verschillen op bepaalde punten sterk van het Vlaams Belang of van de N-VA. Iedere jongere die zich kan vinden in onze politieke, nationalistische strijdpunten is welkom, of hij / zij nu lid is van een politieke partij of niet, speelt geen rol.
Oud 20 januari 2005, 15:09   #26
spaz322
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Jongeren Westland
Een middel om de identiteit van de Vlamingen te beschermen en uit te dragen.
Goh, ik ben 27 en altijd hier gewoont. Wat versta je onder Vlaamse identiteit? Vertel het me AUB want ik heb er geen flauw benul van. Ik meen dit echt he.
Wat betekent het om vlaming te zijn? Wat is onze cultuur? Van waar komt die...

De meeste 'vlamingen' hebben daar totaal ook geen benul van en laten liever VTM bepalen wat hun cultuur en achtergrond is....
spaz322 is offline  
Oud 20 januari 2005, 17:38   #27
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

VTM & VJW, dat gaat schoon samen.
Musketo is offline  
Oud 20 januari 2005, 20:40   #28
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door obiwan
Kameraden nationalisten !

In West-Vlaanderen gaat een zeer goed volksnationalistisch initiatief van start : De Vlaamse Jongeren Westland ! Meer informatie over de startavond vind je hier: http://www.vjm.cc/napromo.htm !
De avond wordt afgesloten met goede traditionele Vlaamse en Europeese strijdliederen !

Dit zijn de politieke strijdpunten van deze nieuwe West-Vlaamse beweging !

Politieke strijdbeginselen VJW:

8) VJW verdedigt de volledige onafhankelijkheid van Vlaanderen en stelt daarbij de bescherming van de identiteit van het Vlaamse volk voorop. Een eigen Vlaamse staat is dan ook geen einddoel maar een middel ter bescherming van deze identiteit tegen amerikanisering, verfransing, islamisering of afrikanisering.

8) VJW komt op voor een solidaire volksgemeenschap, die ingaat tegen de begoochelingen van zowel (neo)marxistische als liberaal-kapitalistische aard. Een sterke staat dient de economie waar nodig bij te sturen. Op alle niveau’s verdedigen wij uitgebreid overleg en samenwerking tussen werkgevers en werknemers. Wij strijden tegen de liberaal-kapitalistische globalisering, een gevolg van foute, liberale politieke keuzes.

8) VJW eist onvoorwaardelijke amnestie voor alle Vlaamse oorlogsslachtoffers.

8) VJW verwerpt het multiculturele en multiraciale dogma en verdedigt de rijkdom aan etnische verschillen. Wij geloven niet in integratie noch assimilatie van grote groepen vreemdelingen.

8) VJW kant zich tegen de amerikanisering en de zionistische agressiepolitiek, en kiest resoluut voor het continentale Europa en de verdediging van de Europese beschaving. Als identitaire beweging erkennen we de Europese opdracht tot éénmaking die de verscheidenheid van de Europese volkeren respecteert. VJW kiest voor een sterke Europese defensie los van de overbodige NAVO en andere Amerikaanse satellietorganisaties.

8) VJW verdedigt jongeren die niet vluchten in de valse werelden van de drugsscène, virtuele spelletjes, materialisme en massaconsumptie,…

8) VJW verkiest op ethisch vlak standpunten die de sterkte en gezondheid van de volksgemeenschap bevorderen: tegen abortus, voor het traditionele gezin, voor eugenetische maatregelen in dienst van de volksgezondheid.

8) VJW kiest onvoorwaardelijk voor een strikte bescherming van het leefmilieu. Milieubehoud is “heimat”-behoud.

Meer info : http://www.vjm.cc/vjm/actualiteit/nieuws207.htm

Wat vinden jullie van deze nieuwe Vlaamsnationale beweging ?
Van uw website 'http://www.vjm.cc/vjm/actualiteit/nieuws207.htm' heb ik het volgende geplukt:

"Zo kunnen we bijvoorbeeld het verzet van de nationalistische NPD in Duitsland tegen het asociale Hartz-IV programma (ter afbouw van de sociale zekerheid) enkel maar toejuichen."

NPD is naar mijn bescheiden inschatting een neo-nazistische partij. Dat u die partij noemt als voorbeeld van een organisatie waarmee u sympatiseert, zegt wel genoeg zeker?
Kristof Miele is offline  
Oud 20 januari 2005, 20:46   #29
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid

Tyr de Dietser's schermafbeelding

Standaard

Wel wat provocatief om dit buiten het Vlaams-nationale subforum te plaatsen. Maar ik steun VJW in ieder geval met ganser hart!
Oud 20 januari 2005, 20:59   #30
Aereal
Burger

Aereal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Van uw website 'http://www.vjm.cc/vjm/actualiteit/nieuws207.htm' heb ik het volgende geplukt:

"Zo kunnen we bijvoorbeeld het verzet van de nationalistische NPD in Duitsland tegen het asociale Hartz-IV programma (ter afbouw van de sociale zekerheid) enkel maar toejuichen."

NPD is naar mijn bescheiden inschatting een neo-nazistische partij. Dat u die partij noemt als voorbeeld van een organisatie waarmee u sympatiseert, zegt wel genoeg zeker?
Nationalisten in Duitschland zijn niet per defenitie neo-nazi's...
Aereal is offline  
Oud 21 januari 2005, 14:04   #31
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Jongeren Westland
Wat een onzin kraamt u hier uit? Wij zijn geen staats- of "ras"nationalisten. De VJW verdedigt de identitaire strijd tegen egalitaristische en universalistische denkbeelden en beleidsmaatregelen. Voor ons staat een Staat wel degelijk ten dienste van het volk, en wordt het steatsconcept nationalistisch opgevat: als hulpmiddel ter bescherming van het volk, in de eerste plaats als solidariteitsmechanisme tussen sterkere en zwakkere leden van een volksgemeenschap. Voor ons is de Vlaamse onafhankelijkheid dan ook geen doel, maar een middel. Een middel om de identiteit van de Vlamingen te beschermen en uit te dragen.
wie kraamt er hier onzin uit? Denk je nu heus door wat nieuwe termen te gebruiken dat er ook maar één verschil is met bepaalde fascistische bewegingen? Misschien gaan jullie er ook van uit dat het VNV onder SDC volksnationalisten waren?
Die staat staat helemaal niet ten dienste van het volk. Zoals jullie zelf zeggen, jullie willen een nationalistische staat, en per defenitie gaat dat volledig in tegen het volksnationalisme zoals het Vlaams-nationalisme was en zou moeten zijn. Een nationalistische staat impliceert staatsnationalisme, net zoals onze vrienden van de BUB hier. Voor hen is het België, voor jullie Vlaanderen. En in zo'n staat moet de burger constant verantwoording afleggen aan de staat en er trouw aan zijn.
En die zever over sterken en zwakken ken ik wel hoor. De sterken heersen en weten wat best is voor de zwakkeren. En wat met allochtonen, andersdenkenden? Wat met mensen die een anders staatsbeeld hebben en dat willen nastreven? Zouden jullie ze toelaten om dit te doen?
instromaniac is offline  
Oud 21 januari 2005, 14:05   #32
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aereal
Nationalisten in Duitschland zijn niet per defenitie neo-nazi's...
Neen, maar de NPD is wel een quasi neo-nazistische partij.
instromaniac is offline  
Oud 21 januari 2005, 14:08   #33
spaz322
Burgemeester

Standaard

daar hebben ze concentratiekampen voor, alle anderdenkenden hebben per definitie al een abonnementje hiervoor, spijtig genoeg kunnen vele mensen niet tollerant zijn als het aankomt op andere overtuigingen

dit is zowel een kwaal van extreem links als rechts
spaz322 is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:08   #34
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door obiwan
Kameraden nationalisten !

In West-Vlaanderen gaat een zeer goed volksnationalistisch initiatief van start : De Vlaamse Jongeren Westland ! Meer informatie over de startavond vind je hier: http://www.vjm.cc/napromo.htm !
De avond wordt afgesloten met goede traditionele Vlaamse en Europeese strijdliederen !

Dit zijn de politieke strijdpunten van deze nieuwe West-Vlaamse beweging !

Politieke strijdbeginselen VJW:

8) VJW verdedigt de volledige onafhankelijkheid van Vlaanderen en stelt daarbij de bescherming van de identiteit van het Vlaamse volk voorop. Een eigen Vlaamse staat is dan ook geen einddoel maar een middel ter bescherming van deze identiteit tegen amerikanisering, verfransing, islamisering of afrikanisering.

8) VJW komt op voor een solidaire volksgemeenschap, die ingaat tegen de begoochelingen van zowel (neo)marxistische als liberaal-kapitalistische aard. Een sterke staat dient de economie waar nodig bij te sturen. Op alle niveau’s verdedigen wij uitgebreid overleg en samenwerking tussen werkgevers en werknemers. Wij strijden tegen de liberaal-kapitalistische globalisering, een gevolg van foute, liberale politieke keuzes.

8) VJW eist onvoorwaardelijke amnestie voor alle Vlaamse oorlogsslachtoffers.

8) VJW verwerpt het multiculturele en multiraciale dogma en verdedigt de rijkdom aan etnische verschillen. Wij geloven niet in integratie noch assimilatie van grote groepen vreemdelingen.

8) VJW kant zich tegen de amerikanisering en de zionistische agressiepolitiek, en kiest resoluut voor het continentale Europa en de verdediging van de Europese beschaving. Als identitaire beweging erkennen we de Europese opdracht tot éénmaking die de verscheidenheid van de Europese volkeren respecteert. VJW kiest voor een sterke Europese defensie los van de overbodige NAVO en andere Amerikaanse satellietorganisaties.

8) VJW verdedigt jongeren die niet vluchten in de valse werelden van de drugsscène, virtuele spelletjes, materialisme en massaconsumptie,…

8) VJW verkiest op ethisch vlak standpunten die de sterkte en gezondheid van de volksgemeenschap bevorderen: tegen abortus, voor het traditionele gezin, voor eugenetische maatregelen in dienst van de volksgezondheid.

8) VJW kiest onvoorwaardelijk voor een strikte bescherming van het leefmilieu. Milieubehoud is “heimat”-behoud.

Meer info : http://www.vjm.cc/vjm/actualiteit/nieuws207.htm

Wat vinden jullie van deze nieuwe Vlaamsnationale beweging ?
Allez, nog een zielige carnavalsgroepering in Vlaanderen! Er is een Franse uitdrukking die zegt : "Le ridicule ne tue pas". Gelukkig voor u. Anders was u en uw zielige bende al jaren gestorven, geloof mij.8)
Everytime is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:10   #35
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Is dat een partij?
Nee, alleen een bende frustrés die hun tijd met onzin willen verspillen.8)
Everytime is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:12   #36
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Die " ! ", is die gewoon gekopieerd van " Groen! " ? of komt dat doordat je de naam hard roept telkens je ze schrijft ?

.
Antoon, je vraagt hen te veel!
Everytime is offline  
Oud 21 januari 2005, 17:28   #37
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Goed initiatief. Vlaamsgezinde jongeren die zich verenigen.
Oud 21 januari 2005, 17:35   #38
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele

De NPD is een nationaal-revolutionaire organisatie. In ieder geval géén burgerlijk-rechtse zionklojo's zoals die van het Belang.
R. Heydrich is offline  
Oud 21 januari 2005, 18:31   #39
spaz322
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Goed initiatief. Vlaamsgezinde jongeren die zich verenigen.
Ik ben ook vlaams gezind, maar dat wil niet zeggen dat ik met oogkleppen wil gaan rondlopen en een duister extreem rechts programma wil volgen.

bestaat er zoiets als progressieve nationalisten?
spaz322 is offline  
Oud 21 januari 2005, 18:41   #40
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spaz322
Ik ben ook vlaams gezind, maar dat wil niet zeggen dat ik met oogkleppen wil gaan rondlopen en een duister extreem rechts programma wil volgen.

bestaat er zoiets als progressieve nationalisten?
Denk het niet. Nationalisme is per definitie conservatief en lijdt maar al te dikwijls naar fanatisme ...............8)
Pietje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be