Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2005, 22:30   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Geeft Verwighen met zijn plotselinge ingeving niet toe dat wij jaren en jaren zijn gemolken door de staat met teveel belastingen op stroom.
Natuurlijk. Als men bedenkt dat de BTW op heel veel producten in Zwitserland slechts 7% is...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2005, 06:35   #22
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik ben tegen een vermindering van de BTW.
Als er toch verminderd mag worden, dan liever minder belasting op arbeid.

Pas op, ik spreek hier eigenlijk tegen mijn eigen winkel, want ik verwarm op elektriciteit (akkumulatie op nachttarief).

Maar ja, eigenlijk wil Verwilgen een kado doen aan de bedrijven. Het is een rechts politikus niewaar.
Verwilghen verkoopt gebakken lucht : de btw is voor bedrijven en zelfstandigen sowieso een nuloperatie. Te betalen btw wordt immers verrekend met betaalde btw.
Bovendien moet de EU de zegen geven voor een btw - aanpassing.
Aan zwammers heeft paars geen gebrek blijkbaar.
Isegrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2005, 08:57   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Over de groene stroom bent u blijkbaar niet goed geïnformeerd. Meerdere netbeheerders laten de distributiekosten immers vallen wanneer u groen stroom afneemt, waardoor de uiteindelijk faktuurprijs ferm onder de grens van de conventionele stroom daalt.

Grote probleem is dat mensen niet echt weten hoe het allemaal in elkaar steekt. Mij heeft het veel opzoekings- en vergelijkend werk gekost vooraleer ik zag wie nu uiteindelijk de goedkoopste was.
Het gaat mij wel over de werkelijke kosten, de productiekosten.
Als ik mij goed herinner wordt aan de producent van het Knokse windmolenpark een prijs van 3bef/kwh GEGARANDEERD, terwijl de prijs van de kwh voortgebracht door klassieke en nucleaire productieeenheden hoogstens de helft bedraagt. Het is niet omdat men de andere verbruikers laat opdraaien voor de kost van groene stroom, dat groene stroom ook nog goedkope stroom is. Komt daarbij nog dat de heren windmolens alleen electriciteit produceren als het hun uitkomt (als er wind is), zodat er toch nog investeringen moeten gedaan worden om de windstille periodes te overbruggen. Al deze kosten moeten uiteindelijk door de verbruiker betaald worden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2005, 09:04   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Dat is toch gemanipuleerd! Als men die (groene) prijs doet dalen, dan moet het geld ergens anders vandaan komen... en dan gaan gebruikers die geen groene stroom nemen de distrubutiekosten moeten betalen van de anderen.
Het is nog erger. Het net is verplicht van alle windmolenergie af te nemen aan een prijs die merkelijk hoger ligt dan de normale marktprijs.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2005, 10:43   #25
jef
Gouverneur

Standaard

dit is een afleidingsmaneuver om de aandacht af te leiden van andere agenda punten die moeten besproken worden . Iedereen weet het komt er toch niet vermindering van de BTW. er is geen geld.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2005, 12:16   #26
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Was het niet Frieda B. van NV-A die dat reeds in 2002 voorstelde maar dat het afgeschoten werd omdat het teveel geld koste? Vraag het maar aan Reynders.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be