Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2003, 17:44   #21
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tunnelzicht (wat betreft transferten)
Separatisten zijn gefixeerd op één soort geldelijke transfert, nl. die van Noord naar Zuid, terwijl er in de meeste maatschappijen voortdurend geld verhuist op alle mogelijke manieren (geld moet rollen)

Het probleem is niet dat er transferten zijn, het probleem is dat er niets mag gezegd of in vraag gesteld mag worden over die transferten. Vind jij het normaal dat er ondanks deze toch wel enorme geldstroom niets verandert in Wallonie? Vind jij het normaal dat Vlaanderen niet mag weten wat er gebeurt met hun geld? Zou het niet logisch zijn mocht Vlaanderen eissen dat er werkelijk iets veranderd met het geld dat Wallonie wordt toegespeeld? Vlaanderen speelt enorm veel geld door naar Wallonie en het enigste dat ze in de plaats krijgen is een constante njet van de PS als Vlaanderen voor meer zelfbestuur pleit! Ik denk dat iedereen er baat bij heeft dat er iets verandert aan deze ondoorzichtige tranfers, misschien niet zozeer aan de transfers zelf maar wel aan de manier waarop ze genuttigd worden.[/list]
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2003, 17:50   #22
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hierbij verliezen de Vlaamsnationalisten uit het oog dat het merendeel van die centjes vlot terugvloeit naar de niet-adelijke gemeenschap: onderhoudspersoneel, bedienden, traiteurs, drankleveranciers, bewakingspersoneel, om dan nog niet te spreken van de glossy-papers die er een fikse stuiver aan verdienen.
Het is niet omdat het geld terugvloeit naar de bevolking zelf dat het geen weggesmeten geld is he! Het enigste nut dat het geld voor de monarchie heeft is dat de koning zelf kiest wie er meeproffiteert van die centen. Er is geen enkele meerwaarde die de monarchie kan geven aan het geinvesteerde geld, het brengt niets op, in die zin is het dus wel weggesmeten geld. Jij begrijpt kennelijk niet dat het helemaal niet positief is voor een economie om veel mensen in dienst te hebben voor de overheid, het is niet omdat er mensen door deze jobs hun brood verdienen dat dat een meerwaarde geeft aan het BBP.
Oud 17 april 2003, 19:24   #23
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Extreem simplistisch voorgesteld maar! schaf het koningshuis af en je hebt in één klap opnieuw voldoende geld om de pensioenen etc te betalen.
Is er iemand die Vlaanderen onafhankelijk wil maken en er vervolgens een koninkrijk van wil maken ?
Is dat zo? Hoeveel werkelozen zijn er en wat is het budget dat wordt uitgegeven aan het koningshuis?

Schaf daarentegen de kerk af...
Oud 17 april 2003, 19:27   #24
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Uw standpunt als anti-vlaams is van niet veel waarde Superstaaf, aangezien jouw portemonnee gespijsd wordt door de Belgische staat ( inefficientie ten top )
Laat hem toch... Zulke praat wekt enkel sympathie op voor de flaminganten.
Oud 17 april 2003, 19:28   #25
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Separatisten zijn gefixeerd op één soort geldelijke transfert, nl. die van Noord naar Zuid, terwijl er in de meeste maatschappijen voortdurend geld verhuist op alle mogelijke manieren (geld moet rollen)

Het probleem is niet dat er transferten zijn, het probleem is dat er niets mag gezegd of in vraag gesteld mag worden over die transferten. Vind jij het normaal dat er ondanks deze toch wel enorme geldstroom niets verandert in Wallonie? Vind jij het normaal dat Vlaanderen niet mag weten wat er gebeurt met hun geld? Zou het niet logisch zijn mocht Vlaanderen eissen dat er werkelijk iets veranderd met het geld dat Wallonie wordt toegespeeld? Vlaanderen speelt enorm veel geld door naar Wallonie en het enigste dat ze in de plaats krijgen is een constante njet van de PS als Vlaanderen voor meer zelfbestuur pleit! Ik denk dat iedereen er baat bij heeft dat er iets verandert aan deze ondoorzichtige tranfers, misschien niet zozeer aan de transfers zelf maar wel aan de manier waarop ze genuttigd worden.[/list]
Dus eigenlijk ziet u niets mis met een geldstroom, maar bent u er verbolgen over dat u geen inspraak heeft in hoe dat geld gespendeerd wordt. Me dunkt dat dan toch de beste oplossing zou zijn om de federaties af te schaffen en terug te gaan naar 1 Belgische Unie waarin de gelden worden verdeeld en gespendeerd onder toezicht van Volksvertegenwoordigers die zowel Vlamingen als Walen, of om het in 1 woord te noemen: Belgen, vertegenwoordigen.
Oud 17 april 2003, 19:30   #26
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:

Dus eigenlijk ziet u niets mis met een geldstroom, maar bent u er verbolgen over dat u geen inspraak heeft in hoe dat geld gespendeerd wordt. Me dunkt dat dan toch de beste oplossing zou zijn om de federaties af te schaffen en terug te gaan naar 1 Belgische Unie waarin de gelden worden verdeeld en gespendeerd onder toezicht van Volksvertegenwoordigers die zowel Vlamingen als Walen, of om het in 1 woord te noemen: Belgen, vertegenwoordigen.
Schaakmat 8)
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2003, 20:11   #27
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Wat betreft deze gelden vind ik inderdaad dat en Vlamingen en Walen moeten kunnen weten wat er mee gebeurt daar Wallonie én Vlaanderen hier bij betrokken zijn. Maar het is toch niet omdat men over deze materie best beslist in een Belgische context dat men alle zaken ineens best zo oplost en alles terug unitair moet maken.
Oud 17 april 2003, 20:27   #28
Dimitri

Standaard

Superstaaf, je beweert dat Vlamingen ook voordeel hebben van België door Belgische voorzieningen, en dat sommigen zoals jij betaald worden door Belgische instellingen. Maar ik vraag mij af: stel dat de huidige bevoegdheden van België worden overgeheveld naar Vlaams niveau, dan blijven die voorzieningen toch gewoon bestaan? M.a.w. dan worden die voorzieningen en die mensen die daarbij werken, toch ook gewoon mee overgeheveld? Ik zie niet in waarom jij dan je baan zou verliezen (tenzij je geen of overbodig werk doet natuurlijk ).
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2003, 20:28   #29
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Wat betreft deze gelden vind ik inderdaad dat en Vlamingen en Walen moeten kunnen weten wat er mee gebeurt daar Wallonie én Vlaanderen hier bij betrokken zijn. Maar het is toch niet omdat men over deze materie best beslist in een Belgische context dat men alle zaken ineens best zo oplost en alles terug unitair moet maken.
Zeker niet, er zijn voor lokale aangelegenheden gemeentebesturen en provincieraden etc.

Waarom 35 organen?
Oud 17 april 2003, 20:35   #30
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Superstaaf, je beweert dat Vlamingen ook voordeel hebben van België door Belgische voorzieningen, en dat sommigen zoals jij betaald worden door Belgische instellingen. Maar ik vraag mij af: stel dat de huidige bevoegdheden van België worden overgeheveld naar Vlaams niveau, dan blijven die voorzieningen toch gewoon bestaan? M.a.w. dan worden die voorzieningen en die mensen die daarbij werken, toch ook gewoon mee overgeheveld? Ik zie niet in waarom jij dan je baan zou verliezen (tenzij je geen of overbodig werk doet natuurlijk ).
Eh, ge hebt juist de inefficientie van de separataire structuur uitgelegd.

Staaf zal niet alleen zijn job houden Dimitri, ge gaat een Staaf moeten aannemen voor elke (deel)staat.

Het is uw belastingsgeld natuurlijk...
Oud 17 april 2003, 20:40   #31
Dimitri

Standaard

Citaat:
Eh, ge hebt juist de inefficientie van de separataire structuur uitgelegd.

Staaf zal niet alleen zijn job houden Dimitri, ge gaat een Staaf moeten aannemen voor elke (deel)staat.
Toch niet, want de instellingen kunnen dan een stuk efficiënter gaan werken. Je moet ook niet over de laatste woorden tussen haakjes heenlezen, hè.

Citaat:
Het is uw belastingsgeld natuurlijk...
Ik vrees van niet...
Oud 17 april 2003, 22:07   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, ik ben geen vragende partij voor secessie omwille van een grijpstuiver.............
Tja, de ene wil (misschien) alleen secessie terwille van de centen,
de andere wil België (zeker) behouden terwille van....de centen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2003, 22:42   #33
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Toch niet, want de instellingen kunnen dan een stuk efficiënter gaan werken. Je moet ook niet over de laatste woorden tussen haakjes heenlezen, hè.
Efficienter??? Ik vrees van niet. Ik ga het wel even vereenvoudigen. ttz de bedragen en zelfs de verhoudingen komen niet overeen met de werkelijkheid.
België tout court. 1 regering samengesteld door vlamingen en walen en alles tesamen 100 personen (medewerkers even buiten beschouwing gelaten) x 100 Euro per maand = 10.000 Euro
Huidige situatie
100 nationaal + 50 voor vlaanderen + 50 voor walonië of zelf 60/40 maakt niet uit. Samen 200 personen om hetzelfde werk te doen. 200 x 100 = 20.000 Euro die net als in het vorige geval door alle belgen dient opgehoest te worden.
Volledige vlaamse onafhankelijkheid. terug 100 mensen �* 100 Euro dus € 10.000 maar dan wel op te hoesten door enkel de vlamingen.

Verder vind ik het vreemd dat vele vlaams nationalisten op gebied van multiculturaliteit vaak de onmogelijkheid voorspiegelen om te cohabiteren met niet europeanen terwijl ze met onze waalse medeburgers al zo'n problemen hebben.

Vannuit psychologisch standpunt zou men dus de vlaams nationalist kunnen omschrijven als een scizofreen met een zekere vorm van paranoia al is die paranoia voor zover ik weet zowieso verbonden aan scizofrenie.

Eigenlijk is het niet zo moeilijk om mensen achter je kar te spannen, eerst maak je hen bang en maakt hen wijs dat ze de totaal verloren "underdog" zijn, totaal ontredderd geloven ze dan vast en zeker wat je hen wijsmaakt. Daar zijn nationalistische en religieuze leiders zeer goed in. Je vormt een beeld van de eigenheid en steld er een vijand tegenover en hopla je hebt macht. Of je nu doembeelden voorspiegeld over de stoute moslims of het naar de verdoemenis gaan van de natuur maakt niet uit al slikken de mensen eerder het eerste omdat dat goedkoper lijkt.

Fervente aanhangers van eerder welke patrij, religie of ideologie hebben dezelde ziekte. ze zijn te goed gelovig.

Het grootse verschil echter t.o.v. de meesten hier dat ik onder;gij zult niet doden niet enkel begrijp gij zult niet doden degenen die in de leider zijn kraam passen om gedoodt te worden en de rest maak je maar kapot zonder "zonde" en die zonde kan net zogoed bepaald worden door christenen, moslims, joden, communisten, kapitalisten enz. En dat geld ook voor een groot deel voor andere universele wetten.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2003, 22:43   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom jij dan je baan zou verliezen (tenzij je geen of overbodig werk doet natuurlijk ).
In veler ogen is b. v. cultuur een nutteloze bezigheid, met uitzondering van hun eigen vrijetijdsbesteding misschien. Over de nuttigheid en overbodigheid van bepaalde diensten kan lang gediscussiëerd worden. Schaf alles af wat iemand overbodig vindt en in een mum van tijd worden we teruggeslingerd in de pre-historie.........
Oud 17 april 2003, 22:51   #35
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
[
Verder vind ik het vreemd dat vele vlaams nationalisten op gebied van multiculturaliteit vaak de onmogelijkheid voorspiegelen om te cohabiteren met niet europeanen terwijl ze met onze waalse medeburgers al zo'n problemen hebben.
Ik citeer even mezelf terug om iets recht te zetten.
Vlaams nationalisten staan vaak wel positief te opzichte van europese vreemdelingen elke europeaan maar niet de waalse burgrer.
Oud 17 april 2003, 23:10   #36
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Ik zie niet in waarom jij dan je baan zou verliezen (tenzij je geen of overbodig werk doet natuurlijk ).
In veler ogen is b. v. cultuur een nutteloze bezigheid, met uitzondering van hun eigen vrijetijdsbesteding misschien. Over de nuttigheid en overbodigheid van bepaalde diensten kan lang gediscussiëerd worden. Schaf alles af wat iemand overbodig vindt en in een mum van tijd worden we teruggeslingerd in de pre-historie.........
Cultuur en communotair? Ik herinner mij het voorval met Arno (hintjes) Die had een prijs gewonnen en was uitgenodigd Montreal, De vlaamse regering kon geen geld geven voor het vliegticket, Arno was gecatalogeerd onder pop en dat was geen cultuur, Wallonie kon hem in deze ook niet helpen omdat hij een vlaming was. Mijn inziens is Arno een artiest "pur sang", behoord hij tot de begische folklore. Hij "zingt" in het ostends, het nederlands het frans en het engels. Als hij dan gelauwerd word in het buitenland zitten ze wat te zeveren over vlaams of waals. Cultureel staan de walen wel enorm voor op vlaarderen en ik heb zelfs de indruk dat ze meer respect hebben voor de vlaamse cultuur dan de vlamingen zelf.
Oud 17 april 2003, 23:27   #37
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
[
Ik citeer even mezelf terug om iets recht te zetten.
Vlaams nationalisten staan vaak wel positief te opzichte van europese vreemdelingen elke europeaan maar niet de waalse burgrer.
Kan jij mij even verduidelijken wat Vlaamsnationalisme te maken heeft met positief staan ten op zichte van de Waalse burger?? Het is toch niet omdat Vlaamsnationalisten een Vlaamse staat als doel(eigenlijk middel) zien dat zij daarom negatief staan ten op zichte van de Walen!!
Oud 17 april 2003, 23:31   #38
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
België tout court. 1 regering samengesteld door vlamingen en walen en alles tesamen 100 personen (medewerkers even buiten beschouwing gelaten) x 100 Euro per maand = 10.000 Euro
Huidige situatie
100 nationaal + 50 voor vlaanderen + 50 voor walonië of zelf 60/40 maakt niet uit. Samen 200 personen om hetzelfde werk te doen. 200 x 100 = 20.000 Euro die net als in het vorige geval door alle belgen dient opgehoest te worden.
Volledige vlaamse onafhankelijkheid. terug 100 mensen �* 100 Euro dus € 10.000 maar dan wel op te hoesten door enkel de vlamingen.

Deze regering gaat niet op, want in een Vlaamse staat heb je in principe geen 100 maar 60personen nodig. De grote kost is trouwens niet de regering zelf maar wel al de instellingen die er aan verbonden zijn, iedere minister heeft een hoop medewerkers en instanties die zijn beleid moeten uitvoeren. Bovendien heb je in een federale staat nog een hele hoop tussenorganen die de geschillen tussen de gemeenschappen/gewesten en de federale staat moeten oplossen, die ook allen een hele hoop geld kosten.
Oud 17 april 2003, 23:35   #39
Dimitri

Standaard

Citaat:
Efficienter??? Ik vrees van niet. Ik ga het wel even vereenvoudigen. ttz de bedragen en zelfs de verhoudingen komen niet overeen met de werkelijkheid.
Huidige situatie
Efficiëntie kun je niet voorrekenen met basisschoolrekensommetjes. Wat ik bedoel is dat die diensten efficiënter werken omdat er geen afspraken meer hoeven worden gemaakt met anderstaligen, er door het verdwijnen van een vaste taalverhouding alleen nog maar bekwame mensen hoeven worden aangenomen en betaald en het beleid specifiek gericht is op één gebied. Dat kan enorm in de kosten gaan schelen, alleen de berekening daarvan zit iets ingewikkelder in elkaar dan je hierboven voorstelt.

Citaat:
Ik gok omdat die niet-Europeanen geen voorrechten hebben op allerlei staatkundige terreinen, en wat dat betreft een stuk minder veeleisend zijn. Duitsers die in Nederland wonen gaan ook niet lopen klagen dat ze hun administratie in het Nederlands moeten doen, laat staan dat ze een gegarandeerd aandeel in de politiek, de openbare diensten en de schatkist willen. Klinkt gek, niet?
Oud 17 april 2003, 23:39   #40
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Ik bedoel met overbodig werk eigenlijk vooral verborgen werkloosheid, dus mensen die eigenlijk niet nodig zijn om het werk te doen, maar toch maar aan het werk worden gehouden en worden uitbetaald. Ik heb het absoluut niet over de nuttigheid van bepaalde diensten, tenzij dat werk efficiënter kan worden gedaan door diensten te combineren natuurlijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be