![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goed, het is vrijdag! Blijkbaar heeft niemand zin om op niveau te discussiëren!
(alhoewel dat met de linkiewinkies practisch elke dag is!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
maar ik ben er wel stevig van overtuigd dat het er niet overal en altijd o aan toegaat. verschillende vrienden van mij werken als opvoeder, en de verhalen van misbruik en psychiatrische aandoeningen die ik al heb gehoord zijn niet fake, maar bloedstollend, schrijnend en afgrijselijk, waarbij je BLIJ bent als je hoort dat ze niet langer bij hun ouders zijn. uiteraard is de zachte sector een uiterst delicate en moeilijke sector. alle beslissingen worden genomen nav getuigenissen en interviews met de betrokken, en ik vind het een zeer spijtig -maar logisch- gevolg dat daar ook menselijke fouten gemaakt worden.
![]() |
![]() |
#23 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
zij die nu staan te schreeuwen dat alles uit de hand loopt... ![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Onlangs nog op een andere topic:
Het Skill Effect: "Sta ik nog op jou negeerlijst, meneer vrije meningsuiting?" Jan Hyoens: "Ik heb jou nooit op mijn negeerlijst gezet" Eerder via PB: Het Skill Effect: "Zou je het wel wagen hier te klikken?" Jan Hyoens: "ok, je hebt erom gevraagd! de negeerlijst voor jou!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Firestone : 21 januari 2005 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
in plaats van nu te staan roepen dat normen en waarden vervaagd zijn. mijn generatie mag nu aan de opkuis beginnen, plus het gezaag van de oudere generatie slikken. ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige mensen kunnen liegen alsof het gedrukt staat en de opvoeders doen niet de moeite om de verhalen na te trekken. Zo kan het gebeuren dat een minderjarig meisje aan de hoede van de ouders onttrokken wordt om haar met “haar vriendje” (een pooier) te laten samenwonen. Wat daar de gevolgen van zijn laat ik aan uw verbeelding over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() bijvb. een vriendin die in de kinderpsychiatrie werkt, heeft me laatst verteld dat ze na een obvservatieperiode van ACHT WEKEN met de voltallige ploeg (=opvoeders en psychiaters) niet konden overeenkomen over hun besluit mbt het kind. daarom gaat er nu weer een periode van 8 weken aan observatie komen, om toch maar geen verkeerde beslissing te nemen. geen moeite zeg je? Citaat:
goddamn my navel itches Laatst gewijzigd door doggy : 22 januari 2005 om 06:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een uitzondering in mijn eigen schoonfamilie.
Desondanks dat mijn stiefschoonzus ([size=1]In haar jonge jaren een bloedmooie Creoolse-wat Nieuw Guinees, wat Surinaams en wat ander bloed[/size]), een strenge moeder ([size=1]mijn stiefschoonmoeder-nieuw guinees,dus Brits staatburger[/size]), en een liefhebbende stiefvader([size=1]mijn Nederlandse schoonvader dus[/size]) had. En dezelfde opvoeding genoot als mijn ega en mijn schoonbroers ,is deze jongedame toch op het verkeerde pad terechtgekomen. Vrij jong beginnen blowen, en in dit geval de stapsteentheorie nog bewijzende ook, redelijk snel overgestapt naar steviger spul. Haar pusher/pooier heeft haar officeel met "zijn" 2 kinderen opgezadeld-en uiteindelijk is ze verdwenen, laatst officieel gezien als heroïnehoertje in Amsterdam. De kinderen konden niet bij de officiele vader blijven, wegens gekend drugdealer. Dus hebben hun groothouders ze in huis genomen. Na 8 jaar heeft de iets of wat cleanere vader het hoederecht opgeëist, met als argument dat zijn "officieel" uitbaten van een Koffieshop een vast en niet crimineel werk/inkomen is.En dat hij zich gebeterd heeft. De kinderen zitten dus nu, in plaats van bij de niet criminele grootouders, bij hun vader. Begrijpe wie begrijpe kan. Een 12 jarig mooi meisje([size=1]waarom zijn die halfbloedjes wel mooi[/size]?) en haar 10 jarig broertje bij een ([size=1]misschien[/size]) ex-pooier en ex-heroïne verkoper([size=1]geen gebruiker[/size])([size=1]half Indonesische ,half Surinaamse niet atheïstische of agnostische[/size]) koffieshopuitbater plaatsen. Wat gebruikt de desbetreffende commissie en rechter als brein? Een bussel oud stro uit een koeiestal?
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter een fout niet herstellen dan ze te verergeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
er zitten niet zoveel kinderen om de opvang optimaal te kunnen garanderen. en misschien schrijnender dan circe's verhalen: ik heb al verhalen gehoord waar ze de kinderen niet uit het gezin wegkrijgen, alhoewel de waarschijnlijkheid van misbruik zo goed als zeker is. helaas dient daar dan nog het gerecht voor ingeschakeld te worden, en ondertussen blijft het misbruik in de weekends doorgaan... ![]() misbruiken van het systeem in de zachte sector zijn niet uit te sluiten, spijtig genoeg, maar naar wat ik hoor van de mensen die in het veld staan, mag ik toch wel besluiten dat de overgrote meerderheid met die opvang geholpen -GERED- is.
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
tegenwoordig worden ouders, naaste familie, het kind zelf en de opvoeders van de instelling allemaal betrokken in de besluitvorming. het systeem is uiteraard niet waterdicht, en dat zal het nooit kunnen worden, omdat je met mensen te maken hebt, niet met cijfers. zoals ik eerder al zei is dat spijtig genoeg een onvermijdelijk gevolg in de zachte sector. waar trek je de grens voor "echte probleemgevallen"? alles is zo relatief, en er zijn een heleboel mensen bij betrokken die allemaal de ingrijpende gevolgen moeten dragen van menselijke beslissingen. wat goed is voor het ene kind kan slecht zijn voor het andere. beperken? de zachte sector kampt nu al met wachtlijsten, personeelstekort en nog meer van die zaken.
goddamn my navel itches Laatst gewijzigd door doggy : 22 januari 2005 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |