![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burger
|
![]() Ik voel mij helemaal geen Belg alles behalve. En Vlaming voel ik me ook niet echt, het enige groepsgevoel dat ik ervaar en dat streekgebonden is is het Antwerpse. Als je je Belg voelt omdat Justin wint of omdat de rechterhand van Damiaan in Tremeloo begraven wordt is dat je goed recht. Iedereen voelt wat hij voelt en zo'n gevoelens gaan ridiculiseren is verwerpelijk. Waarmee ik het ook moeilijk heb is nietszeggende verdraaide uitspraken als "90% van de Belgen is tegen seperatisme" . De vraag was of u pro seperatisme bent. Niet-pro != anti. Bovendien vanaf de helft van de Walen België willen spitsen dat is er een draagvlak voor een splitsing want dan wilt de ene gemeenschap autonoom worden. Of maw kan ik zeggen dat 17,5% seperatisten volstaan om België te splitsen.
Persoonlijk bemerk ik steeds meer onverschilligheid tov het bestaan van België. 5 Jaar geleden had men nog op straat gekomen voor het behoud van België terwijl men nu naar een het-kan-er-alleen-beter-op-worden reactie neigt. De bedoeling van dit topic is m.i. dat men post of men zich Belg voelt of niet en opmerkingen als "De relevantie van deze topic is dat flaminganten systematisch stellingen neerpoten die ze niet kunnen bewijzen." getuigen niet van bijster veel volwassenheid. Denkt u op deze manier nu mensen te overtuigen?
![]() |
#24 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
O Land van roem en rouwe, van liefde en lijdensnood, Gij wordt weer vrij en groot. Wij zweren, houwe trouwe, U Vlaanderen, tot in den dood. ![]() Laatst gewijzigd door Koning Pinteman : 23 januari 2005 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij hebt jouw mening, ik heb de mijne en die zullen wat België betreft nooit hetzelfde zijn.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 23 januari 2005 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Als ik me iets niet voel dan is het wel Vlaming (met dank aan de Flambinos)
Leve België ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Burger
|
![]() Citaat:
->U kunt hem een landsverader noemen maar zeker geen volksverader ![]()
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat taalgebondenheid weldegelijk een identiteitsdragend en volksvormend element is. Zelfs in Zwitserland bemerken we dat waar er een duidelijk onderscheid wordt aangevoeld tussen de Alemannische en Romaanse Zwitsers. In bepaalde Franstalige streken van Zwitserland spreken de Franstaligen ongegeneerd over hun Duitstalige landgenoten als "les boches". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel zelfs dat ik geen Belg ben, wel dat ik de Belgische nationaliteit heb.
Belg zijn kan je evtl nog zelf bepalen, de nationaliteit daar kan ik niks aan doen. Behalve dan door mijn stem aan het Belang te geven.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |