![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() Oei sorry, ik was mis: 45.696.946 euro.
|
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() met 1 euro koop je een brood waar waar je 2 personen voor een dag mee kan voeden. Met 15.000 euro koop je 15.000 broden van bakker-kwaliteit, waar je 30.000 mensen hun honger mee kan wegnemen.
En als we het duurzamer besteden.... met 15.000 euro kan je waterfilters kopen, of zelfs een luchtcondensator. In een streek waar drinkwater nu bijna onbestaande is, is zo'n machine z'n gewicht in goud waard. Al ging het verdorie om 1 cent, Oxfam heeft niet het recht om te weigeren dat door te geven naar de projecten te zuid-oost azië.
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mocht er een bijbedoeling zijn, dan had men op het ogenblik dat de betaling vertrok daar een persmoment bij gemaakt. Als je ziet hoe de VLD overal te lande zijn mandatarissen oproept om de zitpenningen van januari bij te storten dan zie je pas hoe dat gaat. Maar de teneur van sommige tussenkomsten is een beetje dat het Belang 12.500 euro stort om heibel te maken. Dat lijkt me toch veel te ver gezocht. Veel hypocresie van het Belang zie ik niet, maar dat zal wel weer aan mij liggen. |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat is trouwens gebeurd met de 12.500 euro van het VB? |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op de stek van Hans Verreyt stond alleszins ook eerst 12-12 en pas nadien VIN. |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar de grond van de zaak is wel dat Oxfam klaarblijkelijk geprobeerd heeft om de andere partners mee te krijgen in de afwijzing van de storting als reactie op de kritiek op de werking van Oxfam. Behalve bij Unicef is dat niet gelukt. Ook het moment was op zijn minst dubbelzinnig: net op het moment dat het eindbedrag bekend werd. Dit lijkt er nog al van: 'het geld is binnen, we hebben iets gepresteerd (wat klopt) en nu gaan we ons een politiek correct gaan gedragen, want het merendeel zal zijn geld toch niet terugvragen als dat al kan (betalingen bij marktacties of zo)'. Indien Oxfam écht geraakt was door de kritiek hadden ze die zeker voor de grote show kunnen melden. De reactie van Oxfam nu lijkt verdomd op natrappen. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 27 januari 2005 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hmmm, m'n mening over Oxfam en Unicef is ook wel veranderd, maar ik zal ze heeft krijgen die natuurlijk prioriteit op diegene die partijpolitieke standpunten willen innemen. Laatst gewijzigd door instromaniac : 27 januari 2005 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat betreft dat terug vragen van u geld... ik hoop dat deze teruggevraagde gelden meteen worden doorgestord naar gelijkaardige organisaties. Anders ben je even laaghartig als UNICEF en OXFAM . |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Maar het eerste lid dat Vlaams Belanger is, en geweigerd wordt, moet nog komen.
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En waar hij die zever haalde weet ik niet want hij is ten eerste nog nooit bij ons langsgeweest, en ten tweede waren wij altijd voortrekkers van kleinschalige landbouw met respect voor dierenwelzijn. Wat ik ook haatpraktijken vind is het filmen van kinderen die een dier slaan of schoppen en die beelden open en bloot te vertonen. Als je een greintje menselijkheid hebt (i.t.t. die veehandelaars die terecht gestraft moesten worden) dan doe je dat niet, want een kind weet immers niet wat hij doet. Wel leuk hé, dat dat kind achteraf z'n school is buitengepest omdat z'n klasgenootjes die beelden op tv hadden gezien. |
|
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
Dat is verkeerd, en zou niet mogen gebeuren. Persoonlijk zou ik me eerst grondig informeren alvorens iets of iemand aan de schandpaal te hangen. Michel vandenbossche is een idealist, maar ook maar een mens. Citaat:
Die beelden hadden nooit mogen plaatsvinden... Dat is waar! Maar niet omdat wij ze niet mogen filmen, maar omdat we niets te filmen zouden mogen hebben.
![]() |
#38 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb als kind ook wel ooit eens een kip een schop gegeven, maar dan werd ik er ook voor gestraft. |
||
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het is het principe, Oxfam blaat maar over solidair zijn, open staan voor iedereen, maar zelf zijn ze UBER-racistisch, qua verkeerde indruk uitstralen kan dat tellen denk ik.
![]() |
#40 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
In het verhaal VB-Oxfam ken ik maar één partij die door onafhankelijke rechters voor racisme is veroordeeld, maar dat is een andere topic. |
|
![]() |