![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Kuifje schreef:
Citaat:
Zijn die verschillen belangrijk? Zowel NVA als VB gaan akkoord met de Vlaamse onafhankelijkheid. Beiden vertrekken vanuit het volkenrecht om dit recht op te eisen… Maar er is wel een klein verschil in de interpretatie. Het N_VA gaat uit van een soort publieke cultuur (wat is dat voor een dingens?) waar taal belangrijk is. terwijl het Vlaams Blok uitgaat van een actief beleven van de Vlaamse cultuur. |
|
![]() |
![]() |
#22 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Luddo schreef:
Citaat:
De vinger op de open wonde, Luddo. In Limburg is het net zo. Zelfs een overtuigde, maar desondanks partijongebonden Vlaams-nationalist zoals Renaet Vanheusden staat erbij en kijkt er naar. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eerste zin is mij volstrekt onduidelijk en een cordon heb ik nog nooit iets horen zeggen. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Spijtig knuppel.
#27 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Denk daar maar eens over na...
![]() |
#28 | |
|
![]() Om dat laatste wat kracht bij te zetten:
Citaat:
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Is het nu zo moeilijk?
Je kan toch tégen het "cordon sanitaire" zijn én tegelijkertijd niet vòòr het Blok zijn. Of zijn sommigen hier te dom om die nuance te zien?
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#32 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#33 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
1.ik ben TEGEN het cordon sanitaire omdat: Het in stijd is met de normen die wij in België onder "democratie" verstaan. En wanneer je probeert het toch democratisch te verantwoorden, gaan zelfs "intellectuelen" als Marc Renneboog af als een gieter. Als politici vooraf tòch allemaal beweren dat ze niet een coalitie zullen vormen met het Blok, waarom dan een cordon sanitair? Omdat ze mekaar niet vertrouwen. DAAROM! WANTROUWEN is troef. Een kliekje personen dat 10miljoen Belgen moet besturen zijn niet eens in staat mekaar onderling te vertrouwen. En dat is het beeld dat overslaat naar de bevolking. Mooie voorbeeldfunctie noem ik dat. Leg aan iedere Europese politicus de regels en de "waarom" van dit cordon sanitaire uit, en hij zal je vertellen dat het in strijd is met de democratie zoals wij ze kennen. Dus kan voor mijn part partij X op voorhand duidelijk maken dat ze niet zullen samenwerken met het Blok, maar het tegelijkertijd partij Y niet verbieden dat wél te doen. Dat is wel democratisch. Dat ikzelf geen coalitie wil aangaan met het Blok, wil niet zeggen dat ik het eens ben met ALLE manieren waarop deze partij word bestreden door de andere partijen. Begin je het een beetje te snappen? 2. En waarom ik niet VOOR het Blok ben, d�*t moet ik zelfs U toch niet uitleggen, hoop ik? ![]()
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Bourgois is altijd al ne leugenaar geweest.
Wat een pietje. |
![]() |