Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 24 april 2003, 22:29   #21
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Kuifje schreef:
Citaat:
Het Vlaams Blok wil niets toegeven op vlak van Vlaamse onafhankelijkheid. Heeft Bouregois hiermee enig probleem?
Het is spijtig dat er niet meer samenwerking is tussen het N_VA en het Vlaams Blok. Ik denk dat er meer zaken zijn die overeenkomen dan dat er verschillen zijn.

Zijn die verschillen belangrijk? Zowel NVA als VB gaan akkoord met de Vlaamse onafhankelijkheid. Beiden vertrekken vanuit het volkenrecht om dit recht op te eisen… Maar er is wel een klein verschil in de interpretatie.

Het N_VA gaat uit van een soort publieke cultuur (wat is dat voor een dingens?) waar taal belangrijk is. terwijl het Vlaams Blok uitgaat van een actief beleven van de Vlaamse cultuur.
Jean-Pierre is offline  
Oud 24 april 2003, 23:01   #22
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Bourgeois is nog zo sympathiek
Absoluut. En zéér verstandig. 8)
Mij kan het echt niet schelen hoe sympathiek een politicus wel is, ik ken die mensen toch niet persoonlijk en moet er niet mee omgaan. Het enigste wat mij interessert is of ze verstandig zijn en zich echt willen inzetten voor hun idealen, dat is bij Bourgois zeker het geval.
alpina is offline  
Oud 24 april 2003, 23:41   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Luddo schreef:

Citaat:
Ik heb nogal wat (goede) kontakten met overtuigde "Niveanen" en inderdaad, zo voelen zij de situatie ook aan. Zij zijn hoogstens arrondissementeel georganiseerd want de bestaande afdelingen lijden een schaduwbestaan met een paar mensen die zich de ziel uit het lijf werken, tegen beter weten in. Het kan zijn dat het op andere plaatsen beter draait maar in de Kempen is het zo. De militanten van vroeger zitten in het Vlaams Blok of in de Vlaamse Volksbeweging maar de meesten gruwelen van actieve partijpolitiek en staan aan de kant van de weg te kijken naar de koning... die weinig kleren aan heeft! Ze hebben het allemaal al eens meegemaakt en ... trop is voor hen teveel!

De vinger op de open wonde, Luddo.
In Limburg is het net zo.
Zelfs een overtuigde, maar desondanks partijongebonden Vlaams-nationalist zoals Renaet Vanheusden staat erbij en kijkt er naar.
Knuppel is offline  
Oud 25 april 2003, 17:45   #24
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuifje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Bloeit er weer iets moois tussen de gevestigde partijen en het Vlaams Blok in hun haat tegen de N-VA?

In je zwart-wit (sic) denken vergeet je dat Bourgeois gelijk heeft: het is bullshit om niet met een partij te willen praten omwille van hun ideeën, maar het is even naïef te denken dat er met iedereen overeengekomen kan worden. Want uiteindelijk moet er een regeerakkoord op tafel komen. En jullie Vlaams Blokkers zitten ZELF constant te roepen dat er op NIETS zal toegegeven worden. Ewel?

Op locaal niveau zal het Blok veel inschikkelijker zijn denk ik, en daar kunnen wel realistische coalities uit komen.

Verstond je het een beetje, of was het te weinig zwart-wit?
Beste Tantist,

1. Ik koester geen haat tegenover de NV-A, eerder medelijden. Gisteren sprak ik nog met enkele Niveanen, die momenteel lijden aan een acute depressie. Ze weten begot maar al te goed dat ze de kiesdrempel niet zullen halen. Wat wil je met een achterban die varieert van klassiek rechts tot extreem-links en een voorzitter met een veel te groot 'vis nog vlees'-CD&V-gehalte?

2. Wat betreft de samenwerking met het Vlaams Blok: de NV-A doet uitschijnen dat het eerste programmapunt 'Vlaamse onafhankelijkheid' is en toch weigert de partij elke taktische samenwerking met het Vlaams Blok om die onafhankelijkheid te bekomen, maar koketteren hun parlementsleden nog liever in de achterkamertjes met belgicisten van Agalev en Sp.a. Vlaamsgezinde voorstellen van Vlaams Blok-parlementsleden (o.m. van de immer ijverige Luk van Nieuwenhysen in het Vlaams Parlement) worden door Niveanen genadeloos verworpen.

3. Het Vlaams Blok wil niets toegeven op vlak van Vlaamse onafhankelijkheid. Heeft Bouregois hiermee enig probleem? Voor de rest wil het Vlaams Blok, uiteraard een hardere aanpak van de criminaliteit, een strenger vreemdelingenbeleid, enz., maar over de modaliteiten hiervan zal het Vlaams Blok nooit zeggen dat hun programma te nemen of te laten is. Zolang het maar voldoende de goede richting uitgaat. Je kan echter toch niet verwachten van het Vlaams Blok dat de partij voor de verkiezingen A zegt en na de verkiezingen B, zoals CD&V of VLD...
2 De n-va zegt juist om samenwerking op vlak van twee derdes meerderheden wel te doen, dat is het verschil tussen de andere partijen. Het cordon zegt ABSOLUUT GEEN SAMENWERKING.
Oud 25 april 2003, 18:00   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2 De n-va zegt juist om samenwerking op vlak van twee derdes meerderheden wel te doen, dat is het verschil tussen de andere partijen. Het cordon zegt ABSOLUUT GEEN SAMENWERKING.
Sorry hoor Thomas, maar dit soort nederlands versta ik niet.
De eerste zin is mij volstrekt onduidelijk en een cordon heb ik nog nooit iets horen zeggen.
Knuppel is offline  
Oud 26 april 2003, 14:14   #26
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Spijtig knuppel.
Oud 28 april 2003, 15:00   #27
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kuifje
Beste Tantist,
Beste creatie van Hergé,

Citaat:
1. Ik koester geen haat tegenover de NV-A, eerder medelijden. Gisteren sprak ik nog met enkele Niveanen, die momenteel lijden aan een acute depressie. Ze weten begot maar al te goed dat ze de kiesdrempel niet zullen halen. Wat wil je met een achterban die varieert van klassiek rechts tot extreem-links en een voorzitter met een veel te groot 'vis nog vlees'-CD&V-gehalte?
Aha, dan kent u duidelijk andere Niveanen dan ik, want iedereen denkt bij ons dat we ze wel zullen halen. Koestert u gerust maar geveinsd medelijden, dat zal wel snel veranderen in kleinerende opmerkingen op 18 mei als blijkt dat we wel verkozenen hebben.

Citaat:
2. Wat betreft de samenwerking met het Vlaams Blok: de NV-A doet uitschijnen dat het eerste programmapunt 'Vlaamse onafhankelijkheid' is en toch weigert de partij elke taktische samenwerking met het Vlaams Blok om die onafhankelijkheid te bekomen, maar koketteren hun parlementsleden nog liever in de achterkamertjes met belgicisten van Agalev en Sp.a. Vlaamsgezinde voorstellen van Vlaams Blok-parlementsleden (o.m. van de immer ijverige Luk van Nieuwenhysen in het Vlaams Parlement) worden door Niveanen genadeloos verworpen.
Excuseer, maar moet je je ziel aan de duivel verkopen om je doelen te bereiken? Als er een goed voorstel gedaan wordt van het VB, zal de N-VA daar wel aan meedoen, maar verwacht niet dat we je hele mikmak over migranten e.d. gaan meepikken. Of is dat ook intrinsiek gebonden aan dat 'Vlaams-zijn'?

Citaat:
3. Het Vlaams Blok wil niets toegeven op vlak van Vlaamse onafhankelijkheid. Heeft Bouregois hiermee enig probleem? Voor de rest wil het Vlaams Blok, uiteraard een hardere aanpak van de criminaliteit, een strenger vreemdelingenbeleid, enz., maar over de modaliteiten hiervan zal het Vlaams Blok nooit zeggen dat hun programma te nemen of te laten is.
Dan zal samenwerking mogelijk zijn. Afin, op lokaal niveau, want ik denk niet dat zowel het Blok als de N-VA in het parlement zullen zitten. Sommige Vlaams Blokkers doen echter niets liever dan de N-VA proberen te ontmaskeren, te ontluisteren, in de traditie van de inquisitie van Pater Leman tegen het Vlaams Blok. Want dat is krak hetzelfde. Is dat de bedoeling misschien?

Citaat:
Zolang het maar voldoende de goede richting uitgaat. Je kan echter toch niet verwachten van het Vlaams Blok dat de partij voor de verkiezingen A zegt en na de verkiezingen B, zoals CD&V of VLD...
Het probleem is dat het Vlaams Blok voor de schermen A zegt en achter de schermen B, wat is er hypocrieter? Zijn achterban slijmen met A en zich een politiek acceptabel imago geven door openlijk B te zeggen? Of flipfloppen achter de verkiezingen.

Denk daar maar eens over na...
Oud 28 april 2003, 15:18   #28
Tantist

Standaard

Om dat laatste wat kracht bij te zetten:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Sorry Mijnheer de Coorne, maar als U zo naief was om in de politiek te gaan, bij welke partij dan ook, en te verwachten dat de standpunten van desbetreffende partij ook de reele doelstellingen zijn.Tja, dan kan ik u alleen maar veel geluk toewensen met de zoektocht naar gezond verstand.
Oud 28 april 2003, 23:13   #29
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Is het nu zo moeilijk?
Je kan toch tégen het "cordon sanitaire" zijn én tegelijkertijd niet vòòr het Blok zijn.
Of zijn sommigen hier te dom om die nuance te zien?
Oud 29 april 2003, 16:05   #30
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Is het nu zo moeilijk?
Je kan toch tégen het "cordon sanitaire" zijn én tegelijkertijd niet vòòr het Blok zijn.
Dit is nu net dé strategie van het Blok om deze nuance te doen verdwijnen.
Oud 29 april 2003, 16:58   #31
Tantist

Standaard

Citaat:
Is het nu zo moeilijk?
Ja, ik ben zo dom. Kun jij met je onmetelijke goddelijk intelligentie wat licht werpen in deze duisternis. Zo'n slim mens als jij moet dat wel kunnen, nietwaar?
Oud 29 april 2003, 18:24   #32
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
Is het nu zo moeilijk?
Dit is nu net dé strategie van het Blok om deze nuance te doen verdwijnen.
ja ze zijn hier zo dom.
Oud 30 april 2003, 00:03   #33
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
Is het nu zo moeilijk?
Ja, ik ben zo dom. Kun jij met je onmetelijke goddelijk intelligentie wat licht werpen in deze duisternis. Zo'n slim mens als jij moet dat wel kunnen, nietwaar?
. De armen van geest wijzer maken is een werk van barmhartigheid, dus vooruit dan maar.
1.ik ben TEGEN het cordon sanitaire omdat:
Het in stijd is met de normen die wij in België onder "democratie" verstaan. En wanneer je probeert het toch democratisch te verantwoorden, gaan zelfs "intellectuelen" als Marc Renneboog af als een gieter.
Als politici vooraf tòch allemaal beweren dat ze niet een coalitie zullen vormen met het Blok, waarom dan een cordon sanitair? Omdat ze mekaar niet vertrouwen. DAAROM!
WANTROUWEN is troef. Een kliekje personen dat 10miljoen Belgen moet besturen zijn niet eens in staat mekaar onderling te vertrouwen.
En dat is het beeld dat overslaat naar de bevolking. Mooie voorbeeldfunctie noem ik dat.
Leg aan iedere Europese politicus de regels en de "waarom" van dit cordon sanitaire uit, en hij zal je vertellen dat het in strijd is met de democratie zoals wij ze kennen. Dus kan voor mijn part partij X op voorhand duidelijk maken dat ze niet zullen samenwerken met het Blok, maar het tegelijkertijd partij Y niet verbieden dat wél te doen. Dat is wel democratisch. Dat ikzelf geen coalitie wil aangaan met het Blok, wil niet zeggen dat ik het eens ben met ALLE manieren waarop deze partij word bestreden door de andere partijen. Begin je het een beetje te snappen?

2. En waarom ik niet VOOR het Blok ben, d�*t moet ik zelfs U toch niet uitleggen, hoop ik? Of heb jij hier nog nooit postings van mij gelezen?
Oud 16 mei 2003, 14:48   #34
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Bourgois is altijd al ne leugenaar geweest.
Wat een pietje.
Het Skill Effect is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be