![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel is het zo dat Balkenende heeft ingevoerd dat je, als je dat kan, vrijwilligerswerk of iets anders moet doen om de uitkering te verdienen. Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 10 december 2006 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat ze niet allemaal bedenken om mensen uit de werkloosheidsstatistieken te schrappen...
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Men kan natuurlijk zijn duikboot op de zeebodem parkeren en alle licht uitdoen om zeker te zijn de realiteit niet onder ogen te moeten nemen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De druk op de Vlaamse werklozen is reeds verhoogd en zal stelselmatig blijven verhogen. Volgens mij gaat Guy Verhofstadt, in zijn nieuw manifest, opteren voor een werkloosheidsuitkering die beperkt is in de tijd. Ben er niet zeker van, meen wel te weten dat de vld het in zijn toekomstige programmapunten gaat opnemen. Even afwachten dus. Er zal toch iets moeten gebeuren om de werkwilligheid te prikkelen. Met de toestroom van buitenlanders en de toenemende werkloosheid van plaatselijken gaat de toestand onhoudbaar worden. Sommigen onder ons gaan het niet plezant vinden, en nog spijt krijgen van al de verloren jaren dat ze zichzelf wijsmaakten, dat ze heel hun leven kunnen blijven doppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ter staving.
(belga) - Leterme verwees naar het Nederlandse voorbeeld, waar socio-economische hervormingen van premier Jan Peter Balkenende ook protest ontlokten. Het gaat onder meer om maatregelen die de werkloosheidsval moeten wegwerken, de arbeidsmarkt flexibeler maken, fiscale maatregelen en regionalisering van onder meer vennootschapsbelasting. "Bij de vorming van de nieuwe federale regering zullen die zaken hoog op de agenda staan. Dat zal uiteraard gepaard gaan met wat aanpassingsverschijnselen. Maar beter een grondige aanpassing dan de dingen op hun beloop laten", aldus Leterme, kanshebber voor het premierschap na de federale verkiezingen. "Desnoods is er in september en oktober wat onrust, maar als men blijft zeggen dat alles goed gaat, dan is er natuurlijk geen draagvlak voor veranderingen." |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom zou je een onafhankelijk Vlaanderen (zonder stempelgeld) verkiezen boven een belgie dat je onderhoudt, zonder dat je een klop hoeft te doen?
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Tussen haakjes:
vergeet de drie vakbonden niet!! Die krijgen per werkloosheidsdossier per maand hun premie! Ik ben efkes de juiste terminologie kwijt: Oh ja: dossierskosten noemen ze dat. Toch eigenaardig dat alleen de drie vakbonden werkloosheid mogen uitbetalen? Lang, lang gelden (einde 70 - begin 80 jaren) en neen, dit is geen sprookje, alhoewel de vakbonden achteraf nog lang en gelukkig verder profiteerden bestond het werkloosheidsysteem als volgt (de berekening dan) -gedurende het eerste jaar werkloosheid: 60% van het bruto begrensd maandloon -de daaropvolgende jaren 40% of een minimum volgens gezinstoestand. Dat kostte te veel en er moesten werklozen afgevoerd worden. Dus strengere toepassing van artikel weet-het-nummer-niet-meer dat toelaat om langdurige werklozen, die geen moeite doen om werk te zoeken te schorsen (tijdelijk of permanent). Algemene opstand van de vakbonden. Er werd een nieuw systeem ingevoerd, waarvan ik de details ben vergeten. Sommige werklozen kregen meer, de meesten minder. (verdeel en heers' weet je wel) Resultaat: -de uitkeringslast werd verminderd (regering tevreden) -evenveel werklozen: dus de vakbonden bleven hun premie krijgen -en de werklozen: ja die waren verdeeld en deden dus niets. Oplossing op zijn belgisch!!! Corruptie tot en met!
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel Laatst gewijzigd door hermanvk : 11 december 2006 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar ergensievrans moet er iemand voor de centen zorgen. Of is dat maar een detailke? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik trok 5OOE per maand toen ik werkloos werd in 1994. Nu 75O...Er zit groei in. Kan Balkenende mij eens uitleggen hoe je vrijwilligerswerk met "moeten" kan combineren? Of ben ik verloren gelopen in een hermeneutische cirkel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Kan Balkenende mij eens uitleggen hoe je vrijwilligerswerk met "moeten" kan combineren? Of ben ik verloren gelopen in een hermeneutische cirkel?
------------------------- Is een eufemisme voor tegen uw goesting onderbetaald een klotejob uitvoeren. Komt eraan voor jonge mensen die denken om allemaal Eno te worden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() gewoon deze regel stellen: je krijgt stempelgeld na een jaar voltijds gewerkt te hebben, en dit met een duur van 3 maand, daarna krijg je niks meer. Ben je invalide val je terug op het OCMW, ben je geen invalide of ben je niet geschikt om een taak te doen dan kan je op straat gaan leven. >> raad eens hoelang het nog zal duren voordat dit systeem wordt ingevoerd
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Mijn punt is precies datgene wat je kunt lezen boven jouw vraag.
#30 dus. Nog vragen? ![]() Laatst gewijzigd door Don Quichote : 11 december 2006 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Dat treft, dit topic nu aan te treffen,
ik heb een half uurtje geleden op een totaal ander forum nog gereageerd op een bericht over werkloosheid waarin de betrokkene, zich geheel onbewust van enige inconsistentie, zijn eigen werkloosheid "tegen wil en dank" noemde maar die van anderen "profitariaat" ![]() Rik Daems kan binnenkort voor de deuren van VW Vorst gaan liggen en nog wat mekkeren over het sociaal profitariaat dat daar weer op de straat belandt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De vakbonden van VW hebben op langere termijn veel schade berokkend aan de tewerkstelling in ons landje... Wees daarvan maar overtuigd... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 12 december 2006 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat de jeugd zich maar eens optrekt aan jouw rolmodelletje van aarsconservatief burgermannetje en half tot heel geschifte rossinante-berijder, die graag een economische onderlaag totaal afgetuigd en wel naar zijn Dulcinea wil sturen. Maar zijn paard is een ezel en zijn doelen molentjes, terwijl zijn Dulcinea Gorgona-lelijk is... Ziezo. Dat was erom vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() ![]() Veel kan hij toch niet verdragen... Maar ja, zo is hij op zijn plezantste... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Nog zo'n ridder van het trieste figuur...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Binnenkort doe ik nog een posting over Balkenbende.
Hij is gewaarschuwd.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() zoals in spanje 6 maanden daarna alle werk aannemen of uitkering kwijt
|
![]() |
![]() |