![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() Krokke8aas explained :
> "Vif" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]. .. > >> Versta me niet verkeerd, ik ben ook niet voor die 'electronische' >> identiteitskaarten. >> Maar totaal zonder identiteitskaarten zoals in UK is ook niet altijd zo >> goed als velen het wel laten uitschijnen, moeten de slechterikken niet eens >> proberen om een identiteitskaart te vervalsen. > > Wel, lees mijn aanvangsbericht nog eens: ik had het over de <houding> van de > Engelsen tegenover zullen controlemiddelen. Naar mijn gevoel zouden ze zo'n > electronische IK met al haar controle- en spionagemogelijkheden niet pikken. > Wij doen dat wel. > Aan andere kant aanvaard men wel in UK dat een BNP lid geen politieagent mag worden. Of dat ze zelfs de kans hebben aan de deur gezet te worden als ze lid zijn van BNP. Ze zouden hier eens flikken aan de deur moeten zetten omwille van hun politieke overtuiging als ze VLBL'er zijn. -- Vif http://www.vif.be/MesNews/ |
![]() |
#22 |
|
![]() "omarr" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > > "Krokke8aas" <krokke apestaartje advalvas be> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... >> "Vif" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]. .. >>> Krokke8aas was thinking very hard : >>>> "Vif" <[email protected]> schreef in bericht >>>> news:[email protected]. .. >>>>> Krokke8aas was thinking very hard : >>>>>> "Vif" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>> news:[email protected]. .. >>>>>> >>>>>>> Dus een bewijs wie ze zijn in hun portefeuille willen ze niet, maar >>>>>>> een bewijs wie ze zijn rond hun nek die iedereen kan zien dag in >>>>>>> dag uit wel. >>>>>> >>>>>> Logisch. Het eerste is een machtsmiddel van de overheid om de >>>>>> burgers zo goed mogelijk onder controle te krijgen. Je krijgt er >>>>>> <niets> terug. Het tweede gaat meestal uit van je werkgever, die je >>>>>> echt iets in ruil geeft. Bovendien kan je die steeds buitengooien >>>>>> wanneer je maar wenst; met de overheid gaat dat niet zo makkelijk. >>>>>> >>>>> >>>>> Maar dat wat volgens jou logisch is brengt ook met zich mee dat >>>>> dieven niet met een paspoort moeten bewijzen wie ze zijn maar genoeg >>>>> hebben aan een bibliotheekkaartje of een gasrekeniging op jouw naam >>>>> om op jouw naam bankrekeningen te openen, winkelkaarten te verkrijgen >>>>> enz... >>>>> >>>>> Dus als het gaat om vervalsing en misbruik hebben ze in UK nog niet >>>>> eens een electronisch paspoort nodig en hoeven ze dat niet te kraken >>>>> om dat te doen. In UK heb je voor niks een paspoort nodig. Een >>>>> rekening die je weggooide zonder te versnipperen of laat >>>>> rondslingeren kan al voldoende zijn voor een dief om jouw naam overal >>>>> te kunnen misbruiken. >>>>> >>>>> En het ging tenslotte over misbruik van identiteitskaarten. >>>> >>>> Ging het daarover? Uitsluitend? >>>> >>>> Het controle-aspect is heel wat verstrekkender. Een soevereine, >>>> zelfbewuste burger laat zich niet ringeloren met databanken en pasjes. >>>> >>> >>> Daarom dat er zoveel mensen rondlopen met Colruyt-, Dehaize-, >>> Carrefour-kaartjes in hun zak :-p >>> >>> Die firma's hebben ook veel informatie over je wat je eet, wat je >>> drinkt, hoe vaak je iets koopt, hoe je reageert op bepaalde solden of >>> acties. Zelfs meer persoonlijke gegevens dan je naam, je adres en je >>> INSZ nummer dat je identiteitskaart bevat. >> >> Daar <kies> je persoonlijk voor, mevrouw. Je krijgt er ook iets voor in >> ruil, en je kan het weer buitengooien op elk gewenst moment. De staat >> legt zijn electronisch controlemiddel gewoon eenzijdig op, zonder >> mogelijkheid tot verweer of beroep. >> >> Krokke8aas > > Het wordt pas erg als allerlei informatie in handen komt van mensen die > de democratie niet zo genegen zijn krokke Precies! En als degenen die die kaart invoeren dan nog eens dezelfden zijn als degenen die de democratie niet zo genegen zijn, dan wordt het helemaal ondraaglijk, Omarr. Is men als burger dan niet in een gerechtigde staat van verweer (of zoiets)? Krokke8aas |
![]() |
#23 |
|
![]() "VisualHugo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] oups.com... > lesjkasjki wrote: > >> ben ik wat blij dat in de toekomst al mijn gegevens via het internet >> gaan worden verzonden. Gelukkig gaat microsoft voor een veilig > systeem >> zorgen. >> Gangsters bouwen nu al uitgebreid feest hoor ik > > Brave New World. De jacht op de de-encryptie van de Belgische > identiteitskaart is *nu* open. Hackers aller landen, een nieuwe > opwindende uitdaging. Gewoon wachten op het eerste programmaatje dat in > de PROM van de kaartlezer kan worden geflasht, en waarmee je *alles* > kan zien, zelfs waar en wanneer je dat stukje sexy lingerie gekocht > hebt, en hoe snel je rekening te plunderen. > mvg, VH > http://vh.skynetblogs Idd het erge aan deze evolutie (escalatie?) is het 'netwerk' dat hier zijn knooppunt krijgt : Elk boek dat je uitleent in de bib, elke reis die je boekt, elk stapje dat je op de oude markt zet, elk geneesmiddel dat je koopt, �*lles waar je digitaal voor betaalt of betaald krijgt, wat je typt en surft (ISP black boxes) wanneer je met je auto rijdt (http://www.pistonheads.com/news/defa...p?storyId=9726) en waarnaartoe...kan nu *potentieel* verzameld worden, en opgeroepen worden via één 'handle' : je paspoort dat je ten alle tijde bij je moet hebben. ....zolang je de dingen die je doet, legaal doet, wordt je nog beter in de gaten gehouden. Onder andere door de staat, maar ook door ondernemingen... http://www.lariat.org/AtTheMovies/new/corporation.html Cybercriminelen lijken me nog het kleinste probleem vergeleken met de twee voorgaande. De conclusie ligt in het verlengde van de bevindingen van de meeste belgen ivm ons belastingsysteem. |
![]() |
#24 |
|
![]() "Vif" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]. .. > Krokke8aas explained : >> "Vif" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]. .. >> >>> Versta me niet verkeerd, ik ben ook niet voor die 'electronische' >>> identiteitskaarten. >>> Maar totaal zonder identiteitskaarten zoals in UK is ook niet altijd zo >>> goed als velen het wel laten uitschijnen, moeten de slechterikken niet >>> eens proberen om een identiteitskaart te vervalsen. >> >> Wel, lees mijn aanvangsbericht nog eens: ik had het over de <houding> >> van de Engelsen tegenover zullen controlemiddelen. Naar mijn gevoel >> zouden ze zo'n electronische IK met al haar controle- en >> spionagemogelijkheden niet pikken. Wij doen dat wel. >> > > Aan andere kant aanvaard men wel in UK dat een BNP lid geen politieagent > mag worden. Of dat ze zelfs de kans hebben aan de deur gezet te worden > als ze lid zijn van BNP. > > Ze zouden hier eens flikken aan de deur moeten zetten omwille van hun > politieke overtuiging als ze VLBL'er zijn. Tja, ze mogen dan niet perfect zijn, ik herken in GB een groter verzet tegen de toenemende vrijheidsinperking dan in continentaal Europa. Als we allemaal electronisch gescand en geregistreerd zijn: wat kan er dan allemaal? En als dat je niet veel zegt, misschien word je dan wel enigszins verontrust bij de gedachte dat één of andere extremistische partij aan het bewind kan komen en over al die extra controlemiddelen kan beschikken? Krokke8aas |
![]() |
#25 |
|
![]() "Vif" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. > Ghingis Khan formulated the question : >>>> >>>> Niet te verwonderen dat mensen zonder papieren naar de UK willen. >>> >>> Voila, je eurocent is gevallen. >>> En je moet je niet inschrijven in gemeente als je ergens gaat wonen. Dus >>> nog een voordeel voor hen. >>> >> >> Voor wie zich aan de regels van het gastland houd zie ik geen enkel >> probleem, >> maar.........................al die anderen die het niet zo goed >> voorhebben. > > Is het niet in elk land zo dat men dan die werkgevers die die mensen > zonder papier te werkstellen heel hard zou moeten aanpakken? > > Geven die werkgevers illegalen geen job (meestal laag betaalt) , hebben ze > geen inkomsten. Zullen ze ook geen reclame maken naar huis toe: "het lukte > en kom ook maar af, ik verdien hier goed in 't zwart." > > Hoeveel hebben ze er ook hier onlangs weeral niet opgepakt die illegaal > verbleven en in fruitsector werkten voor laag loontje? > Tja............geld stinkt niet hé...zelfs bloedgeld niet. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#26 |
|
![]() Krokke8aas presented the following explanation :
>> >> Aan andere kant aanvaard men wel in UK dat een BNP lid geen politieagent >> mag worden. Of dat ze zelfs de kans hebben aan de deur gezet te worden als >> ze lid zijn van BNP. >> >> Ze zouden hier eens flikken aan de deur moeten zetten omwille van hun >> politieke overtuiging als ze VLBL'er zijn. > > Tja, ze mogen dan niet perfect zijn, ik herken in GB een groter verzet tegen > de toenemende vrijheidsinperking dan in continentaal Europa. In sommige gevallen wordt hun vrijheid meer ingeperkt dan hier en dat slikken ze geduldig. Er wordt om nog maar voorbeeld te geven meer bepaald wat ze mogen zien, wat ze mogen horen dan je denkt. Films worden geband, videoclips, liedjes, boeken... zelfs dat kikker ringtone advertentietje werd geband van tv (omdat dat kikkertje zijn privedelen te zien waren). Zoals elk land heeft UK zijn voor en nadelen. Als men de voordelen bekijkt moet je ook de nadelen bekijken. Natuurlijk zouden we allen in een land willen leven dat alleen voordelen heeft, maar.... die bestaan niet. > Als we allemaal electronisch gescand en geregistreerd zijn: wat kan er dan > allemaal? En als dat je niet veel zegt, misschien word je dan wel enigszins > verontrust bij de gedachte dat één of andere extremistische partij aan het > bewind kan komen en over al die extra controlemiddelen kan beschikken? > Welke extremistische partij moet ik dan meest schrik van hebben? >:| -- Vif http://www.vif.be/MesNews/ |
![]() |
#27 |
|
![]() "Vif" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]. .. > Krokke8aas presented the following explanation : >>> >>> Aan andere kant aanvaard men wel in UK dat een BNP lid geen >>> politieagent mag worden. Of dat ze zelfs de kans hebben aan de deur >>> gezet te worden als ze lid zijn van BNP. >>> >>> Ze zouden hier eens flikken aan de deur moeten zetten omwille van hun >>> politieke overtuiging als ze VLBL'er zijn. >> >> Tja, ze mogen dan niet perfect zijn, ik herken in GB een groter verzet >> tegen de toenemende vrijheidsinperking dan in continentaal Europa. > > In sommige gevallen wordt hun vrijheid meer ingeperkt dan hier en dat > slikken ze geduldig. Er wordt om nog maar voorbeeld te geven meer bepaald > wat ze mogen zien, wat ze mogen horen dan je denkt. Films worden geband, > videoclips, liedjes, boeken... zelfs dat kikker ringtone advertentietje > werd geband van tv (omdat dat kikkertje zijn privedelen te zien waren). > > Zoals elk land heeft UK zijn voor en nadelen. Als men de voordelen > bekijkt moet je ook de nadelen bekijken. Natuurlijk zouden we allen in > een land willen leven dat alleen voordelen heeft, maar.... die bestaan > niet. Je zegt het wat prekering, maar er zit iets in, Vif. Heb je meer info over dat soort vrijheidsbeperkende maatregelen in de UK? En wat met Ierland? >> Als we allemaal electronisch gescand en geregistreerd zijn: wat kan er >> dan allemaal? En als dat je niet veel zegt, misschien word je dan wel >> enigszins verontrust bij de gedachte dat één of andere extremistische >> partij aan het bewind kan komen en over al die extra controlemiddelen >> kan beschikken? >> > > Welke extremistische partij moet ik dan meest schrik van hebben? >:| Naar eigen inzicht en smaak in te vullen. Dat is het precies: creëer je eigen nachtmerrie, en ga dan na of je standpunt nog steeds opgaat. Krokke8aas |
![]() |
#28 |
|
![]() > > Brave New World. De jacht op de de-encryptie van de Belgische
> > identiteitskaart is *nu* open. Hackers aller landen, een nieuwe > > opwindende uitdaging. Gewoon wachten op het eerste programmaatje dat in > > de PROM van de kaartlezer kan worden geflasht, en waarmee je *alles* > > kan zien, zelfs waar en wanneer je dat stukje sexy lingerie gekocht > > hebt, en hoe snel je rekening te plunderen. > > Als er ergens een burgerlijk-ongehoorzaamheidsbeweging op zijn plaats is, > dan wel voor dit punt. De overheid zet een stap te ver. In Engeland zou men > zoiets nooit pikken. In Groot Brittannie zijn ze wel al met heel gelijkaardige plannen bezig... zogezegd om de terroristen het leven moeilijker te maken (ja, ale kom). |
![]() |
#29 |
|
![]() "Patrick DeJong" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... >> > Brave New World. De jacht op de de-encryptie van de Belgische >> > identiteitskaart is *nu* open. Hackers aller landen, een nieuwe >> > opwindende uitdaging. Gewoon wachten op het eerste programmaatje dat >> > in >> > de PROM van de kaartlezer kan worden geflasht, en waarmee je *alles* >> > kan zien, zelfs waar en wanneer je dat stukje sexy lingerie gekocht >> > hebt, en hoe snel je rekening te plunderen. >> >> Als er ergens een burgerlijk-ongehoorzaamheidsbeweging op zijn plaats >> is, >> dan wel voor dit punt. De overheid zet een stap te ver. In Engeland zou > men >> zoiets nooit pikken. > > In Groot Brittannie zijn ze wel al met heel gelijkaardige plannen > bezig... > zogezegd om de terroristen het leven moeilijker te maken (ja, ale kom). Maar België is wel het <eerste land ter wereld> dat een dergelijk totalitair controlemiddel daadwerkelijk invoert. Zelfs in die mate dat de grote promotor van de wereldwijde controle, dhr. Bill Gates, er persoonlijk voor naar Brussel komt afgezakt om ons staatssecretariske Van Velthoven over de bol te aaien, en dan nog als hoofdpunt in het middagnieuws opgevoerd wordt. We mogen het ook meemaken dat een andere, liberale staatssecretaris, die zichzelf een voorstander van integrale democratie noemt, de electronische identiteitskaart zijn grootste verwezenlijking noemt. Een liberaal, asjblieft! Niet vergeten ook dat het electronisch stemmen zonder de minste vorm van controle of garantie, ook in dit land al het verst gevorderd is. "I've seen the future and it was Belgian and scary"? Krokke8aas |
![]() |
#30 |
|
![]() "Krokke8aas" <krokke apestaartje advalvas be> schreef in bericht
news:[email protected] i.nl... > Maar België is wel het <eerste land ter wereld> dat een dergelijk > totalitair controlemiddel daadwerkelijk invoert. Zelfs in die mate dat de > grote promotor van de wereldwijde controle, dhr. Bill Gates, er > persoonlijk voor naar Brussel komt afgezakt om ons staatssecretariske Van > Velthoven over de bol te aaien, en dan nog als hoofdpunt in het > middagnieuws opgevoerd wordt. We mogen het ook meemaken dat een andere, > liberale staatssecretaris, die zichzelf een voorstander van integrale > democratie noemt, de electronische identiteitskaart zijn grootste > verwezenlijking noemt. Een liberaal, asjblieft! > Niet vergeten ook dat het electronisch stemmen zonder de minste vorm van > controle of garantie, ook in dit land al het verst gevorderd is. "I've > seen the future and it was Belgian and scary"? Ik zou hier nog dit willen aantoevoegen: voor wie moet je als burger die dit een uiterst gevaarlijke ontwikkeling vindt, stemmen? Ik heb geen enkele partij tegen de invoering van de electronische identiteitskaart. Ook het Belang vanuit de oppositie niet! Wat dit thema betreft leven we in een potdichte éénpartijstaat. Krokke8aas |
![]() |
#31 |
|
![]() Vif wrote:
> Krokke8aas presented the following explanation : > >> Als we allemaal electronisch gescand en geregistreerd zijn: wat kan er >> dan allemaal? En als dat je niet veel zegt, misschien word je dan wel >> enigszins verontrust bij de gedachte dat één of andere extremistische >> partij aan het bewind kan komen en over al die extra controlemiddelen >> kan beschikken? >> > > Welke extremistische partij moet ik dan meest schrik van hebben? >:| _Iedere_ partij die alleen aan de macht komt - op welke wijze ook - zal extremistisch worden. M.a.w., zoals het er nu voorstaat, moet ge het meeste schrik hebben van het Correcto-kartel, omdat zij heel goed op weg zijn om één bepaalde partij aan een absolute meerderheid te helpen. -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#32 |
|
![]() Krokke8aas wrote:
> "omarr" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > >>Het wordt pas erg als allerlei informatie in handen komt van mensen die >>de democratie niet zo genegen zijn krokke > > > Precies! En als degenen die die kaart invoeren dan nog eens dezelfden zijn > als degenen die de democratie niet zo genegen zijn, dan wordt het helemaal > ondraaglijk, Omarr. Is men als burger dan niet in een gerechtigde staat van > verweer (of zoiets)? Het Microgolf-Verzet! -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#33 |
|
![]() "Krokke8aas" <krokke apestaartje advalvas be> schreef in bericht
news:[email protected] i.nl... > Maar België is wel het <eerste land ter wereld> dat een dergelijk > totalitair controlemiddel daadwerkelijk invoert. Zelfs in die mate dat de > grote promotor van de wereldwijde controle, dhr. Bill Gates, er > persoonlijk voor naar Brussel komt afgezakt om ons staatssecretariske Van > Velthoven over de bol te aaien, en dan nog als hoofdpunt in het > middagnieuws opgevoerd wordt. We mogen het ook meemaken dat een andere, > liberale staatssecretaris, die zichzelf een voorstander van integrale > democratie noemt, de electronische identiteitskaart zijn grootste > verwezenlijking noemt. Een liberaal, asjblieft! > Niet vergeten ook dat het electronisch stemmen zonder de minste vorm van > controle of garantie, ook in dit land al het verst gevorderd is. "I've > seen the future and it was Belgian and scary"? Ik zou hier nog dit willen aantoevoegen: voor wie moet je als burger die dit een uiterst gevaarlijke ontwikkeling vindt, stemmen? Ik heb geen enkele partij tegen de invoering van de electronische identiteitskaart horen protesteren. Ook het Belang vanuit de oppositie niet! Wat dit thema betreft leven we in een potdichte éénpartijstaat. Krokke8aas |
![]() |
#34 |
|
![]() On Tue, 01 Feb 2005 12:42:27 GMT, lesjkasjki <[email protected]>
wrote: >ben ik wat blij dat in de toekomst al mijn gegevens via het internet >gaan worden verzonden. Gelukkig gaat microsoft voor een veilig systeem >zorgen. >Gangsters bouwen nu al uitgebreid feest hoor ik dat feesten doen ze al jaren bij gebrek aan een electronisch toezicht :-) |
![]() |
#35 |
|
![]() *Krokke8aas* schreef op 1/02/2005 in _be.burgerrechten_
> "Krokke8aas" <krokke apestaartje advalvas be> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > >> Maar België is wel het <eerste land ter wereld> dat een dergelijk >> totalitair controlemiddel daadwerkelijk invoert. Zelfs in die mate dat de >> grote promotor van de wereldwijde controle, dhr. Bill Gates, er persoonlijk >> voor naar Brussel komt afgezakt om ons staatssecretariske Van Velthoven >> over de bol te aaien, en dan nog als hoofdpunt in het middagnieuws >> opgevoerd wordt. We mogen het ook meemaken dat een andere, liberale >> staatssecretaris, die zichzelf een voorstander van integrale democratie >> noemt, de electronische identiteitskaart zijn grootste verwezenlijking >> noemt. Een liberaal, asjblieft! >> Niet vergeten ook dat het electronisch stemmen zonder de minste vorm van >> controle of garantie, ook in dit land al het verst gevorderd is. "I've seen >> the future and it was Belgian and scary"? > > Ik zou hier nog dit willen aantoevoegen: voor wie moet je als burger die dit > een uiterst gevaarlijke ontwikkeling vindt, stemmen? Ik heb geen enkele > partij tegen de invoering van de electronische identiteitskaart. Ook het > Belang vanuit de oppositie niet! Wat dit thema betreft leven we in een > potdichte éénpartijstaat. De dictatoriale democratie rukt steeds verder op. Dat is het enige waar de hedendaagse beleidsvoerders mee bezig zijn, controle van je geboorte tot aan je dood, en dit om je als loonslaaf maximum te kunnen uitbuiten. -- Toerisme Waasland http://scarlet.be/~andromed/ np: (Winamp is not active ;-) |
![]() |
#36 |
|
![]() "Krokke8aas" <krokke apestaartje advalvas be> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > "VisualHugo" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] oups.com... > >> Brave New World. De jacht op de de-encryptie van de Belgische >> identiteitskaart is *nu* open. Hackers aller landen, een nieuwe >> opwindende uitdaging. Gewoon wachten op het eerste programmaatje dat in >> de PROM van de kaartlezer kan worden geflasht, en waarmee je *alles* >> kan zien, zelfs waar en wanneer je dat stukje sexy lingerie gekocht >> hebt, en hoe snel je rekening te plunderen. > > Als er ergens een burgerlijk-ongehoorzaamheidsbeweging op zijn plaats is, > dan wel voor dit punt. De overheid zet een stap te ver. In Engeland zou > men zoiets nooit pikken. > > Krokke8aas holy moly kroky Hoor ik je hier nu pleiten voor burgerlijke ongehoorzaamheid ? Dat gaat al snel tot geweld leiden, dat besef je toch ? |
![]() |
#37 |
|
![]() "Krokke8aas" <krokke apestaartje advalvas be> schreef >> Welke extremistische partij moet ik dan meest schrik van hebben? >:| > > Naar eigen inzicht en smaak in te vullen. Dat is het precies: creëer je > eigen nachtmerrie, en ga dan na of je standpunt nog steeds opgaat. > > Krokke8aas je hebt Vif onderschat he ? Een taaie tante he ? |
![]() |
#38 |
|
![]() "omarr" <[email protected]> schreef > > Het wordt pas erg als allerlei informatie in handen komt van mensen die de > democratie niet zo genegen zijn krokke > > omarr Mee eens maar in dat geval moeten we ons VANDAAG nog beginnen zorgen te maken. |
![]() |
#39 |
|
![]() Krokke8aas was thinking very hard :
>> >> In sommige gevallen wordt hun vrijheid meer ingeperkt dan hier en dat >> slikken ze geduldig. Er wordt om nog maar voorbeeld te geven meer bepaald >> wat ze mogen zien, wat ze mogen horen dan je denkt. Films worden geband, >> videoclips, liedjes, boeken... zelfs dat kikker ringtone advertentietje >> werd geband van tv (omdat dat kikkertje zijn privedelen te zien waren). >> >> Zoals elk land heeft UK zijn voor en nadelen. Als men de voordelen bekijkt >> moet je ook de nadelen bekijken. Natuurlijk zouden we allen in een land >> willen leven dat alleen voordelen heeft, maar.... die bestaan niet. > > Je zegt het wat prekering, maar er zit iets in, Vif. Heb je meer info over > dat soort vrijheidsbeperkende maatregelen in de UK? En wat met Ierland? > Heb nooit gewoond in Ierland dus daar weet ik niet zoveel van. Ik weet dat films zoals "The Exorsist" en "Clockwork Orange" jaren geband waren. Er zal wel ergens een lijst te vinden zijn van de films die verboden zijn en waren. Of dat er eerst stukken moeten uitgeknipt worden voor ze vertoond of verkocht mogen worden (zoals in een paar Batman films en zelfs in "The Bodyguard"). Er zijn pc-games waar ze scheldwoorden moeten vervangen in blieps voor die uitgebracht mogen worden. Wist je trouwens dat men ook geen lucifers, lijm, aanstekers en nog een hele lijst andere dingen mag verkopen aan iemand jonger dan 16. En natuurlijk drank en sigaretten. En iemand die in winkel werkt en die jonger is dan 18 moet volgens de wet er een volwassene bij roepen voor toezicht als ze drank sigaretten of andere dingen van die lijst verkoopt. -- Vif http://www.vif.be/MesNews/ |
![]() |
#40 |
|
![]() "omarr" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Krokke8aas" <krokke apestaartje advalvas be> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > > "Vif" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]. .. > >> Krokke8aas was thinking very hard : > >>> "Vif" <[email protected]> schreef in bericht > >>> news:[email protected]. .. > >>>> Krokke8aas was thinking very hard : > >>>>> "Vif" <[email protected]> schreef in bericht > >>>>> news:[email protected]. .. > >>>>> > >>>>>> Dus een bewijs wie ze zijn in hun portefeuille willen ze niet, maar > >>>>>> een bewijs wie ze zijn rond hun nek die iedereen kan zien dag in dag > >>>>>> uit wel. > >>>>> > >>>>> Logisch. Het eerste is een machtsmiddel van de overheid om de burgers > >>>>> zo goed mogelijk onder controle te krijgen. Je krijgt er <niets> > >>>>> terug. Het tweede gaat meestal uit van je werkgever, die je echt iets > >>>>> in ruil geeft. Bovendien kan je die steeds buitengooien wanneer je > >>>>> maar wenst; met de overheid gaat dat niet zo makkelijk. > >>>>> > >>>> > >>>> Maar dat wat volgens jou logisch is brengt ook met zich mee dat dieven > >>>> niet met een paspoort moeten bewijzen wie ze zijn maar genoeg hebben > >>>> aan een bibliotheekkaartje of een gasrekeniging op jouw naam om op jouw > >>>> naam bankrekeningen te openen, winkelkaarten te verkrijgen enz... > >>>> > >>>> Dus als het gaat om vervalsing en misbruik hebben ze in UK nog niet > >>>> eens een electronisch paspoort nodig en hoeven ze dat niet te kraken om > >>>> dat te doen. In UK heb je voor niks een paspoort nodig. Een rekening > >>>> die je weggooide zonder te versnipperen of laat rondslingeren kan al > >>>> voldoende zijn voor een dief om jouw naam overal te kunnen misbruiken. > >>>> > >>>> En het ging tenslotte over misbruik van identiteitskaarten. > >>> > >>> Ging het daarover? Uitsluitend? > >>> > >>> Het controle-aspect is heel wat verstrekkender. Een soevereine, > >>> zelfbewuste burger laat zich niet ringeloren met databanken en pasjes. > >>> > >> > >> Daarom dat er zoveel mensen rondlopen met Colruyt-, Dehaize-, > >> Carrefour-kaartjes in hun zak :-p > >> > >> Die firma's hebben ook veel informatie over je wat je eet, wat je drinkt, > >> hoe vaak je iets koopt, hoe je reageert op bepaalde solden of acties. > >> Zelfs meer persoonlijke gegevens dan je naam, je adres en je INSZ nummer > >> dat je identiteitskaart bevat. > > > > Daar <kies> je persoonlijk voor, mevrouw. Je krijgt er ook iets voor in > > ruil, en je kan het weer buitengooien op elk gewenst moment. De staat legt > > zijn electronisch controlemiddel gewoon eenzijdig op, zonder mogelijkheid > > tot verweer of beroep. > > > > Krokke8aas > > Het wordt pas erg als allerlei informatie in handen komt van mensen die de > democratie niet zo genegen zijn krokke > Oef...Dan mogen we gerust zijn. De sossen hebben het voor het zeggen en we weten dat ze het beste met ons voorhebben. Leve de goelag. Wordt Elsenborn nog gebruikt door het leger? JC |