![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() En nu weet ik nog niet wat de N-VA temaken heeft met het verlies van de dotatie voor het VB.
Wij hebben die wet niet goedgekeurd. |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want zelfs de middenklasse bevolking is niet in staat zelf zijn verkiezingen te bekostigen. Het zal enkel de elite zijn die financieel in staat is een campagne te voeren. Deze partijdotatie dient voor 1: de verschillende sociale bevolkingsgroepen de kans te geven deel te nemen aan het beleid. (althans in theorie) 2: Met een partijdotatie verminderd u de kans op smeergeld. (Agusta en co). En om nog een duidelijker voorbeeld te hebben, De VS waar de bedrijven baas zijn over de regering en het congres. U mag ook niet vergeten, dat een partij die deftig werk wil afleveren een studiedienst moet hebben. maw dit geld keert onrechtstreeks terug via expertise naar het beleidsmakers toe. En verruim je de belichtingshoek van expertise omdat teams benaderd worden door experten vanuit verschillende politieke ideologische strekkingen. Laatst gewijzigd door giserke : 1 februari 2005 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De Blok *knip* eerste klasse verveelde zich, en ging dan nog maar eens zijn frustraties afwenden op N-VA. Laatst gewijzigd door flyingrhyno : 2 februari 2005 om 11:18. Reden: Op vraag van de geviseerde |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou jij niet kwaad zijn als militant als je dit leest ? |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Moet ik dan tekstjes gaan pennen dat het VB zich "verkocht" heeft aan de SP.A? Nee, want ik ben niet zo'n zurig type als Hyoens dat elke losse flodder afvuurt op de tegenstander... |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En sinds wanneer is het vb haar centen ontnomen? Laatst gewijzigd door giserke : 2 februari 2005 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ik heb mensen zoals Manu Ruys, Marc Grammens, prof Storme, enz achter mij! Wie jij? Laatst gewijzigd door jan hyoens : 2 februari 2005 om 11:47. |
||
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
zegt in feite dat het Blok inderdaad racistisch is. Een Niet racistische partij moet geen schrik hebben dat ze hun dotatie verliezen. De Vlaams-nationale partij N-VA heeft zopas haar dotatie terug gekregen. |
|
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Alle Waalse partijen hebben de dotatie voor N-VA goedgekeurd. Daartegenover heeft het Blok anderhalf jaar lang actie gevoerd met PM's tegen de dotatie van N-VA. |
|
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() Het valt me wel op dat de NVA'ers hier geen tegenargumenten posten... Als ik de startpost lees is het niet rechtsreeks de schuld van de NVA dat die wet is goedgekeurd. De VLD heeft immers een onderonsje georganiseerd. Niet den NVA.
|
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
sinds wanneer hebben de Vlaamse partijen beslist een procedure te staren tegen het VB om zijn centen af te nemen? De N-VA en ikzelf zijn tegen die wet. Daarom hebben we ook tegen gestemd. Meer nog, alle vlaamse partijen uitgenomen Groen! hebben de beslissing genomen het VB niet in de martelaarspositie te duwen. En blijft het VB zijn dotatie krijgen. Voor de rest heeft de N-VA met heel die affère niks te maken. |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Ik merk trouwens op dat die aanpassing al een decennium op zich liet wachten, hoewel bij het verminderen van het aantal senatoren al duidelijk was overeengekomen de partijfinanciering dienaangaande te wijzigen. Omdat de N-VA nu uit de boot is gevallen, heeft ze dat proces in een stroomversnelling gezet. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maakt het u niet een klein beetje argwanend dat het VB danzij Spirit en SP.A haar dotatie heeft kunnen behouden? Moet ik nu ook van "verraad" staan schreeuwen? Nee, want ik gun een andere partij ook waar ze recht op heeft. Een houding die blijkbaar niet van twee kanten komt... |
|
![]() |