![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Beperkte kennis? Ik vertoef al jaren tussen moslims van allerlei slag van bijna over heel de wereld. Er is niets dat ik nog niet gehoord of gelezen heb. Ik weet waar ik het over heb. Jij daarentegen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Je probleem is dat je veralgemeent. Wie naar jambers kijkt kan ook de indruk hebben dat vlaanderen een marginaal stukje grond is, echter komen ook hier (net zoals op die site) enkel schrijnende gevallen ter sprake. Er zijn evenveel gevallen die niet schrijnend zijn, maar die hoeven niet verteld te worden omdat men ervan uitgaat dat de meeste mensen niet veralgemenen. Ik zie trouwens niet in waarom ik de parallel naar het christendom niet zou mogen trekken? het gaat in beide gevallen om hetzelfde fenomeen, enkel in een andere godsdienst.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat je moslims kent en veel gelezen hebt geldt ook voor mij en bovendien ook voor de moslims zelf. Verder raad ik je aan niet nogmaals aan te tonen dat ik geen kenner van de koran ben. Dat heb ik al toegegeven en doet hier nu eens niets terzake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() 'Je mag me gerust aantonen dat je meer afweet van de koran dan de meeste moslims.Maar toon het dan aan en post niet in twee topics dezelfde teksten. '
Wat wil je dan weten? Hoe moet ik dat aantonen? Of moet ik hier de hele koran posten? Ik kan je anders wel een link naar korans online geven als je wil. Dat spaart mij veel werk uit. ![]() 'Dat je moslims kent en veel gelezen hebt geldt ook voor mij en bovendien ook voor de moslims zelf.' Wel ja. Veel moslims geloven enkel wat ze willen geloven. En al wat op veel islamitische sites staat om westerlingen kennis te laten krijgen met de islam met de bedoeling om de islam te verspreiden... ben je al eens gaan kijken op yahoo groepen er zijn er meer dan 5000. Moet je eens doen. De interessantste zijn die waarbij je lid moet worden vooraleer je de teksten kan lezen. 'Ask any questions and we will be glad to answer them' ![]() 'Verder raad ik je aan niet nogmaals aan te tonen dat ik geen kenner van de koran ben. Dat heb ik al toegegeven en doet hier nu eens niets terzake.' Geen probleem ![]() Laatst gewijzigd door smiley : 3 februari 2005 om 17:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Ik veralgemeen niet. Ik zeg altijd, er zijn moslims, moslims en moslims. Moslims zeggen wel allemaal dat het niet aan jou is om te bepalen wie moslim is en wie niet. En iedereen is als moslim geboren zeggen ze (dus jij ook straf he ![]() ![]() Als ze de koran goed lezen staat er echter dat men de koran niet mag veranderen en moet navolgen of je bent geen goed moslim meer. Je bent al vlug een afvallige. En o wee dan. Het Christendom en de Islam zijn niet hetzelfde. De Islam heeft zijn eigen wetten bvb (sharia) het leger, gerecht... je hele leven.. alles is Islam vandaar ook dat de scheiding van religie en staat in de islam eigenlijk onmogelijk is. Dat is tegen de islam... en als je tegen de islam bent. O wee... Dit kan men niet van het Christendom zeggen. Het Christendom had niet zoiets als eigen 'sharia' wetten. Er bestond ook niet zoiets als een 'islamstaat' in het Christendom. Vandaar dat de scheiding van kerk en staat geen probleem was (er bestaat trouwens geen kerk in islam). En wat het fout of juist interpreteren betreft van de teksten. Dat gaat op voor de Bijbel. En christenen weten dat alles in de bijbel opgeschreven is door mensen... Doch elke moslim leert dat de Koran geen tegenstrijdigheden of fouten bevat en nooit veranderingen heeft ondergaan. Dat de teksten klaar en duidelijk zijn voor iedereen en niet vatbaar zijn voor verkeerde interpretaties en dat die is voor alle tijden. Ik denk niet dat in de bijbel staat dat de bijbel nooit veranderingen heeft ondergaan, dat die klaar en duidelijk is voor iedereen en niet vatbaar is voor verkeerde interpretaties. Wie heeft er nu gelijk. Diegene die de sharia afwijst, voor democratie en voor een seculiere maatschappij is en die de koran anders interpreteert of woorden bijflanst die er niet geschreven staan om het maar wat op te fleuren zoals het voorbeeldje dat ik eerder aanhaalde in de vorige post (en wat echt grappig was ![]() Professor Vermeersch en die islam kenner (ik kan nu direct niet op zijn naam komen als je wil zal ik het opzoeken) zouden mij trouwens gelijk geven. Wat jij zei. Pas op of de gematigden zouden wel eens kunnen radicalizeren. Bang dat ze de koran beter gaan lezen misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Ook moeten vrouwen erop letten dat ze steeds hun kuisheid & bescheidenheid bewaren. Zoniet moest de vrouw fysiek gestraft worden. De hel wordt voor het grootste deel bevolkt door vrouwen, en een vrouw is in feite een verpersoonlijking van de duivel (om, aan wie te weerstaan, de vrouw zich moet sluieren). Eveneens beruchte openbaringen van Mohammad. Nou mag je nog zoveel afkomen met interpretaties over ezels en blinde beesten-beeldspraak, bovenstaand is realiteit in de meeste arabische landen voor de moslimah's. Hetzelfde overigens voor de dhimmy-tude en afkeer voor de ongelovige mentaliteit.
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
hetgeen ge daarjuist uitkraamde was volledig uit zijn context gerukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Zeg me dan eens, wie bepaalt dan de context? Schriftgeleerden als Imams? Maar Imams verkondigen dan dat Homo's een vuile ziekte zijn van de Westerse maatschappij, maar dat aanvaard jij dan ook niet. Het enige dat jij volgens mij zou aanvaarden is een Imam die beweerd dat Islam een religie is die vrede wilt, zonder enige afkeer tegen ongelovigen, vrouwen en joden. Een Islam dat de internationele volksbanden aanhaalt, en ons laat leven als vrienden naast elkaar, jood, moslim, christen hand in hand ![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Met context bedoel ik de tekstuele context. Het gaat niet op hier en daar een paar woorden uit een zijn te lichten zoals gedaan werd op die site en die dan samen te gaan gooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Ten eerste niemand weet alles. Ten 2de jij wou een bewijs van mijn kennis over de koran. Daarom vroeg ik hoe wil je dat ik jou dat aantoon. Wat wil je weten? Kennis opdoen daar moet je zelf voor zorgen. "Maar als er iemand komt aandraven met moslims die lieve mensen zijn, dan stel je steevast dat nog anderen hen geen goede moslims vinden en dat ze het daarom ook niet zijn" Ik zeg alleen dat er iets niet pluis is met de islam. Niet met de mensen of met de aangepaste islam die Sinan123 bvb te leren krijgt. Tenminste voor zover dat ik weet. Als Sinan voor de democratie en vrije meningsuiting is, als Sinan voor gelijkheid van man en vrouw is. Dat de vrouw dus evenveel te zeggen heeft als de man en gelijke rechten heeft (Dus als ze ook evenveel krijgt bij erfenis, als ze mag scheiden wanneer ze wil en mee mag beslissen hoe dat de kinderen worden opgevoed, als ze mag gaan werken en mag gaan en staan en reizen waar en naar waar ze wil ook zonder dat de man er bij is, als ze geen hoofddoek hoeft te dragen. Dat mannen en vrouwen niet gescheiden worden bvb om te gaan stemmen of in de supermarkt aan de kassa of in het zwembad enz.) Een aangepaste islam waarbij men de sharia afwijst. Dus geen doodstraf meer toepast op welke gruwelijke wijze dan ook. Dat men dus niet alleen tegen het doden van onschuldigen is maar ook tegen het doden van schuldigen enz. Ik zal maar ophouden want het is te veel om op te noemen. "Dan kan je de conclusie trekken dat 'lieve moslims' niet bestaan en hoe je het ook draait of keert dat is dan erg selectief kijken. Dat raad ik je ten zeerste af, en jij jezelf ook zou ik zo denken:" Ik bekijk mensen als mensen. Niet als christenen, moslims, hindus of wat dan ook. Er bestaan lieve mensen en niet zo lieve mensen. En ik herhaal. Ik zeg alleen dat er iets niet pluis is met de islam. Ik bekritiseer de islam. (De islam uit de koran.) Niet de mensen. 'Die teksten gaan trouwens niets veranderen aan de moslims in je buurt,' Dat weet ik niet ![]() ![]() 'en ik ben ervan overtuigd dat de meesten daarvan goed meevallen.' Dat weet ik wel. 'Ik hoop dat je je niet op die teksten baseerde om een beeld te vormen over de moslimgemeenschap h�*er.' Helemaal niet. Als je dat goed wil doen moet je meer naar buiten, maar zoals je zelf zegt, je kent veel moslims. Wat vind je van hen?" Sinan123 is bvb al ne goeie gast ![]() Trouwens de moderator Tarik van kifkif die weet ook dat er hier nazis zitten en neen hij wil daarmee niet zeggen de neonazis maar de nazis onder de moslims (allemaal sharia aanhangers die vinden dat de sharia iets islamitisch is ![]() En nog een voordeel om ex moslims aan het woord te laten is dat men die mensen niet de mond kan snoeren door hen uit te maken voor 'racist'. Want met racisme heeft dit niks te maken. Laatst gewijzigd door smiley : 3 februari 2005 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
De Qur'an is een enorm boek in verzen genoteerd. Stapel de hadith er nog eens bovenop + al de zijbronnen, en het is simpelweg ONMOGELIJK om van alles de achterliggende context te kennen. Die ambitie heb ik heus niet. Die ambitie heeft niemand. Tot dat alles wat er te weten is over Islam gedownload kan worden in je hersenen, vrees ik dat je het gaat moeten doen door het te lezen, te bestuderen en nog eens te herlezen. De kennis rond Islam is het levenswerk van talloze personen, ook naast de Profeet. Dat bestuur je niet op enkele jaren. Hiernaast betwijfel ik dat, gezien de brutale levenswijze van Mohammad, "context" iets is wat je kan aanhalen om toch maar "hak de hoofden van ongelovigen af" af te zwakken naar "laten we in vrede leven met niet-moslims". Betreffende dat vrouwen deëfficiënt zijn in intellect, is de context heel eenvoudig... Dat was louter een vraag aan de profeet waarom vrouwen niet bij de mannen mochten bidden, en de profeet heeft dit als reden gegeven. Wat meer valt hierover na te denken wat context? Vrouwen zijn intellectueel minderwaardig aan de man, punt. Ook sinan hoort dit te aanvaarden. Hiernaast is je hele redenering al fundamenteel verkeerd. In de Qur'an vind je niet de achterliggende contexten van de versen. De Qur'an beweerd echter wel verschillende malen duidelijk te zijn op zich, zonder fouten en helder overgebracht, dus kan je, an sich, de verzen posten om hiermee Islam aan te tonen. Trouwens als we kijken naar Islam in praktijk, zien we net deze verzen uitgevoerd. Vrouwen die inferieur zijn (bijvoorbeeld in S.A. waar vrouwen altijd minderjarig blijven & niet mogen rijden met een auto), het opsluiten (tot zelfs doden) van vrouwen die de eer hebben geschonden (eremoorden dus)... Tenslotte, als je eens logisch nadenkt, Als Islam totaal geen problemen heeft met homoseksualiteit, als Islam vrouwen hun lichamelijke vrijheden beschermt, waarom vind je dan enkel negatieve verzen die je allen weer moet in bescherming nemen met je "context"-dogma? Islam betekent "overgave". Dat wilt zeggen dat je de teksten moet aanvaarden en je toewijden. Als je dat niet kan, als je zelfs de geboden in twijfel trekt, dan ben je, per definitie, een ongelovige.
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() sommige ezels zijn zo blind doof en stom dat het de moeite niet meer is ze te overtuigen van het tegendeel.Wie nog steeds geloofd dat de islam goed is is nen ezel.En de vergelijkingen met het christendom slaan helemaal nergens op.Dat is teken van onmacht en is hetzelfde als nen appel vergelijken met een citroen.Dat men de getuigenissen van de ex moslims niet eens leest is het bewijs dat men alleen dat wil lezen wat men wil geloven.Men is doof stom en blind voor de werkelijkheid en de waarheid.
|
![]() |
![]() |