![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat geen materie is kan niets voelen of denken of zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wel, ik eigenlijk ook niet. En ging er normaal ook van uit dat bijna alles materie is, tot...je weet wel.
[FONT=Palatino Linotype][FONT=Impact]A lung un leber oyf der noz[/FONT][/FONT] [FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT] http://www.thetruthseeker.co.uk/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ik niet meer ben dan materie dan moet ik wel besluiten dat mijn biologische geboorte maar bijzaak was. Mijn werkelijke geboorte was dus de Big Bang, toen alle materie werd gecreeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
En ja, het is wel zeer moeilijk om te begrijpen, veel te complex, maar toch denk ik dat hetgeen ik nu doe voortvloeit uit materie, uit wat de atoompjes in mijn lichaam en erond allemaal uitsteken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Mja, eigenlijk wel, maar tis echt iets vreemd, moeilijk om te vatten en ik zit ook vaak in de knoop met mezelf maar dat is geen uitvlucht om er een God of iets immateriëels bij te slepen, denk ik hé. Ieder zijn mening natuurlijk.
Ik vraag mij soms ook af wat ik nu eignelijk ben, ben ik wel 'ik'. Soms heb ik namelijk ook het gevoel totaal niet in contact te staan met iets dat ik net deed, bijvoorbeeld als ik 2 uur in de les zit, denk ik vaak niets gezegd te hebben terwijl ik mij herinner dat mijn mond 2 minuten ervoor nog bewogen had maar dat ik dat precies toch niet was. Echt vreemd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het ene moment als die leeft is zijn lichaam materieel praktisch geheel identiek als één minuut later als die mens gestorven is. En toch is er iets fundamenteels en essentieels verdwenen, want die dode zal niet meer zien, horen, voelen, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 16 februari 2005 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarbij, als je ECHT gelooft dat vrije wil een illusie is, dan kun je ook niemand de schuld geven van gelijk wat. Dan is Dutroux gewoon een pechvogel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een mens is zoals de andere dieren een vat vol tegenstellingen. Waarom paren de meeste mannen met vrouwen en niet met elkaar? Waarom eten de meeste dieren mekaars soortgenoten niet op maar andere diersoorten wel? Waarom vallen vrouwen meestal op oudere mannen en omgekeerd? Neem een mens of dier waarbij die broze en tegenstrijdige evenwichten niet subtiel zijn afgestemd en je krijgt meteen een "afwijking" die al dan niet een dreiging kan betekenen voor de samenleving. Ik sta er soms zelfs van versteld hoe het "lot" mijn leven leidt. Ik denk soms dat ik dingen doe uit vrije wil en toch is het meestal mijn onderbewustzijn dat het uiteindelijk heeft klaargespeeld. Meestal merk ik dat pas achteraf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1. Laatst gewijzigd door Ke Nan : 17 februari 2005 om 02:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Nietzsche? Dacht het niet; toen Nietzsche het Christendom de rug toekeerde was het voor altijd en dit is ook een van de redenen waarom hij later zo teleurgesteld zou worden in Wagner, die evolueerde van quasi niet tot redelijk gelovig (Christen).
[FONT=Palatino Linotype][FONT=Impact]A lung un leber oyf der noz[/FONT][/FONT] [FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT] http://www.thetruthseeker.co.uk/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |