Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 13 februari 2005, 15:02   #21
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

[size=4]"en we betalen geen prijs aan de franstaligen. Dat is een belofte die we maakten en waar we voorlopig nog trouw zijn aan gebleven."[/size]

Omdat ik niet over een glazen bol beschik en de lakens niet uitdeel bij de N-VA, kan ik niet zeggen wat de toekomst brengt. Het zou de aanhangers van de andere partijen sieren eenzelfde houding aan te nemen...
zorroaster is offline  
Oud 13 februari 2005, 15:35   #22
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Jij gelooft da zelf toch, wat ge hier schrijft?? Eerlijk?
Ik zou het anders niet schrijven. En politieke ervaring heb ik zat !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 13 februari 2005, 15:37   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Omdat ik niet over een glazen bol beschik en de lakens niet uitdeel bij de N-VA, kan ik niet zeggen wat de toekomst brengt. Het zou de aanhangers van de andere partijen sieren eenzelfde houding aan te nemen...
Tijdens de uitzending van Polspoel en Desmet verklaarde Bourgeois echter met een lach op het gezicht: "Over een aantal zaken kan er gepraat worden" toen hij antwoord gaf op de vraag van Desmet of er toegevingen voor de Walen kunnen komen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 februari 2005, 15:43   #24
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Bourgeois haalt niet meer uit dan andersom maar hij doet het wel ineens goed. Feit is dat de man zich misschien beter wat kan beheersen maar ook dat hij het VB evenmin kan uitstaan als Anciaux.

En ja, je hebt gelijk. Zich hoog boven anderen verheven voelen, zelfs alleen qua 'stijl', is een typisch kenmerk van elitairen.
Daar gaat het natuurlijk neit over. Met stijl bedoel ik beleefd, zonder schelden, zonder veralgemeningen of karikaturen etc... Vanhecke of van hauthem bv vallen best mee (net zoals u), maar er zijn genoeg tegenvoorbeelden in uw partij, zeker De Winter (of ander personen op dit forum), waar bourgeois idd ver boven staat. Daar blijf ik bij.

Maar goed, ik heb al interessante dingen gelezen over het elitare karaktervan het belang her en der ... als u interesse hebt post ik het even.

Dat hij het Belang niet kan uitstaan is omdat hij ene heel rationeel mens is, die de populistische gevoelspolitiek van het Belang niet uitstaat (angst en woede zijn ook gevoelens). Zelf heb ik ook die mening, maar ik probeer toch eerlijk de standpunten van het Belang te beoordelen en verder te kijken dan het gekrijs. Maar dat is niet makkelijk. En het heeft ook niks te maken met politieke correctheid.
Oud 13 februari 2005, 18:27   #25
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Bourgois en alzheimer....
In polspoel en desmedt zei Boer swa gisteren dat hij nooit een datum voorop gesteld heeft inzake B-H-V .... is dit dezelfde de man die 2X zei dat hij nooit in een regering zou stappen als B-h-V niet gesplitst zou zijn ... en is dit dezelfde man die zei dat hij niet met de spa ging regeren etc . Of is dit de man die een week voor de vorming van het vlaams kartel nog beweerde dat de cdenv z'n partij kapot wou en dat er van een kartel geen sprake kon zijn ...
Verder zei bourgois ook nog dat er zaken zijn die bespreekbaar zijn als pasmunt voor B-h-V.... Blijkbaar een nieuwe Ansjovis die het ook nodig vindt om z'n eigen beloftes te verdoezelen door uit te halen naar het VB. Ik herriner me nog de walgelijke uithaal naar het Vb net voor de verkiezingen ivm het drama in het waasland . Hij was toen de enige die daar misbruik van maakte... Bourgois maakt elke vlaamse eenheid onmogelijk. En dan gaan janken dat de pc'ten waar hij zo graag wil bijhoren hem niet sparen ...zielig. En te bedenken dat ik in 2003 nog verdeeld gestemd heb .... nooit meer.
Goed gezien. De N-VA zijn verraders van de Vlaamse zaak.
Oud 13 februari 2005, 18:30   #26
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Tijdens de uitzending van Polspoel en Desmet verklaarde Bourgeois echter met een lach op het gezicht: "Over een aantal zaken kan er gepraat worden" toen hij antwoord gaf op de vraag van Desmet of er toegevingen voor de Walen kunnen komen.
Wat ik nog altijd niet lees als "we gaan toegevingen doen". Het Vlaams regeerakkoord sluit trouwens quasi elke substantieële toegeving aan de franstaligen uit (minderhedenverdrag, status en taalwetgeving van Brussel, faciliteiten, rondzendbrieven Peeters en Martens)... Ik neem aan dat u dat weet?
zorroaster is offline  
Oud 14 februari 2005, 09:42   #27
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik nog altijd niet lees als "we gaan toegevingen doen". Het Vlaams regeerakkoord sluit trouwens quasi elke substantieële toegeving aan de franstaligen uit (minderhedenverdrag, status en taalwetgeving van Brussel, faciliteiten, rondzendbrieven Peeters en Martens)... Ik neem aan dat u dat weet?
Wat dat Vlaams regeerakkoord waard is weten we ondertussen ook al!8)
Niets meer dan een schaamlapje om het zoveelste Vlaams verraad toe te dekken! Spijtig dat BHV geen doorslaggevende rol zal spelen met de gemeenteraadsverkiezingen, maar in 2007 zal de cd&v-nva de rekening geprestenteerd krijgen! Daar zorgen we wel voor!

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 14 februari 2005 om 09:42.
jan hyoens is offline  
Oud 14 februari 2005, 18:34   #28
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Niets meer dan een schaamlapje om het zoveelste Vlaams verraad toe te dekken! Spijtig dat BHV geen doorslaggevende rol zal spelen met de gemeenteraadsverkiezingen, maar in 2007 zal de cd&v-nva de rekening geprestenteerd krijgen! Daar zorgen we wel voor!
De peilingen vertellen iets anders...
zorroaster is offline  
Oud 14 februari 2005, 21:33   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog twee jaar voor het 2007 is.
In twee jaar kan er veel gebeuren.

Ik hoorde zopas op radioI dat er al meer dan één haar in de kartelboter is.
Oud 14 februari 2005, 22:09   #30
ilfalco
Minister-President

Standaard

Allez zorro , de peilingen voorspellen forse groei voor het Vb een partij waarbij dezelfde krant 22 % voor de verkiezingen voorspelde terwijl men het vlaams kartel voor de verkiezingen 30% gaf. ik zeg niet dat het altijd zo zal zijn , maar door de demonisering krijg je toch vertekende resultaten ... Gaat de n-va nu trouwens voor eeuwig mee met in het belgische bootje van de cdenv. De vlaams-nationale partijen moeten een front vormen , nog nooit haalden ze samen zo'n sterke score...
ilfalco is offline  
Oud 14 februari 2005, 23:40   #31
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
maar zoals gewoonlijk gaan we weer op onze bek gaan!
ago is offline  
Oud 14 februari 2005, 23:40   #32
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat soort berichten wordt graag verspreid. Hoeveel keer is er al niet een "breuk" aangekondigd? Helaas neemt de geloofwaardigheid van dat georakel wel af als er nooit enige bevestiging van komt...
zorroaster is offline  
Oud 15 februari 2005, 00:39   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Vlaams regeerakkoord sluit trouwens quasi elke substantieële toegeving aan de franstaligen uit
Klinkt nogal onzeker als je het mij vraagt.
Oud 15 februari 2005, 00:43   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat soort berichten wordt graag verspreid. Hoeveel keer is er al niet een "breuk" aangekondigd? Helaas neemt de geloofwaardigheid van dat georakel wel af als er nooit enige bevestiging van komt...
Het is anders de eerste keer dat ik dit hoorde.
Niet dat de rest wat Van de Looverbos uitkraamde fraai was. Zelfs ik vond het een 'onpartijdige' verslaggever onwaardig.
Oud 15 februari 2005, 02:43   #35
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Als de huidige bhv - vaudeville blijft voortduren tot october 2006, weet ik dat zo niet..
Oud 15 februari 2005, 09:39   #36
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog twee jaar voor het 2007 is.
In twee jaar kan er veel gebeuren.

*knip*
En neem maar uw beste vriend Hyoens mee, *knip*.

Wie gelooft, dat het kartel de sleutel voor de ondergang van paars zal wegsmijten, is serieus getikt.

Geen persoonlijke aanvallen.

Arnold.
giserke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be