Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 16 februari 2005, 13:08   #21
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Het was te verwachten.
Die 1.000.000 racisten en criminelen toch hé.

En toppunt is : als die 1.000.000 zo blijven werken voor de partij, komen er straks
nog héél veel racisten en criminelen bij.
[ongevraagde spam]
Wat ik raar vind is dat het niet te zien dat er 1.000.000 stemmen naar het behang zijn gegaan. Als er weer zo'n (heksen)bijeenkomst georganiseerd wordt bij het Behang, dan is de opkomst altijd zeer laag. Men ziet vooral skinheads afkomen.
Zou het toch waar zijn dat het Behang hoofdzakelijk proteststemmers heeft, en men het Behang alleen als zweeppartij wil gebruiken? Dat hoorde ik trouwens vroeger ook op de radio, dat men op het Blok gestemd had om de andere partijen te "kloten". Het is trouwens de enige manier om de serieuze partijen te laten voelen dat ze niet te vreden zijn over hun werk. Dit betekent niet dat men tevreden is over het Behang, want ze hebben tot nu niets gepresteerd buiten geld ontvangen, en allochtonen en Walen uitschelden. Wie stemt nu serieus voor zo'n zootje.
Ik moet nog altijd lachen toen ik eens een verkiezingslijst van het Blok doornam. Er zaten nogal veel huisvrouwen tussen. Dan vraag ik me af wie zo idioot kan zijn dat hij de toekomst van een land in de handen van een huisvrouw geeft. Begrijp me niet verkeerd, maar ik laat mijn wagen toch ook niet herstellen door een loodgieter.

In ieder geval moet men niet al te trots zijn op de behaalde stemmen, want jullie hebben nog niets gepresteerd waardoor men kan zeggen dat jullie het verdient hebben.
Oud 16 februari 2005, 13:16   #22
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
Wat ik raar vind is dat het niet te zien dat er 1.000.000 stemmen naar het behang zijn gegaan. Als er weer zo'n (heksen)bijeenkomst georganiseerd wordt bij het Behang, dan is de opkomst altijd zeer laag. Men ziet vooral skinheads afkomen.
Zou het toch waar zijn dat het Behang hoofdzakelijk proteststemmers heeft, en men het Behang alleen als zweeppartij wil gebruiken? Dat hoorde ik trouwens vroeger ook op de radio, dat men op het Blok gestemd had om de andere partijen te "kloten". Het is trouwens de enige manier om de serieuze partijen te laten voelen dat ze niet te vreden zijn over hun werk. Dit betekent niet dat men tevreden is over het Behang, want ze hebben tot nu niets gepresteerd buiten geld ontvangen, en allochtonen en Walen uitschelden. Wie stemt nu serieus voor zo'n zootje.
Ik moet nog altijd lachen toen ik eens een verkiezingslijst van het Blok doornam. Er zaten nogal veel huisvrouwen tussen. Dan vraag ik me af wie zo idioot kan zijn dat hij de toekomst van een land in de handen van een huisvrouw geeft. Begrijp me niet verkeerd, maar ik laat mijn wagen toch ook niet herstellen door een loodgieter.

In ieder geval moet men niet al te trots zijn op de behaalde stemmen, want jullie hebben nog niets gepresteerd waardoor men kan zeggen dat jullie het verdient hebben.
De opkomsten zeer laag : U staat uit uw nek te lullen.
Op ALLE bijeenkomsten waar ik geweest ben (ook landelijk) was de zaal te klein.

En dat enkel huisvrouwen op de lijst staan, ach ik laat U in uw waan.
Weet dat het Vlaams belang zich genesteld heeft in ALLE lagen van de bevolking.

Tot slot : als het verhaaltje van "proteststemmen", U nog altijd goed in de oren klinkt, ben ik wel de laatste om U dat af te pakken.

Najim, niet schrijven wat je zou willen, wel schrijven zoals het is.
Oud 16 februari 2005, 13:16   #23
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oud 16 februari 2005, 13:38   #24
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De opkomsten zeer laag : U staat uit uw nek te lullen.
Op ALLE bijeenkomsten waar ik geweest ben (ook landelijk) was de zaal te klein.
Dat de zaal klein was geloof ik best...

Citaat:
En dat enkel huisvrouwen op de lijst staan, ach ik laat U in uw waan.
Weet dat het Vlaams belang zich genesteld heeft in ALLE lagen van de bevolking.
Dat was geen grap van mij. Het stond gewoon in het VB-krantje, met foto's en al.
Politiek moet nog altijd door politiekers gedaan worden. En nog niet zolang geleden een VB-lid op Terzake "Ze hebben me gevraagd omdat ze niemand konden vinden..." (het kwam erop neer). Het Belgische LPF.
Kijk eens naar de samenstelling. Terwijl de andere partijen de slimste mensen binnenhalen, halt het VB allen uitschot binnen. Mensen die eruit geschot zijn, mensen die anders nooit aan de bak geraken,...Het is tof van het Blok dat ze buitenbeentjes willen helpen, maar laat ze in godsnaam niet ons land regeren!

Citaat:
Tot slot : als het verhaaltje van "proteststemmen", U nog altijd goed in de oren klinkt, ben ik wel de laatste om U dat af te pakken.

Najim, niet schrijven wat je zou willen, wel schrijven zoals het is.
Ik weet dat het pijn doet, maar indien ik autochtoon en niet tevreden zou zijn op de serieuze partijen, dan zou ik stemmen op de partij die ze haten ook al hebben ze geen poot uitgestoken. Ik weet namelijk dat die partij nooit de 50% zal halen, en dat niemand met ze zal willen samenwerken, zodat ze altijd een zweeppartij blijven.
Het laatste wat autochtonen willen is allochtonen en Walen tegen zich in het harnas jagen, een land in twee verdelen. Dit is dus niet de onveiligheid wegwerken.
Een deel van de Blokstemmers zijn ook bejaarden die snakken naar "de goeie ouwe tijd". Binnen x-aantal jaren zullen ze er misschien niet meer zijn, en dan heeft men alleen de proteststemmers (tenzij ze weer tevreden worden), de racisten, de mensen die al eens gepest werden door jonge allochtonen, en zij die denken dat ze dan het geld kunnen afpakken van de allochtonen omdat ze niet langer willen werken. Wat een zootje en onstabiele groep. Geen wonder dat men anoniem lid wil worden.
Oud 16 februari 2005, 13:56   #25
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
, maar indien ik autochtoon en niet tevreden zou zijn op de serieuze partijen, dan zou ik stemmen op de partij die ze haten ook al hebben ze geen poot uitgestoken.
maw je bent allochtoon en gelukkig! Nu, ik begrijp je, moest ik allochtoon zijn ik zou me hier ook in het land van melk en honing wanen. Van de geboorte tot aan de dood bijgestaan worden door een legertje maatschappelijke werkers, van overal geld krijgen en er niet voor hoeven te werken, je niet aanpassen en er niet voor gestraft worden, stelen wat je wilt en als je pech hebt een pro deo-advocaat, enz enz...
begrijpelijk dat je een beetje verzuurd reageert als een partij zoals het Vlaams Belang die je dat allemaal wil afnemen altijd maar blijft groeien! Nu ja, je kan nog altijd naar één van je 2de verblijven in marokko of Turkije gaan wonen en rentenieren van je buit!
jan hyoens is offline  
Oud 16 februari 2005, 14:00   #26
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
dat noemen ze nu "dorpsmentaliteit" zie!8)
Neen, d�*t noemen ze nu het doorprikken van de ideologische windbuil die het VB eigenlijk is. Als er niet genoeg te kankeren valt, dan zakt dat verhaaltje gewoon als een slechtgebakken soufflé in elkaar. 8)8)
Oud 16 februari 2005, 14:14   #27
Avan
Burgemeester

Standaard

Aan Najim

Ik raad je aan het "beschaafde" antwoord van jan hyoens te laten registreren.

Het kan een dezer dagen nuttig gebruikt worden in allerhande discussies.

Zou de methode kunnen dienen bij andere forumbezoekers en ook in andere omstandigheden (in het parlement bij voorbeeld), denk je ?

Bij voorbeeld :

"Indien ik rechts zou zijn en niet tevreden ..."

of :

"Si j'étais flamand et mécontent ..."

En dan zien wat uit het hol komt.

Met mijn beste groeten.
Avan is offline  
Oud 16 februari 2005, 14:21   #28
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de zaal klein was geloof ik best...

Dat was geen grap van mij. Het stond gewoon in het VB-krantje, met foto's en al.
Politiek moet nog altijd door politiekers gedaan worden. En nog niet zolang geleden een VB-lid op Terzake "Ze hebben me gevraagd omdat ze niemand konden vinden..." (het kwam erop neer). Het Belgische LPF.
Kijk eens naar de samenstelling. Terwijl de andere partijen de slimste mensen binnenhalen, halt het VB allen uitschot binnen. Mensen die eruit geschot zijn, mensen die anders nooit aan de bak geraken,...Het is tof van het Blok dat ze buitenbeentjes willen helpen, maar laat ze in godsnaam niet ons land regeren!

Ik weet dat het pijn doet, maar indien ik autochtoon en niet tevreden zou zijn op de serieuze partijen, dan zou ik stemmen op de partij die ze haten ook al hebben ze geen poot uitgestoken. Ik weet namelijk dat die partij nooit de 50% zal halen, en dat niemand met ze zal willen samenwerken, zodat ze altijd een zweeppartij blijven.
Het laatste wat autochtonen willen is allochtonen en Walen tegen zich in het harnas jagen, een land in twee verdelen. Dit is dus niet de onveiligheid wegwerken.
Een deel van de Blokstemmers zijn ook bejaarden die snakken naar "de goeie ouwe tijd". Binnen x-aantal jaren zullen ze er misschien niet meer zijn, en dan heeft men alleen de proteststemmers (tenzij ze weer tevreden worden), de racisten, de mensen die al eens gepest werden door jonge allochtonen, en zij die denken dat ze dan het geld kunnen afpakken van de allochtonen omdat ze niet langer willen werken. Wat een zootje en onstabiele groep. Geen wonder dat men anoniem lid wil worden.

Beste Najim,

Jij mag van mij het woord UITSCHOT gebruiken als het over Vlaams Belang
leden gaat.

Uit uw 'mond' is dat een eretitel!!
Oud 16 februari 2005, 14:28   #29
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avan
Aan Najim

Ik raad je aan het "beschaafde" antwoord van jan hyoens te laten registreren.

Het kan een dezer dagen nuttig gebruikt worden in allerhande discussies.

Zou de methode kunnen dienen bij andere forumbezoekers en ook in andere omstandigheden (in het parlement bij voorbeeld), denk je ?

Bij voorbeeld :

"Indien ik rechts zou zijn en niet tevreden ..."

of :

"Si j'étais flamand et mécontent ..."

En dan zien wat uit het hol komt.

Met mijn beste groeten.
de inquisitie aan het werk, mensen!
jan hyoens is offline  
Oud 16 februari 2005, 14:30   #30
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Neen, d�*t noemen ze nu het doorprikken van de ideologische windbuil die het VB eigenlijk is. Als er niet genoeg te kankeren valt, dan zakt dat verhaaltje gewoon als een slechtgebakken soufflé in elkaar. 8)8)
ideologisch is het Vlaams Belang de sterkste partij in Vlaanderen! zij heeft er tenminste één! Misschien eens verder kijken dan de dorpsgrenzen, vexille!
jan hyoens is offline  
Oud 16 februari 2005, 14:42   #31
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ideologisch is het Vlaams Belang de sterkste partij in Vlaanderen! zij heeft er tenminste één! Misschien eens verder kijken dan de dorpsgrenzen, vexille!
Tiens... ik heb daar anders nog niet veel van gemerkt, Jan.

Ik woon dan wel gelukkig in alle rust en kalmte, maar werk en leef grotendeels in de stad (Brussel, Antwerpen, Gent,...) D�*�*r valt natuurlijk elke dag wel wat te kankeren en de gefrustreerde medemens wat over het bolleke te aaien. D�*�*r lopen natuurlijk genoeg "zwarte schapen" rond die je de schuld kan geven van vanalles en nog wat. Maar knip de klassieke klaagzang en vooral ook het zelfbeklag weg en er schiet nagenoeg niks positiefs meer over. Ijzingwekkend gebrek aan visie op talloze essentiële domeinen. Industrieel beleid? Onderwijs? Zorgsector? Fiscaliteit? Buitenlands beleid? Defensie? ... Sorry, maar ik ben allerminst onder de indruk van geklaag en negativisme, maar begrijp heel goed hoe dit aanslaat bij een groeiende groep gefrustreerde burgers.

En nu ga ik enkel af op de informatie die me door het VB zelf wordt doorgespeeld (de gazetjes) en wat ik zoal hoor verkondigen door de kopstukken. Maar het weze gezegd... het VB investeert ontzettend veel in z'n communicatie.
Oud 16 februari 2005, 14:45   #32
Top Dog
Banneling

Top Dog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad!
Top Dog is offline  
Oud 16 februari 2005, 14:49   #33
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Tiens... ik heb daar anders nog niet veel van gemerkt, Jan.

Ik woon dan wel gelukkig in alle rust en kalmte, maar werk en leef grotendeels in de stad (Brussel, Antwerpen, Gent,...) D�*�*r valt natuurlijk elke dag wel wat te kankeren en de gefrustreerde medemens wat over het bolleke te aaien. D�*�*r lopen natuurlijk genoeg "zwarte schapen" rond die je de schuld kan geven van vanalles en nog wat. Maar knip de klassieke klaagzang en vooral ook het zelfbeklag weg en er schiet nagenoeg niks positiefs meer over. Ijzingwekkend gebrek aan visie op talloze essentiële domeinen. Industrieel beleid? Onderwijs? Zorgsector? Fiscaliteit? Buitenlands beleid? Defensie? ... Sorry, maar ik ben allerminst onder de indruk van geklaag en negativisme, maar begrijp heel goed hoe dit aanslaat bij een groeiende groep gefrustreerde burgers.

En nu ga ik enkel af op de informatie die me door het VB zelf wordt doorgespeeld (de gazetjes) en wat ik zoal hoor verkondigen door de kopstukken. Maar het weze gezegd... het VB investeert ontzettend veel in z'n communicatie.
Je geeft dus zelf toe dat je enige kennis van het Vlaams Belang-ideologie de "gazettekes" zijn die natuurlijk enkel bedoeld zijn als oppervlakige kennismaking met de lokale problemen!!! shame on you!!!
Lees eerst eens het boek "een toekomstproject voor Vlaanderen" die vorig jaar verschenen is en verkrijgbaar via onze nationale webstek!!!
jan hyoens is offline  
Oud 16 februari 2005, 14:52   #34
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Wat in deze context ook hilarisch is is het onomstotelijk ( helemaal niet want het zijn paarse cijfers) bewijs dat de criminaliteit omgekeerd evenredig is met het aantal VB stemmen.

Ik verklaar mij nader: De statistieken zijn overduidelijk: hoe meer stemmen het Vlaams Belang behaalt bij de verkiezingen hoe meer de criminaliteitscijfers dalen in België (Vlaanderen).

Let op!: EN DIT ZONDER DAT ZE ZELFS MAAR HEBBEN MOGEN DEELNEMEN AAN DE MACHT.
Als je denkt dat de mensen enkel op het Vlaams Belang stemmen uit veiligheid ben je wel erg naïef. Dus dat is geen argument. Kijk je kan blijven zeuren en angst hebben van het Vlaams Belang maar moest er nu eens in eigen boezem gekeken worden en een goed beleid gevoerd worden zou je niet eens moeten zoeken naar oorzaken.
De reden dat er zoveel over gepraat word toont duidelijk aan dat de schrik er goed in zit bij onze tegenstanders. Wat dus wilt zeggen dat het Vlaams Belang goed bezig is.
Internaut is offline  
Oud 16 februari 2005, 14:59   #35
Internaut
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar! Kijk maar naar de filmpjes op de website, oudere mensen, gezinnen met kinderen komen er ook op af. Dit is een typisch vooroordeel. Hoe kan jij dat nu in godsnaam weten als je er nooit zelf bij was.
Internaut is offline  
Oud 16 februari 2005, 15:01   #36
Internaut
Banneling

Standaard

Citaat:
Meneer discrimineert graag vrouwen. Dit toont aan dat het Vlaams Belang wel degelijk vrouwvriendelijk is.
Sorry maar in de gemeentepolitiek - bij welke partij dan ook - kom je altijd wel ergens rare snuiters tegen. Hoe kan je nu in godsnaam weten of die vrouwen bij voorbaat huisvrouwen waren ? Aan wat leid je dat af ?
nogmaals: zwakke argumentatie en vooroordelen.
Internaut is offline  
Oud 16 februari 2005, 15:02   #37
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Hoe kan jij dat nu in godsnaam weten als je er nooit zelf bij was.
Daar bestaat een naam voor! (maar dat zou dan weer een persoonlijke aanval zijn! )
jan hyoens is offline  
Oud 16 februari 2005, 15:03   #38
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je geeft dus zelf toe dat je enige kennis van het Vlaams Belang-ideologie de "gazettekes" zijn die natuurlijk enkel bedoeld zijn als oppervlakige kennismaking met de lokale problemen!!! shame on you!!!
Lees eerst eens het boek "een toekomstproject voor Vlaanderen" die vorig jaar verschenen is en verkrijgbaar via onze nationale webstek!!!
Not exactly my dear...

Ik ken die ideologie maar al te goed. Heb de nodige literatuur doorgenomen en volg wekelijks het wedervaren van Gerolf and his merry men in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. (jammergenoeg enkel de plenaire zittingen in streaming via de site... maar het geeft een goede indruk van het beestje) De gazetjes zijn het uithangbord van het VB omdat ze op zo'n grote oplage rondgaan en het merendeel van de kiezers die zich al wat meer willen informeren dan via de kleuterzenders in dit land, zullen uit die gazetjes hun mosterd halen. Da's trouwens de filosofie achter al dat druksel, of niet soms? Het fameuze "toekomstproject" is nou ook niet meteen een bestseller, of zijn er daar ook al 1.000.000 van verspreid of zo?

Komaan, straks ga je het VB nog afschilderen als een bastion van intellectuelen. Niet overdrijven he Jan...

Trouwens, ik ben geen fanatieke blokwatcher (of moet ik nu belangwatcher zeggen?)... Zo erg werkt het VB niet op m'n spijsverteringsstelsel. Ik merk enkel op dat ik in de courante communicatie van het VB nagenoeg geen enkel positief beleidspunt terugvind; enkel gekanker en gekrakeel... Trouwens, ook in de gazetjes die rondgaan in Gent en Antwerpen is dat zo. Ik vind die ook regelmatig terug in m'n post.
Oud 16 februari 2005, 15:07   #39
Top Dog
Banneling

Top Dog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke ideologie is exclusief voor het VB?
Top Dog is offline  
Oud 16 februari 2005, 15:10   #40
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Not exactly my dear...

Ik ken die ideologie maar al te goed. Heb de nodige literatuur doorgenomen en volg wekelijks het wedervaren van Gerolf and his merry men in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. (jammergenoeg enkel de plenaire zittingen in streaming via de site... maar het geeft een goede indruk van het beestje) De gazetjes zijn het uithangbord van het VB omdat ze op zo'n grote oplage rondgaan en het merendeel van de kiezers die zich al wat meer willen informeren dan via de kleuterzenders in dit land, zullen uit die gazetjes hun mosterd halen. Da's trouwens de filosofie achter al dat druksel, of niet soms? Het fameuze "toekomstproject" is nou ook niet meteen een bestseller, of zijn er daar ook al 1.000.000 van verspreid of zo?

Komaan, straks ga je het VB nog afschilderen als een bastion van intellectuelen. Niet overdrijven he Jan...

Trouwens, ik ben geen fanatieke blokwatcher (of moet ik nu belangwatcher zeggen?)... Zo erg werkt het VB niet op m'n spijsverteringsstelsel. Ik merk enkel op dat ik in de courante communicatie van het VB nagenoeg geen enkel positief beleidspunt terugvind; enkel gekanker en gekrakeel... Trouwens, ook in de gazetjes die rondgaan in Gent en Antwerpen is dat zo. Ik vind die ook regelmatig terug in m'n post.
De nodige literatuur...van Ghyssels en Spruyt? Nogmaals, de plaatselijke gazettekes gaan natuurlijk niet over "Nietzsche" of "Burke", dat zou een enkeling lezen, maar over de lokale problemen! En gelukkig dat wij die aankaarten want niemand anders doet het! Het is dus onfair van jouw om ons van ideologische leegheid te beschuldigen obv deze gazettekes! Ik raad je trouwens ook de uitgave van VBJ, "Breuklijn" aan! Het laatste nummer over "conservatisme" was een pareltje!
Je moet een verschil leren maken tussen de courante communicatie en de diepergaande communicatie naar leden en symphatisanten toe!
jan hyoens is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be