Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2005, 13:09   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
We gaan eens graven ...
De boekhouder van Bush, Alan Greenspan, heeft opgemerkt dat Irak zijn olie in EURO wilde laten betalen en had al snel berekend dat indien de rest van de OPEC dit ook zou doen, dit betekende dat de $ met 40% zou zakken de buitenlandse reserves in $ sterk zouden worden afgebouwd en de de Amerikaanse en de wereld-economie in elkaar zouden storten als nooit tevoren. Bush moest eerst en vooral zijn eigendommen en die van papa beveiligen en dacht dat hij Irak wel eens een lesje zou kunnen leren, maar dit kon enkel met een publieke opinie die de oorlog ondersteunde. Dus moest er iets gebeuren waar de totale Amerikaanse publieke opinie zou van wakker geschud worden en wat bij de rest van de wereldbevolking enorme sympathie zou opwekken voor het Amerikaanse vrijheids-ideaal ...

En dan vallen ze eerst maar rap Afghanistan binnen om dan via via toch ook maar Irak aan te vallen ?

Hij had evengoed die aanslag niet laten plaatsvinden en bv iets in Irak in scene kunnen zetten, veel simpeler, veel goedkoper en dan moest hij eerst die Talibanezen niet afslachten. (bv een aanslag plegen op een tanker, of een raket afvuren vanuit irak op koeweit of israël, een koud kunstje voor een seal team... )

Om tenslotte de Taliban een lesje te leren had hij ook 9/11 niet van doen, aan het tempo dat die gasten bezig waren, met de idioot uit te hangen moest hij zelf niks in scene zetten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 13:16   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een beteke dieper ...
Het supportersclubje van GW Bush, de Pnac (The Project for the New American Century), had een sprookje geschreven met de titel "A vision for American global leadership". Paul Wolfowitz, Dick Cheney, Donald Rumsfeld, I. Lewis Libby, Richard Perle, Jeb Bush en enkel andere onschuldigen wilden in eerste fase hune bruine laten aandikken (Carlyle is één van de bekenden) en tegelijkertijd hun machtsbasis exponentieel laten groeien. Ze klopten aan bij OBL en de Taliban om te lobyen voor een grote pijplijn in Afghanistan, maar na 4 jaar vruchteloos geld te pompen belsoot met het ff anders aan te pakken. Dit kon enkel met een publieke opinie die de oorlog ondersteunde. Dus moest er iets gebeuren waar de totale Amerikaanse publieke opinie zou van wakker geschud worden en wat bij de rest van de wereldbevolking enorme sympathie zou opwekken voor het Amerikaanse vrijheids-ideaal ...

De taliban stond al genoeg geïsoleerd, de geldkraan compleet dichtdraaien was een mogelijkheid om ze uit te drogen, het vernietigen van die beelden daar en het eventueel vermoorden van mensen ginder had een aanleiding kunnen zijn om de strijd voor de vrijheid for the people of Afghanistan te gaan voeren... Of indien dat niet genoeg was, waarom en nu ben ik er met een Why vraag, Een gebouw opblazen met duizenden mensen in, als er ander landmarks zijn die beroemder zijn en waar minder volk oploopt.

een kleine greep :

The Golden Gate Bridge
Statue of Liberty
Capitol Hill
Het Witte huis zelf...

Dan zou je pas de wereld meegekregen hebben !

Nu is het een aanslag om vooral mensen te doden, en dat doet mij aan terrorisme denken en dus aan OBL
Oud 16 februari 2005, 13:34   #23
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
De taliban stond al genoeg geïsoleerd, de geldkraan compleet dichtdraaien was een mogelijkheid om ze uit te drogen, het vernietigen van die beelden daar en het eventueel vermoorden van mensen ginder had een aanleiding kunnen zijn om de strijd voor de vrijheid for the people of Afghanistan te gaan voeren... Of indien dat niet genoeg was, waarom en nu ben ik er met een Why vraag, Een gebouw opblazen met duizenden mensen in, als er ander landmarks zijn die beroemder zijn en waar minder volk oploopt.

een kleine greep :

The Golden Gate Bridge
Statue of Liberty
Capitol Hill
Het Witte huis zelf...

Dan zou je pas de wereld meegekregen hebben !

Nu is het een aanslag om vooral mensen te doden, en dat doet mij aan terrorisme denken en dus aan OBL
Dat zou nogal een terrorist zijn. Terroristen willen precies veel mensen doden. Ik zie de logica van de vraag niet in. Je zit weer vastgeroest in:

Wie heeft er je gezegd dat het Osama was? Door wie ken je Osama? De Amerikaanse overheid, juist diegene die de believers (mits enige variaties) beschuldigen.

Je bent weer aan het denken voor het feit dat een regering zou proberen zijn eigen verlies in levens te minimaliseren. Maar dit is totaal onjuist. Trouwens Hitler zei ook al, als je de mensen wil mee krijgen in iets, moet je ze een beetje bloed laten zien. En op 9/11 is dat er wel gekomen met 3000 doden.
Oud 16 februari 2005, 13:38   #24
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
(off-topic )Er is een groot verschil tussen zionisten een joden ,Maar tja , als men over zionisten spreekt dan denken sommigen dat het een aanval is op joden ( semiten ) Een dan wordt u meteen gerelativeerd met het anti-semitism !

P.S: Elke zionist is een jood maar niet alle joden zijn zionisten , ...
Lieve Lincoln, jij moet mij hier geen onnozele lessen komen spellen, jongen !

Niet alle Joden zijn zionisten ? Zelf gevonden ? Wat goed dat we op dit forum nog eens iets bijleren !

Alléén al in deze thread:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004Gun
(b) de Joodse bedrijven wel varen in de olie & wapen industrie,
...
(f) er weinig Joodse slachtoffers vallen want den Amerikaan zou vechten met heel veel coalitie-krachten
Hij had het zeker opnieuw niet gemerkt ? Zoals in de andere 9/11 thread zeker !

Wat is het toch merkwaardig dat de nazi's het steeds maar hadden over complotten van Joden en Vrijmetselaars (en de neonazi's nog steeds trouwens).
Vandaag heeft men het over dezelfde complotten, maar nu van Zionisten en Vrijmetselaars. Toeval, zeker?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
...Het is zoals alle moslim-extremisten zijn moslims maar niet alle moslims zijn extremisten
Ook dit wist ik niet ! Waarachtig Lincoln, jij bent echt geniaal.
Als dat zo is, waarom gebruiken jullie dan zulke debiele en doorzichtige argumenten om toch maar Bin Laden van elke blaam te zuiveren?
Oud 16 februari 2005, 13:56   #25
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
euhmmzzz en waarom 9/11 precies ?
de WTC torens zijn een symbool, een grote aanslag en 11 September was de verjaardag of de dood van de broer van Osama Bin Laden vandaar dat ze die dag kozen.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 13:59   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Dat zou nogal een terrorist zijn. Terroristen willen precies veel mensen doden. Ik zie de logica van de vraag niet in. Je zit weer vastgeroest in:

Wie heeft er je gezegd dat het Osama was? Door wie ken je Osama? De Amerikaanse overheid, juist diegene die de believers (mits enige variaties) beschuldigen.

Je bent weer aan het denken voor het feit dat een regering zou proberen zijn eigen verlies in levens te minimaliseren. Maar dit is totaal onjuist. Trouwens Hitler zei ook al, als je de mensen wil mee krijgen in iets, moet je ze een beetje bloed laten zien. En op 9/11 is dat er wel gekomen met 3000 doden.

Er is een verschil tussen een beetje bloed laten zien en er een kompleet slachthuis van maken !

Kom hoe zou jij reageren moest je het Vrijheidsstandbeeld zien verpulveren door een aanslag, met bv, 100 doden tot gevolg, ...

De klap zou even hard zijn, ! het symbool van de states weg, ...
Oud 16 februari 2005, 13:59   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
de WTC torens zijn een symbool, een grote aanslag en 11 September was de verjaardag of de dood van de broer van Osama Bin Laden vandaar dat ze die dag kozen.
Bovendien had Osama daar al eens een aanslag laten plegen ...
Oud 16 februari 2005, 15:03   #28
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Het zijn de Joden en de Vrijmetselaars die het gedaan hebben !
Waarom ? Omdat dat in hun aard ligt !

Geen 10 lijnen nodig! Hoeft ook niet. Voor bepaalde geesten is alles altijd de schuld van de Joden en de Vrijmetselaars. Soms krijgen ze hulp van _______ (iedereen mag hier zijn vijand nummer 1 invullen).

Mag ik opmerken dat ik in de week dat ik (nu al in de 3de thread) de 9/11 discussie volg de indruk krijg dat de believers, bij gebrek aan argumenten, gewoon een nieuwe draad opstarten en daarin precies dezelfde onzin verkopen?
Racistische onzin nog wel! Merkwaardig hoe sommige uit hun sloffen schieten wanneer iemand racistisch doet over onze allochtonen, maar dit soort onzin zonder meer aanvaarden.
Firestone
2004gun aka Bruut geweld aka Liesl aka kaalkop (strondfront.org) aka wotan (kifkif) aka ......................
Heeft zich weer eens laten kennen
Ga maar eens kijken naar kaaalkop op dat strondfront
http://www.stormfront.org/forum/sear...earchid=804407
Hij was eventjes stil toen hij ontmaskerd werd, en heeft op 14/2 maar gauw wat zever zitten te posten om te laten zien aan zijn "kameraten" dat hij er nog is. Hij kon het evenwel niet laten nog gauw in die sessie ook hier een post te plaatsen.

De uitspraken die hij hier gebruikt zijn wat dubbelzinnig, zoals zionisten, extreme joden, maar als Wotan of kaalkop laat zijn masker volledig vallen!

Voor de kaalkop=2004gun bewijzen kun je terecht op:
http://forum.politics.be/showthread....&page=13&pp=20
http://forum.politics.be/showthread....&page=14&pp=20

en de eerste post op
http://forum.politics.be/showthread....&page=17&pp=20

De links naar zijn post op dat strondfront staan er ook bij en de laatste toont aan dat hij zichzelf in zijn voeten geschoten heeft en niet met los kruit!

Dus je weet daarmee welk type individu dat is! Hij zal het wel misschien niet lezen langs zijn nick 2004gun, maar zijn andere nick(s) zal daar dan wel voor zorgen, tenzij één van zijn vrienden hier die hem eindelijk door zal hebben
Oud 16 februari 2005, 16:42   #29
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een poging om de onderlinge discussies tussen al dan niet believers en lemmings te stroomlijnen en misschien totaal nieuwe inzichten te verkrijgen die de officiële rapporten bevestigen dan wel ontkrachten stel ik voor een WHY WHY analyse uit te voeren.

Procedure
In een WHY WHY analyse is het de bedoeling een oorzakelijk verband te scheppen tussen een gebeurtenis en de grondoorzaak die de gebeurtenis heeft veroorzaakt.

In eerste instantie gaat een antwoord moeten geformuleerd worden op vraag #1. De verschillende antwoorden hierop zullen opnieuw naar een WHY leiden, maar in eerste instantie is het de bedoeling enkel vraag #1 te beantwoorden. Op basis hiervan zullen later nieuwe topics worden geopend met een WHY vraag.

Gelieve uw antwoord te beperken tot 10 lijnen en laat U maar ne keer goe gaan, in de gekste antwoorden zit soms het ultieme bewijs.
Oud 16 februari 2005, 16:52   #30
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelieve uw antwoord te beperken tot 10 lijnen en laat U maar ne keer goe gaan, in de gekste antwoorden zit soms het ultieme bewijs.
Een verschil met jullie 'niet gekke' theorieën zie ik nauwelijks. Inderdaad de gekste antwoorden !
Jij speelt bovendien vals (), omdat je je gekke theorie gewoon hebt opgesplitst in drie posts.

Dan doe ik het veel beter. Mijn theorie is kort en geeft ook de diepe oorzaak aan:
Het zijn de Joden en de Vrijmetselaars die het gedaan hebben! Waarom ? Omdat dat in hun aard ligt !
Drie korte zinnen ! Meer moet dat niet zijn.
De bewijzen vind je op duizende Internet-sites. Die zullen toch niet liegen zeker ?

Laatst gewijzigd door Firestone : 16 februari 2005 om 16:54.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 17:04   #31
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een beteke dieper ...
Het supportersclubje van GW Bush, de Pnac (The Project for the New American Century), had een sprookje geschreven met de titel "A vision for American global leadership". Paul Wolfowitz, Dick Cheney, Donald Rumsfeld, I. Lewis Libby, Richard Perle, Jeb Bush en enkel andere onschuldigen wilden in eerste fase hune bruine laten aandikken (Carlyle is één van de bekenden) en tegelijkertijd hun machtsbasis exponentieel laten groeien. Ze klopten aan bij OBL en de Taliban om te lobyen voor een grote pijplijn in Afghanistan, maar na 4 jaar vruchteloos geld te pompen belsoot met het ff anders aan te pakken. Dit kon enkel met een publieke opinie die de oorlog ondersteunde. Dus moest er iets gebeuren waar de totale Amerikaanse publieke opinie zou van wakker geschud worden en wat bij de rest van de wereldbevolking enorme sympathie zou opwekken voor het Amerikaanse vrijheids-ideaal ...
Volgens mij ontbreekt hier een belangrijke naam, nl. Karl Rove !
Oud 16 februari 2005, 17:10   #32
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een verschil met jullie 'niet gekke' theorieën zie ik nauwelijks. Inderdaad de gekste antwoorden !
Jij speelt bovendien vals (), omdat je je gekke theorie gewoon hebt opgesplitst in drie posts.

Dan doe ik het veel beter. Mijn theorie is kort en geeft ook de diepe oorzaak aan:
Het zijn de Joden en de Vrijmetselaars die het gedaan hebben! Waarom ? Omdat dat in hun aard ligt !

Drie korte zinnen ! Meer moet dat niet zijn.

De bewijzen vind je op duizende Internet-sites. Die zullen toch niet liegen zeker ?
En waarom speel ik vals mijne vriend? Ik heb 3 mogelijke (misschien te ver doordachte) maar verschillende oorzaken opgesomd ... en deze avond krijgt U er opnieuw 3 ....
Oud 16 februari 2005, 17:14   #33
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Monocle
Volgens mij ontbreekt hier een belangrijke naam, nl. Karl Rove !
Right you are! tx
Oud 16 februari 2005, 17:17   #34
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom speel ik vals mijne vriend? Ik heb 3 mogelijke (misschien te ver doordachte) maar verschillende oorzaken opgesomd ... en deze avond krijgt U er opnieuw 3 ....
Er zat een knipoogje bij, hé !
Te ver doordacht zou ik het echter niet noemen.
En je 'verschillende' oorzaken vertonen nogal wat familietrekjes.
Probeer voor de drie van deze avond eens andere invalshoeken.
Oud 16 februari 2005, 17:20   #35
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zat een knipoogje bij, hé !
Te ver doordacht zou ik het echter niet noemen.
En je 'verschillende' oorzaken vertonen nogal wat familietrekjes.
Probeer voor de drie van deze avond eens andere invalshoeken.
Zat in de pipe line ...
Oud 16 februari 2005, 17:22   #36
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Ik heb n voorstel.
Als believer in conspiracy theorieën zou je n reis moeten maken naar n land als Jemen, Syrië of Iran.
Uit eigen ervaring kan ik alleen van Jemen spreken, om de twee drie dagen komt er ongevraagd een supporter van Osama n praatje met je maken. Je moet niet eens naar hun mening vragen, ze komen je met veel plezier vertellen hoe hard ze de VS haten en de Britten én de westerse dekadente way of life. Wat ze daarmee bedoelen wordt duidelijk als je de vrouwen in je gezelschap een dag alleen laat rondlopen, de kans is groot dat ze met tranen in de ogen terugkomen, ze zijn uitgescholden voor hoer of kregen een paar stenen in hun richting.
Op 1 van de weinige toeristische plaatsen wilde ik n boek kopen over 'de islam'. Dat gaf commotie, onze chauffeur - een Jemeniet - probeerde mij het kopen van dat boek af te praten.
Waarom was me onduidelijk, en koppig als ik ben kocht ik het toch. Later begreep ik snel de reden. Het boek was één haatpamflet tegen 'het westen' , mooi ingekleed in koranexegese.

Dus 'conspiracy believers', stap n keer de echte wereld in en ga je zelf overtuigen van de toestand in het middenoosten. Ik ben vrij zeker dat je nadien minder moeite zult hebben met de officiële versie.

Laatst gewijzigd door Knipp : 16 februari 2005 om 17:25.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 17:34   #37
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp
Ik heb n voorstel. Als believer in conspiracy theorieën zou je n reis moeten maken naar n land als Jemen, Syrië of Iran.

Dus 'conspiracy believers', stap n keer de echte wereld in en ga je zelf overtuigen van de toestand in het middenoosten. Ik ben vrij zeker dat je nadien minder moeite zult hebben met de officiële versie.
KNIPP, van alles wat je hier komt te vertellen geloof ik 100%, ik dacht ook dat ik dit nog nooit ontkend of geridiculiseerd heb. Ik sta niet wars van deze informatie, het ondersteunt van tijd tot tijd mijn visie.

Met enige overdrijving mag ik me zelf een wereldreiziger noemen, want uitgezonderd Australië (staat hoog op mijn ranking) en Antarctica heb ik elk continent reeds met de rugzak verkend. De landen die jij vermeld heb ik nog niet bezocht en stonden eerlijkheidshalve ook niet op mijn voorkeurslijstje. Heb in minder mate gelijkaardige ervaringen opgedaan in Tunesië
Oud 16 februari 2005, 17:38   #38
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
, het ondersteunt van tijd tot tijd mijn visie.
dat moet je mij dan wel n keer uitleggen
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 17:42   #39
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb n voorstel.
Als believer in conspiracy theorieën zou je n reis moeten maken naar n land als Jemen, Syrië of Iran.
Uit eigen ervaring kan ik alleen van Jemen spreken, om de twee drie dagen komt er ongevraagd een supporter van Osama n praatje met je maken. Je moet niet eens naar hun mening vragen, ze komen je met veel plezier vertellen hoe hard ze de VS haten en de Britten én de westerse dekadente way of life. Wat ze daarmee bedoelen wordt duidelijk als je de vrouwen in je gezelschap een dag alleen laat rondlopen, de kans is groot dat ze met tranen in de ogen terugkomen, ze zijn uitgescholden voor hoer of kregen een paar stenen in hun richting.
Op 1 van de weinige toeristische plaatsen wilde ik n boek kopen over 'de islam'. Dat gaf commotie, onze chauffeur - een Jemeniet - probeerde mij het kopen van dat boek af te praten.
Waarom was me onduidelijk, en koppig als ik ben kocht ik het toch. Later begreep ik snel de reden. Het boek was één haatpamflet tegen 'het westen' , mooi ingekleed in koranexegese.

Het is niet omdat er op deze plaatsen in haat tegen het westen is dat moslisms daarom 9/11 uitgevoerd hebben. De moslimwereld heeft de schuld van 9/11 in de schoenen geschoven gekregen. In de ogen van vele mensen toch. Bush zegt dat het de extremisten zijn maar hij weet verdomd goed dat de meeste mensen direct veralgemenen. Met hulp van de media ook. Trouwens, tuurlijk gaan sommige moslims Amerika nu haten. Ze zijn een land binnengevallen op basis van leugens.

Stap een keer in de echte wereld zeg jij dan... Ik denk dat u nog zou verschieten van de "echte wereld". Een regering die 3000 van zijn eigen mensen vermoord. Dat is ook een deel van de "echte wereld".

Laatst gewijzigd door exodus : 16 februari 2005 om 17:45.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 17:48   #40
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat moet je mij dan wel n keer uitleggen
Snel een klein voorbeeldje ...

Je bent waarschijnlijk op de hoogte van de heissa die is ontstaan wanneer net na de instorting van het WTC CNN kwam aandraven met beelden van juichende Palestijnen. Al snel werd er geschreven dat de dansers betaald werden door CNN om een beetje commotie te wekken ... ÉN ... om alweer de 'domme' Amerikaan te laten geloven dat de Arabier inderdaad de grote vijand is van 'The land of freedom'.

Of die betaling nu gebeurd is of niet doet eigenlijk niet ter zake, het is de achterliggende bedoeling die allerhande zaken suggereert.

Onderschat ook de godsdienststructuren niet in de Ustatednights, deze zijn véél extremer dan wat wij hier kennen. Wanneer een Nederlandse theoloog aan één of andere universiteit doceert over 'The promissed land', het spreekwoordelijk beloofde land, denkt 90% automatisch dat er over diezelfde Ustatednights word gesproken en we spreken niet van één of andere lagere school klas ... university my friend

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be