Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2005, 17:29   #21
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Er is geen fysiek verschil tussen homomannen en heteromannen. Uw vergelijking is irrelevant.
LOL

Rafke toch , Rafke toch ....

Nu ben je toch iets teveel moeite aan het doen
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 17:31   #22
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen fysiek verschil tussen homomannen en heteromannen. Uw vergelijking is irrelevant.
Verloren moeite , Raf8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 18:17   #23
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik weet het...

Het is eigenlijk tegen beter weten in, maar je weet toch maar nooit dat er vandaag of morgen eens iets doordringt...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 18:30   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emitzer
Ach ja, waarom niet...als die zich daar beter bij voelen. Ik snap jullie niet. Zit ge hier een hele tijd te zeveren dat de arme moslimvrouw thuis opgesloten zit. Doen z'iets om haar buiten te krijgen, loopt ge nog te zeveren. Wat ist nu eigenlijk?
En als ik me nu beter voel in een fitnesszaal met enkel blanken omdat ik anders niet buiten durf komen? D�*n moet ik me daar maar in leren stellen zeker?

Mijn dochter mag niet meer naar discotheken waar Marokkanen rondlopen, want dat vind ik te gevaarlijk voor haar veiligheid. Ik wens dus een discotheek te openen waar mijn dochter zich beter voelt want anders kan het arme kind niet meer uitgaan.
Bijgevolg een discotheek enkel voor niet-marokkanen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 februari 2005 om 18:32.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 20:10   #25
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
En als ik me nu beter voel in een fitnesszaal met enkel blanken omdat ik anders niet buiten durf komen? D�*n moet ik me daar maar in leren stellen zeker?

Mijn dochter mag niet meer naar discotheken waar Marokkanen rondlopen, want dat vind ik te gevaarlijk voor haar veiligheid. Ik wens dus een discotheek te openen waar mijn dochter zich beter voelt want anders kan het arme kind niet meer uitgaan.
Bijgevolg een discotheek enkel voor niet-marokkanen!
als je de portiers hun zin laat doen zal dat snel gebeurd zijn
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 20:19   #26
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
waarmee je nogmaals toegeeft dat die mannen louter op basis van een louter lichamelijk, arbitrair kenmerk, namelijk hun geslacht, worden gediscrimineerd.
Geen bal verschil dus met een zwarten die geweerd worden uit een discotheek.

De motieven doen dan ook helemaal niet ter zake, want die kunnen nooit éénduidig vastgesteld worden en zullen nooit positief en dus altijd normatief benaderd moeten worden.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 21:08   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
waarmee je nogmaals toegeeft dat die mannen louter op basis van een louter lichamelijk, arbitrair kenmerk, namelijk hun geslacht, worden gediscrimineerd.
Geen bal verschil dus met een zwarten die geweerd worden uit een discotheek.
Nee hoor, je hebt het nog steeds niet begrepen. Dat die moslimvrouwen niet samen met mannen mogen fitnessen, is iets wat voortvloeit uit hun geloof. Er is geen enkel geloof dat voorschrijft dat zwarten niet samen met blanken in dezelfde discotheek mogen gaan dansen.

Citaat:
De motieven doen dan ook helemaal niet ter zake, want die kunnen nooit éénduidig vastgesteld worden en zullen nooit positief en dus altijd normatief benaderd moeten worden.
Die motieven doen zeer zeker ter zake en die kunnen heel goed eenduidig worden vastgesteld.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 17 februari 2005, 21:10   #28
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

İets anders, of toch niet, een tijdje geleden wou ik samen met een vriendin gaan zwemmen in het Stedelijk zwembad van Sint-Niklaas... jammer genoeg was het juist het uurtje van de Moslimvrouwen dus ik mocht niet gaan zwemmen, de vriendin waar ik mee was meegegaan was nieuwsgierig en mocht als vrouw wel binnen. Maar kreeg van die vrouwen te horen dat ze er niet bijhoorde en beter op een andere keer zou komen. Jamaar zeg (en nu maar beschaafd blijven en niet vloeken of zoiets want dan ben je racist)
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 23:20   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes
İets anders, of toch niet, een tijdje geleden wou ik samen met een vriendin gaan zwemmen in het Stedelijk zwembad van Sint-Niklaas... jammer genoeg was het juist het uurtje van de Moslimvrouwen dus ik mocht niet gaan zwemmen, de vriendin waar ik mee was meegegaan was nieuwsgierig en mocht als vrouw wel binnen. Maar kreeg van die vrouwen te horen dat ze er niet bijhoorde en beter op een andere keer zou komen. Jamaar zeg (en nu maar beschaafd blijven en niet vloeken of zoiets want dan ben je racist)
Je leven zal wellicht nooit meer hetzelfde zijn na een dergelijke traumatische ervaring... Als ik eens vijf minuten tijd heb, zal ik je een beetje beklagen hoor!

Citaat:
Oud 18 februari 2005, 00:15   #30
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee hoor, je hebt het nog steeds niet begrepen. Dat die moslimvrouwen niet samen met mannen mogen fitnessen, is iets wat voortvloeit uit hun geloof. Er is geen enkel geloof dat voorschrijft dat zwarten niet samen met blanken in dezelfde discotheek mogen gaan dansen.
u blijft maar haslstarrig vastklampen aan het standpunt van de positief gediscrimineerde ipv de zaak op afstand te bekijken.
U geeft hier zelf toe dat mannen worden gediscrimineerd omdat ze geen vrouwelijke moslims zijn. Het zijn dus die mannen die gediscrimineerd worden omdat een andere groep een bepaald geloof aanhangen dat zij niet aanhangen. Er is heir dus wel d egelijk ontegenspreekbaar sprake van discriminatie. Als uw "objectief" doel trouwens gestoeld is op geloof, dan is dat een straatje zonder einde. Uiteindelijk komt het erop neer dat personen met kenmerk X wel gediscrimineerd mogen worden omdat in boek Y staat dat de vrijwillige aanhangers van boek Y niet samen mogen fitnessen met personen met kenmerk X. Uw "objectiviteit" bestaat er dus uit om u te steunen op de voorschriften van een welbepaald boek...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 01:09   #31
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je leven zal wellicht nooit meer hetzelfde zijn na een dergelijke traumatische ervaring... Als ik eens vijf minuten tijd heb, zal ik je een beetje beklagen hoor!
Net zoals het leven van een moslimmeisje nooit meer hetzelfde zal zijn nadat een man haar haren kon aanschouwen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 07:07   #32
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Niet nodig ik heb wel medelijden met jou, je bent wellicht nog jong en onervaren of zelf zo'n hoofddoekjes voorstander. Later als je volwassen bent zal je wel begrijpen wat ik bedoel. Groetjes
Oud 18 februari 2005, 11:07   #33
Kielse bulldog
Banneling

Kielse bulldog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
?
Wanneer dit mag, dan mag een fitnesszaal 'enkel voor blanken' of 'verboden voor janetten' ook !
Waar kan ik mij inschrijven?
Kielse bulldog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 11:11   #34
Kielse bulldog
Banneling

Kielse bulldog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is geen discriminatie; dit is een maatregel om sportbeoefening door moslimvrouwen te bevorderen.
Zouden ze dan ook een maatregel kunnen nemen om sportbeoefening door "neo nazis"(zoals jij het noemt)te bevorderen.
Kielse bulldog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 11:41   #35
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u blijft maar haslstarrig vastklampen aan het standpunt van de positief gediscrimineerde ipv de zaak op afstand te bekijken.
U geeft hier zelf toe dat mannen worden gediscrimineerd omdat ze geen vrouwelijke moslims zijn. Het zijn dus die mannen die gediscrimineerd worden omdat een andere groep een bepaald geloof aanhangen dat zij niet aanhangen. Er is heir dus wel d egelijk ontegenspreekbaar sprake van discriminatie. Als uw "objectief" doel trouwens gestoeld is op geloof, dan is dat een straatje zonder einde. Uiteindelijk komt het erop neer dat personen met kenmerk X wel gediscrimineerd mogen worden omdat in boek Y staat dat de vrijwillige aanhangers van boek Y niet samen mogen fitnessen met personen met kenmerk X. Uw "objectiviteit" bestaat er dus uit om u te steunen op de voorschriften van een welbepaald boek...
Is het dan zo dat die mannen, die volgens jou gediscrimineerd worden, NERGENS terechtkunnen om te gaan fitnessen? Voor die moslimvrouwen is dat namelijk wèl zo. Deze maatregel kan een einde stellen aan die discriminatie. Dat is toch niet zo ingewikkeld hé? Positieve discriminatie kan namelijk alleen maar bestaan als er een negatieve discriminatie tegenover staat. Het is m.a.w. een neutraliserende maatregel.

Citaat:
Oud 18 februari 2005, 12:12   #36
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Is het dan zo dat die mannen, die volgens jou gediscrimineerd worden, NERGENS terechtkunnen om te gaan fitnessen? Voor die moslimvrouwen is dat namelijk wèl zo. .
Niet zo... in hun land van herkomst zijn er zo van die speciale,... enkel voor vrouwen, fitnesszalen en dergelijke.
Oud 18 februari 2005, 12:14   #37
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Jammer dat wij daar niet binnen mogen... zou misschien leuk kunnen worden tussen al die vrouwen.
Oud 18 februari 2005, 12:14   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes
Niet zo... in hun land van herkomst zijn er zo van die speciale,... enkel voor vrouwen, fitnesszalen en dergelijke.
Waar heb je het over?

Citaat:
Oud 18 februari 2005, 12:15   #39
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Van mij mag Radicaal een fitness voor whites only beginnen. Laat de Markt maar beslissen of zo'n initiatief overlevingswaarde heeft. Persoonlijk denk ik dat een speciale gay-gym meer kans van slagen zou hebben. Ik ging vroeger ook geregeld gaan powertrainen en ik schat dat 20% vd mannen daar homoseksueel is.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 12:17   #40
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Waar heb je het over?
Wat een vraag. Wat wil je weten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be