Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2005, 18:52   #21
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Met alle respect, mijn beste, ik zie u heus niet als een politiek correcte linkse dictator. Die zou immers veel subtieler inkleden alsdus een politiek draagvlak te creëren voor wat hij uiteindelijk wilt bereiken.

Ontwijfelt heb je het over de Swastika, of hakenkruis, eveneens een keltisch/germaans symbool met roots die in veelvoud duizenden keren het nazi-tijdperk heeft blijven bestaan.

Als ik morgen iemand zie, gekleed in een witte jas met een witte muts op die roept "white power"... of met een hitler snorretje en dat bandje rond zijn gestrekte arm, of met tulband & puntschoenen die roept: "Belgique = Islamique" dan zal ik hooguit eens lachen, al was het maar voor het theatrale scenario.

Wat mijn lachspieren niet zozeer stimuleert zijn de nette, keurige heertjes die luid roepen tegen zulke symbolen te zijn, maar eens de camera uit is, niets liever willen dan een ware retro-revolutie door te voeren. En dan hoef je niet simplistisch een zondebok uit te kiezen(zoals u doet), maar eens de diverse kampen te beschouwen die, politiek en demografisch, aanwezig zijn.

Uw tsjechische studente zal trouwens beter weten dan wie ook dat politieke omwentelingen bochten kunnen nemen die je niet kan uitdrukken met behulp van een goniometrische cirkel, en vaak niet voor de hand liggend zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Beste Raven,

Je ziet mij nu waarschijnlijk als een politiek correcte linkse dictator die het Vlaamse erfgoed wil vernietigen. Ik vraag je dus even je ideologie tussen haakjes te zetten en de realiteit te zien. De realiteit is dat ik hier in de PC-klas van mijn unief in Parijs, waar links een Tsjechische studente mij slecht bekijkt o.w.v. dit Keltisch kruis en rechts een Franse studente aanstalten maakt om de security te roepen...

Ik weet ook dat er op zich niets mis is met een Keltisch kruis, dat het zelfs een heel mooi symbool is. Alleen is dat symbool in onze recente geschiedenis serieus misbruikt voor massamoord, racisme, antisemitisme en dies meer zij. Daarom zijn de meeste mensen in West- en Centraal-Europa en ver daarbuiten geshockeerd als ze zo'n symbool zien. Ik hoop dat jullie niet alle inter-Europese en internationale studentenmobiliteit willen afschaffen?

Dus: nogmaals dank bij voorbaat voor het in het vervolg vermijden van controversiële symbolen! Politiek is ook water in zijn wijn doen... Met dergelijke symbolen bereik je niets, je schaadt er alleen andere gebruikers van dit forum mee!
Oud 18 februari 2005, 18:55   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is al goed, de Tsjechische studente is al weg en denkt nu waarschijnlijk dat ik één of andere nazi ben... Het is écht wel frustrerend dat als je in het buitenland "Vlaanderen" zegt, men alleen het "Vlaams Blok" blijkt te kennen... Op een democratische wijze naar secessie streven... tja... Laat ons zeggen dat de meeste van onze Europese medeburgers een iets andere visie hebben op het VB... Het VB wordt in Europa als één van de meest fascistische extreem-rechtse partijen gezien. En je kan dan over het links-Amerikaans-Zionistisch-joods-kapitalistisch wereldcomplot beginnen dat iedereen heeft geïndoctrineerd, maar als je er zoals ik vanuit gaat dat onze buurlanden allemaal liberale democratiën zijn, waar de opinies vrij zijn, dan hebben ze misschien toch een punt.
Troost je.
Wellicht zijn degenen die het VB zo bekend hebben gemaakt in het buitenland, met de meest extreem denkbare middelen, even gefrustreerd als jij.
Gedeelde smart, halve smart.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 februari 2005 om 18:55.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 19:01   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je schaadt er alleen andere gebruikers van dit forum mee!
Hoe dan?
Bijten ze je vanaf het internet?
Krijg je er pest of cholera van?
Benemen ze je de adem omdat ze naar gas ruiken?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 februari 2005 om 19:02.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 19:05   #24
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
't Is begot wreed hee!
Al die kruisenhistories!
Ik staarde onlangs verlekkerd naar het kruis van een fraaie internetschoonheid, en ik kreeg hier thuis ook al kritiek.
Ik betrap mijzelf erop dat ik mij kortstondig even probeerde in te beelden hoe een "hakenkruis" er in die context zou uitzien. Somebody please call a doctor...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 19:07   #25
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is al goed, de Tsjechische studente is al weg en denkt nu waarschijnlijk dat ik één of andere nazi ben... Het is écht wel frustrerend dat als je in het buitenland "Vlaanderen" zegt, men alleen het "Vlaams Blok" blijkt te kennen... Op een democratische wijze naar secessie streven... tja... Laat ons zeggen dat de meeste van onze Europese medeburgers een iets andere visie hebben op het VB... Het VB wordt in Europa als één van de meest fascistische extreem-rechtse partijen gezien. En je kan dan over het links-Amerikaans-Zionistisch-joods-kapitalistisch wereldcomplot beginnen dat iedereen heeft geïndoctrineerd, maar als je er zoals ik vanuit gaat dat onze buurlanden allemaal liberale democratiën zijn, waar de opinies vrij zijn, dan hebben ze misschien toch een punt.
Dat krijg je, als sommige linksen uit België gaan janken in het buitenland over hoe slecht het VB wel niet is
Je moet eens vragen aan je mede-studenten wat ze van Denemarken vinden; als ze dat land nu ook scheef bekijken of niet.. dan weet je volop genoeg
Diene Tjechische vriend van u zal wel nog wat heimwee hebben naar de 'goeie ouwe communistische tijd'
Oud 18 februari 2005, 19:22   #26
ilfalco
Minister-President

Standaard

Het Vb is de grootste partij van vlaanderen met een heel gematigd programma , maar in de franstalige pers wordt iedereen die niet in het multiculdogma geloofd afgeschilderd als nazi... zo titelde La derniere heure trimfantelijk na de moord op Foruyn Neo-Nazi gedood.... Misschien dat johan ze'n horizon wat moet verbreden . In republikeinse kringen noemt men het VB zelfs de beste conservatieve partij van Europa.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 19:47   #27
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste moderatoren,

Zouden jullie er a.u.b. voor kunnen zorgen dat extreem-rechtse symbolen zoals hakenkruisen en Keltische kruisen uit de fora verwijderd worden? Ik lees jullie site geregeld in het buitenland en ik wil hier liever geen problemen met de politie en ik wil ook niet van de unief gezwierd worden?

Extreem-rechts mag dan Salonfähig geworden zijn in Vlaanderen - ik heb daar zo mijn opinie over, maar die doet hier nu niet ter zake - maar in het buitenland worden zaken als Keltische kruisen, hakenkruisen, antisemitisme, negationisme en oproepen tot massamoord niet getolereerd.

Ik verzoek jullie dan ook dergelijke zaken te verwijderen, zodanig dat men op een fatsoenlijke wijze jullie site op openbare plaatsen in het buitenland kan lezen.

Dank bij voorbaat,
Johan van den Broek

PS: Dit verzoek geldt ook aan het adres van diegenen die Keltische kruisen plaatsen naast hun bijdragen. Ik zoek geen ruzie, maar verzoek jullie gewoon rekening te houden met diegenen die in een internationale context moeten functioneren en op een fatsoenlijke wijze deze site willen lezen. Ook aan jullie: dank bij voorbaat!

Dit is toch werkelijk te gek om los te lopen?!? Dit stuk pretentie denkt nu zo maar eventjes een keltisch kruis op dezelfde hoop te kunnen gooien als een swastika!!!
Functioneer zoveel ge wilt in uw internationale context! Dring uw broekschijter-gedrag niet op aan anderen aub.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2005, 19:56   #28
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik weet ook dat er op zich niets mis is met een Keltisch kruis, dat het zelfs een heel mooi symbool is. Alleen is dat symbool in onze recente geschiedenis serieus misbruikt voor massamoord, racisme, antisemitisme en dies meer zij. Daarom zijn de meeste mensen in West- en Centraal-Europa en ver daarbuiten geshockeerd als ze zo'n symbool zien. Ik hoop dat jullie niet alle inter-Europese en internationale studentenmobiliteit willen afschaffen?
Manmanman, vanonder welk steentje ben jij gekropen? Dat symbool is on onze recente geschiedenis NOOIT misbruikt geworden voor massamoord en antisemitisme! Toon eens het tegendeel aan aub. Dit wordt lachen.
Citaat:
Dus: nogmaals dank bij voorbaat voor het in het vervolg vermijden van controversiële symbolen! Politiek is ook water in zijn wijn doen... Met dergelijke symbolen bereik je niets, je schaadt er alleen andere gebruikers van dit forum mee!
Ga op het PVDA-forum gaan lullen jong! Wie dit symbool gebruikt, schaadt daar juist NIEMAND mee. Politiek is helemaal NIET water in de wijn doen, het is het verdedigen van een bepaalde maatschappijvisie en daarbij macht nastreven om deze visie ten uitvoer te brengen. Al de rest is larie.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 01:19   #29
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad : keltisch kruis is niets mis mee nostalgisch verlangen toen de Kelten
nog Europa bevolkten. Genetisch kan er in ons DNA nog iets van die Keltische tijd teruggevonden worden, evenals naar de tijd dat de Homo Sapiens vanuit Afrika
deze kontreien bevolkte. Misschien kan er iemand een nog nostalgischer symbool
opdiepen, dat dan een nog extremer aureool kan krijgen ? Dus bijlen in roeden
en zo van die dinges ... why not... alleen de Germaanse Swastika heeft onsmakelijke
connotaties ivm Zyklon B..
Ovrigens het bombarderen van Guernica, Coventry en Rotterdam welbewust met het doel de bevolking te terroriseren was geen punt tijdens de Neurenbergse processen,
zodat ook Dresden, Hiroshima en Nagasaki niet gekwalificeerd werden als "Oorlogsmisdaad". We kunnen een hele lijst maken van "misdaden" die op die manier onder de mat geveegd werden. Tijd om een internationale rechtsorde na streven met een grote pakkans voor de misdadigers in kwestie.
Oud 19 februari 2005, 01:38   #30
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Symbols are for the simple-minded.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 12:20   #31
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kielse bulldog
Hallucinant eerlijk als antwoord...
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 12:26   #32
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Over die nazi-symbolen las ik:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Benemen ze je de adem omdat ze naar gas ruiken?
Ja, daar is wel iets van.
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 12:39   #33
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Symbols are for the simple-minded.
Citaten ook.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 13:54   #34
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Citaten ook.
Toch vind ik dat én symbolen én citaten iets hebben. Je moet er natuurlijk wel zelf over andenken en interpreteren. Maar het heeft iets. Zeker Vlaams-nationale symbolen.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 15:23   #35
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Kan het niet laten liggen ; weet je aan wat het nieuw VB symbool mij doet denken ?
Aan een vergrijsde Vlaamsche Leeuw die brullend door de vlaamse cultuurzender Canvas opgeslokt wordt. Het Keltisch kruis heeft overigens volgens mij met "Vlaanderen" niets te maken - deze kruisen vind je voornamelijk op ierse begraafplaatsen. Het "Vlaamse Volk" is niet keltisch maar germaans van oorsprong :
de nederlandse taal is ontstaan uit 3 componenten nl. het ingwoons, saksisch en
nederfrankisch. De twee eerste germaanse talen stonden overigens ook aan de wieg van het engels. Het zou verwonderlijk zijn moesten er na 1500 jaar geschiedenis
nog "echte" rechtstreekse afstammelingen van dit oorspronkelijke mengvolk rondlopen :
vooral tijdens de spaanse overheersing zijn de mensen in deze streken en speciaal in Antwerpen gezegend geweest door een flinke injectie "Moors" bloed, dat is de reden waarom wij zo goed accorderen met mensen van Noord Afrikaanse afkomst.
Oud 19 februari 2005, 15:31   #36
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Het "Vlaamse Volk" is niet keltisch maar germaans van oorsprong :
niet waar.
In ons land (zoals ook in FR, SP, GB, ..) is het grootste deel van de bevolking -etnisch- van keltische oorsprong. Er heeft wel een culturele romanisering voorgedaan, natuurlijk het duidelijkst zichtbaar in spanje, frankrijk, en wallonië. Vlaanderen heeft een culturele germanisering ondergaan.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 19 februari 2005 om 15:32.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 16:58   #37
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

aan topicstarter:

FireFox, options>web features>load images only (eventueel "for the orginating site only")

bespaart je al een hele hoop kruisen en mollen (spreek ervan mee)
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 19:19   #38
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Beste Raven,

Je ziet mij nu waarschijnlijk als een politiek correcte linkse dictator die het Vlaamse erfgoed wil vernietigen. Ik vraag je dus even je ideologie tussen haakjes te zetten en de realiteit te zien. De realiteit is dat ik hier in de PC-klas van mijn unief in Parijs, waar links een Tsjechische studente mij slecht bekijkt o.w.v. dit Keltisch kruis en rechts een Franse studente aanstalten maakt om de security te roepen...

Misschien kunt er uw collega's in Parijs op wijzen dat de Franse vlag ook de vlag was van het Vichy-regime en dat zij, samen met andere Franse symbolen als Jeanne d'Arc, ook nu nog gretig gebruikt wordt door Le Pen. Vinden zij dat de Franse Vlag en alle afbeeldingen van Jeanne d'Arc ook moeten verwijderd worden?
Even ernstig blijven aub!
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 09:44   #39
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
niet waar.
In ons land (zoals ook in FR, SP, GB, ..) is het grootste deel van de bevolking -etnisch- van keltische oorsprong. Er heeft wel een culturele romanisering voorgedaan, natuurlijk het duidelijkst zichtbaar in spanje, frankrijk, en wallonië. Vlaanderen heeft een culturele germanisering ondergaan.
Neen, zowel België als Noord-Frankrijk hebben een raciaal Germaanse bevolking (volgens Gobineau zelfs de zuiverste !). De Kelten -die tot het noordse ras behoren- en de Belgae -overrijnse Kelto-Germanen- behoren zeker tot onze voorouders, maar reeds in de 4de eeuw waren onze streken Frankisch van bloed. Nog vóór de grote Germaanse volksverhuizingen dus. Met de volksverhuizingen kwamen nog de Friezen en de Saksen, die samen met de Franken gelden als onze werkelijke voorouders. In Vlaanderen werd het Saksische en het Friese element wel volledig geresorbeerd door het Frankisch, behalve in West-Vlaanderen.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 13:08   #40
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Neen, zowel België als Noord-Frankrijk hebben een raciaal Germaanse bevolking (volgens Gobineau zelfs de zuiverste !). De Kelten -die tot het noordse ras behoren- en de Belgae -overrijnse Kelto-Germanen- behoren zeker tot onze voorouders, maar reeds in de 4de eeuw waren onze streken Frankisch van bloed. Nog vóór de grote Germaanse volksverhuizingen dus. Met de volksverhuizingen kwamen nog de Friezen en de Saksen, die samen met de Franken gelden als onze werkelijke voorouders. In Vlaanderen werd het Saksische en het Friese element wel volledig geresorbeerd door het Frankisch, behalve in West-Vlaanderen.
dan zit de 'wikipedia' encyclopedie er volledig naast..
Enfin, je blijkt er meer vanaf te weten.
Wat ik dacht is dat cultureel er nog een paar gebieden zijn die keltisch zijn gebleven, maar dat etnisch gezien er nog een groot deel Europa een keltische component had.
En nog iets: dat keltisch kruis heeft niets met het "keltisch zijn" te maken hoor mensen, toch niet in de hedendaagse betekenis. Er zijn groepen die het een raciale betekenis geven (racistisch meestal : "white power") maar het kan evengoed als pan-Europees symbool gezien worden, dus uit eerbied voor de voorouders. Het hangt compleet van je eigen interpretatie af. (In Ierland maakt het gewoon deel uit van het cultureel erfgoed).

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 20 februari 2005 om 13:10.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be