![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Hoe moet Wallonië ontwikkeld worden? | |||
| Onze economische hulp laten afhangen van het kiezen van Vlaamse bestuurders |
|
4 | 19,05% |
| Militair de PS uitschakelen |
|
2 | 9,52% |
| Wapens verdelen onder tegenstanders van het PS-regime |
|
4 | 19,05% |
| Stoppen met geld sturen naar Wallonie(vluchtelingenstromen, criminelen die in vlaanderen komen roven, overbevolking hier blijft,...) |
|
11 | 52,38% |
| Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
je berichten zijn echt lachen! Maar serieus: ik vind dat de Walen recht hebben op hun eigen grondgebied. Wat jij wil doen is hier een Israël-Palestina probleem creëren, dat is niet direct wat we willen, of wel? |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Minister
|
Citaat:
En waarom pleit de BUB niet voor invoering van tweetaligheid in Wallonië? Is dat dan niet de "belgische" oplossing? |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#24 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik denk dat het onze forumganger is die totaal onbeschaafd is. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Dorian : 25 februari 2005 om 01:03. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Wat bedoel je met theoretisch? |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Wat de faciliteiten betreft, bestaan er ook faciliteiten "in de andere richting". Bv. Vloesberg / Flobecq, waar ik familie heb, heeft faciliteiten voor Vlamingen. Of Edingen. Daar zijn er nooit problemen. Waarom zijn er altijd problemen met de steden rond Brussel ? Dat vraag ik me soms af. MENSEN verfransen of vernederlandsen kan voor mij gewoon niet, dat is niet realistisch. de moedertaal blijft de moedertaal. Hier lees je soms rare ideëen daarover. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Enkele gemeenten hebben inderdaad die faciliteiten, maar is dat niet geweest ter compensatie met de faciliteiten in Vlaanderen? Persoonlijk heb ik geen problemen met faciliteiten an sich, maar wel met bepaalde uitwassen daarvan, wat evengoed zou gelden voor Waalse gemeenten. Helaas zijn die uitwassen, vooral in de rand, verfransing, omdat er zo veel Franstaligen inwijken. Misschien, zoals ik eerder eens zei, is dat voor een groot stuk een klasseprobleem, omdat het grotendeels rijke Brusselaars zijn die zich daar vestigen en er de arrogantie hebben om alles in het Frans te willen. Ik ken persoonlijk de situatie aan de kust beter omdat ik er dichtbij woon, en daar zijn sommige Brusselaars echt wel arrogant als het op taal aankomt. Maar ik weet dat dit voor de modale Waal wel een stuk anders ligt, eigenlijk hetzelfde als bij de modale Vlaming; sommige flaminganten zouden dus beter ook eens een onderscheid maken tussen de Walen en de rijke Brusselaars. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is zo typisch aan de Vlaams-nationalisten: in Vlaanderen willen ze geen Frans spreken, maar als ze naar Wallonië gaan, willen ze wel bediend worden in het Nederlands...
|
|
|
#36 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ik heb helemaal niets tegen de aanwezigheid van Franstaligen in Vlaanderen, maar dat ze dan toch een beetje Nederlands leren hé, ipv zo arrogant te doen dat ze overal in het Frans bediend moeten worden. Laatst gewijzigd door instromaniac : 25 februari 2005 om 12:17. |
|
|
|
|