![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zij denken, in al hun naïviteit, dat 'lichaam' en 'geest' of 'wil' of 'ratio' verschillend zijn. zij overschatten schromelijk de menselijke keuzevrijheid en autonomie, door de 'wil' onafhankelijk en absoluut te plaatsen tegenover de 'gevoelens' en tevens los te koppelen van de materie. met de hen zo typerende arrogantie spreken zulke anti-wetenschappelijke voluntaristen voortdurend waardeoordelen uit over anderen, die zij doorgaans een primitieve 'moraal' verwijten. misschien ook om hun ego op te krikken. ![]() de wetenschapper daarentegen, beseft dat alles te herleiden is tot de materialistische imperatief, waarvoor niemand uiteindelijk verantwoordelijkheid draagt. en het is die afwezigheid van fundamentele verantwoordelijkheid voor de stoffelijke fenomenen, die de voluntarist, de idealist, ter linker of ter rechterzijde niet wil aanvaarden. neen, zij hebben bij elk materialistisch 'falen' een schuldige nodig, een ontoereikende 'wil', die men kan straffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed, antwoord op jouw statement volgt. Het was alleszins duidelijk geformuleerd, ik kan dus moeilijk weerstaan aan je uitnodiging.
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Herlees je eigen repliek nog eens en ontdek dan de contradicties in de stellingen (nouja) die je hier poneert. De "ontoereikende wil" godbeterd... (excusez le mot, trouwens)
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is belangrijk voor je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() mensen als jij zijn vergeten waar het om draait, vexille.
elke voeling verloren met het aardse leven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() kom je heus niet verder dan wat gezeik over prentjes, NP?
ik ga hier nog veel prentjes gebruiken, dus wrijf al maar in je handjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 25 februari 2005 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() 'gezwollen termen', toe maar.
free your mind, vexille. en de rest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() niet zeveren hé NP.
soit, ik ga maffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
logisch gezien kan je zeggen dat het voor Marchall beter en aangenamer zou zijn om dutroux niet te haten maar we zijn maar mensen he en wie is er perfect ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Haat is heel natuurlijk en het uiten ervan is meestal oprechter dan bij liefde en vriendschap.
Haat tegenwerken is het domste wat ge kunt doen, het komt meestal terug op een of andere manier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Haat is voor de dommeriken. Met de beste wil van de wereld : ik kan niemand langer dan 10 minuten haten.
Haat kan nooit een reden zijn om politieke tegenstanders te vervolgen ! Maar er bestaan andere argumenten ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zou dat woord misschien komen van territorium? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
in een crisissituatie komt het er altijd op aan om kalm te blijven maar da s natuurlijk soms makkelijker gezegd dan gedaan. een vriend van mij heeft ooit eens oog in oog gestaan met een cobrake als hij toen gepaniekeerd had dan was hij dood geweest. ik keur de haat van sommige vlaams belangers tov vreemdelingen niet goed maar ik heb er wel begrip voor ik ben ook niet perfect
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |