Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2005, 13:00   #21
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
*zucht*

ge kunt zo álles verdraaien é (zowel tegen de BUB'ers als vlaamsnationalisten)

Shiltz en De Croo kennende, geloof ik wel "dat De Croo Shiltz in zijn hemd zette"....
Jij gelooft dat wel "De Croo kennende". Ik heb het debat gezien, en ik weet zeker dat het omgekeerd was.
Oud 27 februari 2005, 13:00   #22
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Tja De Croo zet iedereen in z'n hemd zoals een ware populist zonder enige inhoudelijke waarde. Toch wel straf dat belgicisten het altijd moeten hebben van de rijke elite zoals De Croo en Claes, mensen die mijlenver van het volk staan.
Ow Ow Ow

een politicus die in de top10 van voorkeurstemmen staat, ten opzichte van een marginaal, die weet-ik-niet-waar in de politiek zit.

Je noemt dié man "een ware populist zonder inhoudelijke waarde", "rijke elite", "iemand die mijlenver van het volk staat"

toch erg gesteld met onze democratie, vind je niet?
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 13:00   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*zucht*

ge kunt zo álles verdraaien é (zowel tegen de BUB'ers als vlaamsnationalisten)

Shiltz en De Croo kennende, geloof ik wel "dat De Croo Shiltz in zijn hemd zette"....
Ik heb de uitzending 3 keer bekeken en ik kan u verzekeren dat De Croo er op geen enkel moment aan te pas kwam tegen Schiltz die De Croo telkens met keiharde argumenten van antwoord diende waar hij totaal geen deftige repliek op wist te verzinnen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 13:03   #24
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Ik heb de uitzending 3 keer bekeken en ik kan u verzekeren dat De Croo er op geen enkel moment aan te pas kwam tegen Schiltz die De Croo telkens met keiharde argumenten van antwoord diende waar hij totaal geen deftige repliek op wist te verzinnen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Jij gelooft dat wel "De Croo kennende". Ik heb het debat gezien, en ik weet zeker dat het omgekeerd was.
ik heb het niet gezien,

maar als die Schiltz argumentatief zoveel sterker stond, is het wel jammer dat: die man blijkbaar geen "stemmen naar argumenten" krijgt (zie ^)
Oud 27 februari 2005, 13:17   #25
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ow Ow Ow

ten opzichte van een marginaal, die weet-ik-niet-waar in de politiek zit.
[font=Arial][font=Verdana]Eerst zegt ge dat ge beiden kent, en nu bewijst ge helemaal niet te weten waarover we aan het praten zijn.[/font] [/font]
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 13:26   #26
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het met Willem en Knuppel eens. De Croo is serieus in zijn hemd gezet door Shiltz.

Yann pent een aantal slogans van De Croo neer, die reeds jaar en dag door de Belgicisten ( vooral de royalistische franskiljons ) wordt herhaald.

Shiltz daarentegen kwam met zuivere argumenten en feiten voor de dag waardoor De Croo steeds weer naar zijn veters moest kijken, meer uit schaamte dan wat anders.
Yann meent echt dat door een kat een koe te noemen, die kat ook een koe wordt...
Oud 27 februari 2005, 13:27   #27
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy
[font=Arial][font=Verdana]Eerst zegt ge dat ge beiden kent, en nu bewijst ge helemaal niet te weten waarover we aan het praten zijn.[/font] [/font]
ik ken hem wel degelijk, maar in welke partij hij zit, daar heb ik geen gedacht van. Ik zou zeggen VU-ID, maar dat bestaat niet meer...
Oud 27 februari 2005, 13:34   #28
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Hier een passend voorbeeld over hoe on-democratisch de meeste 'belg-gezinden' tewerk gaan.
U bent intellectueel oneerlijk, en quote enkel datgene dat in uw kraampje past. Ik had bv. ook dit gezegd:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Natuurlijk kunnen we het opzeggen. Als de meerderheid kiest om het Koningshuis af te schaffen, dan is dat zo.
Citaat:
Eerst en vooral dient het VB op een politieke manier bestreden te worden.
Maar dat is moeilijk, als ook de rest van de partijen (met PS op kop) de democratie aan hun laars lappen (een voorbeeld, het cordon sanitaire).
Ik ben de PS niet he. Ik ben ook voor de afschaffing van het Cordon Sanitaire...

Het beste weermiddel voor het VB is het VB zelf. Als men ze uitgebreid aan bod laat in debatten, dan vallen de maskers. Een regeringsdeelname door het VB, zal een implodering van het extreem-rechts in Vlaanderen betekenen. Hetgeen nu gebeurt (VB buiten spel zetten, maar toch voldoende in de spots plaatsen) werkt contraproductief. Geen enkele VB'er heeft zich reeds bewezen. In mijn ogen zijn zij onbekwaam, en dat weten ze maar al te goed. Waar stonden de beste stuurlui nu ook weer?

Hier een passend voorbeeld over hoe on-democratisch de meeste 'Vlaams-gezinden' tewerk gaan

Citaat:
Dan wat die referendum betreft.
Iedere lompe idioot weet dat de meeste belgen voor het behoud van België zijn.
Maar daar draait het in weze niet om.
Het voordeel van een referendum is dat het ook een zekere waarde van ongenoegen kan weergeven, een 'ontevredenheidswijzer' als het ware over de huidige politieke toestand (dankzij die informatiestroom).
Maar als huidig politieker van een traditionele partij is het natuurlijk niet leuk om de waarheid onder ogen te moeten zien.
Die zetten alleen het uiteindelijke resultaat (dat Belg-modaal vrij unitair blijft) in de verf, maar over het grote ongenoegen, daarover zal gezwegen worden.

Citaat:
Een slimme politieker daarentegen, zal zijn programma op dat ongenoegen afstemmen.
Dat zal een politieker zijn die politiek op een lange en degelijke termijn voert, terwijl de huidige politici volop aan korte termijnpolitiek doen.
Een slimme politieker stemt zijn programma af op zijn ideaalbeeld, en laat zich niet leiden door machtsgeile spelletjes, om de kiezers te kunnen bedriegen, zoals bv. de N-VA dat deed op 13 juni. Als u dat "slimme" politiekers noemt, wel dan mag u ze hebben!
Oud 27 februari 2005, 13:36   #29
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Die "want" toont al duidelijk aan dat het De Croo niet om rechtstreekse democratie te doen is. Een volksraadpleging wordt georganiseerd omdat men gelooft in het volk als normerende kracht, niet omdat een of andere uitslag op voorhand zou vaststaan.

Persoonlijk ben ik trouwens nog niet zo overtuigd van de voorspelbaarheid van de uitslag. Alles zal in grote mate afhangen van enerzijds de informatiecampagne en anderzijds de vraagstelling.
Dat is je reinste onzin. De meeste mensen hebben hun oordeel nu reeds klaar, en informatiecampagnes zullen daar weinig aan helpen.
Oud 27 februari 2005, 13:39   #30
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik dan eens een voorbeeld zien waar de deur gesloten zou blijven wanneer niet Albert II maar wel een president aan het hoofd van dit land stond?
Er zijn geen voorbeelden, omdat België nog nooit een president gekend heeft. Maar het is allom bekend dat ons Koningshuis zeer welkom is in de hele wereld, terwijl vele Belgische politici dat niet zijn. Zou Stevaert nog welkom zijn in de VS na zijn verbroedering met Castro? En wat in verband met de spanningen tussen De Gucht en Congo? Is onze Koning daar dan ook ongewenst?? Of denkt u dat een fascistische gek als Dewinter, Van Hecke of Annemans méér deuren zullen openen?
Oud 27 februari 2005, 13:40   #31
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is je reinste onzin. De meeste mensen hebben hun oordeel nu reeds klaar, en informatiecampagnes zullen daar weinig aan helpen.
Vind jij dat geen reden om dringend iets te doen?
Oud 27 februari 2005, 13:44   #32
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Croo zegt dat iedere keer: jullie zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen, maar je verzwijgt het.

Heeft De Croo dan nog nooit een publicatie van het Vlaams Belang of de N-VA opengeslagen?

Daar staat het gewoon zwart op wit. En ook op bijeenkomsten, partijvergaderingen, congressen wordt het gezegd.

Of waar haalde de Taaie dan zijn informatie te stellen dat het Vlaams Belang tegen België is? Van de staatsveiligheid misschien?
Hij maakt steeds een karikatuurbeeld van de arme Vlamingen, die gebukt gaan onder de Franstalige dictatuur van Di Rupo. Ongetwijfeld dat dit verkoopt als zoete broodjes bij een groot deel van het Vlaams kiespubliek. Maar wat hij nooit resoluut zegt, ook niet wanneer hij voor de zoveelste maal op tafel sloeg, is dat hij voor een onafhankelijk Vlaanderen is. En hij weet maar al te goed, dat hij zijn credibiliteit dan volledig verliest!

Ik heb de N-VA bv., sinds de regeringsdeelname, ook niet meer horen spreken van een onafhankelijke Vlaamse republiek. U wel? Het VB is datzelfde lot beschoren.

Vlaams-nationalisten zijn machtsgeile onderkruipers, die hun idealen ruilen voor een zitje in het parlement.
Oud 27 februari 2005, 13:45   #33
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem
Vind jij dat geen reden om dringend iets te doen?
Ja. Ik ben voor een referendum over de toekomst van België, met als duidelijke, ondubbelzinnige vraag:

Vlaanderen onafhankelijk?

JA / NEE
Oud 27 februari 2005, 13:45   #34
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik eens vernemen over welke peiling u het wel heeft waaruit zou blijken dat "de Belgen als één blok achter het Koningshuis (sic) staan"?

Eén blok = overweldigende meerderheid.
Geef mij is een peiling die het tegendeel beweert?
Oud 27 februari 2005, 13:46   #35
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het met Willem en Knuppel eens. De Croo is serieus in zijn hemd gezet door Shiltz.

Yann pent een aantal slogans van De Croo neer, die reeds jaar en dag door de Belgicisten ( vooral de royalistische franskiljons ) wordt herhaald.

Shiltz daarentegen kwam met zuivere argumenten en feiten voor de dag waardoor De Croo steeds weer naar zijn veters moest kijken, meer uit schaamte dan wat anders.
Dat zijn geen slogans Antoon, dat is de gedachte van de bevolking.
Oud 27 februari 2005, 13:48   #36
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn geen voorbeelden, omdat België nog nooit een president gekend heeft. Maar het is allom bekend dat ons Koningshuis zeer welkom is in de hele wereld, terwijl vele Belgische politici dat niet zijn. Zou Stevaert nog welkom zijn in de VS na zijn verbroedering met Castro? En wat in verband met de spanningen tussen De Gucht en Congo? Is onze Koning daar dan ook ongewenst?? Of denkt u dat een fascistische gek als Dewinter, Van Hecke of Annemans méér deuren zullen openen?
Is de koning welkom in Congo?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 13:49   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef mij is een peiling die het tegendeel beweert?
Jullie beweren iets; bijgevolg is het aan jullie bewijzen op tafel te leggen.

Trouwens, nu u blijkbaar toch weer tijd heeft op dit forum actief te zijn: u had beloofd nader te gaan op een aantal vragen over "BUB voor Azië".

Of gaat u er weer omheen fietsen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 13:50   #38
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Trouwens, nu u blijkbaar toch weer tijd heeft op dit forum actief te zijn: u had beloofd nader te gaan op een aantal vragen over "BUB voor Azië".

Off topic en gemeld aan de moderatoren.
Oud 27 februari 2005, 13:50   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de N-VA bv., sinds de regeringsdeelname, ook niet meer horen spreken van een onafhankelijke Vlaamse republiek. U wel?
Jazeker. In een debat heeft Bart de Wever daarover nog gesproken. Nog niet zo heel lang geleden trouwens.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 13:51   #40
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oei!!! Dat word moeilijker.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be