![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat gebeurt er als op 1 maart b-h-v niet gesplitst is... | |||
Cd en V-n-va zeggen het vertrouwen in de VL partners op.evt Minderheidsregering of coalitie VB-Vlaams kartel. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
Men regeert verder maar men driegt met nieuwe maatregelen. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 37,78% |
Niets. |
![]() ![]() ![]() |
24 | 53,33% |
Niets , want B-h-V zal zichzelf spontaan splitsen. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
[size=4]Voor Dietsland en Europa; voor het vrije Avondland![/size] Laatst gewijzigd door Tyr de Dietser : 1 maart 2005 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus niet omdat het op de website van het Vlaams (on)belang staat dat er een ultimatum-datum is, dat dit de waarheid moet zijn. Eer het tegendeel zou ik zo zeggen. Toch ga ik je nu vertellen wat er dus gebeurd is op 1 maart, en nog steeds sindsdien tot op heden aan het gebeuren is: Vandelakloten en Reindiers krijgen de kramp in hun kloten, want ze voelen het pijnlijk aan: ze geraken er waarschijnlijk niet uit en ze voelen de hete adem van de NVA en de rechtschapen Vlamingen. Di Pupo heeft ook last van de kramp, want hij gaat een charme-offensief aan op een plaats en tegenover mensen die niet eens op hem of op zijn partij kunnen kiezen. Wel laat die kramp nog maar wat duren. Ik verwacht wel ekskuses van de ongelovige Thomassen als het zo ver zal zijn. ps: Di Pupo had gelijk: zo'n klein probleem: de splitsing van één kieskrink en al die andere problèmen ... Maar, maar ... toch vindt hij nok altijt geen oplossink.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() juist das ook weer waar , het zal dus daarom zijn dat ronduit net dezelfde kritiek had als het Vb op het versassen van het dossier B-H-V naar een IMC.... Alzheimer of negationisme ... ik weet het niet. Nu is er dus geen deadline . Dus bourgois die eerst in de morgen 2 x zei dat het mmoets gesplitst zijn voor dat men in een regering stapte ... voor te lachen zeker.
Dan 5 minuten , dan onverwijld , dan voor 31 december , dan begin januari , dan voor de krokus of Vandebrande en Van rompuy zouden niet meer meestemmen met de vlaamse regering( envenveel van gemerkt als van hun communautaire Big -bang )... Dan kwam begin Maart en erwerd duidelijk gesproken over een deadline... en een beetje later was het in de het eerste deel van maart en over een vla van de vlaamse rgering wordt allang niet meer gesproken. Maar waarschijnlijk zal ik me al die uitspraken wel hebben ingebeeld... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burgemeester
|
![]() [font=Times New Roman][size=3]Waar het mij echter over gaat is dat de Vlaamse(regeer) partijen weeral hun woord niet houden!!![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Hypocrisie op zen best! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou Zorroaster niet meer reageren? Of insinueerde hij met zijn 'vraag' niet dat de N-VA GEEN deadline had gesteld tegen BEGIN MAART?
![]() |
![]() |
#31 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begin maart stond er toch. Dat zou dus zo ongeveer de eerste week moeten zijn.
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen hebben we er al enkele gehad: splitsing voor deelname aan de regering; onverwijld; december 2004; voor het einde van 2004; januari 2005; 1 maart 2005... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor camera's en microfoons verklaarde Bourgeois weldegelijk dat hij niet in de Vlaamse regering zou stappen indien BHV niet zou gesplitst zijn. Die woorden slikte hij echter algauw in, want de macht en het ministerpostje deden hem algauw van zijn principiële stelling afwijken. Daarna werd het "onverwijld", wat volgens het woordenboek niet betekent "na vele maanden". Dan klonk vanuit de N-VA dat december een haalbare datum was. Ook dit bleek ongegrond, waarop eind december te horen viel. Daarna was het orde woord "januari 2005". Ook daar kwam niets van terecht. Daarna dus "begin maart 2005". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen is dat gewoon de zoveelste op rij. Geloofwaardigheid? Nul komma nul. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |