Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2005, 22:30   #21
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Zou god de vader zijn van jezus waarom liet hij hem dan kruisigen waarom hielp hem dan niet , Om de zonden te dragen van de mensheid ?? Dat is heel ver van logica , Ik kruisig u omdat ik van u houd een omdat ik lief ben tegen de mensheid laat ik u kruisigen , Dus god heeft de mensheid meer lief dan jezus een liet hem kruisigen om de zonde van de mensheid op jezus op zijn schouders te leggen , Dus als ik een zonde bega een eender welke mens die op aarde is een die nog zal komen is van zijn zonde vergeven omdat god jezus laat kruisigen ??? Zit hier nog enige logica ?? Waarom lijdt dan de mensheid nog meer dan ooit op deze aarde ? Heeft dan god de mensheid in de steek gelaten ? De antwoord is dat god voor niemand verantwoordelijk is voor zijn daden , de mens is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen daden een zonde ! Jezus is niet gekruisigd een hij zei ook niet dat hij de zoon van god is , De drie deligheid kwam na jezus een johanus ! Het woord van god in de tora een de bijbel een de koran is "one word" maar de veranderingen die de mens bracht in de boeken werden fataal voor de mensheid , De mens zelf is op zoek naar hebzucht een macht niet god !
Mijn Vader, vergeef het hem, want hij kan niet lezen.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 22:33   #22
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emitzer
Oh maar religieuze waarden zijn ook heel menselijk, als je er zelf in gelooft ten minste (Ik wacht op een reply van Wreker ). Godsdienst is wat er tussen mens en God gebeurt enerzijds, maar ook wat er tussen mensen onderling gebeurt als teken van de interiorisatie van deze godsdienst. Mensen in een religie vergeten soms dat zij ook aan hun medemens plichten verschuldigd zijn doordat zij zich zodanig verdiepen in hun relatie met God. Maar ik denk dat God verschillende mensen maakte om een gemeenschappelijke beleving te volbrengen en niet individuele belevinkjes.
Zonder dag een nacht is er geen evenwicht in het leven , zonder goed een kwaad zal er geen evenwicht bestaan , Het verschil een de geschillen tussen de mensen moet er zijn anders is het leven saai een ééntonig zijn , Zou er nu alleen op dit forum één een dezelfde soort van mensen zijn dan zal dat ééntoonig blijven een zal ook geen smaak hebben, Omdat jij jood bent een ik moslim ben een de andere christen een de andere atheist enz ,enz.. maakt het pas gezellig een prettig , Maar dat begrijpen sommigen niet , dankzij de verschilligheid die er is maakt het leven pas leefbaar een smaakelijk , Ik geef je een voorbeeld : zou je elke dag dezelfde eten op tafel krijgen ? voor maanden lang ? of zelfs jaren ? De antwoord denk ik is neen ! Maar je zou graag voor elke maaltijd een andere kleur van eten willen een dat pas maakt het eten aan tafel gezellig ! Evenwicht een balans in onze leven is heel belangrijk , Het behouden van deze balans is nog moeilijker een belangrijker , Er mogen geen extremen zijn maar ook niet het tegengestelde ,m.a.w het evenwicht moet altijd op de lijn blijven anders lijden we in een extreem situatie !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 4 maart 2005 om 22:36.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 22:46   #23
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Sorry maar aan de Tora, Bijbel en Koran het woord van god toeschrijven is ook ver gegrepen. Men kan ze zowat vergelijken met een grondwet die, naargelang de omstandigheden, aan- en toegepast wordt volgens de behoeften van de mensen. Er is nooit een god geweest die daar ooit één letter van gedikteerd heeft, laat staan geschreven.
Betreffende de kruisiging van Jezus om ons van onze zonden te verlossen een paar opmerkingen. Gelovigen zouden de Romeinen en de Joden op hun twee knieën moeten bedanken om hem vermoord te hebben want zonder hen hadden ze nog altijd hun zonden. En verder zie ik sindsdien niet veel vermindering in het zondige van de mensheid, integendeel.
Ik ken de Islam niet zo goed, noch het Judaïsme, maar een ding weet ik zeker en dat is dat ze allemaal dezelfde mythes plagiëren.
Oud 4 maart 2005, 23:22   #24
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emitzer
Het gegeven dat mensen God proberen te schapen naar hun eigen beeld, laat zien waar zij staan op de ladder van inzicht in de transcendentie van deze kracht. Als je echt wil begrijpen wie of wat God is, dan moet je je eerst kunnen verzoenen met de idee dat God geen grote krachtige reus hoeft te zijn met een lange baard. Dat is stereotiep, dat is een mens maken maar dan veel groter en krachtiger. Een paar druppels radioactieve stof is ook heel krachtig...om maar een voorbeeld te geven. En die paar druppels samen meten, wat?...1 cm? Wie zegt dat God überhaupt een vaste substantie is en maakt dit het niet moeilijker om een universele allesomvattende kracht te zijn?
En moest God alle materie en energie samen zijn, maw. het universum zelf ......
oneindig en permanent in beweging, in evolutie.
Of naar menselijke maatstaf, de mensheid. Dat is een beeld die me tenminste iets zegt. Humanisten geloven in de mens......des te meer als ze geloven dat de mensheid een deel is van God. Niet door God geschapen maar een deel van, verbonden met.....
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 15:27   #25
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Dan zijn het Christendom en de Islam ook onderling verbonden.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be